EK Vrouwen 2022

De Neve speelt echt wel sterk. Heel aandachtig en altijd juist tussenkomen. Chapeau. Ook van havermaet, die ik vorige match niet goed vond, speelt sterk. Wint veel duels, loopt veel meters en fungeert daar goed als stofzuiger voor de verdediging. Iemand trouwens al opgevallen hoe weinig De Caigny eigenlijk aan de bal komt?
 
Ik vind het vreemd dat de Flames bij een tegencorner steeds een speelster vrij laten staan bij de keeper... Dat is toch om problemen vragen?
 
De Caigny kan de bal wel vaak doorkoppen maar met weinig nut als je dan geen ploegmaat kan bereiken.

Toch wel knap dat we het al 80 minuten volhouden tegen de nummer 2 van de wereld. En bij de Flames zijn er ook maar een stuk of 7 speelsters volwaardig prof, dat durven velen toch ook wel eens te vergeten.
 
Natuurlijk, als er 1 ploeg het verdiende te winnen was het wel Zweden. Maar win je als België bijvoorbeeld met penalties op een diefje sta je wel in de halve finales van een EK natuurlijk en dan maalt niemand om die stats.
 
Volgens Serneels was het een unieke kans want de Zweden begonnen 'moe' te worden.

Als de Zweden al moe werden, wil ik niet weten dat de Belgen op dat moment waren? Sommige konden geen tien meter meer voluit gaan of een deftige pass geven. :wtf:

Natuurlijk is het zonde als je in de laatste minuut een goal incasseert, maar zelf hebben ze werkelijk geen hol klaargespeeld.
 
En alle goodwill die ze opbouwen smijten ze wat mij betreft de laatste 10 minuten van de verlengingen weg. Er is na die goal niet meer gevoetbald, ze staan daar de helft van die 10 minuten aan de cornervlag een beetje fel te doen en dan komen er 2 minuten toegevoegde tijd bij...als het niveau van het vrouwenvoetbal verder in de richting van het mannenvoetbal evolueert dan gaan ook alle kwalijke bijzaken van het mannenvoetbal de vrouwelijke variant verneuken.
 
En alle goodwill die ze opbouwen smijten ze wat mij betreft de laatste 10 minuten van de verlengingen weg. Er is na die goal niet meer gevoetbald, ze staan daar de helft van die 10 minuten aan de cornervlag een beetje fel te doen en dan komen er 2 minuten toegevoegde tijd bij...als het niveau van het vrouwenvoetbal verder in de richting van het mannenvoetbal evolueert dan gaan ook alle kwalijke bijzaken van het mannenvoetbal de vrouwelijke variant verneuken.
hoe gebeurt dat in het mannenvoetbal? kijk naar Eupen: die hebben ook zowat de hele extra tijd aan de cornervlag van Brugge geparkeerd.
maar het hele vrouwenvoetbal wordt daar dan op afgerekend?
 
Omdat 't niveau op niks trekt...als ze aan populariteit willen winnen mag het geen flauw afkooksel zijn/worden van wat mannenvoetbal is.
 
Akkoord dat die idiote maniertjes van t mannenvoetbal absoluut mogen wegblijven.

Ik vond dit EK geslaagd overigens vaak van genoten :thumb: .
 
Omdat 't niveau op niks trekt...als ze aan populariteit willen winnen mag het geen flauw afkooksel zijn/worden van wat mannenvoetbal is.
Sport is vaak beleving en emotie. Dat was er in die finale duidelijk in dat stadion. Belgen vond ik vrij saai en inspiratieloos maar de finale vond ik aangenaam om te bekijken.
 
Racistische woorden horen hier niet thuis.
Interessante finale vond ik het wel eigenlijk, technisch uiteraard niet hoogstand, maar wel boeiend tot het einde. UIteindelijk heeft het sterkste land wel gewonnen imo. Kwaliteit van de wisselspelers lag bij Engeland echt wel hoger en ik begrijp niet waarom men Magull heeft gewisseld bij Duitsland tenzij ze daar zelf om gevraagd heeft. Na die wissel hebben de Duitsers niks meer laten zien. En die Anyomi die erin kwam bij Duitsland was al helemaal dramatisch. :unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sport is vaak beleving en emotie. Dat was er in die finale duidelijk in dat stadion. Belgen vond ik vrij saai en inspiratieloos maar de finale vond ik aangenaam om te bekijken.
Wat wil je, de Engelsen in Wembley, als er dan al geen sfeer is...Ik vond de finale ook heel aangenaam om volgen, maar aan die laatste 10 minuten heb ik me keihard zitten ergeren. Je kan zeggen dat 't eigen is aan voetbal maar ik had gehoopt dat die kleine kantjes zouden wegblijven, zoals er bvb ook amper boegeroep te horen was, al bij al niet te veel komedie en weinig gezaag op de scheids. Maar ik vrees dat naarmate dat 't niveau en dus de belangen opschuiven richting mannenvoetbal dat al die kleine maniertjes ook in vrouwenvoetbal gaan opduiken, en dan haak ik alvast af.
 
Er is geen ander topic van onze red flames denk ik?

Maar dus Schotland en Engeland spelen in onze poule. Laatste match Schotland - Engeland
In de best of 4 zijn tickets te winnen voor de olympische spelen

En Schotland en Engeland moeten gezamenlijk naar de OS als "Team GB"

Als ge er nu uitgaat omdat Schotland het laat hangen tegen Engeland is dat toch gewoon competitievervalsing
 
Terug
Bovenaan