Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

    Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

    Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

    Stemmen: 1 0,7%
  • Carapaz Richard

    Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

    Stemmen: 1 0,7%
  • Martínez Daniel Felipe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mas Enric

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yates Adam

    Stemmen: 0 0,0%
  • O'Connor Ben

    Stemmen: 1 0,7%
  • Iemand anders namelijk,...

    Stemmen: 2 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    144
- De koord houden kan ik me niet zo direct herinneren over welke rit dat ging maar ok. Ik strijd niet af dat je ongelijk zou hebben in dit geval.

- zijn lijn houden gaat waarschijnlijk over het geval met Girmay. Hij duwde Girmay inderdaad aan de kant maar Girmay versnelde ook niet. Matthieu kon kiezen. Oftewel Biniam aan de kant duwen zodat Jasper voor de ritoverwinning kon gaan oftewel blijven zitten e de ritoverwinning voor Alpecin vergeten.. Hij koos voor het eerste en gelijk heeft hij. Biniam zelf zag er trouwens ook helemaal geen graten in. Op dat moment deed Matthieu gewoon perfect wat een leadout moet doen.
Girmay maakte op het moment zelf wel gewoon misbaar. En terecht overigens, want dat manoeuvre was verre van koosjer en Mathieu is daar dan ook gewoon voor gediskwalificeerd geweest achteraf.

@_Pe_
Er was nog een ritje waar hij naar buiten ging terwijl dit niet hoefde.

Maar nogmaals Hij was met voorsprong de beste lead-out van deze TDF 👍
Het feit dat hij de beste lead-out was in deze Tour zegt toch ook voldoende over de rest vind ik. Zijn lead-outs waren over het algemeen goed, maar niet perfect. Zo ging die gisteren bijvoorbeeld veel te vroeg aan en dat hebben ze achteraf ook gewoon zelf gezegd. Als Mathieu daar een perfecte lead-out doet dan wint Philipsen 100% zeker.

En die ene rit waar Cavendish tweede werd was zijn lead-out ook zeker niet perfect te noemen, wederom te vroeg toen.
 
@_Pe_ ik denk dat het die was dat Cavendish.

@Pinkman het is dat wat ik ook bedoel, maar er zijn er die mijn zelfde mening uit de context halen en zo is de "discussie" ontstaan.
---

Voor sommige andere lead-outs zijn er dit jaar wel enkele verzachtende omstandigheden. bvb. Bora die 0.0 keer in koers hebben getraind met elkaar

Ook Nog altijd Doodjammer dat Cav er zo vroeg uitlag
als je dan ziet dat Bol op het einde van de tour zelf wat uitslagen begint te rijden , dan denk ik dat Cavendish zijn record kon pakken op de Champs
 
Girmay maakte op het moment zelf wel gewoon misbaar. En terecht overigens, want dat manoeuvre was verre van koosjer en Mathieu is daar dan ook gewoon voor gediskwalificeerd geweest achteraf.
Het was hard maar een diskwalificatie was er serieus over. En nogmaals... Girmay zei vlak na de race dat er niks aan de hand was. Hij kon gewoon niet mee met de versnelling. Matthieu wel maar die zat wel vast achter Girmay. Ik weet echt niet wat hij op dat moment beter had kunnen doen als leadout. Zijn job als leadout is plaats maken voor Jasper en dat heeft hij gedaan.

Zo ging die gisteren bijvoorbeeld veel te vroeg aan en dat hebben ze achteraf ook gewoon zelf gezegd. Als Mathieu daar een perfecte lead-out doet dan wint Philipsen 100% zeker.

En die ene rit waar Cavendish tweede werd was zijn lead-out ook zeker niet perfect te noemen, wederom te vroeg toen.
Gisteren ging hij inderdaad te vroeg. En ik heb net die finish eens snel bekeken waar Cav 2de werd en inderdaad, toen ging hij ook heel vroeg.
 
