Tour de France 2022

Welke zouden dat nog zijn? Ik vermoed dat hij nog droomt van volgende 4. Wk, Wk TT, Ronde en Roubaix. Als je de reacties van Vanthourenhout en Wout zelf zag leek het mij dat hij het WK TT misschien wel zou rijden dus hopelijk pakt hij toch 1 van 2 in Australië.
Ik had het eigenlijk zuiver op Tour vinkjes. Winnen in het groen in Parijs zal zowat het enige zijn dat hij nog niet gedaan heeft en realistisch haalbaar is. Enfin, bollen kunnen ook als hij dat wil maar die trui is de laatste jaren toch zo wat verwaterd tot een kneusjes trui, de interesse is vaak zo gering dat het uiteindelijk een GC man is die er mee gaat lopen.

Maar voor de rest inderdaad de 4 die je op somt zullen héél hoog op zijn wishlist staan. Luik & Lombardije misschien ook wel maar die worden zeker niet evident.

Zo heel speciaal is dat nu toch ook weer niet? Deze Tour al 3 verschillende renners in de gele trui. De laatste jaren is er toch eerder wel dan niet gewonnen in de gele trui.

Allez begrijp me niet verkeerd hè, dat moet uiteraard een fantastisch gevoel zijn, maar zo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet.
Als niet klassementsman bedoel ik dan eigenlijk. Voor een klassementsman is winnen in het geel iets evidenter maar voor de meeste andere renners moeten ze vaak al winnen om eerst in het geel te komen, en dan nóg eens winnen voor je die trui terug af geeft is toch alles behalve evident. Vroeger kwam het vaker voor toen ze eerst 6 een proloog van 6km met 6 massasprints deden de eerste week maar tegenwoordig is het toch moeilijker.
 
Welke zouden dat nog zijn? Ik vermoed dat hij nog droomt van volgende 4. Wk, Wk TT, Ronde en Roubaix. Als je de reacties van Vanthourenhout en Wout zelf zag leek het mij dat hij het WK TT misschien wel zou rijden dus hopelijk pakt hij toch 1 van 2 in Australië.
Als VA zijnde, waarom zich niet eens volledig toeleggen op het WK TT en de wegrit "er bij nemen". In absolute topvorm met focus op het tijdrijden lijkt me niet dat iemand hem kan verslaan, zelfs Ganna in topvorm niet.
 
Ik had het eigenlijk zuiver op Tour vinkjes. Winnen in het groen in Parijs zal zowat het enige zijn dat hij nog niet gedaan heeft en realistisch haalbaar is. Enfin, bollen kunnen ook als hij dat wil maar die trui is de laatste jaren toch zo wat verwaterd tot een kneusjes trui, de interesse is vaak zo gering dat het uiteindelijk een GC man is die er mee gaat lopen.

Maar voor de rest inderdaad de 4 die je op somt zullen héél hoog op zijn wishlist staan. Luik & Lombardije misschien ook wel maar die worden zeker niet evident.
De combi groen-bollen zou in het moderne wielrennen echt wel uniek zijn.
 
Als VA zijnde, waarom zich niet eens volledig toeleggen op het WK TT en de wegrit "er bij nemen". In absolute topvorm met focus op het tijdrijden lijkt me niet dat iemand hem kan verslaan, zelfs Ganna in topvorm niet.
Je mag wel niet vergeten dat je met een gigantische overload aan die afsluitende tijdrit begint natuurlijk... je ziet aan alles dat Wout een enorme motor heeft en gewoon nauwelijks verzwakt in zo'n 3de week waar anderen zwaar afzien.
Die tijdrit van gisteren was zeker niet vlak maar Kung kwam bv totaal niet in het stuk voor, Ganna wordt hier pas 5de. Dat is toch zeer onkarakteristiek en dat zie ik niet meteen gebeuren bij die WK tijdrit. Als Ganna zich 100% op die ene dag kan focussen en 100% fris aan de start kan komen zoals de voorbije 2 jaar dan is het in principe de sterkste. Vorig jaar was natuurlijk heel erg nipt EN biljartvlak. Op een iets minder vlak parcours kan het misschien wel maar het zal evengoed close blijven zonder de belasting van 3 weken Tour.

Die wegrit... Wout met de benen van de Cap Blanc Nez, er zullen een héél goeie Mathieu & Alaphilippe moeten zijn om mee te zijn. Maar je weet het uiteindelijk niet, voor hetzelfde geld is het vat van 2022 af nu. We hebben vorig jaar gezien dat zijn 3de piek héél erg kort was met GB en WK ITT, die wegrit was er eigenlijk al teveel aan.
 
Je mag wel niet vergeten dat je met een gigantische overload aan die afsluitende tijdrit begint natuurlijk... je ziet aan alles dat Wout een enorme motor heeft en gewoon nauwelijks verzwakt in zo'n 3de week waar anderen zwaar afzien.
Die tijdrit van gisteren was zeker niet vlak maar Kung kwam bv totaal niet in het stuk voor, Ganna wordt hier pas 5de. Dat is toch zeer onkarakteristiek en dat zie ik niet meteen gebeuren bij die WK tijdrit. Als Ganna zich 100% op die ene dag kan focussen en 100% fris aan de start kan komen zoals de voorbije 2 jaar dan is het in principe de sterkste. Vorig jaar was natuurlijk heel erg nipt EN biljartvlak. Op een iets minder vlak parcours kan het misschien wel maar het zal evengoed close blijven zonder de belasting van 3 weken Tour.
Ik denk wel dat Wout wint van Ganna als die zich daar echt 100% op focust. Het verschil vorig jaar was werkelijk miniem en hij gaf toen zelf aan dat hij niet eens tevreden was met zijn indeling dacht ik?

Ganna heeft daar 100% naar toegewerkt, terwijl Wout zijn absolute hoofddoel toch de wegrit was. Het was dan ook nog eens biljartvlak en hoeveel was het verschil? 6 seconden? I mean...

Los daarvan moet hij gewoon altijd voor de wegrit gaan.
 
Ik denk wel dat Wout wint van Ganna als die zich daar echt 100% op focust. Het verschil vorig jaar was werkelijk miniem en hij gaf toen zelf aan dat hij niet eens tevreden was met zijn indeling dacht ik?

Ganna heeft daar 100% naar toegewerkt, terwijl Wout zijn absolute hoofddoel toch de wegrit was. Het was dan ook nog eens biljartvlak en hoeveel was het verschil? 6 seconden? I mean...

Los daarvan moet hij gewoon altijd voor de wegrit gaan.
Volgens mij heeft Wout toen echt wel ook vol voor TT gegaan hoor
 
Het WK tijdrijden in Wollongong is trouwens niet zo biljartvlak als eerst gezegd werd. 312hm op 34km, gisteren was het 389hm op 41km.
Ganna schrapt zijn werelduurrecord toch ook niet omdat het dit seizoen zo briljant draait. Niet meedoen en dan Remco zien winnen, dat is het ook niet hé Wout :evil:
 
De Tour van dit jaar is naar mijn mening de meest aangename Tour geweest om te bekijken sinds een laaaaange tijd.

Zoveel schitterende momenten waardoor je de plaatsvervangende vreugde voelde van de winnaar (Matthews - Cort Nielsen - gele VA - Jungels - Houle).
Het hoeft niet altijd een winnaar te zijn. Medeleven bij de verliezer was ook meer dan gegrond bij Kämna - het drietal in Arenberg - Matthews - Geschke.
De pech van zovelen en het niet meezitten van een vleugje geluk was opmerkelijk bij Ewan - Belgische Lotto - Bissegger - de helft van UAE - Roglic.
Er waren herrijzenissen in alle vormen (Froome - McNulty - Quintana - Jungels - Thomas, G) en teloorgangen (VDP - Astana - O'Connor).
Bedrijvige aanwezigen met een Meintjes - Simmons - Cort Nielsen - Teuns - VA - Kämna - Pogacar.
Opvallende afwezigen: Uran - Mollema - Turgis - Cosnefroy - Degenkolb - Hirschi.
Naderbij sluipende klassementsmannen niet meteen verwacht: Madouas - Sanchez, LL - Powless - Lutsenko - Jungels.
Oog- en mondopeners van verbazing met een Gilbert, die met de toppers mee over een berg van 1e categorie reed; oppermagiër Rowe blies water in zijn oor en het kwam uit zijn mond; Froome finishte als derde op Alpe d'Huez; de meervoudige aanvallen van Roglic en Vingegaard op het vlakke en natuurlijk de gele, groene en witte trui op Hautacam en in de laatste etappe in de aanval.

Een extreem harde Tour door de hitte en het verschil in niveau van de teams, met daaraan toegevoegd, coureurs in de Gilbert-2011- en Froome-2012-vorm van hun leven.
De tiende in het GC moest bijna 25min prijsgeven. Dat is van 1997 geleden.
De twintigste in het GC meer dan een anderhalf uur. Dat is van een tijd geleden, dat niemand hier heeft meegemaakt.
Een Italiaan won toen de Tour en de Fransman Vitetta werd twintigste op meer dan twee uur.
Winnaar: Coppi in het jaar 1952.
 
Voor diegene die zich afvroegen waar Jakobsen zat: hij had issues met zijn ketting. Zat sowieso wel ver maar in de frontale beelden zag je hem toen hij wou aanzetten meermaals naar zijn ketting kijken en liet toen maar lopen
 
Zo heel speciaal is dat nu toch ook weer niet? Deze Tour al 3 verschillende renners in de gele trui. De laatste jaren is er toch eerder wel dan niet gewonnen in de gele trui.

Allez begrijp me niet verkeerd hè, dat moet uiteraard een fantastisch gevoel zijn, maar zo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet.
En door wie? Meestal de eindwinnaars van de tour. Maar er zijn vrij weinig andere renners die die eer te beurt valt.
 
Zelfs Greg heeft dat gedaan!

Stuyven zijn sprint is eigenlijk toch echt erbarmelijk als je dat van boven zag
 
Is gewoon een renster blijkbaar bij Jumbo en geen medewerkster of zo.
Zulke dingen hoort hij wel te weten dan toch.
Tja, als je in je programma 3 weken lang medewerkers “trekt” is het begrijpelijk dat je even mis kan zijn. Ze draagt trouwens nog maar 9 maanden de naam Labecki door haar huwelijk, haar meisjesnaam is Rivera.
Alle goeie prestaties van haar waren onder de naam van Coryn Rivera.
 
Is gewoon een renster blijkbaar bij Jumbo en geen medewerkster of zo.
Zulke dingen hoort hij wel te weten dan toch.
Tcho ja... nu @hellmut Er Coryn Rivera van maakt ken ik ze van naam maar ik zou de ploeg ook niet weten. Ik wordt ook niet betaald als sportjournalist maar Karl is uiteindelijk ook geen jounalist :unsure:

Nee, vergeef mij dat ik het zeg, maar de hype voor die Tour Femme lijkt mij vele malen groter dan het niveau van de wedstrijd rechtvaardigd. Ze mogen mij van het tegendeel overtuigen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan