Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

  • Jonas Vingegaard

    Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

    Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

    Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

    Stemmen: 1 0,7%
  • Carapaz Richard

    Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

    Stemmen: 1 0,7%
  • Martínez Daniel Felipe

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mas Enric

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yates Adam

    Stemmen: 0 0,0%
  • O'Connor Ben

    Stemmen: 1 0,7%
  • Iemand anders namelijk,...

    Stemmen: 2 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    144
Is dat dan de kant die je wil opgaan met wielrennen? Uw ploegmaats de concurrentie aan de kant laten beuken.
Laat het me overdreven stellen: als Laporte volgend jaar in de RvV of P-R van der Poel in de kant rijdt en Wout Van Aert wint vervolgens, dan is dat oké voor u? Want Wout zal niet klagen en Jumbo Visma ook niet. En wie wil je als ploegmaat? Iemand die wacht tot hij gelost wordt door de favorieten of iemand die het heft in handen neemt en ze uitschakelt? Iedereen blij dus? Behalve Mathieu, maarja die moest maar uit de weg gaan?
Ik hoop dat je inziet hoe absurd uw stelling is als er andere namen in voorkomen.
 
Ik snap niet echt hoe het veranderen van namen in godsnaam iets zou veranderen aan de situatie of hoe het er mij anders over zou doen denken maar ok. Ik snap je punt wel dat het niet ok is dat het wielrennen die kant op gaat. Het "aan de kant beuken" van de concurrentie moet bestraft worden.
Maar dan kom je weer met het de vraag wanneer het te agressief wordt. Ik vind de meeste sporten veel te braaf. Van mij mag het allemaal wat ruwer. Ik vond het ook helemaal niet "beuken" wat Matthieu daar deed. Hij duwde even tegen Girmae en die stuurde direct naar links. Van mij had die ook naar rechts mogen sturen om Matthieu niet door te laten. Maakt mij allemaal niet uit. Maar ik vind wel dat Matthieu gelijk had dat die daar niet bleef wachten als een soepkieken totdat hij plaats kreeg van Girmae.

Wat ik veel erger vind is dat wanneer er een sprint is en 1 van de 2 geeft de andere gewoon geen plaats. Zoals wat Jasper deed met Wout in stage 3.
 
Is dat dan de kant die je wil opgaan met wielrennen? Uw ploegmaats de concurrentie aan de kant laten beuken.
Laat het me overdreven stellen: als Laporte volgend jaar in de RvV of P-R van der Poel in de kant rijdt en Wout Van Aert wint vervolgens, dan is dat oké voor u? Want Wout zal niet klagen en Jumbo Visma ook niet. En wie wil je als ploegmaat? Iemand die wacht tot hij gelost wordt door de favorieten of iemand die het heft in handen neemt en ze uitschakelt? Iedereen blij dus? Behalve Mathieu, maarja die moest maar uit de weg gaan?
Ik hoop dat je inziet hoe absurd uw stelling is als er andere namen in voorkomen.
Ja maar deze hyperbool brengt ook niks bij eh.
Dat zie je toch zelf hopelijk ook wel in?

Dat aan de kant zetten van renners, het creëren van gaatjes is dagelijkse kost in een sprint. Schouder aan schouder rijden en uw plaatsje proberen verzekeren ook.
Op een gegeven moment moet jij als aantrekker ergens een plaats creëren zodat uw sprinter eruit kan komen. Bij MVDP spelen er twee zaken mee.
1) het is MVDP dus alle ogen zijn op hem gericht.
2) hij doet het aan de zijkant van de sprintgroep goed en duidelijk in beeld gebracht en Girmay stuurt heel fors uit als reactie.

Is dat koosjer? Nee je doet natuurlijk liefst alles in rechte lijn zonder iemand in uw buurt. Maar in zo een sprint kom je met 20 man naar die streep met allemaal maar twee doelen, de sprint aantrekken en de sprint afmaken. Positioneren klinkt makkelijker dan het is. Dat te vroeg op kop komen dat kies je ook niet altijd. Ineens rij jij volledig vooraan, dan kan je de benen niet stilhouden maar dan moet je gewoon vol aantrekken en hoop je dat je het lang genoeg kan volhouden.
Als je ziet wat MVDP doet dan is dat van heel ver dat hij al op kop wordt gedrukt, maar hij trekt hem echt nog heel lang aan. Ja dat is te ver, maar bijna geen enkele andere lead-out kan in die positie nog zo een lead-out rijden.

Het is geen procyclingmanager waar je even laten pauze zet en de beste tactiek even bekijkt. Nee je komt daar aan hoge snelheid aan, mannen vallen af, sturen bij, remmen etc. Dan moet je gewoon snel beslissingen maken. En die zijn niet altijd even “proper” nee.
Maar goed de UCI wilt ook vooral een voorbeeld stellen. Maar langs de andere kant wordt er weinig gedaan aan slecht opgestelde aankomsten, want die waren er toch ook wel.
 
Ja maar deze hyperbool brengt ook niks bij eh.
Dat zie je toch zelf hopelijk ook wel in?

Dat aan de kant zetten van renners, het creëren van gaatjes is dagelijkse kost in een sprint. Schouder aan schouder rijden en uw plaatsje proberen verzekeren ook.
Op een gegeven moment moet jij als aantrekker ergens een plaats creëren zodat uw sprinter eruit kan komen. Bij MVDP spelen er twee zaken mee.
1) het is MVDP dus alle ogen zijn op hem gericht.
2) hij doet het aan de zijkant van de sprintgroep goed en duidelijk in beeld gebracht en Girmay stuurt heel fors uit als reactie.

Is dat koosjer? Nee je doet natuurlijk liefst alles in rechte lijn zonder iemand in uw buurt. Maar in zo een sprint kom je met 20 man naar die streep met allemaal maar twee doelen, de sprint aantrekken en de sprint afmaken. Positioneren klinkt makkelijker dan het is. Dat te vroeg op kop komen dat kies je ook niet altijd. Ineens rij jij volledig vooraan, dan kan je de benen niet stilhouden maar dan moet je gewoon vol aantrekken en hoop je dat je het lang genoeg kan volhouden.
Als je ziet wat MVDP doet dan is dat van heel ver dat hij al op kop wordt gedrukt, maar hij trekt hem echt nog heel lang aan. Ja dat is te ver, maar bijna geen enkele andere lead-out kan in die positie nog zo een lead-out rijden.

Het is geen procyclingmanager waar je even laten pauze zet en de beste tactiek even bekijkt. Nee je komt daar aan hoge snelheid aan, mannen vallen af, sturen bij, remmen etc. Dan moet je gewoon snel beslissingen maken. En die zijn niet altijd even “proper” nee.
Maar goed de UCI wilt ook vooral een voorbeeld stellen. Maar langs de andere kant wordt er weinig gedaan aan slecht opgestelde aankomsten, want die waren er toch ook wel.
Het is wel vrij simpel: als je geen zwaargewonden of erger wilt in massaspurts die steeds sneller worden met steeds smallere stuurtjes waarmee steeds moeilijker te sturen valt, bestraf je "niet koosjer" gedrag. Punt.
 
Terug
Bovenaan