Het was hard maar een diskwalificatie was er serieus over. En nogmaals... Girmay zei vlak na de race dat er niks aan de hand was. Hij kon gewoon niet mee met de versnelling. Matthieu wel maar die zat wel vast achter Girmay. Ik weet echt niet wat hij op dat moment beter had kunnen doen als leadout. Zijn job als leadout is plaats maken voor Jasper en dat heeft hij gedaan.
Er gelden nog steeds regels in het wielrennen en andere renners beuken geven hoort daar niet bij. Als je andere renners aan de kant moet beuken om plaats te krijgen zat je niet op de juiste positie.
 
Er gelden nog steeds regels in het wielrennen en andere renners beuken geven hoort daar niet bij. Als je andere renners aan de kant moet beuken om plaats te krijgen zat je niet op de juiste positie.
Je mag ook niet in de weg gaan rijden en dat deed Bini gewoon.

Gebeurd constant in het peloton, gisteren Van Vleuten ook nog haar hand zien zetten om plaats te maken voor haar.

Mss ook Eenkhoorn DQ geven op zijn 2e plaats want hij reed in het gras naar voren en dat mag ook niet
 
@_Pe_
Er was nog een ritje waar hij naar buiten ging terwijl dit niet hoefde.
Ik weet weer waar dit toen over ging. Het was inderdaad in die rit met Cav en Matthieu zou iemand gehinderd hebben toen hij aan de kant ging om Jasper door te laten. Daar is inderdaad veel kans bij maar als goede leadout hinder je in de eerste plaats je eigen sprinter niet. Wat had Mattheiu daar dan moeten doen ? In rook opgaan ? Hij kan veel maar dat volgens mij niet.
We hebben gezien wat er met Wout gebeurde in die sprint toen zijn leadout, Laporte, plots stopte met trappen en niet uitweek. Wout zat gevangen en verloor de sprint. Dat was in elk geval niet beter. Volgens mij deed Matthieu ook in die sprint perfect wat een leadout moet doen.

Ik moet wel toegeven dat Matthieu tot 2 keer toe inderdaad te vroeg aan ging. Dat had inderdaad beter gekund. Maar voor de rest zie ik eerlijk gezegd weinig verkeerd.
Er gelden nog steeds regels in het wielrennen en andere renners beuken geven hoort daar niet bij. Als je andere renners aan de kant moet beuken om plaats te krijgen zat je niet op de juiste positie.
Wat Somedude zegt. Indien Biniam snel genoeg was en mee ging met de andere sprinters was er geen enkel probleem. Maar Biniam versnelde niet mee. Zat op zijn maximum snelheid en de andere sprinters gingen er van door. Op dat moment heeft een leadout in een fractie van een seconde een beslissing te maken. Het was of plaats creëren of de sprint verliezen. Hij deed daar wat hij had moeten doen.
 
Wat Somedude zegt. Indien Biniam snel genoeg was en mee ging met de andere sprinters was er geen enkel probleem. Maar Biniam versnelde niet mee. Zat op zijn maximum snelheid en de andere sprinters gingen er van door. Op dat moment heeft een leadout in een fractie van een seconde een beslissing te maken. Het was of plaats creëren of de sprint verliezen. Hij deed daar wat hij had moeten doen.
Dus omdat Girmay te traag was mag je hem een beuk geven? :wallbash:. Hij kreeg een DSQ, hoe kan je dan zeggen dat hij doet wat hij moet doen? Laat hem hetzelfde de dag erna doen en Philipsen heeft geen leadout meer. Het feit dat Philipsen wint is leuk maar het is absoluut geen rechtvaardiging voor VDP zijn actie.
 
Het was hard maar een diskwalificatie was er serieus over. En nogmaals... Girmay zei vlak na de race dat er niks aan de hand was. Hij kon gewoon niet mee met de versnelling. Matthieu wel maar die zat wel vast achter Girmay. Ik weet echt niet wat hij op dat moment beter had kunnen doen als leadout. Zijn job als leadout is plaats maken voor Jasper en dat heeft hij gedaan.


Gisteren ging hij inderdaad te vroeg. En ik heb net die finish eens snel bekeken waar Cav 2de werd en inderdaad, toen ging hij ook heel vroeg.
Toch vooral om de gemoederen te bedaren hé. Hij had daar zelf weinig tot geen deftige kans op winst en als ik mij niet vergis komt die vrij goed overeen met VDP, dan zeg je zoiets ook al sneller. Ik wil het nog wel eens zien als dat manoeuvre een eventuele zege had gekost.

Het is trouwens ook niet omdat Girmay dat zegt, dat er niets aan de hand was natuurlijk. Op de moment zelf was er heel veel kritiek op dat manoeuvre van VDP. Zowel hier als vanuit het peloton zelf, dat zegt toch wel voldoende nee? Het was zeker niet extreem of zo, maar alleszins allesbehalve koosjer en zwaar op het randje.

Op dat moment was dat trouwens het enige wat hij kon doen ja, het was dát of geen mogelijkheid tot sprinten voor Philipsen, maar dat wil niet zeggen dat je u dan alles kan permitteren uiteraard.
 
Dus omdat Girmay te traag was mag je hem een beuk geven? :wallbash:. Hij kreeg een DSQ, hoe kan je dan zeggen dat hij doet wat hij moet doen? Laat hem hetzelfde de dag erna doen en Philipsen heeft geen leadout meer. Het feit dat Philipsen wint is leuk maar het is absoluut geen rechtvaardiging voor VDP zijn actie.
UCI en regels toepassen :oi22:
 
Dus omdat Girmay te traag was mag je hem een beuk geven? :wallbash:. Hij kreeg een DSQ, hoe kan je dan zeggen dat hij doet wat hij moet doen? Laat hem hetzelfde de dag erna doen en Philipsen heeft geen leadout meer. Het feit dat Philipsen wint is leuk maar het is absoluut geen rechtvaardiging voor VDP zijn actie.
1. Birmay mag ook niet in de weg gaan rijden. Indien hij te traag is dient hij plaats te maken voor snelleren.
2. Zo hard was die beuk helemaa niet. Het komt wat hard over omdat Girmay plots overdreven naar links stuurt. Bekijk het fragment eens langs de voorkant. Zo erg was het helemaal niet. Kijk vanaf 5.55
Er is bijna geen contact tussen die 2. Girmay zal wel iets gevoeld hebben en is misschien wat geschrokken en overdreven naar links uitgeweken. Zoveel was er niet aan.
3. Het gaat hier over wat MvdP beter had kunnen doen als leadout. In dit geval, wat had hij beter gedaan ? Ik weet het niet maar als jij het weet mag je het me altijd laten weten hoor.
 
1. Birmay mag ook niet in de weg gaan rijden. Indien hij te traag is dient hij plaats te maken voor snelleren.
2. Zo hard was die beuk helemaa niet. Het komt wat hard over omdat Girmay plots overdreven naar links stuurt. Bekijk het fragment eens langs de voorkant. Zo erg was het helemaal niet. Kijk vanaf 5.55
Er is bijna geen contact tussen die 2. Girmay zal wel iets gevoeld hebben en is misschien wat geschrokken en overdreven naar links uitgeweken. Zoveel was er niet aan.
3. Het gaat hier over wat MvdP beter had kunnen doen als leadout. In dit geval, wat had hij beter gedaan ? Ik weet het niet maar als jij het weet mag je het me altijd laten weten hoor.
In welke regel staat dat? Je weet toch wat voor een belachelijk statement dat is? Dus als je niet snel genoeg bent moet je maar aan de kant gaan, je mag dus niet mee sprinten voor een 10de plaats?
Dat jij die beuk niet hard vindt is irrelevant. Hij werd er voor bestraft dus degene die dat bepalen vonden van wel. Grappig wel dat je nu de schuld bij Girmay probeert te leggen. "Hij moet maar niet in de weg rijden", "Hij wijkt overdreven uit na een beuk".
Ik heb hier al geschreven wat hij beter had gedaan. Hij moet op een positie zitten waar je geen beuken moet uitdelen om plaats te maken.
 
Als Vingegaard een snotvalling had en Pogacar een gebroken been dan zou Jai Hindley veel kans gemaakt hebben!

