Veldritseizoen 2022-2023

Je moet ook kunnen ook natuurlijk.
Je draait die bocht uit en als jij vanop de kop gaat dan kan je ook een mooie lead-out geven. Dat is een afweging die je maakt. Het is ook niet gezegd dat als hij direct aangaat hij dan wint, toch zeker niet als je ziet hoe sterk MVDP nog was.

Niemand wil zeggen dat hij zeker had gewonnen als hij het anders had aangepakt. Enige wat je kan zeggen is dat deze manier al eerder tot verlies heeft geleid, niet enkel bij hemzelf.
Dat je nog moet kunnen is natuurlijk ook waar, maar ik denk niet dat die zo kapot zaten om eerlijk te zijn.
Er is gewoon nog een Scala aan mogelijkheden tussen, (1) perfecte scenario voor Mathieu zijn explosiviteit en (2) de Facto lead out zijn. Vraag maar aan Asgreen.

Edit: en als ik WVA zijn getuigenis lees, lees ik weinig tactische flexibiliteit. Weet precies niet wat doen als het scenario zich niet uitrolt zoals verwacht. Moeten ze binnen dat team toch eens aan werken. Het is geen rocket science.
MVP pakte het anders aan, maar zoals Tom Boonen altijd zegt: in de koers moet het dingen doen die niemand verwacht.
 
Toch niet?
WK en WB is vaak over het uur. 60min + 1 ronde voor een WK is perfect.
Zelfde ong. als de monumenten op de weg en het WK, dat is ook extra afstand / duur erbij.

VDP was vandaag zeer goed in orde. Zag hem pas deftig ademhalen na drie kwartier. Bij VA was dat een pak eerder.

Van Aert heeft nu 9 tweede plekken op de EK / WK' en in zijn grote koersen erbij gerekend (RVV - PR) zijn dat er 11.
Wat zal de stand zijn over een jaar?
Bwa, op dit parcours was die extra ronde toch overbodig geweest. Was toch al van int begin duidelijk dat dit een koppeltijdrit ging zijn. Dan waren 9 ronden meer dan genoeg geweest.
 
Van Aert heeft nu 9 tweede plekken op de EK / WK' en in zijn grote koersen erbij gerekend (RVV - PR) zijn dat er 11.
Wat zal de stand zijn over een jaar?

Nog wat meer. Na vandaag echt compleet mijn geloof verloren in een grote winst (monument of WK). Het gaat gewoon bij MSR en nog wat tourritten blijven. Meer zit er niet in. Het zij zo, op zich al een geweldig palamres op die manier.

Sterke benen, mindere kop.
 
Nog wat meer. Na vandaag echt compleet mijn geloof verloren in een grote winst (monument of WK). Het gaat gewoon bij MSR en nog wat tourritten blijven. Meer zit er niet in. Het zij zo, op zich al een geweldig palamres op die manier.

Sterke benen, mindere kop.

Je kan natuurlijk ook heel voorbarig zijn :p
Ik denk dat hij zeker wel kans maakt om een monument of meerdere te pakken, een WK op de weg is misschien iets lastiger.
Maar alles moet op zijn plek vallen en hij zal toch steeds tegen dezelfde tenoren moeten opboksen, tenoren die ook gebrand zijn op de overwinning en waarop hij ook geen grote overmacht heeft.

Als je zijn ploeg voor de ronde bekijkt dan zou ik hem altijd opschrijven. Maar een MVDP heeft ook geen slechte ploeg daar, op papier is het duo Van Baarlen - Van Aert een duo tot in de finale.
Maar het moet nog maar blijken hoe sterk ze effectief aan de streep staan. Roubaix is en blijft een rare wedstrijd en kan alle kanten op.
 
Nog wat meer. Na vandaag echt compleet mijn geloof verloren in een grote winst (monument of WK). Het gaat gewoon bij MSR en nog wat tourritten blijven. Meer zit er niet in. Het zij zo, op zich al een geweldig palamres op die manier.

Sterke benen, mindere kop.
Ik geloof toch nog altijd dat VA, Parijs Roubaix moet kunnen winnen. Maar zoals MrKendl zegt alles moet meevallen.

Goed voor de cross en de spanning dat Matje terug op niveau is :love: .
Dat VDP de rug als een excuus zou gebruiken rond kerstmis, en VA gewoon veel beter was dit seizoen kan alvast definitief de prullenmand in.
 
Bwa, op dit parcours was die extra ronde toch overbodig geweest. Was toch al van int begin duidelijk dat dit een koppeltijdrit ging zijn. Dan waren 9 ronden meer dan genoeg geweest.
ze reden de eerste twee rondjes aan 6:28 en 6:40 wat gemiddeld 6:34 geeft. Aan de had van dit gemiddelde is dan de wedstrijdduur berekend. 9 ronden zou dan 59min rond geweest zijn en een eindtijd van ong 1u05. Nu hebben ze helfweg vertraagd waardoor ze al over het uur zaten bij het ingaan van de laatste ronde.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Na vandaag echt compleet mijn geloof verloren in een grote winst (monument of WK). Het gaat gewoon bij MSR en nog wat tourritten blijven. Meer zit er niet in.
Wat een bullshit...

Maar damn, ik weet nog altijd niet wat in Wout zijn hoofd omging en hij zich dus weeral liet vangen in de sprint. Als eerste opdraaien omdat Mathieu dit wilt? Dan sta je toch gewoon zelf even stil op de trap?
En als het je toch overkomt, dan moest hij toch iets verwachtende zijn? Om dan zelf het tempo er nog eens uit te halen... Amaai twee grote fouten van zo'n kampioen.
Het tempo laten zakken en Mathieu uit het wiel laten vertrekken zonder hem zelfs in het vizier te hebben, was de enige manier dat VDP dit jaar Wout ging kunnen kloppen imo. En dan loopt het wel zo zeker? Tedju toch...
VDP dus terecht gewonnen.
 
Heb al veel zever gelezen op BG maar Van Aert een mindere kop ?

Kop is meer dan karakter hebben. Nu goed, ik wil gerust ongelijk krijgen, maar ik ben er toch vrij zeker van. Wmb toch al veelzeggend dat we over de zogenaamde "sterkste eendagsrenner" moeten zeggen dat alles op z'n plek moeten vallen. Hij dwingt die plek gewoon zelf te weinig af. Vergelijk dat met MVP of R.EV of Alaphilippe in zijn betere dagen, die durven veel meer te verliezen. Wout mikt vaak op zijn sprint, maar komt er in kleinere groepjes gewoon veel te weinig uit. Dus wat ben je daar dan mee.

Je kan natuurlijk ook heel voorbarig zijn :p

Moet kunnen, en dan hopelijk lekker deksel op de neus over vijftig dagen :cool:
 
ze reden de eerste twee rondjes aan 6:28 en 6:40 wat gemiddeld 6:34 geeft. Aan de had van dit gemiddelde is dan de wedstrijdduur berekend. 9 ronden zou dan 59min rond geweest zijn en een eindtijd van ong 1u05. Nu hebben ze helfweg vertraagd waardoor ze al over het uur zaten bij het ingaan van de laatste ronde.
Ik weet ook wel hoe die rondes worden berekend en ja op het WK doen ze er eerder eentje meer dan eentje minder, maar in de geest van de wedstrijd was die extra ronde gewoon overbodig. Nu hebben ze 10 rondjes samen rondgereden, nou dat konden er ook gewoon perfect 9 geweest zijn. Dat is mijn punt.
 
Kop is meer dan karakter hebben. Nu goed, ik wil gerust ongelijk krijgen, maar ik ben er toch vrij zeker van. Wmb toch al veelzeggend dat we over de zogenaamde "sterkste eendagsrenner" moeten zeggen dat alles op z'n plek moeten vallen. Hij dwingt die plek gewoon zelf te weinig af. Vergelijk dat met MVP of R.EV of Alaphilippe in zijn betere dagen, die durven veel meer te verliezen. Wout mikt vaak op zijn sprint, maar komt er in kleinere groepjes gewoon veel te weinig uit. Dus wat ben je daar dan mee

Vandaag kun je moeilijk conclusies trekken qua fysieke capaciteiten/ kop mentaliteit + hoe de wedstrijd liep, ik hoop en ben er vrij zeker dat ze beide niet aan 100% pieken hier.

Misschien heeft MVDP toch iets meer gepiekt (fysiek beter) naar dit dan WVA. Ieder piekprocentje telt bij een onderling duel tussen hen. Feit dat WVA het eerste half uur lastig had zonder maar echt op kop te komen zegt genoeg.
(Dan mag je nog de zotste kop hebben).

Wel akkoord dat Wout teveel rekent op zijn sprint en ook te vaak op kop trekt. Is nu wel reeds verbeterd met de versterkte ploeg.
 
Kop is meer dan karakter hebben. Nu goed, ik wil gerust ongelijk krijgen, maar ik ben er toch vrij zeker van. Wmb toch al veelzeggend dat we over de zogenaamde "sterkste eendagsrenner" moeten zeggen dat alles op z'n plek moeten vallen. Hij dwingt die plek gewoon zelf te weinig af. Vergelijk dat met MVP of R.EV of Alaphilippe in zijn betere dagen, die durven veel meer te verliezen. Wout mikt vaak op zijn sprint, maar komt er in kleinere groepjes gewoon veel te weinig uit. Dus wat ben je daar dan mee.



Moet kunnen, en dan hopelijk lekker deksel op de neus over vijftig dagen :cool:
Is dat omdat hij vaak ook 2de wordt dat je vergeet wat die eigenlijk al gepresteerd heeft? Buiten de Ronde en Roubaix (Eventueel LBL, omdat hij gewoon zo sterk is) heeft die quasi elke wedstrijd van betekenis, voor zijn type renner, reeds gewonnen. Het is niet omdat sommigen hier zeggen dat alles op zijn plaats moet vallen dat ook zo is. Wint hij vandaag dan staat het gewoon 4-4 in wereldtitels.

Het lijkt soms wel zo dat je beter anoniem binnenkomt of zelfs niet start (bv. Imola of OS) omdat het te zwaar is, dan 2de te worden op een parcours waar je met Van Aert zijn gewicht normaal niks te zoeken hebt.

Van Aert, REV, Alaphilippe en VDP hebben quasi evenveel overwinningen op de weg. Je zal er genoeg vinden die VA zijn palmares verkiezen boven dat van VDP en omgekeerd ook. Nu goed, deze discussie hoort wel niet in het cx topic.
 
Zijn we nu niet wat te negatief wat VA betreft en het afmaken in grote wedstrijden?

Ik denk aan MSR, waar hij het wél afmaakt tegen Alaphilippe. Of AGR waar hij het afmaakt tegen Pidcock. Of de OS waar hij zilver wint tegen Pogacar. Ok, telkens nipt, maar zijn verlies tegen MVDP in de RVV was ook zéér nipt.

Voor het overige stuitte hij op het WK of in de monumenten op iemand die gewoon sterker was of zaten de wedstrijdomstandigheden wat tegen.

In P-R is hij nooit nog in een winstrijke positie gekomen. In de RVV ook maar één keer. Op het WK ook niet. Dus het verhaal dat hij té veel gokt op zijn sprint of in de fase van de waarheid 'choked', daar ga ik toch niet helemaal in mee...

Ik snap ook de perceptie niet goed waarom VA schijnbaar alle sprints zou moeten winnen? Veel van zijn concurrenten hebben ook een stevig eindschot in de benen.

Hij is iets meer berekend dan een MVDP en een Pogacar, dat wel. Maar dat zijn ook 2 heel speciale smurfen natuurlijk. Maar het is ook niet allemaal zo evident. Uiteindelijk won MVDP ook zijn 2 monumenten in de sprint en verloor hij een P-R in de sprint.
 
Ik begrijp de reacties eigenlijk niet dat Wout te veel speculeert op zijn sprint. Dat is toch gewoon totaal niet waar? Hij zou dat juist meer moeten doen imo. Er zijn de voorbije jaren genoeg momenten geweest waar Wout veel te veel met zijn krachten aan het woekeren was. Ik kan mij niet precies herinneren welke wedstrijden dat zoal waren, maar er zijn echt wel genoeg wedstrijden geweest waar hij veel te vaak/lang op kop lag te sleuren of continu alle aanvallen begon te pareren terwijl anderen dit ook konden doen.

Het is zeker geen Mathieu of Pogacar qua aanvalsdrift, maar wat mij betreft mag die in sommige situaties toch veel geslepener worden.
 
Was me dat toch ff spannend, seg. :) Blij dat ik toch de laatste 3 ronden gezien heb.

Sprint maakt niet echt veel uit hier. Lijkt in de verste verte niet op een massasprint in de TdF. Met de acceleratie van VDP wordt dit zelfs voor een sprinter zeer moeilijk, vooral als die al tijdens de koers afgemat is. Hij haalt gewoon nooit zijn topsnelheid vanuit zo'n positie. Moest WVA nu zelf zijn aangegaan was het mss nog spannend.
 
Wout heeft en gaat heel zijn leven een 'VDP-syndroom' hebben.. Van het moment ze alletwee een finale rijden lijkt het dat Wout teveel rekening houdt met, teveel nadenkt en dit overwicht heeft op zijn eindplaats.
VDP is daarentegen een echte 'geboren winnaar' en ook veel meer geloof in eigen winst heeft, zeker als hij tegen Van Aert moet sprinten/dueleren voor de winst.
Waar VA die paar procentjes verliest tegen VDP, werkt dat voor VDP omgekeerd.
Ik heb het idee dat VA enkel kan winnen in een koers die voor beiden gemaakt zijn als VDP zelf gewoon niet 100% is of VA echt superieur is. Zijn ze aan mekaar gewaagd zal het volgens mij 80% (meer ook imo) altijd VDP zijn, zo is het altijd ook al geweest.
 
Wout heeft en gaat heel zijn leven een 'VDP-syndroom' hebben.. Van het moment ze alletwee een finale rijden lijkt het dat Wout teveel rekening houdt met, teveel nadenkt en dit overwicht heeft op zijn eindplaats.
VDP is daarentegen een echte 'geboren winnaar' en ook veel meer geloof in eigen winst heeft, zeker als hij tegen Van Aert moet sprinten/dueleren voor de winst.
Waar VA die paar procentjes verliest tegen VDP, werkt dat voor VDP omgekeerd.
Ik heb het idee dat VA enkel kan winnen in een koers die voor beiden gemaakt zijn als VDP zelf gewoon niet 100% is of VA echt superieur is. Zijn ze aan mekaar gewaagd zal het volgens mij 80% (meer ook imo) altijd VDP zijn, zo is het altijd ook al geweest.
Voor alle duidelijkheid, je spreekt toch over de cross dan?
Want dan kan ik u volgen. VDP is de betere technisch en qua explosiviteit.

Maar op de weg kan je dat niet zo zeggen.
Ze moeten ook andere rollen vervullen binnen hun ploeg. Maar in “hun” wedstrijden is het toch echt wel aan elkaar gewaagd.
 
Terug
Bovenaan