Tax On Web 2022

Gewoon om het te begrijpen, zeker niet om een discussie op gang te brengen.

Mijn eindejaarspremie is net dezelfde als vorig jaar. Hij is wel bruto wel 200 euro hoger, maar er wordt 200 euro bedrijfsvoorheffing meer afgehouden. Het steekt niet het juiste bedrag, maar wilt dit zeggen dat ik ongeveer 200 euro meer terug krijg via de belastingen?

Of wordt eindejaarspremie anders berekend?
200€ Bruto hoger wil waarschijnlijk ook zeggen dat je in een hogere schijf gaat vallen qua bedrijfsvoorheffing
200€ extra inhouden zou wel veel zijn dan, maar op een eindejaarspremie houden ze blijkbaar meer in dan op loon

Ze belasten deze wel niet anders of extra, deze wordt gewoon bij je loon gerekend en komt samen in dezelfde code x250
Kans dat je die 200€ integraal gewoon terug krijgt is natuurlijk zeer klein, want je loon zal ook wel gestegen zijn.
De afgelopen 8 jaar dat we hier wonen steeds de onroerende voorheffing gekregen op of rond 23 september. Dit jaar nog niks ontvangen.. zit ook niks in de e-box. Da's normaal of moet ik zelf gaan horen? :unsure:
Zijt gij bij de gelukkige
Hier komt die precies elk jaar vroeger en vroeger.
Ik heb er dit jaar 2 mogen/moeten betalen. 1 in januari en 1 in oktober

Ik zou er allesinds niet achter informeren.
Er is geen vast verzendschema, u kunt het aanslagbiljet wat vroeger of later tijdens het jaar ontvangen
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ik ben ook nog wachtende, ook al online gaan opzoeken en daar staan ook enkel twee oude beschikbaar dus het is al zeker nog niet aangemaakt hier.
 
Ik ben ook nog wachtende, ook al online gaan opzoeken en daar staan ook enkel twee oude beschikbaar dus het is al zeker nog niet aangemaakt hier.
Hier ook nog altijd niks. Andere jaren kreeg ik dat standaard rond september/oktober, terugbetaling was altijd hetzelfde jaar nog.. Kwam altijd goed uit in combinatie met kadaster en autobelasting. Zal aan de spaarrekening moeten zitten nu :-/
 
De afgelopen 8 jaar dat we hier wonen steeds de onroerende voorheffing gekregen op of rond 23 september. Dit jaar nog niks ontvangen.. zit ook niks in de e-box. Da's normaal of moet ik zelf gaan horen? :unsure:
Wij kregen die meestal "toevallig" net nadat we de belastingen hadden teruggetrokken, nu ergens einde augustus. Dus ik zou me niet vastpinnen op een vast stramien.
 
Wij kregen die meestal "toevallig" net nadat we de belastingen hadden teruggetrokken, nu ergens einde augustus. Dus ik zou me niet vastpinnen op een vast stramien.
Nee cava, maar ben eens gaan kijken en het is letterlijk 8 jaar op rij 21-22-23 sept geweest, da's dan toch erg toevallig :)

Maar bon, ik wacht gewoon af.
 
Hier ook bericht van terugbetaling 28 februari, 3K terugtrekken. Ik vind het echt ambetant dat we elk jaar zo'n bedrag mogen/moeten voorschieten en dat blijft staan tot de staat beslist dat ge het terugkrijgt. Da's geen klein verschil meer, maar een ferm bedrag waar ge al eens iets mee kunt doen. Nochtans vrij standaard situatie bij ons. Alletwee loondienst, ne hypotheek en that's it. Enige dat ik kan denken is dat ik een stuk op bonus werk, maar zelfs dan is dat toch gigantisch veel?
 
Hoe the fuck krijg je dan zoveel terugbetaald? Ik krijg met moeite € 900 terug, exact het bedrag van m'n woonbonus. Pensioensparen doe ik voorlopig niet meer. Wat dan wel: partner die niet werkt? Pensioensparen van jezelf én je partner erbij? Geen idee.
 
Hoe the fuck krijg je dan zoveel terugbetaald? Ik krijg met moeite € 900 terug, exact het bedrag van m'n woonbonus. Pensioensparen doe ik voorlopig niet meer. Wat dan wel: partner die niet werkt? Pensioensparen van jezelf én je partner erbij? Geen idee.

Tweemaal oude woonbonus (oftewel de eerste generatie) kan al snel 3.000 euro opleveren.
+ twee maal pensioensparen is twee maal 350 euro
Dat is al 3.700 euro wat wel nog zal voorkomen voor een heel deel van de bevolking.

her en der eentje met kinderen en kinderopvang. (Pak twee kinders die 150 elk dagen naar kinderopvang moeten. 14 euro * 300 * 0,45 = 1.890

Voila: meer dan 5.000 euro terugkrijgen :p.
 
Hoe the fuck krijg je dan zoveel terugbetaald? Ik krijg met moeite € 900 terug, exact het bedrag van m'n woonbonus. Pensioensparen doe ik voorlopig niet meer. Wat dan wel: partner die niet werkt? Pensioensparen van jezelf én je partner erbij? Geen idee.
woonbonus van jou en de partner, pensioensparen van beide, dienstencheques, creche en beide een bonus gekregen waar wat te veel belastingen op ingehouden zijn en je komt al een heel eind...
 
Terug
Bovenaan