Dat hij eerst al eens in de tour start. Of deze vuelta wat weerwerk aan Vingegaard bied. En niet tijd verliezen in de bergen zoals vorig jaar.
Mijn citaat naar eigen goeddunken aanpassen.. top bezig man.. *not*. Trouwens vorig jaar was er in de Vuelta dan geen sterk deelnemersveld mss enkel en alleen omdat Pogacar of Vingegaard er niet waren? De feiten geven u alvast ongelijk --> Roglic, Mas, Hindley, Ayuso, Rodriguez, Almeida.. waren allemaal in de Vuelta. Achja, dat zijn volgens u pannekoeken zeker?

En weer dat minimaliseer gedoe ivm Remco zijn prestaties tussen de lijnen door.. :thinking:

Zie eerst en vooral dat uwe Vdp een deftige technische lead-out leert rijden want daar is nog heel veel werk aan.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Winnen tegen Roglic kan je niet vergelijken met winnen tegen Vingegaard en Pogacar. Roglic ligt meer naast zijn fiets dan dat hij er op zit. Ik kan trouwens mis zijn maar verloor Remco in die Vuelta niet meer dan een minuut op een klim tegen Roglic ? Dat zie ik Vingegaard en Pogacar niet overkomen.

Nogmaals, mijn reactie ging over hoe Evenepoel in zijn huidige vorm het zou doen tegen die andere 2 in hun huidige vorm. Zelfs de beste Evenepoel die we ooit gezien hebben heeft op dit parcours geen schijn van kans tegen die 2 klimgeiten. Zelfs nog maar denken dat dit wel het geval zijn is eerlijk gezegd lachwekkend. En het interesseert me geen bal wat Serge Pauwels daar over denkt.

Maar wie weet wat er in de toekomst gaat gebeuren ? Remco is nog jong, daar zit zeker nog groeimarge op. Misschien een iets mindere Vingegaard. Misschien een parcours dat wat minder bergachtig is en waar wat meer tijdritten in zitten verwerkt zodat het meer op maat van Remco is en dan zou hij inderdaad de Tour wel eens kunnen winnen. Maar nu ? Op dit moment ? Nope...
Remco verloor 1x op een klim 48sec. tijd op Roglic en dat was vlak na zijn val.. en enkele seconden nadat Roglic wegsprong vlak voor de finish op de Sierra Nevada. Voor het overige moest Roglic er vorig jaar iedere keer af bergop.

Dus jij kent Remco zijn huidige vorm? Verbazingwekkend alvast.. :thinking:. Dat hij Vingegaard en Pogacar momenteel niet kan volgen bergop .. die kans is groot .. maar ook dat kan jij niet exact weten. Ze hebben nog nooit tegen elkaar gereden in welke grote ronde dan ook. Dus dat blijft giswerk.

Ik wou dat ik zo een glazenbol had zoals die van u. Het enige dat ik met zekerheid weet is dat er al veel "wielerkenners" zijn moeten terugkomen op hun uitspraken ivm Remco --> wat hij kan/niet kan..

De toekomst zal uiteindelijk bepalen hoe of wat. Ik raad u aan om vooral bij de feiten te blijven ipv voorspellingen te plaatsen op basis van bv. de vorige TDF.
 
Laatst bewerkt:
In welke regel staat dat? Je weet toch wat voor een belachelijk statement dat is? Dus als je niet snel genoeg bent moet je maar aan de kant gaan, je mag dus niet mee sprinten voor een 10de plaats?
Dat jij die beuk niet hard vindt is irrelevant. Hij werd er voor bestraft dus degene die dat bepalen vonden van wel. Grappig wel dat je nu de schuld bij Girmay probeert te leggen. "Hij moet maar niet in de weg rijden", "Hij wijkt overdreven uit na een beuk".
Ik heb hier al geschreven wat hij beter had gedaan. Hij moet op een positie zitten waar je geen beuken moet uitdelen om plaats te maken.
OK... neem dat je gelijk hebt. De "beuk" was er over. Nogmaals.. wat had hij als leadout beter kunnen doen ?
Deze hele discussie is begonnen dat MvdP verschillende slechte leadouts gedaan heeft. OK.. Wat had hij in dat geval dan moeten doen ?
 
OK... neem dat je gelijk hebt. De "beuk" was er over. Nogmaals.. wat had hij als leadout beter kunnen doen ?
Deze hele discussie is begonnen dat MvdP verschillende slechte leadouts gedaan heeft. OK.. Wat had hij in dat geval dan moeten doen ?
Als er geen plaats is, is er geen plaats. mensen aan de kant stampen mag niet dan moet je maar wachten tot er plaats is.
 
OK... neem dat je gelijk hebt. De "beuk" was er over. Nogmaals.. wat had hij als leadout beter kunnen doen ?
Deze hele discussie is begonnen dat MvdP verschillende slechte leadouts gedaan heeft. OK.. Wat had hij in dat geval dan moeten doen ?
Komaan man, ik heb u in mijn antwoord letterlijk geschreven wat hij moet doen. Hij moet op een positie zitten waar je geen beuken moet uitdelen om plaats te maken. Jij blijft maar in uw dezelfde redenering vast zitten. "hij heeft toch gewonnen dus alle middelen zijn daarvoor toegelaten". Nee, zo werkt het niet. Een leadout moet zijn sprinter in de goede positie afzetten maar die moet zich nog steeds aan de regels houden.

Ik heb mij ook niet uitgelaten over zijn andere leadouts. Sommigen daarvan waren fenomenaal, andere niet. Te snel aangegaan was 1 van de fouten.
 
Mijn excuses Jarvis. Dat heb ik blijkbaar gemist. Matthieu had dus volgens jou moeten wachten achter Girmae totdat die aan de kant ging. Jasper zou die etappe nooit gewonnen hebben. Zou maar een slappe leadout geweest zijn dan
 
Remco verloor 1x op een klim 48sec. tijd op Roglic en dat was vlak na zijn val.. en enkele seconden nadat Roglic wegsprong vlak voor de finish op de Sierra Nevada. Voor het overige moest Roglic er vorig jaar iedere keer af bergop.

Dus jij kent Remco zijn huidige vorm? Verbazingwekkend alvast.. :thinking:. Dat hij Vingegaard en Pogacar momenteel niet kan volgen bergop .. die kans is groot .. maar ook dat kan jij niet exact weten. Ze hebben nog nooit tegen elkaar gereden in welke grote ronde dan ook. Dus dat blijft giswerk.

Ik wou dat ik zo een glazenbol had zoals die van u. Het enige dat ik met zekerheid weet is dat er al veel "wielerkenners" zijn moeten terugkomen op hun uitspraken ivm Remco --> wat hij kan/niet kan..

De toekomst zal uiteindelijk bepalen hoe of wat. Ik raad u aan om vooral bij de feiten te blijven ipv voorspellingen te plaatsen op basis van bv. de vorige TDF.
We zullen snel wat meer weten Kimme. TJV stuurt Vingegaard niet voor niks naar de Vuelta. Ze zullen daar wel heel goed weten dat Remco te sterk is voor Primoz. Enter Jonas....
 
We zullen snel wat meer weten Kimme. TJV stuurt Vingegaard niet voor niks naar de Vuelta. Ze zullen daar wel heel goed weten dat Remco te sterk is voor Primoz. Enter Jonas....
Klopt niet.

Volgens Plugge was het al langer bekend dat Vingegaard naar de Vuelta zou gaan, al van voor het bekend was dat Remco zou gaan.
 
Ah ok. Goed. Wist ik niet. Eerste keer dat ik dat hoor. Enkele dagen geleden hoorde ik toch duidelijk dat TJV besloten had om Vingegaard naar de Vuelta te sturen om Roglic bij te staan. Ik zal het verkeerd gehoord hebben. Thnx voor de info. Wanneer dat het besloten is zal in elk geval geen invloed hebben op de uitslag. Jonas rijdt Remco op minuten 😛

@Jarvis Aan je emoticon te zien begrijp je mijn vorige post niet echt. Laat me het anders verwoorden. Stel dat jezelf een topsprinter bent. Wie wil jij als leadout ? Iemand die braaf blijft zitten en wacht tot iemand zo vriendelijk wil zijn om aan de kant te gaan zodat je ook je kans kan gaan of wil je iemand die er voor zorgt dat er plaats is. Ik zou het wel weten. En Jasper en de Roodhooftjes ook. Denk je dat er ook maar 1 iemand bij Alpecin was die spijt had dat Matthieu daar gediskwalificeerd werd ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan