DogFacedGod
Well-known member
Ik vraag mij dan altijd af hoeveel de staat zo op een jaar zou binnenharken aan onterechte belastingen door dat er veel mensen zijn die gaan zeggen: "mooi, 2500 euro terugtrekken, snel akkoord gaan!".
Het heet "voorstel" voor een reden.
Want wat zijn dan de andere uitgaanspunten?
- Degene die anders een voorstel zou krijgen, dient helemaal niks in. Krijgt een boete en alles.
- Moet het zelf helemaal invullen terwijl die het ook niet perse correct zou invullen.
- Je kan de asshole uithangen en de berekening niet bijsteken zodat mensen gemotiveerd zouden nakijken
? Maar volgens mij kijkt er dan nog veel minder mensen dan hun voorstel na.- ...
Geen ideale oplossing hier.
Dat voorstel is niet om "geld binnen te harken" Dat voorstel dient om zoveel mogelijk geautomatiseerd te doen lopen. Aantal manuren te verminderen.
Het zou efficiënter zijn om fiscaliteit te vereenvoudigen wat iedere politieker belooft maar in werkelijkheid gaat dat nooit maar nooit gebeuren. Schrap alles van leningen, kinderopvang, personen ten laste, onderhoudsuitkeringen, alle belastinverminderingen,... dan zou het inderdaad veel simpeler zijn
. Maar dat krijg je politiek nooit door
.

. dat hoeft niet noodzakelijk verkeerd berekend te zijn hoor, het feit dat je enkele weken geboorteverlof ontvangen hebt kan een deel van de reden zijn.