Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Als uw vrouw even knap is als die van Ruben dan mag je lachen met hem, en eveneens zulke boude uitspraken maken.

Bewijs kan via DM aangeleverd worden.
Hebben we het nu over Vlasic want met alle respect dat is nu toch niet meteen moeders mooiste imo :unsure:
Ik ook niet, maar ik zag er ook geen Girowinst in en kijk. Bij Evans dachten we ook dat zijn beste kansen voorbij waren toen hij alsnog de winst pakte. We zullen over 9-10jaar de balans wel opmaken. De omkadering pleit alvast in zijn voordeel, Bora deed het echt goed als klassementsploeg.
Kemna mag daar toch ook wel onderscheiding krijgen. Beresterke Giro gereden: rit gewonnen en mee de beslissende aanval van deze Giro opgezet... en zelf ook bijna in het roze gereden.

Hindley heeft hier als voordeel tegenover een heel aantal andere mannen wel dat deze Giro zijn bevestiging is zoals @Clown inderdaad al opmerkte. De Tour is altijd nog wel een serieuze stap hogerop maar in een versie met weinig TT kilometers moet hij toch wel het podium kunnen ambiëren. Winnen is nog iets volledig anders, maar je weet nooit.
De statistische kans dat Pogacar ooit eens niet Parijs haalt de komende 5-6 jaar is toch niet ondenkbaar... dan gaat er links of rechts toch wel eens een kans komen voor een outsider.
 
Kemna mag daar toch ook wel onderscheiding krijgen. Beresterke Giro gereden: rit gewonnen en mee de beslissende aanval van deze Giro opgezet... en zelf ook bijna in het roze gereden.
Eerste rit in lijn, de tweede deftige aanvaller na Naesen, L en idd, gans de Giro op hoog niveau blijven rijden. Is top-vijf waard van beste renners deze Giro en beter dan in de Tour '20.

Na de ritwinnaars waren dit voor mij dé coureurs van de Giro:
Kämna - Démare - VDP - Girmay - Lopez, Juan - Tulett (20j :crazy:) - Pozzovivo - Arensman - Hindley - Bouwman - Hirt - Landa - Buitrago - Nibali.
Speciale vernoeming voor onze Belgen Moniquet en Vansevenant om verschillende keren mee te gaan in de vlucht.

Teleurstellingen:
Ciccone: top-tien moest toch wel het doel worden + een rit.
Valverde: redelijk zwakke Giro gereden, had hem verwacht voor ritwinst. In de Vuelta zal het beter gaan.
Nizzolo: een deftige uitslag gereden.
Valter: start in thuisland, maar beetje verlamd?
Foss en Dumoulin: Oomen was als enigste wat op zelfde niveau van afgelopen jaren.

Nederlanders waren zeer bedrijvig.
Nibali door een mooie poort afscheid genomen van zijn thuiskoers.
Intermarché-Wanty samen met Bora de ploeg van de Giro? Twee in de top-tien en twee ritzeges.
De enigst noemenswaardige Belgen waren bovenstaande twee + De Gendt en De Bondt.
Kudos voor Naesen, L. Hem had ik niet verwacht als eerste aanvaller van de Giro om naar een etappezege te snellen.
 
Nog altijd jammer van de (vooral zieke) uitvallers, Bardet , Almeida , MAL.
Vooral voor Bardet was het in zijn carriere tot nu toe denk ik zijn grootste kans om een grote ronde te winnen.
Almeida ging het niet winnen , maar vond hem misschien de meest entertainende van de favorieten voor GC
 
Teleurstellingen:
Ciccone: top-tien moest toch wel het doel worden + een rit.
Wat ben je nu met een 9e plek op 18 minuten?
Carthy is voor mij een veel grotere teleurstelling, kan zijn podium van de Vuelta '20 opnieuw niet bevestigen. Als je Ciccone zijnde in een mindere Giro toch nog een rit kan winnen heb je het niet slecht gedaan.
 
Het kan best zijn dat hij nooit nog een grote ronde wint, want een grote ronde winnen is niet simpel. Simon Yates, Fabio Aru, Chris Horner, Vinokoerov, Roberto Heras, Tom Dumoulin, Ryder Hesjedal, Michele Scarponi, … wonen ook maar 1 grote ronde. Dus het lijstje is niet klein.
Zelfs Valverde heeft maar één grote ronde gewonnen.
 
Zijn carrière is alvast nog lang niet voorbij.
Het kan best zijn dat hij nooit nog een grote ronde wint, want een grote ronde winnen is niet simpel. Simon Yates, Fabio Aru, Chris Horner, Vinokoerov, Roberto Heras, Tom Dumoulin, Ryder Hesjedal, Michele Scarponi, … wonen ook maar 1 grote ronde. Dus het lijstje is niet klein.
Dus nu al speculeren over hem is een beetje dwaas.

Inderdaad 32 en 31, had mij vergist! Maar dat schept wel het vermoeden dat er nog wat tijd is.
Heras won wel 4 keer?
 
Naesen ging in de eerste etappe op 3km vd meet in de aanval, om op 2 km gegrepen te worden en 2,5 minuut te verliezen.
Blijkbaar is dat al voldoende om genoemd te worden in een overzicht van de Giro. De lat voor de familie Naesen ligt tegenwoordig op de grond.

Ik wou het ook zeggen..
Op 3,7km valt hij aan en op 2km grijpen ze hem. En dan sloeg hij er niet in om in het pack te finishen maar rijden ze hem op meer dan 2 minuten.
 
Zijn carrière is alvast nog lang niet voorbij.
Het kan best zijn dat hij nooit nog een grote ronde wint, want een grote ronde winnen is niet simpel. Simon Yates, Fabio Aru, Chris Horner, Vinokoerov, Roberto Heras, Tom Dumoulin, Ryder Hesjedal, Michele Scarponi, … wonen ook maar 1 grote ronde. Dus het lijstje is niet klein.
Dus nu al speculeren over hem is een beetje dwaas.

Inderdaad 32 en 31, had mij vergist! Maar dat schept wel het vermoeden dat er nog wat tijd is.
Roberto Heras, dé recordhouder in de Vuelta met 4 stuks, in het lijstje met 1 grote ronde opnemen is wel een schaamtelijke uitschuiver. :tongue:
 
Wat ben je nu met een 9e plek op 18 minuten?
Het vooruitzicht dat je maar acht plekken moet goedmaken i.p.v. vierentwintig :unsure:
Naesen ging in de eerste etappe op 3km vd meet in de aanval, om op 2 km gegrepen te worden en 2,5 minuut te verliezen.
Blijkbaar is dat al voldoende om genoemd te worden in een overzicht van de Giro. De lat voor de familie Naesen ligt tegenwoordig op de grond.
Maar over Kamna zwijgen we natuurlijk wel. Gegrepen net na de laatste kilometer en anderhalve minuut verloren.
Vooraleer er eentje schrijft, dat hij liet lopen, kunnen we het dan ook niet zeggen van Naesen, L?
Deze jongen heeft zich tweemaal laten zien deze Giro, dat had ik op voorhand niet gedacht en als eerste die een poging waagde om het te proberen in de finale van de eerste rit, komt hij - zeker als Belg zijnde, waar op voorhand niet veel van werd verwacht (alle Belgen) - in mijn lijstje terecht van: 'Alé, dikke chapeau, dat hij probeerde.'
 
Roberto Heras, dé recordhouder in de Vuelta met 4 stuks, in het lijstje met 1 grote ronde opnemen is wel een schaamtelijke uitschuiver. :tongue:
In de geest van effectief maar eenmalig de trui gewonnen niet natuurlijk :p
Maar hij sloeg er ook maar in om één ronde te winnen. Desondanks hij het record van de vuelta overwinningen heeft.

Hij hoort misschien niet thuis in het rijtje omdat de rest maar eenmalig een GC gewonnen hebben. Daar moet ik je in gelijk geven :p
Nu goed het punt was dat een GC winnen, ook al is het maar eenmalig gewoon knap is. Je wint het niet zomaar.
 
In de geest van effectief maar eenmalig de trui gewonnen niet natuurlijk :p
Maar hij sloeg er ook maar in om één ronde te winnen. Desondanks hij het record van de vuelta overwinningen heeft.

Hij hoort misschien niet thuis in het rijtje omdat de rest maar eenmalig een GC gewonnen hebben. Daar moet ik je in gelijk geven :p
Nu goed het punt was dat een GC winnen, ook al is het maar eenmalig gewoon knap is. Je wint het niet zomaar.
Gij hebt voor alles nen uitleg :laugh: wat moeten we dan met Roglic aanvangen? Die mens heeft nóg minder GT's gewonnen dan Heras. :unsure:

Nee, I get your point. Een grote ronde winnen is knap lastig, laat staan meerdere. We zeggen dat al van een monument en daar zijn er 5 van, grote rondes zijn er maar 3.
 
Terug
Bovenaan