Veldritseizoen 2022-2023

Van Aert niet zo veel geprobeerd tijdens de cross. Geen superdag? Onlangs zei hij toch al eens dat hij beter de cross wat harder had gemaakt, in Benidorm dacht ik? Vandaag liet hij opnieuw VDP volledig de wedstrijd bepalen. In een laatste ronde is een frisse VDP bijna altijd beter dan Wout, zelfs in de sprint. Mooi van Mathieu, en nu allebei op naar Strade, San Remo, RVV en Roubaix! 😍
 
Vooral een heel sterke sprint van Vdp, van aert kwam er zelfs niet meer naast.

Dit. Hij liet zich misschien wat verrassen, maar bij Mathieu zat er toch gewoon iets meer snee op. Wout kwam idd niets meer dichter.

Mooie strijd. Beste heeft gewonnen. Veel scheelde het natuurlijk niet.
 
Zoals op voorhand voorspeld een heel snel parcours waarop deze twee heren elkaar er niet gingen afkrijgen.
Een sprint stond in de sterren geschreven, je zag al enkele rondes dat geen van beide echt een verschil wou en kon maken. Puur alles op de sprint dus.
Wout zit op kop na de bocht en dan is het gokken natuurlijk. Je wilt de andere ook geen lead-out geven ook. Wout heeft zichzelf weinig te verwijten.
MVDP rijdt gewoon de betere sprint en Van Aert kan zelfs niet tot op het wiel geraken.
 
Ik had niet verwacht dat Wout vandaag zou verliezen. En Wout ook niet. Iedereen verwachtte dat Matthieu het op die balken zou gaan proberen, inclusief Wout volgens mij. Maar Matthieu had al lang gezien dat dat niet lukte. Hij heeft het vandaag vaak genoeg geprobeerd, zonder succes.
Wout was helemaal niet klaar om te sprinten. Hij had niet verwacht dat hij als eerste de sprint moest aanzetten. Hij was nog niet eens klaar om te sprinten en Matthieu was al weg. Foutje van Wout.

De beste van vandaag heeft gewonnen. Je kan niet zeggen dat Matthieu deze overwinning gestolen heeft. Ik moet toegeven dat ik het niet verwacht had na de kerstperiode.
 
Ik had niet verwacht dat Wout vandaag zou verliezen. En Wout ook niet. Iedereen verwachtte dat Matthieu het op die balken zou gaan proberen, inclusief Wout volgens mij. Maar Matthieu had al lang gezien dat dat niet lukte. Hij heeft het vandaag vaak genoeg geprobeerd, zonder succes.
Wout was helemaal niet klaar om te sprinten. Hij had niet verwacht dat hij als eerste de sprint moest aanzetten. Hij was nog niet eens klaar om te sprinten en Matthieu was al weg. Foutje van Wout.

De beste van vandaag heeft gewonnen. Je kan niet zeggen dat Matthieu deze overwinning gestolen heeft. Ik moet toegeven dat ik het niet verwacht had na de kerstperiode.

Weet niet of het echt met die intentie gedaan is door VDP, maar tactisch inderdaad eigenlijk heel sterk.

3/4 van de wedstrijd toch wel redelijk druk gezet aan de balken door de schijn te geven dat ie daar misschien een gaatje wou slaan in de laatste ronde. En dan in de effectieve laatste ronde gewoon niks mee doen en Wout de kop opgedrongen voor de sprint, straf.
 
  • Leuk
Waarderingen: _Pe_
Snelheid helemaal laten zakken en dan de sprint ingaan is echt op maat van MVP, dat weten we al van de RVV. Onbegrijpelijk dat WVA gewoon opnieuw die vergissing begaat. Alsof hij niet op de hoogte is van wat de ideale omstandigheid is voor zijn eigen sprint.
100% dit... maar eerlijk het is beter dat hij dit vandaag tegen komt dan dat het weer gebeurd in Oudenaarde of Roubaix. Maar hij zou ondertussen toch al moeten weten dat de acceleratie van Mathieu veel scherper is. Intrinsiek is Van Aert sneller op kruissnelheid, maar als je Mathieu een headstart geeft komt hij er uiteraard niet meer aan.
 
100% dit... maar eerlijk het is beter dat hij dit vandaag tegen komt dan dat het weer gebeurd in Oudenaarde of Roubaix. Maar hij zou ondertussen toch al moeten weten dat de acceleratie van Mathieu veel scherper is. Intrinsiek is Van Aert sneller op kruissnelheid, maar als je Mathieu een headstart geeft komt hij er uiteraard niet meer aan.
Je moet ook kunnen ook natuurlijk.
Je draait die bocht uit en als jij vanop de kop gaat dan kan je ook een mooie lead-out geven. Dat is een afweging die je maakt. Het is ook niet gezegd dat als hij direct aangaat hij dan wint, toch zeker niet als je ziet hoe sterk MVDP nog was.

De confrontatie in de sporza cabine is ook wel even pijnlijk lijkt me :p
 
Weet niet of het echt met die intentie gedaan is door VDP, maar tactisch inderdaad eigenlijk heel sterk.

3/4 van de wedstrijd toch wel redelijk druk gezet aan de balken door de schijn te geven dat ie daar misschien een gaatje wou slaan in de laatste ronde. En dan in de effectieve laatste ronde gewoon niks mee doen en Wout de kop opgedrongen voor de sprint, straf.
Dat gevoel had ik nochtans onmiddellijk. En als ik luister naar wat ze beiden in de Sporza cabine vertelden was dat exact het geval. Matthieu was al lang van plan van het niet op de balkjes te doen, en Wout was helemaal verrast dat hij op kop de sprint moest aanvangen.

Het moment dat Matthieu vertrok keek Wout trouwens net even niet achterom. Wout was gewoonweg niet klaar voor die sprint. Hij had dit totaal niet verwacht. Straf van Matthieu om op zulke momenten zo fris in het hoofd te blijven.
 
Parcours wel kut, onmogelijk het verschil te maken tussen de twee tenoren.
Dit parcours was zo snel en voor beide Kemphanen duidelijk makkelijk verteerbaar, het had wat weg van een criterium.

Heb de koers maar vanuit een hoekje kunnen volgen maar had toch nooit de indruk dat Wout hier de betere ging zijn, VdP reed met ongelooflijk veel zelfvertrouwen en dat heeft vruchten afgeworpen.

Balen maar kom, liever PR of de RvV dan!
 
Was sowieso al een ronde te lang dat ze moesten rijden.
Toch niet?
WK en WB is vaak over het uur. 60min + 1 ronde voor een WK is perfect.
Zelfde ong. als de monumenten op de weg en het WK, dat is ook extra afstand / duur erbij.

VDP was vandaag zeer goed in orde. Zag hem pas deftig ademhalen na drie kwartier. Bij VA was dat een pak eerder.

Van Aert heeft nu 9 tweede plekken op de EK / WK' en in zijn grote koersen erbij gerekend (RVV - PR) zijn dat er 11.
Wat zal de stand zijn over een jaar?
 
Terug
Bovenaan