Tour de France 2022

Tja, als je in je programma 3 weken lang medewerkers “trekt” is het begrijpelijk dat je even mis kan zijn. Ze draagt trouwens nog maar 9 maanden de naam Labecki door haar huwelijk, haar meisjesnaam is Rivera.
Alle goeie prestaties van haar waren onder de naam van Coryn Rivera.
Allee het is goed voor ene keer Karl.
 
Als VA zijnde, waarom zich niet eens volledig toeleggen op het WK TT en de wegrit "er bij nemen". In absolute topvorm met focus op het tijdrijden lijkt me niet dat iemand hem kan verslaan, zelfs Ganna in topvorm niet.
Omdat je die trui maar een paar keer kan dragen tov de wegrittrui:)
 
Anderzijds lijkt het dit jaar wel dé kans om die TT trui eens te pakken. Ganna is absoluut niet meer onklopbaar en hij hoeft van niemand anders schrik te hebben.

Maar ja, die 'echte' trui staat natuurlijk wel hoger op zijn verlanglijstje. De dubbel is natuurlijk niet onmogelijk. Als je in Imola 2x zilver kan pakken, dan kan je ook 2x goud pakken :p En de Van Aert van dit jaar is de beste die we al gezien hebben.
 
De Tour van dit jaar is naar mijn mening de meest aangename Tour geweest om te bekijken sinds een laaaaange tijd.

Zoveel schitterende momenten waardoor je de plaatsvervangende vreugde voelde van de winnaar (Matthews - Cort Nielsen - gele VA - Jungels - Houle).
Het hoeft niet altijd een winnaar te zijn. Medeleven bij de verliezer was ook meer dan gegrond bij Kämna - het drietal in Arenberg - Matthews - Geschke.
De pech van zovelen en het niet meezitten van een vleugje geluk was opmerkelijk bij Ewan - Belgische Lotto - Bissegger - de helft van UAE - Roglic.
Er waren herrijzenissen in alle vormen (Froome - McNulty - Quintana - Jungels - Thomas, G) en teloorgangen (VDP - Astana - O'Connor).
Bedrijvige aanwezigen met een Meintjes - Simmons - Cort Nielsen - Teuns - VA - Kämna - Pogacar.
Opvallende afwezigen: Uran - Mollema - Turgis - Cosnefroy - Degenkolb - Hirschi.
Naderbij sluipende klassementsmannen niet meteen verwacht: Madouas - Sanchez, LL - Powless - Lutsenko - Jungels.
Oog- en mondopeners van verbazing met een Gilbert, die met de toppers mee over een berg van 1e categorie reed; oppermagiër Rowe blies water in zijn oor en het kwam uit zijn mond; Froome finishte als derde op Alpe d'Huez; de meervoudige aanvallen van Roglic en Vingegaard op het vlakke en natuurlijk de gele, groene en witte trui op Hautacam en in de laatste etappe in de aanval.

Een extreem harde Tour door de hitte en het verschil in niveau van de teams, met daaraan toegevoegd, coureurs in de Gilbert-2011- en Froome-2012-vorm van hun leven.
De tiende in het GC moest bijna 25min prijsgeven. Dat is van 1997 geleden.
De twintigste in het GC meer dan een anderhalf uur. Dat is van een tijd geleden, dat niemand hier heeft meegemaakt.
Een Italiaan won toen de Tour en de Fransman Vitetta werd twintigste op meer dan twee uur.
Winnaar: Coppi in het jaar 1952.
Reed die mee? 🤣🤣🤣
 
Ik herinner me een blog van Chris Horner die aangaf dat J-V de Tour niet zou winnen door de aanvalsdrang en het egocentrisme van Van Aert.

Hilarisch om dat nog eens terug te beluisteren en de commentaren onder zijn analyse te lezen. :rofl:

Conclusie (die ook geldt voor Vive Le Vélo) : het is niet omdat iemand profrenner is geweest, dat hij in staat is om een fatsoenlijke analyse te doen.
 
Welke kijkcijfers haalt VLV nu eigenlijk nog? Niet dat ik afbreuk wil doen aan het vrouwenwielrennen, maar iedereen is nu toch ongeveer al uitgepraat?
 
Terug
Bovenaan