Tax on Web 2026

Het attest moet op jouw naam staan. En je gaat nooit 2 keer 15 euro per dag kunnen inbrengen. Dan zou het het maximale bedrag per dag overschrijden. Je krijgt een attest voor de dagen die je betaald hebt.
Voor zover ik weet ga je nooit een attest krijgen waar de helft van het dagbedrag op zal staan.
 
We hebben hier in december 2025 een kamp betaald dat doorgaat in augustus 2026.

We hebben hiervoor dus nog geen fiscaal attest verkregen aangezien het kamp nog niet is doorgegaan, maar gezien betaald in december 2025 zou dit wel bij de aangifte van inkomsten 2025 moeten bij gezet worden.

In het verleden hebben we zo al eens een aftrek gemist, betaald in 2023, doorgegaan in april 2024, dus toen wel een fiscaal attest bij de aangifte van inkomsten 2023, maar toen niet aangegeven bij de inkomsten 2023 omdat we dachten dat dit pas kon bij de inkomsten van 2024 gezien kamp in 2024 doorgegaan, maar dat bleek dus niet het geval.

Opzoekingen hiervoor zijn onduidelijk: is dit aangepast? Ik lees dat je het pas kan aftrekken als het kamp is doorgegaan, wat me logisch lijkt, maar de kosten zijn wel gemaakt in 2025 en meen toen gelezen te hebben dat je het enkel kan aftrekken voor het jaar dat de kosten zijn gemaakt. We ontvingen in april 2024 ook een fiscaal attest met hierop: jaar van uitgaven 2023.
 
Laatst bewerkt:
We hebben hier in december 2025 een kamp betaald dat doorgaat in augustus 2026.

We hebben hiervoor dus nog geen fiscaal attest verkregen aangezien het kamp nog niet is doorgegaan, maar gezien betaald in december 2025 zou dit wel bij de aangifte van inkomsten 2025 moeten bij gezet worden.

In het verleden hebben we zo al eens een aftrek gemist, betaald in 2023, doorgegaan in april 2024, dus toen wel een fiscaal attest bij de aangifte van inkomsten 2023, maar toen niet aangegeven bij de inkomsten 2023 omdat we dachten dat dit pas kon bij de inkomsten van 2024 gezien kamp in 2024 doorgegaan, maar dat bleek dus niet het geval.

Opzoekingen hiervoor zijn onduidelijk: is dit aangepast? Ik lees dat je het pas kan aftrekken als het kamp is doorgegaan, wat me logisch lijkt, maar de kosten zijn wel gemaakt in 2025 en meen toen gelezen te hebben dat je het enkel kan aftrekken voor het jaar dat de kosten zijn gemaakt. We ontvingen in april 2024 ook een fiscaal attest met hierop: jaar van uitgaven 2023.

Je mag het pas aftrekken als het kamp doorgegaan is en de uitgave moet in de aangifte van het aanslagjaar 2026, inkomsten van 2025.

De "zuivere" manier om dit te verwerken: Dat Is je aangifte aanslagjaar 2026, inkomsten van 2025 in te dienen zonder die uitgave en dan een bezwaarschrift indienen (dat is weinig moeite via myminfin, is niet moeilijk) nadat je je aanslagbiljet hebt gekregen en nadat het kamp is doorgegaan met bijhorend attest zodat die uitgave later verwerkt wordt en je nog een beetje extra geld krijgt.
 
Je mag het pas aftrekken als het kamp doorgegaan is en de uitgave moet in de aangifte van het aanslagjaar 2026, inkomsten van 2025.

De "zuivere" manier om dit te verwerken: Dat Is je aangifte aanslagjaar 2026, inkomsten van 2025 in te dienen zonder die uitgave en dan een bezwaarschrift indienen (dat is weinig moeite via myminfin, is niet moeilijk) nadat je je aanslagbiljet hebt gekregen en nadat het kamp is doorgegaan met bijhorend attest zodat die uitgave later verwerkt wordt en je nog een beetje extra geld krijgt.
Bedankt, ik las ook wel dat ik na indienen van de aangifte en na de deadline, maar voor ontvangen van het aanslagbiljet ik eventueel het attest dat ik na het kamp ontvang (vorig jaar was dat letterlijk 1 dag na dat kamp) ook aan de belastingdienst kan bezorgen via het contactformulier en dan kunnen zij dit nog toevoegen aan de aangifte inkomsten 2025?

Blijft toch wel een gepuzzel en zien dat het niet vergeten wordt. Vorige keer geen bezwaar ingediend, was immers zelf verkeerd, had dit misschien destijds kunnen doen, maar goed. Nu kan ik er zelf weinig aan doen.
 
Bedankt, ik las ook wel dat ik na indienen van de aangifte en na de deadline, maar voor ontvangen van het aanslagbiljet ik eventueel het attest dat ik na het kamp ontvang (vorig jaar was dat letterlijk 1 dag na dat kamp) ook aan de belastingdienst kan bezorgen via het contactformulier en dan kunnen zij dit nog toevoegen aan de aangifte inkomsten 2025?

Blijft toch wel een gepuzzel en zien dat het niet vergeten wordt. Vorige keer geen bezwaar ingediend, was immers zelf verkeerd, had dit misschien destijds kunnen doen, maar goed. Nu kan ik er zelf weinig aan doen.

Ja, dat zou je ook kunnen doen via het contactformulier moest je nog niet je aanslagbiljet van aanslagjaar 2026 gekregen hebben.
Je moet dan wel checken achteraf op het aanslagbiljet dat de inhoud van de code 1384 wel klopt
 
Terug
Bovenaan