Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Carapaz mag dan wel de betere tijdrijder zijn hij gaat toch een ferme achterstand op lopen. Carapaz krijgt niet eens Kamna uit het wiel, kan zomaar een minuut worden en of hij zoveel beter tijdrijd.
 
Daarvoor dient zo een rit als vandaag dus, om op deze manier de Giro op zijn kop te zetten.
Covi verdiende winnaar van de etappe trouwens.

EDIT
Giro is gereden, proficiat Bora, eerste grote ronde zo goed als binnen!
 
ja Carapaz dat zijn we niet gewend van jouw. Normaal iemand die toch goed eindigd maar dit is toch wel een ferme inzinking. 90" in 3km is veel. En je zag het gebeuren hoe hij constant weer op de trappers moest. Zijn truitje helemaal open, die ketting heen en weer schudden. Kopje beetje scheef vergeleken met Hindley die zat vast op zijn fiets daar zag je niks aan.
 
Leuke etappe op deze manier.
Slechtste moment om een inzinking te krijgen natuurlijk.
 
Het lijkt me dat hindley de betere klimmer is op dit moment. Heeft het alleen nog nergens geprobeerd. Hij zal het toch in etappe 19 redelijk zal moeten uitpakken, als hij deze giro wel wil binnenhalen.

Ik denk dat carapaz niet helemaal top zit,/lees: zeker is . die is normaal een pakje aanvallender ingesteld , dus die heeft denk ik gevoeld dat hindley iets beter zit.

Check 👍, bedoelde deze etappe , dacht dat er nog een sprintetappe kwam op het einde 😄
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
Hindley stond in ieder geval niet vermeld in de pronostiek, was nochtans als eens tweede in 2020. Hij rijdt hier Carapaz er toch gewoon mooi af, en rijdt gewoon weg van een heleboel goede renners ...

Wat is er trouwens met de winnaar van de editie van 2020 gebeurd? Tao Geoghegan Hart?
 
Hindley stond in ieder geval niet vermeld in de pronostiek, was nochtans als eens tweede in 2020. Hij rijdt hier Carapaz er toch gewoon mooi af, en rijdt gewoon weg van een heleboel goede renners ...

Wat is er trouwens met de winnaar van de editie van 2020 gebeurd? Tao Geoghegan Hart?

Die krijgt wielerles van Evenepoel in Noorwegen :p

Die is ook zeer snel gezakt in de rangorde bij Ineos is sinds die Giro denk ik nergens meer als kopman aan de start gekomen (in Noorwegen bv rekenen ze eerder op Hayter en Plap), zou wel eens een één ronde vlieg kunnen geweest zijn. Is ook al 27 dus is niet dat je kan zeggen geef die jongen nog wat extra tijd.
 
Toch wel veel Australisch succes in het wielrennen dezer dagen.
Jay Hindley die de ronde van Italië gaat winnen, en Plapp & Vine die 2des en 3des staan in de ronde van Noorwegen.
Het is ooit anders geweest. :tongue:

Ik zie wel staan op sporza -->
Hindley start morgen met een comfortabele voorsprong aan de slottijdrit. Hij wordt vermoedelijk de eerste Australiër ooit die de Giro wint.

Klopt dit wel? Ik dacht dat Cadel Evans ooit de Giro won? :unsure: Ah neen wacht dat was de ronde van Frankrijk :D
 
Die krijgt wielerles van Evenepoel in Noorwegen :p

Die is ook zeer snel gezakt in de rangorde bij Ineos is sinds die Giro denk ik nergens meer als kopman aan de start gekomen (in Noorwegen bv rekenen ze eerder op Hayter en Plap), zou wel eens een één ronde vlieg kunnen geweest zijn. Is ook al 27 dus is niet dat je kan zeggen geef die jongen nog wat extra tijd.
Hij is nog maar 27 zul je bedoelen.
Contador won de giro nog op zijn 32ste. Nibali op zijn 31ste.
Doe toch a.u.b. een beetje normaal. Geghan Hart is geblesseerd geweest en 2021 was een ongelofelijk klotejaar.

27jaar en we mogen niet zeggen dat de jongen nog wat tijd heeft, oké dan…
 
Laatst bewerkt:
Hij is nog maar 27 zul je bedoelen.
Contador won de giro nog op zijn 34ste. Nibali op zijn 33ste.
Doe toch a.u.b. een beetje normaal. Geghan Hart is geblesseerd geweest en 2021 was een ongelofelijk klotejaar.

27jaar en we mogen niet zeggen dat de jongen nog wat tijd heeft, oké dan…

Je gaat Hart toch niet op het niveau van Nibali en Contador zetten?
 
Gaan we nu bij iemand van 27 ook al zeggen dat ie nog maar 27 is?

Contador en Nibali waren respectievelijk 32 en 31.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Hindley heb ik een Hesjedalgevoel ~ @Reverz 2021

Gooit bij deze toch alle twijfels van onzen schouders deze Giro!
Ik had dit toch niet verwacht voor het begin van deze Giro. Er waren imo weinig tekenen dat Hindley ooit nog die kans ging krijgen.
Bij die eerste aankomst bergop was hij ook zeker niet de sterkste. Maar ik had de laatste week wel het gevoel dat hij wel de betere van de 3 was.

Bora trouwens perfect gereden ook. Kemna reed op exact de goeie plaats en kon daar toch een ferme streep trekken. Maar dat is ook een stukje chance, als Ineos niet begint te rijden 3 minuten voordien rijdt Kemna daar misschien voor piet snot.
Leuke etappe op deze manier.
Slechtste moment om een inzinking te krijgen natuurlijk.
Ik weet niet of het echt een 'inzinking' was. Ik denk eerder gewoon een beetje te diep in het rood bij de eerste versnelling van Hindley, maar hij weet ook dat hij moet... als hij daar zijn tempo rijdt en hij laat Hindley los heeft hij ook een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hindley stond in ieder geval niet vermeld in de pronostiek, was nochtans als eens tweede in 2020. Hij rijdt hier Carapaz er toch gewoon mooi af, en rijdt gewoon weg van een heleboel goede renners ...
Hij heeft vorig jaar natuurlijk ook geen platte prijs gereden. Dit jaar 5e in Tirreno maar ook gewoon 13e in Catalonië en 14e in Uae. Bij de bookies stond hij niet bij de top 10. Wel zijn ploegmaats Kelderman en Buchmann.

Dat maakt wielrennen ook wel leuk. Toen Carapaz in 2019 won stond hij er ook helemaal niet tussen.
 
Ik had dit toch niet verwacht voor het begin van deze Giro. Er waren imo weinig tekenen dat Hindley ooit nog die kans ging krijgen.
Bij die eerste aankomst bergop was hij ook zeker niet de sterkste. Maar ik had de laatste week wel het gevoel dat hij wel de betere van de 3 was.

Bora trouwens perfect gereden ook. Kemna reed op exact de goeie plaats en kon daar toch een ferme streep trekken. Maar dat is ook een stukje chance, als Ineos niet begint te rijden 3 minuten voordien rijdt Kemna daar misschien voor piet snot.

Ik weet niet of het echt een 'inzinking' was. Ik denk eerder gewoon een beetje te diep in het rood bij de eerste versnelling van Hindley, maar hij weet ook dat hij moet... als hij daar zijn tempo rijdt en hij laat Hindley los heeft hij ook een probleem.
Ik denk niet dat iemand dit uberhaupt nog verwachtte tout court.
Zeker akkoord ook wat betreft de prestaties van Bora. Het is haast jammer dat die zo lang hebben vastgehangen aan Sagan, als je ze nu bezig ziet - hoe gek dat ook mag klinken.
 
Gaan we nu bij iemand van 27 ook al zeggen dat ie nog maar 27 is?

Contador en Nibali waren respectievelijk 32 en 31.

Zijn carrière is alvast nog lang niet voorbij.
Het kan best zijn dat hij nooit nog een grote ronde wint, want een grote ronde winnen is niet simpel. Simon Yates, Fabio Aru, Chris Horner, Vinokoerov, Roberto Heras, Tom Dumoulin, Ryder Hesjedal, Michele Scarponi, … wonen ook maar 1 grote ronde. Dus het lijstje is niet klein.
Dus nu al speculeren over hem is een beetje dwaas.

Inderdaad 32 en 31, had mij vergist! Maar dat schept wel het vermoeden dat er nog wat tijd is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan