Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Als Schmid echt 200% overtuiging had om te winnen had hij de botsing met Bouwman aan moeten gaan. Een pure sprinter a la Cavendish had dit gewoon gedaan.
Hoe dat dan was afgelopen valt natuurlijk moeilijk te voorspellen. Maar hij zat binnenkant tegen de boarding dus bij een aanrijding had hij meer kans om recht te blijven als Bouwman. Mogelijks gingen ze beide tegen de grond en won 1 vd andere 3. Maar nu heeft hij niks, buiten geen schaafwonden 😛.
Mja, uiteindelijk is dat gewoon een natuurlijke reflex lijkt me.

Als hij dat niet doet - en daar moet imo de jury gewoon naar kijken - liggen ze wellicht beiden tegen de vlakte omdat Bouwman een gevaarlijk manoeuvre maakt.

Net een paar keer opnieuw de finish bekeken.

Sorry he mannen, maar dit is koers. Iedereen die daar vooraan zit weet perfect dat die bocht daar ligt voor de finish en dat het spurten is om als eerste op dat punt te zijn want die wint…

Niet meer niet minder!
Neen, dat wisten ze niet. Althans toch niet iedereen. Ik heb na de finish een reactie gehoord waarin men zei dat ze niet 100% wisten hoe die laatste (kilo)meters eruit zagen. Ik denk ook niet dat zo'n etappe perfect vanbuiten wordt gestudeerd door heel het peloton.

En dat is voor mij ook echt geen reden om niet over te gaan tot DQ. Als er in een massasprint linkse zijwind is, dan kunnen ook niet alle renners proberen te sprinten langs de rechterkant van andere renners om zo minder wind te pakken.
 
Neen, dat wisten ze niet. Althans toch niet iedereen. Ik heb na de finish een reactie gehoord waarin men zei dat ze niet 100% wisten hoe die laatste (kilo)meters eruit zagen. Ik denk ook niet dat zo'n etappe perfect vanbuiten wordt gestudeerd door heel het peloton.
Voor de start wordt dit besproken in de bus met de renners en tijdens de wedstrijd wordt door de ploegleiding zeker zo’n zaken doorgegeven.

Anders is het puur amateurisme en dan moet je achteraf niet komen janken dat je het niet wist natuurlijk!
 
Voor de start wordt dit besproken in de bus met de renners en tijdens de wedstrijd wordt door de ploegleiding zeker zo’n zaken doorgegeven.

Anders is het puur amateurisme en dan moet je achteraf niet komen janken dat je het niet wist natuurlijk!
Euh reactie Bouwman:
"Ik wist dat er een bocht was naar links, maar niet dat die zo scherp was. "

Hij snijdt hem volledig de pas af.
Als Schmidt niet remt dan vallen ze
Als daar geen uitweg rechtdoor is dan vallen de Vendrame en Valter

Sorry maar DQ is dan enige juiste
 
Euh reactie Bouwman:
"Ik wist dat er een bocht was naar links, maar niet dat die zo scherp was. "

Hij snijdt hem volledig de pas af.
Als Schmidt niet remt dan vallen ze
Als daar geen uitweg rechtdoor is dan valt er minstens 1 renner.

Sorry maar DQ is dan enige juiste

Ik denk dat je niet veel profcoureurs gaat vinden die dit een DQ waard vinden.
Voor een buitenstaander lijkt het misschien zo.
Maar dit is echt koers in zijn puurste vorm...
 
Ik denk dat je niet veel profcoureurs gaat vinden die dit een DQ waard vinden.
Voor een buitenstaander lijkt het misschien zo.
Maar dit is echt koers in zijn puurste vorm...
De regels zijn toch duidelijk: je mag in een sprint niemand hinderen.
Dat gebeurd hier overduidelijk wel

DQ betekend dat de jury natuurlijk ook kleur moet bekennen en zo een aankomst zou gewoon niet mogen goedgekeurd worden
 
Vind dees echt zo een non-discussie, wat had bouwman dan doen moeten doen volgens jullie ?
In volle sprint naar die bocht achter/naast zich kijken om te zien of hij er volledig voorbij was voor hij de kortste lijn naar apex kon nemen?

In volle sprintvoorbereiding gebeuren er pak ergere dingen, DQ dan het ganse peloton direct ofzo.
 
Vind dees echt zo een non-discussie, wat had bouwman dan doen moeten doen volgens jullie ?
In volle sprint naar die bocht achter/naast zich kijken om te zien of hij er volledig voorbij was voor hij de kortste lijn naar apex kon nemen?

In volle sprintvoorbereiding gebeuren er pak ergere dingen, DQ dan het ganse peloton direct ofzo.
Ruimte laten? Nu rijdt hem Schmidt gewoon dranghekken in he als die niet remt
 
Het manoeuvre van Bouwman vind ik nu ook verre van koosjer hoor, wel onbegrijpelijk waarom die bocht daar zit, ze konden dat parkoer perfect rechtdoor laten gaan maar nee we steken er nog een knik in de laatste 50m :wallbash:
 
Ik heb de herhaling nu nog een aantal keer terug gezien. Dit is toch nooit een DQ om eerlijk te zijn. Ik denk dat QS ook geen klacht heeft ingediend toch? Dat zegt genoeg lijkt mij..

Schmid maakt hier gewoon een tactische fout door helemaal aan de binnenkant te blijven. Als hij Bouwman meer op vangt en wat naar het midden op schuift kan Bouwman nooit zo de deur nog dicht doen.

Maar aan de andere kant: Bouwman is er ook gewoon voorbij, niet helemaal maar tis daar al achterwiel naast voorwiel, Bouwman haalt hier eigenlijk de Holeshot binnen... dit is dezelfde situatie als in MX, de eerste in de bocht kiest hoe hij die rijdt, rest moet zich daar naar schikken. En het is nu niet dat hier duidelijk sprake is van mallicious intent imo.
 
Als Schmid echt 200% overtuiging had om te winnen had hij de botsing met Bouwman aan moeten gaan. Een pure sprinter a la Cavendish had dit gewoon gedaan.
Hoe dat dan was afgelopen valt natuurlijk moeilijk te voorspellen. Maar hij zat binnenkant tegen de boarding dus bij een aanrijding had hij meer kans om recht te blijven als Bouwman. Mogelijks gingen ze beide tegen de grond en won 1 vd andere 3. Maar nu heeft hij niks, buiten geen schaafwonden 😛.

Met die nuance dat Mauro Schmid 22 jaar is en zeker en vast geen sprinter is…
Die gaat natuurlijk niet Bouwman van de baan rammen.

En dat er geen sprake is van slechte intenties wil ik weerleggen. Bouwman weet verdomd goed dat wanneer hij daar de boel coupeert de andere een verdomd moeilijke sprint zullen rijden en zullen moeten remmen.
Zijn intentie was om daar af te snijden en als eerste door de bocht te komen.
 
Met die nuance dat Mauro Schmid 22 jaar is en zeker en vast geen sprinter is…
Die gaat natuurlijk niet Bouwman van de baan rammen.

En dat er geen sprake is van slechte intenties wil ik weerleggen. Bouwman weet verdomd goed dat wanneer hij daar de boel coupeert de andere een verdomd moeilijke sprint zullen rijden en zullen moeten remmen.
Zijn intentie was om daar af te snijden en als eerste door de bocht te komen.
Als je zo'n bocht hebt op 70m van de streep is de sprint gereden bij die bocht. Na die bocht kan je nooit nog het verschil goedmaken. Onafhankelijk van hoe goed of hoe slecht die genomen wordt.
 
Ik heb de herhaling nu nog een aantal keer terug gezien. Dit is toch nooit een DQ om eerlijk te zijn. Ik denk dat QS ook geen klacht heeft ingediend toch? Dat zegt genoeg lijkt mij..

Schmid maakt hier gewoon een tactische fout door helemaal aan de binnenkant te blijven. Als hij Bouwman meer op vangt en wat naar het midden op schuift kan Bouwman nooit zo de deur nog dicht doen.

Maar aan de andere kant: Bouwman is er ook gewoon voorbij, niet helemaal maar tis daar al achterwiel naast voorwiel, Bouwman haalt hier eigenlijk de Holeshot binnen... dit is dezelfde situatie als in MX, de eerste in de bocht kiest hoe hij die rijdt, rest moet zich daar naar schikken. En het is nu niet dat hier duidelijk sprake is van mallicious intent imo.
Je mag bij een sprint niet van uw lijn afwijken wat Bouwman heel hard wel doet. Zijn lijn is namelijk de bocht nemen naast Schmidt.

En nee hij is er helemaal niet voorbij, dat achterwiel naast voorwiel is pas als Schmidt in de remmen gaat om een valpartij te voorkomen.
 
En nee hij is er helemaal niet voorbij, dat achterwiel naast voorwiel is pas als Schmidt in de remmen gaat om een valpartij te voorkomen.
Volgens mij niet. Je kan moeilijk zien wanneer Schmidt juist remt omdat Bouwman dat blokt in het shot maar je ziet wel duidelijk dat Bouwman minstens een halve fiets voorbij Schmidt is op het moment dat hij naar binnen komt. Vergeet geen rekening te houden dat je met optisch bedrog zit omdat het shot semi-frontaal is. Diepte verschillen zijn zeer moeilijk in te schatten en worden vooral zwaar onderschat...

Hoe vaak zie je wel geen massaspurt waar je denkt "oew, dat was héél close!" en als je dan vanbovenaf kijkt dat het een halve fiets verschil is?
 
Volgens mij niet. Je kan moeilijk zien wanneer Schmidt juist remt omdat Bouwman dat blokt in het shot maar je ziet wel duidelijk dat Bouwman minstens een halve fiets voorbij Schmidt is op het moment dat hij naar binnen komt. Vergeet geen rekening te houden dat je met optisch bedrog zit omdat het shot semi-frontaal is. Diepte verschillen zijn zeer moeilijk in te schatten en worden vooral zwaar onderschat...

Hoe vaak zie je wel geen massaspurt waar je denkt "oew, dat was héél close!" en als je dan vanbovenaf kijkt dat het een halve fiets verschil is?
Daarom dat hij past voorbij Schmid schiet als die remt en zijn achterwiel blokkeert? :ironic:

Niks optisch bedrog is, gewoon ordinair gecoupeert, de deur dichtgedaan, den andere in de dranghekken geduwd, de odds naar zijn kant laten flippen, vuil spel gespeeld, gevaarlijke situatie geïntroduceerd,...
 
Laten we die sprint van gisteren effe vergeten en genieten van (voor mij toch) de mooiste rit van deze Giro, hopelijk spectakel genoeg!
 
Ballerini heel de dag laten werken voor Vansevenant en uiteindelijk wordt die laatste opgeraapt door het peleton en gaat Ballerini alleen in de achtervolging op Covi. Vreemd dat je als Vansevenant zijnde dat niet beter kan inschatten.
 
Carapaz lijkt niet zo fris te zitten precies.

Vreemd ook dat Bora niet voor de rit ging met Hindley dan kon Hindley mits winst tenminste morgen nog in het roze starten. Ik schat Hindleys sprint iets hoger in dan die van Carapaz als het er op aan komt.
 
Terug
Bovenaan