Veldritseizoen 2022-2023

Remco is natuurlijk ook gene gewone nee. Die is in staat om de tour ooit te winnen vast van overtuigd (ik zeg ook uitzonderingen natuurlijk). Pidcock pffft dikke coureur he maar die zie ik nooit een tour winnen mss een mager bezette giro ofzo ja, misschien.
Pidcock is nog maar 23 eh.
Op die leeftijd speelde Armstrong nog met zijn treintjes in Texas. Allez ik overdrijf toen hij 23 was won hij San Sebastian. Het was pas op zijn 26ste dat hij 4de werd in de vuelta en pas op zijn 27ste won hij de tour de eerste maal.
Tijd dat het wielerseizoen herbegint dan kan deze interessante discussie naar de wielertopics verhuizen en kunnen Iserbyt en co terug in het winterslaap
De cross is toch gewoon gedaan?
Wat komt er nu nog? Nog één superprestige en dan nog wat crossjes van D-niveau.
 
Er zijn is toch ook een monument op maat van de Klimmers. Je moet maar eens de top-3 van de laatste 20 jaar in Lombardije bekijken. Daar staat meer dan een winnaar van een grote ronde tussen.
Laatste twintig jaar Cunego die in de ronde van zijn land 1 keer wint, Nibali die ik toegegeven wat "vergeten" was en Pogacar die ik zelf noem als uitzondering.

En Cunego kan je dan nog zeggen in een giro met vijf Italianen in de top tien en Hontsjar als tweede. Nu goed die heeft een grote ronde gewonnen en een klassieker, akkoord. Komt het totaal idd al (?) op vier met Schleck A. bijgeteld. Terwijl er drie grote rondes per jaar gereden worden zo veel vind ik dat nog steeds niet.

Edit: Valverde en Roglic nog en ze zijn op volgens mij op 60 grote rondes. Kan je nog discussiëren of 6 veel of weinig is op 20 jaar natuurlijk. Ik neig toch nog altijd naar uitzonderlijk.
 
Laatst bewerkt:
Laatste twintig jaar Cunego die in de ronde van zijn land 1 keer wint, Nibali die ik toegegeven wat "vergeten" was en Pogacar die ik zelf noem als uitzondering.

En Cunego kan je dan nog zeggen in een giro met vijf Italianen in de top tien en Hontsjar als tweede. Nu goed die heeft een grote ronde gewonnen en een klassieker, akkoord. Komt het totaal idd al (?) op vier met Schleck A. bijgeteld. Terwijl er drie grote rondes per jaar gereden worden zo veel vind ik dat nog steeds niet.

Edit: Valverde en Roglic nog en ze zijn op volgens mij op 60 grote rondes. Kan je nog discussiëren of 6 veel of weinig is op 20 jaar natuurlijk. Ik neig toch nog altijd naar uitzonderlijk.
Die 60 GT worden wel gewonnen door een 20-25 renners, dan zijn die 8 renners die gt en monument gewonnen hebben gewoon meer dan 1/3 van de gt winaars van de afgelopen jaren.
Roglic, Valverde, Rev, Pogacar, Nibali, Cunego, Vinokourov en Di Luca winnen een of meer monumenten en een GT in de laatste 20 jaar. Schleck kan daar nog bij als je de groene tafel overwinningen meetelt.
 
Akkoord, 8 is al meer dan ik oorspronkelijk dacht :) .

De meeste daarvan zie ik geen grote ronde winnen als "alle" toppers aanwezig zijn, maar 8 is niet meer zo uitzonderlijk . :)

Dat een Vino bv de Vuelta won daar wist ik niks van maar dat is mijn fout ;) .

Met de oorspronkelijke post van Knarf ben ik het wel nog steeds niet eens (op dat punt van een rit in een ronde < klassieker na) :D .
 
Pidcock is nog maar 23 eh.
Op die leeftijd speelde Armstrong nog met zijn treintjes in Texas. Allez ik overdrijf toen hij 23 was won hij San Sebastian. Het was pas op zijn 26ste dat hij 4de werd in de vuelta en pas op zijn 27ste won hij de tour de eerste maal.
Het is maar een idee/gevoel natuurlijk, voor t zelfde geld heeft die binnen vijf jaar elke grote ronde gewonnen, maar momenteel lijkt het mij niet het soort renner dat op drie weken een Pogacar, Evenepoel, Vingegaard, Roglic (?) klopt en dan hoop ik ook echt nog op een Bernal die op niveau terugkomt.

Maar bon misschien kan het geen kwaad om dat in een ander topic verder te zetten :D .
 
Het is maar een idee/gevoel natuurlijk, voor t zelfde geld heeft die binnen vijf jaar elke grote ronde gewonnen, maar momenteel lijkt het mij niet het soort renner dat op drie weken een Pogacar, Evenepoel, Vingegaard, Roglic (?) klopt en dan hoop ik ook echt nog op een Bernal die op niveau terugkomt.

Maar bon misschien kan het geen kwaad om dat in een ander topic verder te zetten :D .

Misschien niet , maar hij heeft het ook nog niet geprobeerd. Ik denk dat hij een beetje de route van Thomas G zal volgen. Die man was voorbestemd om ooit RVV of PR-RBX te winnen maar besloot om dan maar de TDF te winnen :)
Dus eerst wat eendagskoersen en dan overschakelen naar het rondewerk.
 
  • Klassieker > etappezege --> akkoord
  • 18ste plaats GC > ritwinst stellen --> niet akkoord
    Enkel top 10 in de tour kan je boven een ritwinst plaatsen
Mijn mening blijft toch grotendeels hetzelfde.

Maat met bovenstaande ga ik ondertussen wel akkoord. Mede omdat iemand mij er attent op maakt dat Wout veel tijd heeft verloren door te werken.

Ook akkoord dat enkel de grote klassiekers boven een ritwinst staan.

En de tourzege is absoluut de grootste prijs van het seizoen. By far... Laat daar geen twijfel over bestaan.


Maar bij ritzeges heb ik altijd het gevoel: ze doen daar zo geweldig over op het nieuws, maar Vinegard, Bernal, ... reden gewoon voor hun klassement en hebben die gewoon laten gaan wegens geen bedreiging.
 
Maar bij ritzeges heb ik altijd het gevoel: ze doen daar zo geweldig over op het nieuws, maar Vinegard, Bernal, ... reden gewoon voor hun klassement en hebben die gewoon laten gaan wegens geen bedreiging.

Ja maar je hebt mannen die voor een gele trui gaan en in die beweging ook een ritwinst pakken.
En dan heb je het gros van de andere renners die rijden om ritten te winnen en enkel daar zijn om ritten te winnen of in de vlucht mee te zijn.
Het is niet omdat de mannen voor de GC gewoon aan het freewheelen zijn dat er niet gekoerst wordt. Sterker nog er wordt daar dagelijks gewoon op intensiteit gereden van een klassieker.
Het is niet omdat Pogacar en Vingegaard chillax doen dat Taco Van Der Hoorn of Mads Pedersen ook wat aan het chillen zijn.
 

Ik vraag me af wat voor zin het voor Toon nog heeft zijn schorsing aan te vechten?
2 jaar schorsing wil zeggen dat hij aan de kant zou staan tem 15 februari 2024

Tegen dat zijn beroep behandeld is (dat al loopt sinds december vorig jaar), zeker met de snelheid van de UCI (gewoon nog trager dan een slakkengang), tegen is zijn schorsing bijna afgelopen he.
 

Ik vraag me af wat voor zin het voor Toon nog heeft zijn schorsing aan te vechten?
2 jaar schorsing wil zeggen dat hij aan de kant zou staan tem 15 februari 2024

Tegen dat zijn beroep behandeld is (dat al loopt sinds december vorig jaar), zeker met de snelheid van de UCI (gewoon nog trager dan een slakkengang), tegen is zijn schorsing bijna afgelopen he.
Alles voor januari heeft zin. Dan kan hij nog enkele maanden van het seizoen meepikken. Na 15 februari is er enkel nog de sluitingsprijs.
 
Hij kan altijd maar is probeerden natuurlijk.
Als denk ik wel dat mocht hij toch meerijden het toch niet echt op een zeer hoog niveau zal zijn.
Daarna zal hij ook terug een ploeg moeten zoeken en moeten proberen op zijn oude niveau terug te komen.

Ik vrees ervoor dat de beste Toon Aerts geschiedenis is.
 
Wat zou die verdienen in het veld?

(ik zou het oprecht niet weten maar ik zou denken toch ook niet zo veel).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik blijf het toch eigenlijk straf vinden dat ze Toon Aerts dit hebben aangedaan.
Die kerel mag nu nog altijd niet beginnen, blijft wat in het ongewisse hangen en dat wanneer het toch vrij duidelijk is dat het om niet-intentioneel gebruik gaat.

Compleet van de pot gerukt en een carrière naar de knoppen voor twee keer niks.
 
Ik blijf het toch eigenlijk straf vinden dat ze Toon Aerts dit hebben aangedaan.
Die kerel mag nu nog altijd niet beginnen, blijft wat in het ongewisse hangen en dat wanneer het toch vrij duidelijk is dat het om niet-intentioneel gebruik gaat.

Compleet van de pot gerukt en een carrière naar de knoppen voor twee keer niks.
Als die onschuldig blijkt te zijn zou ik een kei harde schadeclaim indienen.
 
Ik dacht dat het toch al bewezen was dat het om niet-intentioneel gebruik ging. Geen idee waarom ze iemand dan nog moeten blijven straffen.
Als je er niet aan kan doen, dan kan je er niet aan doen..
 
Wat zou die verdienen in het veld?
Geen idee, qua loon zal het vermoedelijk niet zoveel verschil zijn met gaan te werken.

Als prof steek je uiteraard veel tijd en moeite in je carrière, met weinig resultaat de laatste jaren. Dus dan begrijp ik wel dat je er mee kapt, maar je ziet hoe snel ze dan terugkeren als ze moeten gaan werken. Meeusen is ook meteen prof kunnen worden, dus hij heeft niks anders gekend.
Hij ging bij hem in het dorp in de fietsenwinkel werken. Ik ken zijn uren uiteraard niet maar als je alle dagen tot 18u moet werken, op zaterdag, en 20 vakantiedagen hebt. Dan is het niet verwonderlijk dat je na een half jaartje al denkt, dat crossen was precies zo slecht nog niet.
 
Geen idee, qua loon zal het vermoedelijk niet zoveel verschil zijn met gaan te werken.

Als prof steek je uiteraard veel tijd en moeite in je carrière, met weinig resultaat de laatste jaren. Dus dan begrijp ik wel dat je er mee kapt, maar je ziet hoe snel ze dan terugkeren als ze moeten gaan werken. Meeusen is ook meteen prof kunnen worden, dus hij heeft niks anders gekend.
Hij ging bij hem in het dorp in de fietsenwinkel werken. Ik ken zijn uren uiteraard niet maar als je alle dagen tot 18u moet werken, op zaterdag, en 20 vakantiedagen hebt. Dan is het niet verwonderlijk dat je na een half jaartje al denkt, dat crossen was precies zo slecht nog niet.
Zal wel meer verdienen als crosser met al die voordelen die je als sporter hebt
 
Ik dacht dat het toch al bewezen was dat het om niet-intentioneel gebruik ging. Geen idee waarom ze iemand dan nog moeten blijven straffen.
Als je er niet aan kan doen, dan kan je er niet aan doen..
Shari Bossuyt zit nu ook al een paar maanden in hetzelfde schuitje..
 
Terug
Bovenaan