Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pff, paljas! :biglaugh:


Hierse, tis gebeurd

 
En geld is toch ook niet onmiddellijk het probleem bij Genk?

Nope. Ik heb echt geeeeeeeeeeeen idee wat ze aan het denken zijn momenteel.
Ik ben zeer benieuwd naar hoe ze dit morgen aan de supporters gaan proberen te verkopen. We hebben dus voor de 10 en de twee flanken 5 spelers: Samatta de spits, Tresor/Bilal en Castro de 10's en Paintsil de flank.
 

Zeer benieuwd, ook als die nog maar 50% haalt van zijn niveau bij ons is dat al een straffe transfer voor Seraing.
 
Bij Anderlecht wil niemand het bevestigen, maar vanuit Duitsland zijn alle bronnen eensluidend: de gesprekken tussen de clubs en de entourage van Duranville waren niet zomaar een flirt. Er wordt gewag gemaakt van een transfersom van 10 miljoen euro en 20 procent op een eventuele doorverkoop, waarbij de onderhandelingen uiteindelijk pas ultiem spaak liepen toen op 1 september om 17 uur het transfervenster in Duitsland dicht ging. “Geen van beide clubs wilde zich met de rug tegen de muur laten zetten”, klinkt het bij een anonieme bron dicht bij het dossier.

Weer zo'n ouders die hun zoon zien rondlopen als een wandelende bankautomaat.
 
En ergens kan ik het ook wel begrijpen hoor. Stel dat je uit een kansarm gezin komt, en dan zwaaien ze opeens met zotte bedragen voor je ogen.

Sportief is het natuurlijk niet interessant. Ook geen idee of dat hier het geval is, maar in zo'n context zou ik het wel snappen.
 
En ergens kan ik het ook wel begrijpen hoor. Stel dat je uit een kansarm gezin komt, en dan zwaaien ze opeens met zotte bedragen voor je ogen.

Sportief is het natuurlijk niet interessant. Ook geen idee of dat hier het geval is, maar in zo'n context zou ik het wel snappen.
ik ook, een blessure kan altijd en dan heb je plots niets meer
 
En ergens kan ik het ook wel begrijpen hoor. Stel dat je uit een kansarm gezin komt, en dan zwaaien ze opeens met zotte bedragen voor je ogen.

Sportief is het natuurlijk niet interessant. Ook geen idee of dat hier het geval is, maar in zo'n context zou ik het wel snappen.
Dit. Dat lijken veel voetballiefhebbers niet te begrijpen. Ik kom zelf uit een armere plek, ik zou ook altijd eerst voor financiele zekerheid kiezen en pas daarna voor het plezier of carriere. Een erge blessure en je speelt hoogstens nog voor Lommel of niet. Daarna mag je dan gaan werken zonder diploma.
 
Dit. Dat lijken veel voetballiefhebbers niet te begrijpen. Ik kom zelf uit een armere plek, ik zou ook altijd eerst voor financiele zekerheid kiezen en pas daarna voor het plezier of carriere. Een erge blessure en je speelt hoogstens nog voor Lommel of niet. Daarna mag je dan gaan werken zonder diploma.
Want bij Anderlecht ben je natuurlijk een armoezaaier hè.
Die gasten hebben een hoger inkomen als jij en ik hoor
 
Want bij Anderlecht ben je natuurlijk een armoezaaier hè.
Die gasten hebben een hoger inkomen als jij en ik hoor
Maar dat is het ding net, als je bv. in geldproblemen zit kijk je vooral naar het financiele en lijkt het logisch om het meest lucratieve voorstel te aanvaarden.

Sommige mensen hun kijk op de wereld is gewoon anders, zonder dat ze daardoor een slecht persoon zijn.
 
Want bij Anderlecht ben je natuurlijk een armoezaaier hè.
Die gasten hebben een hoger inkomen als jij en ik hoor
En dan?
Ik heb ook een mooi inkomen op mijn werk en ik doe mijn job ook graag. Maar als er morgen ne recruiter mij belt met een voorstel dat 40% hoger ligt dan mijn huidig loon ga ik op zijn minst toch ook eens luisteren.

Voor ons is het amusement en bij velen hier zelfs een passie. Voor die gasten is het hun job. Eentje die ze, met veel geluk, tot halfweg hun 30 kunnen uitoefenen. Daarna staan de meesten op de arbeidsmarkt, vaak zonder diploma of relevante ervaring...

Draai of keer het zoals je wilt maar de voetballers die genoeg verdienen om na hun loopbaan nooit meer te moeten werken zijn nog steeds dun gezaaid, zeker in België. Hoe een luxe leven ze misschien hebben tijdens hun spelerscarrière, want tis uiteraard niet dat ik er compassie mee heb he. Maar ik begrijp zeker de keuze voor het geld, hoeveel respect ik ook heb voor clubliefde.
 
Dun gezaaid? Op de totale bevolking, ja. Maar qua profspelers zijn het ze toch bijna allemaal, zeker tegenwoordig. Die van 20 jaar geleden die moesten gaan werken, ja. Maar tegenwoordig verdienen zelfs de mindere spelers bij Beerschot en Zulte 3-4x het gemiddelde salaris. Zonder premies en extralegale voordelen zoals bedrijfswagen etc.
Als die gasten een beetje nadenken en verstandig omspringen met hun geld, is er echt geen enkele profspeler die na zijn carriere nog moet gaan werken. Maar goed, als als als natuurlijk.

Maar bon, voor de rest zou ik hetzelfde doen. Het enige waar ik mij aan stoor zijn spelers die zeggen het NIET voor het geld te doen maar voor de uitdaging, of spelers die hun badge kussen en claimen clubman te zijn, om dan voor meer geld elders te gaan spelen. Basically, hypocrisie stuit me tegen de borst.
 
En dan?
Ik heb ook een mooi inkomen op mijn werk en ik doe mijn job ook graag. Maar als er morgen ne recruiter mij belt met een voorstel dat 40% hoger ligt dan mijn huidig loon ga ik op zijn minst toch ook eens luisteren.

Voor ons is het amusement en bij velen hier zelfs een passie. Voor die gasten is het hun job. Eentje die ze, met veel geluk, tot halfweg hun 30 kunnen uitoefenen. Daarna staan de meesten op de arbeidsmarkt, vaak zonder diploma of relevante ervaring...

Draai of keer het zoals je wilt maar de voetballers die genoeg verdienen om na hun loopbaan nooit meer te moeten werken zijn nog steeds dun gezaaid, zeker in België. Hoe een luxe leven ze misschien hebben tijdens hun spelerscarrière, want tis uiteraard niet dat ik er compassie mee heb he. Maar ik begrijp zeker de keuze voor het geld, hoeveel respect ik ook heb voor clubliefde.
Anderlecht wou tot 350.000€ op jaarbasis gaan voor Bouanida. Op zijn 16e.
Geen idee hoeveel dat voor Duranville is, maar ze zullen zich nie 2x tegen die steen willen stoten.

Wetende dat het dan tegen zijn 20e wel een half miljoen zal zijn.
Als je daar verstandig mee bent moet je ook niet meer werken.
 
Jullie gaan beiden uit van een succesvolle carrière tot hun 35.
Dan zijn zulke bedragen uiteraard genoeg om, indien je er verstandig mee omspringt, niet meer te hoeven werken na je voetbalpensioen.
Als Duranville zijn 20e niet haalt als speler door kwetsuren heeft hij een leuke spaarpot maar zou die in Manchester wel drie keer zo groot zijn.

Maar bon, voor de rest zou ik hetzelfde doen. Het enige waar ik mij aan stoor zijn spelers die zeggen het NIET voor het geld te doen maar voor de uitdaging, of spelers die hun badge kussen en claimen clubman te zijn, om dan voor meer geld elders te gaan spelen. Basically, hypocrisie stuit me tegen de borst.
100% akkoord.
Tenzij het sportief ook een logische stap is in de carrière natuurlijk. Maar dan ga je door de grote poort door, dat is iets anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan