Tax on Web 2024

There is no I in We.

Waarom woon je wettelijk samen als je geld van jezelf moet blijven? Woon dan feitelijk samen, dan heb je aparte brieven...

Is jammer genoeg geen antwoord op de vraag. Ieder probeert zijn financiën om zijn eigen manier te regelen.

Het verschil is vrij groot, mocht het over 500 euro gaan zou ik er niet achter vragen ;)

Je kan normaal gezien gewoon de berekening hier twee keer invullen (voor ieder apart) en dan zo het verschil zien (zal misschien niet 100% hetzelfde zijn for tax reasons (huwelijksquotient zorgt voor minder betaalde belastingen in the end!)

Dus of je het dan zo gemakkelijk kan vergelijken weet ik eigenlijk niet.

Vroeger was er een website, die schoon het teruggekregen bedrag verdeelde tussen de 2 personen (wettelijk samenwonend).
Maar die zit nu jammer genoeg achter een paywall.

Is er een punt op de belastingsbrief (met misschien een kleine rekensom) waar je het ongeveer kunt zien (het komt nu niet op 100 euro).

Het verschil in teruggekregen bedrag tussen ons voor we wettelijk samenwonend waren was vrij groot in haar voordeel.
Daarom de vraag.
pm

Je kan normaal gezien gewoon de berekening hier twee keer invullen (voor ieder apart) en dan zo het verschil zien (zal misschien niet 100% hetzelfde zijn for tax reasons (huwelijksquotient zorgt voor minder betaalde belastingen in the end!)

Dus of je het dan zo gemakkelijk kan vergelijken weet ik eigenlijk niet.
Ge kunt toch ook gewoon de individuele kolommen volgen op uw gedetailleerde finale berekening? Helemaal onderaan bij de berekening van de gemeentetax staan uiteindelijk de individuele bedragen, die dan samen komen tot de slotsom.

Ge kunt toch ook gewoon de individuele kolommen volgen op uw gedetailleerde finale berekening? Helemaal onderaan bij de berekening van de gemeentetax staan uiteindelijk de individuele bedragen, die dan samen komen tot de slotsom.

Nee, niet altijd.
want de toeslag van een kind/persoon ten laste wordt altijd bij 1 van de twee verrekend.
+ Bijzonder bijdrage sociale zekerheid wordt globaal berekend (dus die staat in het midden :p) dus je moet dan zelf nog de verdeling doen.

Wij investeren de teruggave sowieso integraal in het huis. Ik heb wel de woonbonus en 1 kind, maar heb mijn vrouw haar 2 kinderen ook ten laste. Dusja.

Geen zin om voor 500€ moeilijk te doen…

Terug
Bovenaan