Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Een tijdritje van 60 kilometer ergens in de tweede week zoals in 2015 had wel leuk geweest! Nu is er weinig incentive om Almeida echt op afstand te rijden. 26 kilometer tegen de klok is echt wel triestig.
Ze gaan toch moeten, want ik betwijfel of die 44" seconden momenteel voldoende gaan zijn.
 
Vreemd dat ze de Mortirolo omgekeerd doen. Normaal gaan ze de steile kant op nu dalen ze die steile smalle kant af dat is toch problemen zoeken.

Was nog altijd niet de meest steile kant naar beneden. 3 kanten om de mortirolo op te rijden dacht ik.

Die van Wanty rijden wel verbazend sterk, de afgelopen maanden.. Jan Hirt wie had hem niet verwacht :S zelfs twee man in de top tien.
Bedoel je dat Hirt een verrassing was ?
Ja en nee toch , in het verleden toch ook al een paar keer zijn sterkte getoond in dergelijke etappes.

Maar inderdaad toont het wel te weinig natuurlijk ,zou dat veel meer moeten kunnen doen, zeker op dit niveau, maar misschien zat hij daarvoor vroeger ook niet in de beste ploegen daarvoor.

In het eerste jaar van wanty als world tour had ik wat bedenkingen bij hun transfers qua renners, maar hun beste transfer was dat jaar toch vooral een goeie trainer. Nu komt dat er toch ook mooie uit, bvb pozzovivo dat momenteel op een van zijn beste niveaus ooit aan het rijden was, na zo een zware blessure etc.
 
Jan Hirt reed vorig jaar heel sterk in de Vuelta in dienst van de rode trui die verdedigd werd, dat toont zich natuurlijk niet in resultaten…
Als hij gemotiveerd is en er vol voor kan gaan, heeft hij serieus wat capaciteiten!
 
Was nog altijd niet de meest steile kant naar beneden. 3 kanten om de mortirolo op te rijden dacht ik.

Ze reden toch naar Mazzo di Valtellina wat normaal de kant is die ze gebruiken om naar boven te rijden. Mazzo kant is 12.4km aan 10.5% terwijl Tovo 11.4km aan 10.5% is. Dus qua steilte geen verschil wel een km langer langs de Mazzo kant.


Climbfinder zegt dan weer dat Mazzo 11.6km aan 11.2% terwijl Tovo 12.4km aan 10.8% zou zijn. Daar is dus de Mazzo kant korter maar wel iets steiler.


Er zit maar 1 ding op we pakken elk onze fiets pakken elk een kant en eens boven kunnen we dan zeggen wie nu de steilste kant omhoog reed :p

Of we kunnen gewoon zeggen dat het een steil rotding is langs beide kanten.
 
Ze gaan toch moeten, want ik betwijfel of die 44" seconden momenteel voldoende gaan zijn.
Tis nog niet gedaan hè... als de huidige trend zich door zet gaat hij nog wel wat terrein verliezen en het is ook nog maar de vraag hoe goed die tijdtit nog is aan het einde van een héél zware derde week. De geschiedenis toont toch aan dat zo´n slottijdrit vaak sterk beinvloed wordt door frisheid.

Het is ook genoeg dat Hindley of Carapaz er eens doorzakken want dat is de kans groot dat Almeida ook een ferme klets krijgt. Nu zie je dat ze met 3 dicht tegen elkaar zitten en er is bijgevolg dus geen van de 3 die echt vól gaan rijden. Als er eentje solo weg geraakt gaat die vol door rijden en zal er van dat jojo gedoe zoals vandaag weinig sprake zijn.
 
@dadash omdat ze die gemeente ook wel gepasseerd hebben. Als je kijkt op Strava zie je mooi welke route ze hebben gedaan ;)

Op Eurosport zei Jeroen dat ze die allersteilste kant nooit zouden afdalen wegens teveel valpartijen in het verleden. (of iets ik die Trand)
 
Nibali is toch een klasbak :love:.
In een zware rit eindigt die op amper een halve minuut van de roze trui en zonder die ene rit, stond die binnen de twee minuten in het klassement.
Op zijn 37j!
Voorlopig drie 37+' in de top 10. Heerlijk.
 
Het lijkt me dat hindley de betere klimmer is op dit moment. Heeft het alleen nog nergens geprobeerd. Hij zal het toch in etappe 19 redelijk zal moeten uitpakken, als hij deze giro wel wil binnenhalen.

Ik denk dat carapaz niet helemaal top zit,/lees: zeker is . die is normaal een pakje aanvallender ingesteld , dus die heeft denk ik gevoeld dat hindley iets beter zit.
 
Geen idee waarop we ons moeten baseren dat wijst dat Hindley de betere zou zijn. Carapaz wint vandaag toch het prestigesprintje, terwijl ik Hindley toch iets rapper aan de meet inschat.

Als Hindley echt beter zou zijn, dan had die volgens mij al echt wel ergens proberen aan te vallen. Ik vind het op dit moment 50/50 en moeilijk te zeggen wie het gaat halen.
 
Kzit er nu wel aan te denken dat ik Hindley niet heb opgenomen in de poll (en niet onder ”iemand anders“ :unsure: )
 
Terug
Bovenaan