Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Geen idee waarop we ons moeten baseren dat wijst dat Hindley de betere zou zijn. Carapaz wint vandaag toch het prestigesprintje, terwijl ik Hindley toch iets rapper aan de meet inschat.

Als Hindley echt beter zou zijn, dan had die volgens mij al echt wel ergens proberen aan te vallen. Ik vind het op dit moment 50/50 en moeilijk te zeggen wie het gaat halen.
Het zal inderdaad niet ver uit elkaar liggen , maar gewoon al enkele indicaties gehad vind ik.
(Misschien is hindley tevreden met zijn podium?)

Hindley heeft toch al iedere keer vrij makkelijk carapaz kunnen pareren , zelf op de blockhaus waar hij eerst niet mee was heeft hij zijn gezond verstand gebruikt en eerst Almeida uitgemolken. Hindley lag altijd op vinkenslag om dat gat nog zelf toe te kletsen. (Anders win je die sprint niet van de kop af)

Prestige sprintje telt niet zo mee vandaag als referentiepunt , geen bonis dus ging hindley niet voluit en kon trouwens makkelijk volgen.

Carapaz moet normaal gezien niet van hindley af wegens betere tijdrijder maar als carapaz zijnde zou ik er nu ook niet gerust op zijn.
 
Ik neem aan dat ze momenteel bergop redelijk aan elkaar gewaagd zijn en dat er daarom maar 3" verschil tussen zit. Lijkt me straf als een van de 2 dit doet als onderdeel van een masterplan om straks als een donderslag bij heldere hemel toe te slaan. Hebben beiden een sterke ploeg die de koers kan dragen dus daarvoor moet ze zich ook niet verstoppen.

Voor mij is de meest logisch verklaring waarom geen van beide afstand neemt van de andere is dat ze het gewoon momenteel niet kunnen.
 
Voor mij is de meest logisch verklaring waarom geen van beide afstand neemt van de andere is dat ze het gewoon momenteel niet kunnen.
100% dit, al de rest is niet logisch. We spreken niet 30" oid, we spreken of 3".

Carapaz is geen pakweg Dumoulin die 100% zeker is dat hij in die tijdrit de rest op respectabele afstand zet. Carapaz kan op papier dan wel de betere tijdrijder zijn, groot is het verschil tussen die 2 niet en dan wil je echt niet met 3" marge aan die ITT starten. Als je na 2-3km een mechanisch probleem krijgt slaat de stres toe. Hier kies je nooit bewust voor.

Maar ik denk dat beiden gewoon gevoeld hebben dat er quasi geen verschil is en met vrijdag en zaterdag in het achterhoofd zullen ze misschien nog schrik gehad hebben van nu al all-in te spelen.
 
Almeida positief op Corona :( was goed op weg naar een 3e opeenvolgende mooie einduitslag in de Giro, zonde voor hem en ook een beetje voor de spankracht. Podium ligt nu wel helemaal vast tenzij een spectaculaire inzinkingen van een van de de drie.
 
Dit is wel stevig. Ik had verwacht dat het wel eens spannend kon worden met deze drie hardrijders vooraan, maar het wordt zelfs niet eens spannend, ze zullen kunnen surplacen in de slotkilometer. :laugh:
 
Diene van CSF is toch al wat aan het slepen.
Affini zou ik toch niet onderschatten zo een beer zal wel een sprintje kunnen placeren zeker?

En die van TREK komen geen seconde dichter, integendeel
 
Gelost dus maar snel van fiets wisselen 'ja er was iets aan de hand' :unsure:

Mooi voor De Bondt! Maar zoals ik verwachtte kan Affini wel een sprintje trekken :p
 
Porte zakt er voor nog voor ze aan het echte werk beginnen. Ziek? Of bewust met het oog op de rit van morgen om daar Carapaz zo lang mogelijk bij te kunnen staan? (Een tactiek die niet vreemd is voor Sky/Ineos).
 
Terug
Bovenaan