EK Vrouwen 2022

Buiten die lucky goal heeft België echt veel te weinig klaargemaakt. Zelf toen Italië op het einde alles op alles zette, bleef het moeilijk om een tegen aanval op te zetten. Knap dat ze door zijn, dat wel, maar toch met een grote portie geluk naar mijn bescheiden mening.
Goh lucky. Ik vond het echt wel proper afgewerkt. Heerlijk geplaatst in de hoek.
 
Ik heb het laatste kwartier gekeken en, het kan aan de vermoeidheid liggen natuurlijk, maar opnieuw, zoveel slechte passes, slechte controles, gewoon de bal blind wegtrappen, zelfs struikelende speelsters zonder de bal in de buurt,...

Pas op, ik ben blij voor hen hé, een Belgische ploeg die het goed doet is altijd leuk, maar het niveau blijft middelmatig imo.

Ik denk toch echt dat een aanpassing van de regels zich opdringt. Kortere speeltijd, kleiner veld, kleinere doelen,... lijken mij de sport alleen maar ten goede te komen.

Wel een mooie knal daar op het einde van Wullaert, je ziet wel dat zij er technisch bovenuit steekt.
 
Mooie knal wel!

Ik heb het laatste kwartier gekeken en, het kan aan de vermoeidheid liggen natuurlijk, maar opnieuw, zoveel slechte passes, slechte controles, gewoon de bal blind wegtrappen, zelfs struikelende speelsters zonder de bal in de buurt,...

Pas op, ik ben blij voor hen hé, een Belgische ploeg die het goed doet is altijd leuk, maar het niveau blijft middelmatig imo.

Ik denk toch echt dat een aanpassing van de regels zich opdringt. Kortere speeltijd, kleiner veld, kleinere doelen,... lijken mij de sport alleen maar ten goede te komen.

Wel een mooie knal daar op het einde van Wullaert, je ziet wel dat zij er technisch bovenuit steekt.

Ja we moeten er niet flauw over doen - vrouwenvoetbal blijft op een lager niveau dan mannenvoetbal, en daarom kijk ik er ook zelden naar. Als je gewoon bent aan de snelheid en intensiteit van bv. de Premier League, dan is dit gewoon een beetje saai :unsure:
(ik kijk trouwens ook nooit meer naar de Belgische Pro League - dat is hetzelfde probleem als je gewoon bent aan de PL)

Geen idee of verdere professionalisering dat zou verbeteren. Inderdaad een vicieuze cirkel van 'weinig mensen die kijken - weinig inkomsten - weinig budget voor professionalisering - niveau wordt niet beter - dus weinig mensen die kijken - enz.'

Je hebt nochtans sporten waarbij de vrouwen evenveel aandacht krijgen als de mannen. Bv. atletiek, of tennis.
 
Is wel duidelijk dat Wullaert er met kop en schouders bovenuit steekt. Er zit niets van afval in haar spel, al 3 matchen op rij. Vooral Cayman en Dhondt vallen daarin wat tegen.
Klopt. Ik vind het dan ook compleet lachwekkend dat zij maar 3 vd 6 Gouden Schoenen heeft gewonnen en de laatste twee jaar zelfs niet meer. :laugh: Alle respect voor De Caigny en Cayman, maar Wullaert is echt wel beter.

Maar bon, die andere zijn 'sympathieker', terwijl Wullaert wat arroganter overkomt.
 
Klopt. Ik vind het dan ook compleet lachwekkend dat zij maar 3 vd 6 Gouden Schoenen heeft gewonnen en de laatste twee jaar zelfs niet meer. :laugh: Alle respect voor De Caigny en Cayman, maar Wullaert is echt wel beter.

Maar bon, die andere zijn 'sympathieker', terwijl Wullaert wat arroganter overkomt.
"Arroganter" is wel een understatement van jewelste voor Wullaert :unsure:
 
Straks de kwartfinale! Moet zeggen dat ik er weinig kaas van gegeten heb, heb daarom eens gekeken bij de bookie. Zweden aan 1.25, dat is dus zowat het equivalent van Club Brugge dat thuis speelt tegen de voorlaatste.
 
niet onlogisch, Zweden is toch een van de betere landen, terwijl België al blij mag zijn dat ze op het EK staan.
 
Waarom zit Dhondt op de bank? Vond haar steeds een lichtpuntje in de vorige wedstrijden. Hoewel het een klein mirakel is dat het nog steeds 0-0 staat, heb ik wel het gevoel dat het minder onmogelijk is dan tegen Frankrijk.
 
Waarom zit Dhondt op de bank? Vond haar steeds een lichtpuntje in de vorige wedstrijden. Hoewel het een klein mirakel is dat het nog steeds 0-0 staat, heb ik wel het gevoel dat het minder onmogelijk is dan tegen Frankrijk.
Komt net terug van een zware blessure dus mogelijk wat reactie na de voorbije matchen? Of het slachtoffer van het tactisch plan van Serneels.

Edit: dit kan toch niet blijven duren zou je denken. Al kan een Italië-scenario ook nog altijd natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Begin was nog ok om te zien maar ze zitten weer allemaal stik kapot na 60 min.

Tijd om in te grijpen.
 
Fysiek geeft in vrouwensporten toch nog te veel voordeel tov talent of techniek. Bij de mannen zijn het allemaal beesten daar zie je dat zo niet.
 
Terug
Bovenaan