Giro d'Italia 2022

Wie wint de Giro d'Italia 2022?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik wacht toch nog even af.
Zijn prestatie is zoveel beter dan alle voorgaande dat het een beetje stinkt :unsure:
Hij trekt hier toch gewoon de lijn door van de Giro 2020? Had vorig jaar dan een slecht seizoen en komt nu terug boven water... niet zooo fishy. Hij lijkt misschien te vliegen in de laatste 3km maar het is vooral Carapaz die er compleet door zakt. Als je vergelijkt met bv Carthy en Landa die verliezen veel geleidelijker terrein maar over een grotere afstand.

Voor de rest toch geen buitenaardse prestaties gezien van hem in deze Giro. Eigenlijk ook jammer dan Bardet eruit ging langs het achterpoortje.
 
Hij trekt hier toch gewoon de lijn door van de Giro 2020? Had vorig jaar dan een slecht seizoen en komt nu terug boven water... niet zooo fishy. Hij lijkt misschien te vliegen in de laatste 3km maar het is vooral Carapaz die er compleet door zakt. Als je vergelijkt met bv Carthy en Landa die verliezen veel geleidelijker terrein maar over een grotere afstand.
Die giro was wel stukje zwakker bezet he

En voor de rest dit jaar toch ook nog niet zoveel laten zien?
 
Die giro was wel stukje zwakker bezet he

En voor de rest dit jaar toch ook nog niet zoveel laten zien?
Je moet er staan als het telt en dat is mei. Met een goeie vorm in maart koop je niks.
Ik begin ook sterk de indruk te krijgen dat Hindley het type renner is dat vooral op hoog niveau kan blijven rijden diep in een derde week daar waar de rest begint af te takelen.
Als dat inderdaad zijn allergrootste sterkste is dan is dat iets wat zich zeer slecht gaat vertalen naar korte rittenkoersen genre Baskenland waarvan je zou denken dat hij dat ook moet aankunnen.

Het valt mij alleszins op dat hij zeker niet de beste klimmer was de eerste 10 dagen van deze Giro, dat was 2 jaar terug ook al zo. Maar hier is hij duidelijke de beste klimmer in koers. 2 jaar terug had ik op Torri Di Fraille ook de indruk dat hij de betere was van TGH maar dat hij daar lang niet mocht omdat Kelderman nog achterop kwam. De dag nadien in de laatste rit was die 6-7% op de slotklim niet voldoende om het verschil te maken.
 
@SomeDude

Pogacar zijn tour overwinningen waren dan toch ook wel zwak bezet ? Geen Contador , Armstrong , en Schleck aan de start :unsure:

Ik ben maar aan het zeveren

Ik denk dat enkel Carapaz en Landa er bij zijn gekomen , als tegenstanders ivg met 2020 , Hindley ging vandaag even hard als in die giro van 2020.
(Zelf harder in 2020 dan nu ;) volgens de watts/kg schatters)

dat hij nu deze giro wint en toen verloor zegt mss dat deze giro "zwakker" bezet was ?

Tis niet omdat je nu bvb. Froome een grote naam eraf rijdt bergop dat je een topklimmer bent ;)
 
Zijn carrière is alvast nog lang niet voorbij.
Het kan best zijn dat hij nooit nog een grote ronde wint, want een grote ronde winnen is niet simpel. Simon Yates, Fabio Aru, Chris Horner, Vinokoerov, Roberto Heras, Tom Dumoulin, Ryder Hesjedal, Michele Scarponi, … wonen ook maar 1 grote ronde. Dus het lijstje is niet klein.
Dus nu al speculeren over hem is een beetje dwaas.

Inderdaad 32 en 31, had mij vergist! Maar dat schept wel het vermoeden dat er nog wat tijd is.
Ma bajaat, hij heeft nog genoeg jaren om aan zijn palmares te werken al geloof ik daar niet echt in.

Het is gewoon dat je niet meer mag zeggen dat iemand nog maar 27 is. Tegen dat je 27 bent is het wel zowat tijd om te oogsten, het zijn eerder uitzonderingen zoals GvA en Fuglsang die pas in hun dertiger jaren beginnen te winnen. Semantiek, I know.

(Heras is met 4 stuks recordhouder qua Vuelta overwinningen btw.)
 
Ma bajaat, hij heeft nog genoeg jaren om aan zijn palmares te werken al geloof ik daar niet echt in.

Het is gewoon dat je niet meer mag zeggen dat iemand nog maar 27 is. Tegen dat je 27 bent is het wel zowat tijd om te oogsten, het zijn eerder uitzonderingen zoals GvA en Fuglsang die pas in hun dertiger jaren beginnen te winnen. Semantiek, I know.

(Heras is met 4 stuks recordhouder qua Vuelta overwinningen btw.)
Rond je 28 benader je je beste jaren inderdaad, maar we mogen de jeugd van vandaag nu ook niet te veel als norm pakken.
Horner, Wiggo, Evans, Froome (?), Vinokourov, Sastre,... waren 30+ bij hun eerste (en enige) GCwinst. Al was Froome misschien nog een paar jaar jonger, maar zeker niet jonger dan 28, ik ben nu even te lui om het op te zoeken.

Dus Hart is effectief nog maar 27, zijn jaren om te oogsten komen nu. Niet dat ik er in geloof. Die zal enkel nog een kans krijgen als de kopmannen uitvallen in de eerste week, anders is het gewoon knechten geblazen. Sowieso geen enkel probleem want die heeft gewoon de Giro al op zak.
 
Volgens Renaat Schotte kan Hindley succesvoller worden dan Evans. Ik denk dat Renaat eventjes in de waan van de dag leeft.
Laten we niet vergeten dat dit een Giro was met amper tijdritkilometers. Leg in de eerste tien dagen een vlakke tijdrit van 30 a 40km en hij ligt 2,5 minuut achter op Pogacar/Roglic. Er is natuurlijk wel een trend om tijdritkilometers te schrappen om het spannend te houden maar ik zie in Hindley toch niet meteen een Tour-winnaar.
 
Volgens Renaat Schotte kan Hindley succesvoller worden dan Evans. Ik denk dat Renaat eventjes in de waan van de dag leeft.
Laten we niet vergeten dat dit een Giro was met amper tijdritkilometers. Leg in de eerste tien dagen een vlakke tijdrit van 30 a 40km en hij ligt 2,5 minuut achter op Pogacar/Roglic. Er is natuurlijk wel een trend om tijdritkilometers te schrappen om het spannend te houden maar ik zie in Hindley toch niet meteen een Tour-winnaar.

Vond ik ook een beetje ver gaan. Evans won niet enkel de Tour werd ook nog 2x 2e en 1x 4e, 3e en 4e in de Vuelta, 3e en 5e in de Giro. Werd WK won de Waalse Pijl. Hij had misschien een zwaar gebrek aan charisma maar was wel een heel goed renner die jaren op zeer hoog niveau heeft gekoerst. Hindley heeft nog wel wat werk voor de boeg. Vooral de Tour eens winnen wordt heel zwaar.
 
Inderdaad. Het palmares van Evans mag zeker niet onderschat worden.

Hij won natuurlijk wel maar 1x een grote ronde. Daarin kan Hindley misschien nog wel beter doen. Het was wel de TDF natuurlijk... wat voor Hindley toch een hele kluif zal worden. Maar zeg nooit nooit.
 
Inderdaad. Het palmares van Evans mag zeker niet onderschat worden.

Hij won natuurlijk wel maar 1x een grote ronde. Daarin kan Hindley misschien nog wel beter doen. Het was wel de TDF natuurlijk... wat voor Hindley toch een hele kluif zal worden. Maar zeg nooit nooit.

Toch een beetje raar niet dat we al zitten speculeren hoe een renner die de giro nog niet gewonnen heeft de tour gaat winnen. Terwijl we vorige pagina bezig waren hoe Tao Geoghegan Hart maar 1 grote ronde zal winnen omdat hij al 27 is.
 
Toch een beetje raar niet dat we al zitten speculeren hoe een renner die de giro nog niet gewonnen heeft de tour gaat winnen. Terwijl we vorige pagina bezig waren hoe Tao Geoghegan Hart maar 1 grote ronde zal winnen omdat hij al 27 is.

Ja, daarvoor zijn we hier, om boude uitspraken te doen!


En om te lachen met Ruben van Gucht natuurlijk
 
Ja, daarvoor zijn we hier, om boude uitspraken te doen!


En om te lachen met Ruben van Gucht natuurlijk
Als uw vrouw even knap is als die van Ruben dan mag je lachen met hem, en eveneens zulke boude uitspraken maken.

Bewijs kan via DM aangeleverd worden.
 
Toch een beetje raar niet dat we al zitten speculeren hoe een renner die de giro nog niet gewonnen heeft de tour gaat winnen. Terwijl we vorige pagina bezig waren hoe Tao Geoghegan Hart maar 1 grote ronde zal winnen omdat hij al 27 is.

Een beetje zoals hoe jij alweer de prestatie van Evenepoel moest minimaliseren door de kwaliteit van het deelnemers veld in twijfel te trekken maar dan doodleuk verkondigt dat VDP het hier vandaag wel tegen goeie tijdrijders op moet nemen?
 
maar ik zie in Hindley toch niet meteen een Tour-winnaar.
Ik ook niet, maar ik zag er ook geen Girowinst in en kijk. Bij Evans dachten we ook dat zijn beste kansen voorbij waren toen hij alsnog de winst pakte. We zullen over 9-10jaar de balans wel opmaken. De omkadering pleit alvast in zijn voordeel, Bora deed het echt goed als klassementsploeg.
 
Terug
Bovenaan