Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

    Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

    Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

    Stemmen: 1 0,7%
  • Carapaz Richard

    Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

    Stemmen: 1 0,7%
  • Martínez Daniel Felipe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mas Enric

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yates Adam

    Stemmen: 0 0,0%
  • O'Connor Ben

    Stemmen: 1 0,7%
  • Iemand anders namelijk,...

    Stemmen: 2 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    144
Ook Van Poppel was niet te zien :laugh:

Eigenlijk de enige lead-out die er was deze Tour was MvdP
Mss lag de snelheid nu hoger?
Jij wil toch ook echt niet begrijpen wat er gezegd wordt hé 🤣

Je mag toch refereren naar het verleden van Van Poppel en Morkov? Zelfs al sleur je er Tom Steels bij, het is niet omdat we hem deze tour niet als sprinter hebben gezien dat je er niet kan naar verwijzen.
 
Jij wil toch ook echt niet begrijpen wat er gezegd wordt hé 🤣

Je mag toch refereren naar het verleden van Van Poppel en Morkov? Zelfs al sleur je er Tom Steels bij, het is niet omdat we hem deze tour niet als sprinter hebben gezien dat je er niet kan naar verwijzen.
Jawel maar toch opmerkelijk dat beide heren er nu niet aan te pas kwamen en nee dat lag niet aan hun sprinter
Eigen vorm die minder was of algemeen niveau dat hoger lag?
 
Jawel maar toch opmerkelijk dat beide heren er nu niet aan te pas kwamen en nee dat lag niet aan hun sprinter
Eigen vorm die minder was of algemeen niveau dat hoger lag?
Uhm jawel e, als Jakobsen constant het wiel verliest van Morkov kan Morkov daar niks aan doen.
en Van Poppel was ook niet ingespeeld op Meeuws e.
Van poppel:
De samenwerking is wel goed, denk ik. We hebben in de eerste etappes al een beetje getraind bij de tussensprints. We missen nog wel een beetje de ervaring met elkaar, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Daarnaast had Bora geen leadout trein als Philipsen , Jakobsen, ...

Zoals @poeperman zegt ik sprak dan ook wel in het verleden
Want Renshaw heb ik deze TDF ook niet gezien !
 
Eigenlijk de enige lead-out die er was deze Tour was MvdP
Mss lag de snelheid nu hoger?
DeBuyst was toch leadout voor Ewan? Maar daar liep het niet goed denk ik. Gisteren niet te zien maar hij had zich gemengd in de vorige massasprint.

Ik was ook sceptisch over Meeus gezien Van Poppel, maar kijk wat ie doet! 😲
 
Uhm jawel e, als Jakobsen constant het wiel verliest van Morkov kan Morkov daar niks aan doen.
en Van Poppel was ook niet ingespeeld op Meeuws e.
Van poppel:
De samenwerking is wel goed, denk ik. We hebben in de eerste etappes al een beetje getraind bij de tussensprints. We missen nog wel een beetje de ervaring met elkaar, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Daarnaast had Bora geen leadout trein als Philipsen , Jakobsen, ...

Zoals @poeperman zegt ik sprak dan ook wel in het verleden
Want Renshaw heb ik deze TDF ook niet gezien !
Morkov werd 3e in de Tour van 2j geleden
Dus dan kon Morkov gewoon zonder Jacobsen winnen als hem even goed was!

Ik heb Renshaw wel gezien trouwens, zat in de entourage van Astana voor Cavendish!
DeBuyst was toch leadout voor Ewan? Maar daar liep het niet goed denk ik. Gisteren niet te zien maar hij had zich gemengd in de vorige massasprint.

Ik was ook sceptisch over Meeus gezien Van Poppel, maar kijk wat ie doet! 😲
De enige die echt een goede lead-out gedaan heeft ;)
 
Ik vraag me af hoe lang Jumbo Visma iedereen tevreden aan boord gaat kunnen houden.

Indien Vingegaard zich op de Vuelta focust, vrees ik dat Roglic tweede viool gaat mogen spelen.
Kan eventueel nog in het voordeel van Remco gaan spelen als de violen tussen die 2 niet goed zijn afgestemd. We gaan het zien.. Zal een interessante Vuelta worden alvast!
 
Op een parcours als dit jaar ? Niks, noppes, nade, niënte, njet, rien de knots, zero, nul. Met een 3de plaats achter die 2 mag hij heel tevreden zijn want dat is het maximum haalbare.
Indien je er anders over denkt wordt het tijd om de chauvinistische bril af te zetten.
Logisch gezien wel is 3e plaats hoogst haalbare.. maar het ene jaar is het andere niet qua vorm, parcours, en tal van andere factoren.. En volgens een Serge Pauwels staat Remco niet echt ver van die 2 groten hun niveau af.

Ik weet nog goed dat er vorig jaar velen zeiden dat Remco nooit een grote ronde zou winnen.. daar zijn ze alvast op mogen terugkomen.
 
Uhm jawel e, als Jakobsen constant het wiel verliest van Morkov kan Morkov daar niks aan doen.
en Van Poppel was ook niet ingespeeld op Meeuws e.
Van poppel:
De samenwerking is wel goed, denk ik. We hebben in de eerste etappes al een beetje getraind bij de tussensprints. We missen nog wel een beetje de ervaring met elkaar, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Daarnaast had Bora geen leadout trein als Philipsen , Jakobsen, ...

Zoals @poeperman zegt ik sprak dan ook wel in het verleden
Want Renshaw heb ik deze TDF ook niet gezien !
Hij heeft wel een punt ergens.
Welke andere lead-outs heb jij nog gezien buiten MVDP? Ik zag wat mannen proberen, maar eenmaal alpecin eraan begon dan waren het vooral pionnen die heel snel uit beeld verdwenen.
Puur qua positionering was MVDP niet top, maar die pure snelheid waarmee hij iedereen versmachte was van topniveau. Zijn eigen sprinter had moeite om zijn wiel te houden zelfs.
Ik weet nog goed dat er vorig jaar velen zeiden dat Remco nooit een grote ronde zou winnen tegen een sterk deelnemersveld..
Ja ja daar wachten we nog op!
Jij toch ook?

Als Vingegaard een snotvalling had en Pogacar een gebroken been dan zou Jai Hindley veel kans gemaakt hebben!

Dat hij eerst al eens in de tour start. Of deze vuelta wat weerwerk aan Vingegaard bied. En niet tijd verliezen in de bergen zoals vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Winnen tegen Roglic kan je niet vergelijken met winnen tegen Vingegaard en Pogacar. Roglic ligt meer naast zijn fiets dan dat hij er op zit. Ik kan trouwens mis zijn maar verloor Remco in die Vuelta niet meer dan een minuut op een klim tegen Roglic ? Dat zie ik Vingegaard en Pogacar niet overkomen.

Nogmaals, mijn reactie ging over hoe Evenepoel in zijn huidige vorm het zou doen tegen die andere 2 in hun huidige vorm. Zelfs de beste Evenepoel die we ooit gezien hebben heeft op dit parcours geen schijn van kans tegen die 2 klimgeiten. Zelfs nog maar denken dat dit wel het geval zijn is eerlijk gezegd lachwekkend. En het interesseert me geen bal wat Serge Pauwels daar over denkt.

Maar wie weet wat er in de toekomst gaat gebeuren ? Remco is nog jong, daar zit zeker nog groeimarge op. Misschien een iets mindere Vingegaard. Misschien een parcours dat wat minder bergachtig is en waar wat meer tijdritten in zitten verwerkt zodat het meer op maat van Remco is en dan zou hij inderdaad de Tour wel eens kunnen winnen. Maar nu ? Op dit moment ? Nope...
 
Winnen tegen Roglic kan je niet vergelijken met winnen tegen Vingegaard en Pogacar. Roglic ligt meer naast zijn fiets dan dat hij er op zit. Ik kan trouwens mis zijn maar verloor Remco in die Vuelta niet meer dan een minuut op een klim tegen Roglic ? Dat zie ik Vingegaard en Pogacar niet overkomen.

Evenepoel reed Roglic op minuten bergop. Viel toen en verloor toen in de volgende bergrit tijd op Roglic en Mas. Om dan in de 3e week gewoon makkelijk stand te houden eens de naweeen van die val weg waren. En nu zeggen dat dat Pogacar niet gaat overkomen vlak na een Tour waar hij een pandoering van 6 minuten kreeg op 1 berg is wel een beetje vreemd natuurlijk.

Nogmaals, mijn reactie ging over hoe Evenepoel in zijn huidige vorm het zou doen tegen die andere 2 in hun huidige vorm. Zelfs de beste Evenepoel die we ooit gezien hebben heeft op dit parcours geen schijn van kans tegen die 2 klimgeiten. Zelfs nog maar denken dat dit wel het geval zijn is eerlijk gezegd lachwekkend. En het interesseert me geen bal wat Serge Pauwels daar over denkt.

Evenepoels klim in de Ronde van Noorwegen zat nochtans op dat niveau. Is een van de weinigen (waarschijnlijk zelfs de enige) in het huidige peloton die al klimwaardes zoals Vingegaard en Pogacar heeft laten opmeten.

Maar wie weet wat er in de toekomst gaat gebeuren ? Remco is nog jong, daar zit zeker nog groeimarge op. Misschien een iets mindere Vingegaard. Misschien een parcours dat wat minder bergachtig is en waar wat meer tijdritten in zitten verwerkt zodat het meer op maat van Remco is en dan zou hij inderdaad de Tour wel eens kunnen winnen. Maar nu ? Op dit moment ? Nope...

Heb je deze Tour niet gezien? Vingegaard en Pogacar sloegen zowat het hardst toe in de tijdrit. Waar komt dat verhaaltje toch altijd vandaan dat Evenepoel meer gediend zou zijn met meer tijdritten tegenover deze mannen? Een top Evenepoel zoals in zijn tijdritten in de Vuelta en Giro gaat zich wel bij die 2 nestelen maar die gaat er echt geen minuut of zo pakken hoor.
 
We zouden Remco eens moeten zien rijden tegen de echte toppers Pogacar en Vingegaard. Ik schat de kans niet groot in dat hij tegen die twee gaat winnen bergop. Remco kan starten gelijk een kanon in de eerste week, maar in de rit naar Col de La Loze zou hij ook te kort komen denk ik tegen Vingegaard. In een grote ronde tegen de toppers 3 weken aan een stuk moet hij zich toch nog bewijzen. We moeten eerlijk zijn dat het deelnemersveld van de Vuelta vorig jaar niet super was, en de Giro dit jaar eigenlijk ook niet op Roglic na. Ayuso zou dit jaar ook een serieuze concurrent kunnen zijn in de Vuelta, als je ziet dat hij vorig jaar nog maar 19 was en al derde werd.
 
We zouden Remco eens moeten zien rijden tegen de echte toppers Pogacar en Vingegaard. Ik schat de kans niet groot in dat hij tegen die twee gaat winnen bergop. Remco kan starten gelijk een kanon in de eerste week, maar in de rit naar Col de La Loze zou hij ook te kort komen denk ik tegen Vingegaard. In een grote ronde tegen de toppers 3 weken aan een stuk moet hij zich toch nog bewijzen. We moeten eerlijk zijn dat het deelnemersveld van de Vuelta vorig jaar niet super was, en de Giro dit jaar eigenlijk ook niet op Roglic na.

Als we iemand die 1e, 2e en 3e in de Tour werd al geen stevige deelnemer meer gaan noemen :rofl:
 
Evenepoel reed Roglic op minuten bergop. Viel toen en verloor toen in de volgende bergrit tijd op Roglic en Mas. Om dan in de 3e week gewoon makkelijk stand te houden eens de naweeen van die val weg waren. En nu zeggen dat dat Pogacar niet gaat overkomen vlak na een Tour waar hij een pandoering van 6 minuten kreeg op 1 berg is wel een beetje vreemd natuurlijk.
Ga je de geschiedenis proberen te herschrijven?
Na de 10de rit had Evenepoel die val al verteerd, want hij won de ITT met flink wat voorsprong, en zijn voorsprong op Roglic was toen 2'41"
In de 14de rit moest Evenepoel opnieuw Roglic lossen, voorsprong werd toen gereduceerd tot 1'49"
In de 14de rit moest Evenepoel opnieuw Roglic lossen, voorsprong werd toen gereduceerd tot 1'34"

En daarna is Roglic gevallen, dus neen, hij hield in die derde week alleen maar makkelijk stand omdat Roglic uitviel.
 
Als we iemand die 1e, 2e en 3e in de Tour werd al geen stevige deelnemer meer gaan noemen :rofl:
Geraint Thomas is toch bijlange geen niveau Pogacar of Vingegaard hé. Tegen hem of tegen Roglic kan Remco winnen, tegen Pogacar of Vingegaard is een heel andere zaak. Die eerste en tweede plaats van Thomas dateren ook al van 2018-2019 ... Anders moeten we er Froome misschien ook bijhalen?
 
Ga je de geschiedenis proberen te herschrijven?
Na de 10de rit had Evenepoel die val al verteerd, want hij won de ITT met flink wat voorsprong, en zijn voorsprong op Roglic was toen 2'41"
In de 14de rit moest Evenepoel opnieuw Roglic lossen, voorsprong werd toen gereduceerd tot 1'49"
In de 14de rit moest Evenepoel opnieuw Roglic lossen, voorsprong werd toen gereduceerd tot 1'34"

En daarna is Roglic gevallen, dus neen, hij hield in die derde week alleen maar makkelijk stand omdat Roglic uitviel.


Hij viel in rit 12 :p na de tijdrit dus en voor hij Roglic moest lossen

Ik herschrijf dus geen geschiedenis ik let gewoon beter op dan jij ;)
 
Geraint Thomas is toch bijlange geen niveau Pogacar of Vingegaard hé. Tegen hem of tegen Roglic kan Remco winnen, tegen Pogacar of Vingegaard is een heel andere zaak. Die eerste en tweede plaats van Thomas dateren ook al van 2018-2019 ... Anders moeten we er Froome misschien ook bijhalen?

Niemand is van dat niveau hé. Als we elke GT die die 2 niet heeft een zwak deelnemersveld gaan noemen dan blijft enkel de Tour over. Voor een Giro/Vuelta was/is dit gewoon een goed normaal deelnemersveld.
 
Niemand is van dat niveau hé. Als we elke GT die die 2 niet heeft een zwak deelnemersveld gaan noemen dan blijft enkel de Tour over. Voor een Giro/Vuelta was/is dit gewoon een goed normaal deelnemersveld.
Ja maar dat is wel de clou van heel het verhaal. Het deelnemersveld voor de giro of vuelta normen.
Als je ziet dat Hindley twee keer de giro wint, en nu op bijna een kwartier wordt gereden. Dan is de conclusie toch gewoon dat er een zeer grote discrepantie is in niveau.

Leuk dat je dan kan winnen, maar het heeft een reden waarom al die toppers de tour doen en niet de vuelta of giro.
 
Terug
Bovenaan