Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons, bij de Rode Duivels? Systeem zonder LB toch? Met aanvallers als Chadlu, Carrasco en Thorgan daar.

Daarvoor Vermaelen en Vertonghen.
Daarvoor Pocognoli.

Enige wat niveau-waardig in België leek me indertijd Kayembe maar ja.
Aja Poco vergeten! Meest memorabele was zijn goal op EK -21 tegen Nederland tijdens de salonremise
 
Bij ons, bij de Rode Duivels? Systeem zonder LB toch? Met aanvallers als Chadlu, Carrasco en Thorgan daar.

Daarvoor Vermaelen en Vertonghen.
Daarvoor Pocognoli.

Enige wat niveau-waardig in België leek me indertijd Kayembe maar ja.
Ja, als wingback. Het is nu niet alsof Chadli, Carrasco en Hazard daar op hun beste positie stonden en hun hoogste niveau haalden.
 
Ja, als wingback. Het is nu niet alsof Chadli, Carrasco en Hazard daar op hun beste positie stonden en hun hoogste niveau haalden.
Allez allez, gaan we weer alles dat gebeurd is tussen 2016 en 2019 onder de mat vegen en roepen dat we betere resultaten gehaald zouden hebben met pakweg Jelle Bataille op de linksachter tegen Brazilië en co :). Vermoeiende discussies.

Tot 2016 was het een 4-mansdefensie dat niet marcheerde, nadien marcheerde het enkele jaren wel. Ondertussen zijn te veel van die pionnen weg of op hun retour.
 
Niet iedereen is fan van Vanaken, maar in een duidelijke rol in een goed systeem kan die gewoon een serieuze waarde hebben voor de nationale ploeg. Meer waarde in elk geval dan sommige spelers uit het buitenland.

Een speler als Vanaken lijkt nu minder owv de buitenlandse toppers die we de laatste jaren gehad hebben. Maar die zou in pakweg 2002 gewoon één van onze absolute beste spelers geweest zijn. Niet om ze exact te vergelijken qua palmares en dergelijke, maar een Heynen heeft zowat hetzelfde voor. Wat die doet, zou die een onbetwiste basisspeler gemaakt hebben in 2002 ofzo.

Uiteraard zal ik een topper van City verkiezen boven een topper van Genk, ofzo. Maar misschien moeten we inderdaad niet TE denigrerend doen over onze competitie. Een speler of twee uit de eigen competitie die daar in een absolute vorm-top zit, is altijd te verkiezen boven een buitenlandse middenmotor uit vorm.
 
Allez allez, gaan we weer alles dat gebeurd is tussen 2016 en 2019 onder de mat vegen en roepen dat we betere resultaten gehaald zouden hebben met pakweg Jelle Bataille op de linksachter tegen Brazilië en co :). Vermoeiende discussies.

Tot 2016 was het een 4-mansdefensie dat niet marcheerde, nadien marcheerde het enkele jaren wel. Ondertussen zijn te veel van die pionnen weg of op hun retour.
De wingbacks zijn, behalve Chadli, nochtans nog steeds dezelfden. Waarbij je toch echt niet kan zeggen dat Carrasco, T Hazard of Castagne op hun retour zijn. Enkel mss Meunier, hoewel die ook nog maar 31 jaar is, maar ik vind die nog een schim van de speler die hij ooit was.

Het werkte mss wel van 2016 tot 2018/19, maar dat was dan vnl omdat er een hele sterke as stond. Eens die wegviel of compleet op zijn retour was werd duidelijk dat die wingbacks echt de ploeg niet droegen, integendeel.
 
We hebben toch echt al jaren een tekort aan goeie backs?
Nuja, tis niet dat we daar alleen in zijn natuurlijk want dat lijkt me toch een positie waar veel ploegen/landen achter op zoek zijn en waar je maar al te vaak met omgeschoolde centrale verdedigers of flankaanvallers zit.

Het zal waarschijnlijk niet de simpelste positie zijn om jeugdspelers in op te leiden zeker?
 
De wingbacks zijn, behalve Chadli, nochtans nog steeds dezelfden. Waarbij je toch echt niet kan zeggen dat Carrasco, T Hazard of Castagne op hun retour zijn. Enkel mss Meunier, hoewel die ook nog maar 31 jaar is, maar ik vind die nog een schim van de speler die hij ooit was.

Het werkte mss wel van 2016 tot 2018/19, maar dat was dan vnl omdat er een hele sterke as stond. Eens die wegviel of compleet op zijn retour was werd duidelijk dat die wingbacks echt de ploeg niet droegen, integendeel.

Maakt toch niet uit? Hebben jullie geslapen tijdens de Wilmots-periode? Daar is toen op allerlei manieren geprobeerd dat op te lossen, met sujetten als Jelle De Bock enzo.

Bovendien speelde Carrasco in dat systeem daar bij Atletico wel regelmatig (geen krabbersploeg), speelde Chadli wellicht zijn allerbeste match ooit op die positie en vind ik Thorgan precies wel heel wat minder dan enkele jaren geleden.

Ik zeg dus helemaal niet dat je hier de laatste 2 jaar nog aan vast moet houden. Maar op een gegeven moment werkte het.

Allez we zijn naast elkaar aan ‘t praten lijkt mij.
 
We hebben toch echt al jaren een tekort aan goeie backs?
Nuja, tis niet dat we daar alleen in zijn natuurlijk want dat lijkt me toch een positie waar veel ploegen/landen achter op zoek zijn en waar je maar al te vaak met omgeschoolde centrale verdedigers of flankaanvallers zit.

Het zal waarschijnlijk niet de simpelste positie zijn om jeugdspelers in op te leiden zeker?
Is echt iets problematisch. In de nationale jeugdcategorieën 2001-2002 was Sardella de beste flankverdediger.

Het blijft ons zwak punt. Oh ja en een topspits zit er ook niet heel direct aan te komen.
 
Maakt toch niet uit? Hebben jullie geslapen tijdens de Wilmots-periode? Daar is toen op allerlei manieren geprobeerd dat op te lossen, met sujetten als Jelle De Bock enzo.

Bovendien speelde Carrasco in dat systeem daar bij Atletico wel regelmatig (geen krabbersploeg), speelde Chadli wellicht zijn allerbeste match ooit op die positie en vind ik Thorgan precies wel heel wat minder dan enkele jaren geleden.

Ik zeg dus helemaal niet dat je hier de laatste 2 jaar nog aan vast moet houden. Maar op een gegeven moment werkte het.

Allez we zijn naast elkaar aan ‘t praten lijkt mij.
Ge bedoelt Laurens de Bock?
 
Fok ja 😅

Ik denk dat mijn hersenen een soort combinatievoetballer van Jelle Van Damme en Laurens De Bock aan ‘t maken was
Jelle De Bock was wel degelijk een speler van Club Brugge dus misschien vandaar de verwarring? In FM had die ook een best hoge potential, als ik me niet vergis.
 
Genk haalt de flankspeler Yira Sor van Slavia praag voor 6 a 7 miljoen.

Een flank was dringend nodig. Hopelijk duurt zijn aanpassingsperiode niet te lang, want hij heeft maanden amper gespeeld.
 
Dwomoh naar Oostende.
Zoals op ons forum al staat: Hopelijk hebben ze in de jeugd van Genk een powerpoint klaarstaan puur over Dwomoh om zo te tonen hoe het niet moet.
 
Het probleem is dat die gast zich tot nog toe altijd heel vlug meer waande dan hij was. Niet op zijn minst door zijn entourage. En dan heb ik het niet alleen over zijn gangsta-vrienden, maar ook zijn manager die een fils-de-papa is met een serieuze vlaag hoogheidswaanzin. Dus na enkele kansen vond hij dat hij een vaste basisspeler moest zijn, ipv het geduld te hebben die kansen te blijven grijpen tot er een plaats openging die hij dan kon oppakken.
Hopelijk voor hem grijpt hij die kans nu wel. Want als DIT geen wake-up call is, is niks het.
 
Zeg nooit nooit, maar dat is gedoemd om te mislukken idd, weinig zo'n spelers die ooit echt gaan veranderen vrees ik.
Moet vooral hopen van overal waar ie komt direct te spelen, dus vooral juiste keuzes te leren maken op dat gebied, en dan kan dat nog iets worden, maar ook dat lastig worden zeker? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan