Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie gaan beiden uit van een succesvolle carrière tot hun 35.
Dan zijn zulke bedragen uiteraard genoeg om, indien je er verstandig mee omspringt, niet meer te hoeven werken na je voetbalpensioen.
Als Duranville zijn 20e niet haalt als speler door kwetsuren heeft hij een leuke spaarpot maar zou die in Manchester wel drie keer zo groot zijn.

Maar dat was toch jouw uitgangspunt? :)

Voor ons is het amusement en bij velen hier zelfs een passie. Voor die gasten is het hun job. Eentje die ze, met veel geluk, tot halfweg hun 30 kunnen uitoefenen. Daarna staan de meesten op de arbeidsmarkt, vaak zonder diploma of relevante ervaring...
 
Verkeerd uitgedrukt dan, nog niet goed wakker denk ik want ik zie nu ook dat ik het helemaal fout heb opgeschreven :D
Het ging er mij over dat mocht onze vriend volgend jaar zijn been breken hij op zijn 18 al mag stoppen met voetballen en ik het dus wel snap dat hij nu al voor meer financiële zekerheid kiest.
 
Het is natuurlijk ook een beetje "het lot" winnen he. Bij de jeugd in België gaan die inderdaad niet arm worden, maar in het buitenland kan het wel het verschil betekenen tussen werken en nooit meer hoeven te werken. En vaak vist een ploeg u toch op, als je mislukt bij een topploeg. Ook hebben de meeste geen gewone jeugd zoals ons. Een opoffering voor een mooie carrière weliswaar, maar ergens begrijp ik wel dat ze er iets voor terug willen. Ik vind zoiets wel nog altijd anders dan wat Witsel heeft gedaan.
 
En dan?
Ik heb ook een mooi inkomen op mijn werk en ik doe mijn job ook graag. Maar als er morgen ne recruiter mij belt met een voorstel dat 40% hoger ligt dan mijn huidig loon ga ik op zijn minst toch ook eens luisteren.

Voor ons is het amusement en bij velen hier zelfs een passie. Voor die gasten is het hun job. Eentje die ze, met veel geluk, tot halfweg hun 30 kunnen uitoefenen. Daarna staan de meesten op de arbeidsmarkt, vaak zonder diploma of relevante ervaring...

Draai of keer het zoals je wilt maar de voetballers die genoeg verdienen om na hun loopbaan nooit meer te moeten werken zijn nog steeds dun gezaaid, zeker in België. Hoe een luxe leven ze misschien hebben tijdens hun spelerscarrière, want tis uiteraard niet dat ik er compassie mee heb he. Maar ik begrijp zeker de keuze voor het geld, hoeveel respect ik ook heb voor clubliefde.
Allemaal waar, maar sommige ouders zijn meer pooier dan iets anders en dat is vooral het probleem.
 
Allemaal waar, maar sommige ouders zijn meer pooier dan iets anders en dat is vooral het probleem.
De ene entourage is de andere niet natuurlijk.
Bij Musonda is bv algemeen geweten dat mama Angela graag de grote madam uithing in Londen.
Maar bij de Lavia's zou dan weer een veel meer down to Earth omgeving hem omringen.

Als buitenstaander toch heel moeilijk om dat allemaal in te gaan schatten, en nogal onnozel om zo gasten te gaan afmaken voor zulke keuzes. Imo kan je het perfect maken in het buitenland, als je voor het juiste project kiest, en als je als jonge gast klaar bent om in een volledig andere omgeving, weg van familie en vrienden, te gaan leven. Altijd makkelijker in je eigen omgeving natuurlijk, maar anderzijds kan je ook leren van het leven ver weg van thuis.

Bayern nu ook niet de club die ieder jaar 20 nieuwe jonge gasten binnenhaalt a la Chelsea, om ze dan puur uit te gaan lenen. Als Bayern Duranville wil, zal daar wel een plan achter zitten. Als Anderlecht fan zou ik dus zoveel mogelijk genieten van iedere minuut dat Duranville nog op het veld staat bij ons.
 
Gewoon een 16-jarige die er goed uit ziet en meer zakgeld dan een gemiddeld BG maandloon krijgt maar helaas ook nog 0,0 stijl heeft.

Kans is wel bestaande dat die wat berichten naar Jackie heeft gestuurd ja. 😄
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan