Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Buitenlandse rekening moet je ieder jaar zelf opnieuw invullen heb ik de laatste jaren al gemerkt.Op het eerste zicht lijken de meeste velden correct ingevuld. Wel opnieuw moeten aanvullen dat ik een buitenlandse rekening heb en nog een aantal fiscale attesten van kinderkampjes moeten opladen (281.86). 2550 euro terug te trekken, da's niet slecht.
Kleine moeite om dat aan te vullen.Buitenlandse rekening moet je ieder jaar zelf opnieuw invullen heb ik de laatste jaren al gemerkt.
Ze weten dat je die hebt, maar toch moet je dat iedere keer zelf weer invullen.
Ik heb ook al enkele jaren zo een Revolut rekening.Voor mijn bijberoep had ik een rekening geopend bij Revolut 2 jaar geleden. Toen was dat dus een Litouwse rekening.
Sinds juli 2025 is dit veranderd naar een Belgische rekening bij Revolut. Ik neem aan dat deze dus niet meer terug aan te geven is als buitenlandse rekening?
Ik denk wel dat je die rekening nog moet aangeven hoor. Die is nog 6 maanden actief geweest als buitenlandse rekening.Voor mijn bijberoep had ik een rekening geopend bij Revolut 2 jaar geleden. Toen was dat dus een Litouwse rekening.
Sinds juli 2025 is dit veranderd naar een Belgische rekening bij Revolut. Ik neem aan dat deze dus niet meer terug aan te geven is als buitenlandse rekening?
Daarnaast vind ik de juiste code niet terug voor de ontvangen terugbetaling van de sociale bijdrage.
Volgens accountable zou dit
"Dat doe je in vak XIX van je belastingaangifte. De terugbetaling wordt aangegeven onder code 1206/2206 (code 50)"
Maar dat klopt dus niet. Iemand die weet waar dit in mag komen?
Afgelopen jaar ben ik ook nog getrouwd (ervoor enkel feitelijk samenwonend) en hebben we een huis gekocht.
Zoals ik het begrijp moet het enkel aangevinkt zijn dat ik ben getrouwd en alle fiscale voordelen ivm een hypothecaire lening zijn ondertussen ook al verdwenen zeker?
het is niet verplicht om de jaaroverzicht toe te voegen. Je kunt wel enkel Belgische rv terug trekken tot een brutobedrag van € 833 waarop de rv wordt berekend. Terugvordering van rv op intresten lukt enkel als er geen (beroeps)inkomsten zijn boven de belastingvrije som2 vraagjes.
Ik trek wat RV terug op dividenden, voeg ik mijn jaaroverzicht van Degiro toe?
Mijn spaarrekeningen brachten iets teveel interesten op. Wel zijn de uitbetalingen altijd net na nieuwjaar. Bekijk ik altijd naar de betaaldatum van de interesten, gezien het inkomsten zijn die dan ontvangen zijn?
1.Het gaat inderdaad over BE-aandelen waar DEGIRO de BE belasting eraf hield. Zeker niet over het grensbedrag.het is niet verplicht om de jaaroverzicht toe te voegen. Je kunt wel enkel Belgische rv terug trekken tot een brutobedrag van € 833 waarop de rv wordt berekend. Terugvordering van rv op intresten lukt enkel als er geen (beroeps)inkomsten zijn boven de belastingvrije som
over welke spaarbank gaat het wetende dat Belgische financiële instellingen verplicht rv moeten inhouden? Er is een vrijstellingsbedrag van € 1020.1.Het gaat inderdaad over BE-aandelen waar DEGIRO de BE belasting eraf hield. Zeker niet over het grensbedrag.
2. Hier gaat het over zelf inbrengen van de interesten, gezien mijn spaarbank het niet afhield.
over welke spaarbank gaat het wetende dat Belgische financiële instellingen verplicht rv moeten inhouden? Er is een vrijstellingsbedrag van € 1020.
wat jij zegt wist ik al hoor.Als alles bij dezelfde bank staat. Bij mij heeft bank A dat effectief gedaan. Bank B en C weten niets van bank A en doen dat niet…
Je moet dat dan zelf aangeven.
over welke spaarbank gaat het wetende dat Belgische financiële instellingen verplicht rv moeten inhouden? Er is een vrijstellingsbedrag van € 1020.