Tour de France 2022

Na calais was Fabio zijn tour al op natuurlijk.
Hij kan zeggen dat hij de tour heeft uitgereden, maar dit gaat wel ten koste van heel zijn ploeg.
Hij heeft wat publiciteit gehad voor zo nipt voor de tijdslimiet te finishen, maar of dat zo een positieve was dat laat ik in het midden.
Die ene win was publiciteit genoeg zou ik denken. Ik zie eerlijk gezegd niemand anders van zijn ploeg die zonder hem een rit had kunnen winnen. Buiten de proloog natuurlijk.
 
Nu we het toch over sprinters hebben
Mark Cavendish in verregaande onderhandelingen met B&B Hotels

Weinig verrassend nieuws. Cav wil graag nog 1x de ronde van Frankrijk rijden en tenminste de kans krijgen om het record van Merckx te verbeteren. Hij beseft dat dit met zijn huidige ploeg niet zal lukken (Jakobsen krijgt altijd voorrang). Bij B&B Hotels zou hij die kans wel krijgen.

Of hem dit gaat lukken volgend jaar is natuurlijk een andere vraag. Maar goed .. ;)
 
Na calais was Fabio zijn tour al op natuurlijk.
Hij kan zeggen dat hij de tour heeft uitgereden, maar dit gaat wel ten koste van heel zijn ploeg.
Hij heeft wat publiciteit gehad voor zo nipt voor de tijdslimiet te finishen, maar of dat zo een positieve was dat laat ik in het midden.



Als grote fan zou je net des te meer moeten begrijpen dat hier meesprinten totaal geen nut had.
De rest van uw seizoen nog riskeren om misschien 12de voor fabio te worden. Nee dan ga je beter voor de foto.
Er zijn gevaarlijkere aankomsten dan deze in Parijs hoor.
 
Kvond het toch ook jammer dat Wout niet meesprintte :biglaugh:

Al die show om Jakobsen binnen de limiet te krijgen met gans de ploeg, om dan hier zelfs geen top 10 te rijden.

Zeer mooi voor Philipsen, sterken beer!

Alsof er iemand anders bij QS een rit had gewonnen moesten ze dat niet gedaan hebben. Zelfde bij Ewan overigens. Ik zie zoveel mensen doen alsof knechten van falende sprinters ook maar een kleine kans zouden hebben gehad om hier een rit te winnen moesten ze niet voor die sprinters geknecht hebben.
 
Wout had volgens mij nooit kunnen winnen tegen Philipsen vandaag. Vergeet niet dat hij gisteren in die tijdrit ook a bloc moeten gaan is, het vet zal van de soep geweest zijn. Stel dat hij goede benen had dan zou hij toch meegespurt hebben.
Enorm kort door de bocht om te zeggen dat Philipsen het cadeau krijgt van Wout aangezien Philipsen hem deze tour al eens geklopt heeft.
 
Laatst bewerkt:
Wout had volgens mij nooit kunnen winnen tegen Philipsen vandaag. Vergeet niet dat hij gisteren in die tijdrit ook a bloc moeten gaan is, het vet zal van de soep geweest zijn. Stel dat hij goede benen had dan zou hij toch meegespurt hebben.
Lees mijn post boven u. Hij had dat al beslist voor de start hoor om niet mee te sprinten
 
Lees mijn post boven u. Hij had dat al beslist voor de start hoor om niet mee te sprinten
Hij zei gisteravond al dat het echt niet meer hoefde. Hij rekende er toen op dat de goesting nog ging komen maar mentaal is het vat gewoon af.

Wout was één van die mannen die 2 jaar terug een enorm trauma moet hebben opgelopen op La Planche. Als het nu finaal dan wel goed valt dan snap ik wel de decompressie groot moet zijn.

Dat je dan kiest voor die foto, een misschien wel once in a lifetime ding ipv te gaan voor misschien een rit die je toch al gewonnen hebt... ik snap het volledig.
 
Hij zei gisteravond al dat het echt niet meer hoefde. Hij rekende er toen op dat de goesting nog ging komen maar mentaal is het vat gewoon af.

Wout was één van die mannen die 2 jaar terug een enorm trauma moet hebben opgelopen op La Planche. Als het nu finaal dan wel goed valt dan snap ik wel de decompressie groot moet zijn.

Dat je dan kiest voor die foto, een misschien wel once in a lifetime ding ipv te gaan voor misschien een rit die je toch al gewonnen hebt... ik snap het volledig.
Ik snap wel wat je zegt, maar langs de andere kant, als hij binnen 30 jaar naar die foto kijkt, zou hij er dan niet bij vertellen dat hij misschien wel in het groen had kunnen winnen op de champs? Dat is toch de ultieme kroon op die trui.

Achteraf gezien had het wellicht wel niet gelukt. Aan Philipsen was weinig te doen vandaag.
 
Ik snap wel wat je zegt, maar langs de andere kant, als hij binnen 30 jaar naar die foto kijkt, zou hij er dan niet bij vertellen dat hij misschien wel in het groen had kunnen winnen op de champs? Dat is toch de ultieme kroon op die trui.

Achteraf gezien had het wellicht wel niet gelukt. Aan Philipsen was weinig te doen vandaag.
Wout gaat nog groen winnen hé. Het zou mij héél sterk verwonderen moest het bij eentje blijven. Er gaan komende jaren dus nog wel kansen komen voor groen+winst in Parijs maar eerlijk: 3 ritten, groen, super combative, geel gedragen + winnen in het geel! I mean, winnen in het geel... hoeveel kunnen er dat zeggen?

Er mogen nog vakjes leegblijven voor nieuwe vinkjes denk ik dan. Héél veel blijven er namelijk al niet meer over...
 
Wout gaat nog groen winnen hé. Het zou mij héél sterk verwonderen moest het bij eentje blijven. Er gaan komende jaren dus nog wel kansen komen voor groen+winst in Parijs maar eerlijk: 3 ritten, groen, super combative, geel gedragen + winnen in het geel! I mean, winnen in het geel... hoeveel kunnen er dat zeggen?

Er mogen nog vakjes leegblijven voor nieuwe vinkjes denk ik dan. Héél veel blijven er namelijk al niet meer over...
Welke zouden dat nog zijn? Ik vermoed dat hij nog droomt van volgende 4. Wk, Wk TT, Ronde en Roubaix. Als je de reacties van Vanthourenhout en Wout zelf zag leek het mij dat hij het WK TT misschien wel zou rijden dus hopelijk pakt hij toch 1 van 2 in Australië.
 
Ik snap wel wat je zegt, maar langs de andere kant, als hij binnen 30 jaar naar die foto kijkt, zou hij er dan niet bij vertellen dat hij misschien wel in het groen had kunnen winnen op de champs? Dat is toch de ultieme kroon op die trui.

Achteraf gezien had het wellicht wel niet gelukt. Aan Philipsen was weinig te doen vandaag.

Alsof hij nog iets te bewijzen had na zo’n tour? Volgens mij was de decompressie na de TT enorm, de last van geel en groen valt plots van de schouders en ze kunnen er eindelijk vollop van genieten.

Ik heb in elk geval ongelooflijk genoten van deze tour, vermoedelijk zelfs één van m’n favoriete aller tijden. Spijtig zit het er op!
 
Wout gaat nog groen winnen hé. Het zou mij héél sterk verwonderen moest het bij eentje blijven. Er gaan komende jaren dus nog wel kansen komen voor groen+winst in Parijs maar eerlijk: 3 ritten, groen, super combative, geel gedragen + winnen in het geel! I mean, winnen in het geel... hoeveel kunnen er dat zeggen?

Er mogen nog vakjes leegblijven voor nieuwe vinkjes denk ik dan. Héél veel blijven er namelijk al niet meer over...
Zo heel speciaal is dat nu toch ook weer niet? Deze Tour al 3 verschillende renners in de gele trui. De laatste jaren is er toch eerder wel dan niet gewonnen in de gele trui.

Allez begrijp me niet verkeerd hè, dat moet uiteraard een fantastisch gevoel zijn, maar zo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet.
 
Terug
Bovenaan