Veldritseizoen 2023 - 2024

IMG-20240204-WA0005.jpg
 
Toch triestig voor de sport dat dit het wk is, dé hoogdag van elke sport, gewoon beslist na een halve ronde en zelfs geen strijd in de achterhoede.
 
Toch triestig voor de sport dat dit het wk is, dé hoogdag van elke sport, gewoon beslist na een halve ronde en zelfs geen strijd in de achterhoede.
Voor plaats drie tot 5 is het wel strijd geweest.
Maar voor plek 1 is dat nooit aan de orde geweest natuurlijk.

Nieuwenhuis rijdt wel een dijk van een koers hier natuurlijk. Sterk!
 
VDP die mogelijks volgende crosswinter zal overslaan, als het hem goed / beter uitdraait voor de weg. Een heuse plottwist voor me.
Wat een kans voor de rest om WK te worden (indien die andere twee niet meedoen).

Werd ook een interview afgenomen bij die ene (Van den Abbeele?) van de UCI over de wereldbeker, maar dé vraag stelt onze reporter niet en dat is namelijk wat de gevolgen zijn voor iemand, die wat wereldbekerwedstrijden laat schieten en het WK erop wil meedoen.
 
Werd ook een interview afgenomen bij die ene (Van den Abbeele?) van de UCI over de wereldbeker, maar dé vraag stelt onze reporter niet en dat is namelijk wat de gevolgen zijn voor iemand, die wat wereldbekerwedstrijden laat schieten en het WK erop wil meedoen.
Gaan ze ook nooit kunnen afdwingen, teveel renners die een of meer wereldbekers skippen. Er zijn maar 4 renners die alles gereden hebben.
 
VDP die mogelijks volgende crosswinter zal overslaan, als het hem goed / beter uitdraait voor de weg. Een heuse plottwist voor me.
Een paar jaar geleden zeiden nog vele experten dat een crosswinter de perfecte voorbereiding/tijdsbesteding is voor een renner... En kijk nu! Ik kan niet wachten tot een pistier het voorjaar eens gaat kapot rijden.
 
Gaan ze ook nooit kunnen afdwingen, teveel renners die een of meer wereldbekers skippen. Er zijn maar 4 renners die alles gereden hebben.
Tuurlijk niet. Zeker met een "ziekte" in te roepen. Mss een rij of twee achteruit?
Hij sprak over solo-weekends, waarin WB-wedstrijden in andere landen op zondag worden gepland en de zaterdag daarvoor geen SP / GVA wordt ingepland als ideaal scenario. Dan moet het toch lukken om niet te skippen?
De Cauwer sprak via inside info over twee dubbele WB-weekends (genre Namen - Gavere en Troyes - Flamanville), waardoor je nu nog maar met 6-8 andere weekends zit van een WB-zondag.
De WB kan dan op een kleine drie maanden ingevuld worden.
Zal het begin; Kerstperiode en einde van het seizoen (na WK) voor de andere klassementswedstrijden worden?
Dan heb je het zwaartepunt waarin alles samenkomt in de Kerstperiode. Dat lijkt me niet slecht.
Een paar jaar geleden zeiden nog vele experten dat een crosswinter de perfecte voorbereiding/tijdsbesteding is voor een renner... En kijk nu! Ik kan niet wachten tot een pistier het voorjaar eens gaat kapot rijden.
Het gaat het gevoel worden met inbreng van zijn trainers.
Op zich is dat niet slecht. Een rustige winter is VDP gegund. Wie weet doet het wonderen en krijgen we een jaar zoals 2011' Gilbert :love:.
 
Het gaat het gevoel worden met inbreng van zijn trainers.
Op zich is dat niet slecht. Een rustige winter is VDP gegund. Wie weet doet het wonderen en krijgen we een jaar zoals 2011' Gilbert :love:.
2023 vond ik nochtans al een redelijk goed jaar voor VDP :)
Ik denk dat het voor VDP moeilijker en moeilijker wordt om zich toe te leggen op een cross seizoen omdat hij in feite geen uitdaging meer heeft en niks meer hoeft te winnen. Eerder een mentale kwestie zoals WVA die zich anders voorbereidt na een domper op het WK vorig jaar.
 
Zou MVDP ook met nog minder voorbereiding WK veldrijden kunnen worden?
De tegenstand is, zonder Van Aert, toch echt wel onbestaande.
 
Zou MVDP ook met nog minder voorbereiding WK veldrijden kunnen worden?
De tegenstand is, zonder Van Aert, toch echt wel onbestaande.

Ja maar dat ligt niet aan de crossers ;)
Ook op de weg is er ook bijna niets tegen opgewassen behalve enkele renners (bredere poel van renners)

Niet dat het er iets toe doet, maar op het WK in Glasgow had hij meer voorsprong dan vandaag en hij mocht hem nog eens leggen 😅

Op de weg kan je je nog een beetje verstoppen, meer ploegsport, ...
Op de cross/ Mtb kan dat niet waardoor bijna altijd de beste wint
 
2023 vond ik nochtans al een redelijk goed jaar voor VDP :)
Ik denk dat het voor VDP moeilijker en moeilijker wordt om zich toe te leggen op een cross seizoen omdat hij in feite geen uitdaging meer heeft en niks meer hoeft te winnen. Eerder een mentale kwestie zoals WVA die zich anders voorbereidt na een domper op het WK vorig jaar.
7-8x WK worden is een doel en mss nog een negende keer als hij tegen de 40j is om zijn vader af te steken :tongue:.
Zou MVDP ook met nog minder voorbereiding WK veldrijden kunnen worden?
De tegenstand is, zonder Van Aert, toch echt wel onbestaande.
Wint meteen zijn crossen als hij terugkeert, dus in dit moment van zijn leven, ja.
Je moet een supertalent tegenkomen bij de jeugd, die dan nog eens op niveau presteert bij de profs en min of meer blijft crossen.
De lokroep van de weg begeestert de talenten.
 
Elke jongere die iet of wat kan fietsen gaat ook op de weg rijden natuurlijk.
En maar goed ook natuurlijk. Het veldrijden is zo een kleine sport, en er is ook geen vooruitzicht op dat het groter gaat worden.
 
Iemand als Iserbyt haalt er wel het (financiële) maximum uit als best of the rest.
Piekt in het begin, stelt klassementen veilig, pakt nu een trui en zal na MVDP en WVA het grootste startgeld hebben.
Rijdt enkele maanden per jaar en zal op einde carrière ook wel binnen zijn als hij verstandig is.
 
Terug
Bovenaan