Tax On Web 2021

Ingevuld en opgestuurd, de eerste keer sinds lang dat mijn vriendin meer verdiend heeft als mezelf :p

Ik ben klaar voor huisman te worden!
 
Ik heb vorig jaar mijn Revolutrekening aangegeven bij de NBB, maar ik wou het toch nog even controleren of ik dat effectief gedaan heb. Blijkbaar kunt ge nergens in hun applicatie de reeds aangegeven rekeningen vinden?

Ik zit sinds juli 2021 bij Degiro. Klopt het dat ze sindsdien volledig Duits zijn? Dus niets van Nederland moest ingeven?
 
Ik heb vorig jaar mijn Revolutrekening aangegeven bij de NBB, maar ik wou het toch nog even controleren of ik dat effectief gedaan heb. Blijkbaar kunt ge nergens in hun applicatie de reeds aangegeven rekeningen vinden?

Ik zit sinds juli 2021 bij Degiro. Klopt het dat ze sindsdien volledig Duits zijn? Dus niets van Nederland moest ingeven?
Je hebt Duits en Nederlands.

Je effecten zit op een Nederlandse effectenrekening
Je cash geld staat op een Duitse bankrekening.
 
Vandaag een "postassignatie" binnengekregen i.v.m. terugbetaling belastingen. Dat gaat over de terugbetaling van aangifte 2022, aanslagjaar 2021. Het gaat om een deel van de teruggave (nog niet de helft).

Geen idee waarom ik dit nu via deze weg krijg en slechts dit deel. Want:
  • wettelijk samenwonen met ex is pas december 2022 verbroken, dit gaat over inkomsten 2021
  • aanslagbiljet met "wij storten terug 30/01/2023 op rekening ..." in november gekregen, die rekening bestaat nog altijd (is nu kindrekening) en staat op ons beider namen
  • geen document met berekening van enige verdeling gekregen, noch via post, noch via ebox, online (myminfin.be) is er ook niks te vinden, enkel het aanslagbiljet dat we in november hebben gekregen
  • ex heeft nog geen postassignatie gekregen, komt ongetwijfeld nog wel binnen veronderstel ik?
  • geen idee ook hoe men op deze verdeling komt, ex betaalt amper belastingen (laag brutoloon in 2021, kon zelfs woonbonus niet volledig gebruiken als ik het aanslagbiljet zie)
Intussen ook de vraag doorgespeeld naar "team inning" al gaat dat ongetwijfeld een paar eeuwen duren tegen dat je daarvan reactie krijgt. Zitten er hier met kennis van dit soort toestanden?
 
Intussen ook de vraag doorgespeeld naar "team inning" al gaat dat ongetwijfeld een paar eeuwen duren tegen dat je daarvan reactie krijgt. Zitten er hier met kennis van dit soort toestanden?

Geen idee waarom dit gedaan wordt maar je gaat waarschijnlijk inderdaad wel even op een antwoord moeten wachten. Die mensen worden bedolven onder vragen.
Snelste manier is gewoon even bellen. Meestal is het laat in de namiddag het rustigste.
 
Geen idee waarom dit gedaan wordt maar je gaat waarschijnlijk inderdaad wel even op een antwoord moeten wachten.
Toch vrij snel antwoord gehad. Men heeft "veiligheidshalve" de terugbetaling opgesplitst. Ik snap wel dat men dat in het kader van een scheiding doet, als er sprake is van een vechtscheiding (is niet zo in ons geval) ziet één partij anders nooit zijn centen.
Maar nu heeft men dus "een berekening" gemaakt en is het maar gissen hoe die is gemaakt. Dus maar eens opgevraagd hoe men dat dan juist heeft berekend. Normaal stuurt men die berekening op, is er mogelijkheid om een ander voorstel te doen en wordt pas daarna uitbetaald. Wij hebben een onderhands getekende overeenkomst i.v.m. verdeling teruggaven belastingen.

Ik vind het al straf dat zij met de berekening die ze nu hebben gemaakt nog zoveel terugkrijgt aangezien ze met haar brutowedde amper belastingen betaalt. Het kan evengoed zijn dat ze alle aftrekposten qua kinderen aan haar hebben toegekend of zo.
 
Toch vrij snel antwoord gehad. Men heeft "veiligheidshalve" de terugbetaling opgesplitst. Ik snap wel dat men dat in het kader van een scheiding doet, als er sprake is van een vechtscheiding (is niet zo in ons geval) ziet één partij anders nooit zijn centen.
Maar nu heeft men dus "een berekening" gemaakt en is het maar gissen hoe die is gemaakt. Dus maar eens opgevraagd hoe men dat dan juist heeft berekend. Normaal stuurt men die berekening op, is er mogelijkheid om een ander voorstel te doen en wordt pas daarna uitbetaald. Wij hebben een onderhands getekende overeenkomst i.v.m. verdeling teruggaven belastingen.

Ik vind het al straf dat zij met de berekening die ze nu hebben gemaakt nog zoveel terugkrijgt aangezien ze met haar brutowedde amper belastingen betaalt. Het kan evengoed zijn dat ze alle aftrekposten qua kinderen aan haar hebben toegekend of zo.
In principe krijg je dacht ik eerst een brief met 2 keuze mogelijkheden

50/50
Of naar persoonlijk aandeel

Als 1 van beide niet akkoord is met 50/50 is het automatisch persoonlijk aandeel.

Ik denk trouwens niet dat ze je een afzonderlijke berekening gaan opsturen. Systeem rekent en geeft 2 resultaten en that's it.

Als zij met haar wedde amper belastingen verschuldigd is en ze geven haar 50% van het voordeel van de kinderen ten laste kan het zijn dat ze zo goed als hare volledige bedrijfsvoorheffing terug krijgt en dat het een aardige som is.
Of waarom zou enkel jij recht hebben op de "vermindering" kinderen ten laste?
 
In principe krijg je dacht ik eerst een brief met 2 keuze mogelijkheden

50/50
Of naar persoonlijk aandeel

Als 1 van beide niet akkoord is met 50/50 is het automatisch persoonlijk aandeel.
Dat is idd hoe ik het verwacht had, maar er is geen brief gekomen, enkel een uitbetaling.
Of waarom zou enkel jij recht hebben op de "vermindering" kinderen ten laste?
Dat denk ik helemaal niet. Maar met wat zij terugkrijgt heb ik zo het vermoeden dat ze de kinderen volledig bij haar ten laste hebben gezet of de aftrek kinderopvang alleen bij haar.
 
Dat denk ik helemaal niet. Maar met wat zij terugkrijgt heb ik zo het vermoeden dat ze de kinderen volledig bij haar ten laste hebben gezet of de aftrek kinderopvang alleen bij haar.

"Ze" is de computer/progamma. Aanslagen worden zelden manueel berekend.
Normaal kan je op je aanslagbiljet zien wie wat toegewezen krijgt. De berekening om te kijken wie hoeveel moet betalen/terugkrijgen is exact hetzelfde buiten dat er dan weer op een splitsing wordt gemaakt.

Indien je daar niet akkoord mee gaat, zal in bezwaar moeten gaan veronderstel ik.
k kan mij vergissing. Af en toe maak ik ook wel eens een splitsing maar ik behandel geen bezwaren dus geen ervaring mee wat er daar mogelijk is/ingewilligd wordt.
 
Vandaag nog een afrekening gekregen van inkomsten 2020 (aanslag '21)
Terwijl deze al betaald was. Wel een ander bedrag :unsure:
13/1/22 heb ik +/- €1100 betaald
En nu komt er eentje van +/- €800

Geen verdere tekst of uitleg.
Wat kan ik hier best mee doen?



*edit*
Als ik de details bekijk, zie ik op de nieuwe opeens -2100 (fiscaal co ouderschap)
Terwijl dit op die eerste niet staat.
Aanslagvoet is wel van 19,7 naar 22,2 gegaan.
 
Vandaag nog een afrekening gekregen van inkomsten 2020 (aanslag '21)
Terwijl deze al betaald was. Wel een ander bedrag :unsure:
13/1/22 heb ik +/- €1100 betaald
En nu komt er eentje van +/- €800

Geen verdere tekst of uitleg.
Wat kan ik hier best mee doen?
Nooit een bericht van wijziging of vraag om inlichtingen ontvangen?
Kijk eens op je minfin of daar niets te vinden is.
 
Daar was ik gaan kijken. Heb die 2 eens uitgeprint om te vergelijken.

Heb wel een document moeten opsturen van fiscaal co ouderschap (week of 2 geleden)
Maar dit was voor aanslag '22
 
Aanslag '21 zal ook verkeerd geweest zijn dan hé...

Volledig ten laste ingegeven ipv co-ouderschap waarschijnlijk?
 
Zou kunnen maar dan wat tekst zou toch geen kwaad kunnen?

voor '22 betaal ik rond de €1300
Voor '21 zou het dan net geen €2000 zijn?
Is wel een heel groot verschil he?



Ik zie op de nieuwe wel -€2100 staan (co ouderschap ten laste)
Op de betaalde zie ik dit niet staan bij de berekening. Daar is geen korting
 
zeker dat er geen begeleidende brief bij zit?
als je voor aanslagjaar '21 een fout hebt gemaakt, zit daar waarschijnlijk een boete voor foutieve aangifte bij ook.
 
Bij myminfin is niets anders te zien.
Zou daar dan ook niet op die documenten een vermelding staan van boete?

Raak nu niet op myminfin
 
Daar was ik gaan kijken. Heb die 2 eens uitgeprint om te vergelijken.

Heb wel een document moeten opsturen van fiscaal co ouderschap (week of 2 geleden)
Maar dit was voor aanslag '22

Zeker dat er daar geen meerdere aanslagjaren opstonden? :p

Normaal zou je wel een "bericht van wijziging" moeten gekregen hebben of je moet ergens een akkoord gegeven hebben om het te mogen aan te passen?

(Anders procedurefout :p)
 
Ik zie op de nieuwe wel -€2100 staan (co ouderschap ten laste)
Op de betaalde zie ik dit niet staan bij de berekening. Daar is geen korting
Daar zal code 1030, een kind volledig ten laste, op gestaan hebben?

Het kan niet dat je op de reeds betaalde geen voordeel voor kind ten laste had en nu met toevoeging van co-ouderschap wel, maar dat je dan wel dient bij te betalen.
 
Terug
Bovenaan