Tax On Web 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Is al even geleden dus ben de details kwijt.
Vandaar 'als ik mij niet vergis', kan inderdaad even goed enkel op loontrekkenden slaan.

Dan nog, zelfs voor loontrekkenden lijkt het mij een slechte basis.

Iemand met 4.000 bruto zonder niets en iemand met 3.000 bruto maar die heeft maaltijdcheques, nettovergoedingen, een auto, een belastingvrije winstuitkering, een groepsverzekering, auteursrechten, eco, cultuur, een hospitalisatie met alle toeters en bellen,...

Die met 4.000 heeft een hogere gemiddeld percentage maar kan er slechter vanaf dan zijn dan die met 3.000 bruto met alle toeters en bellen.

Het is misschien goed om van jaar tot jaar te vergelijken voor jezelf of voor situaties beschreven door Apelords

Jaar na jaar dien ik meer belastingen na te betalen. :(
Dit jaar moet €2400 bijbetalen en ik begrijp niet waarom.
Ik ben werknemer en zit nu aan een tax rate 37%.
Ik heb wel veel overuren gedaan...kan het daar aan liggen?

Dan nog, zelfs voor loontrekkenden lijkt het mij een slechte basis.

Iemand met 4.000 bruto zonder niets en iemand met 3.000 bruto maar die heeft maaltijdcheques, nettovergoedingen, een auto, een belastingvrije winstuitkering, een groepsverzekering, auteursrechten, eco, cultuur, een hospitalisatie met alle toeters en bellen,...

Die met 4.000 heeft een hogere gemiddeld percentage maar kan er slechter vanaf dan zijn dan die met 3.000 bruto met alle toeters en bellen.
Netto kan die van 3000 € schijnbaar beter af zijn maar op het einde van de rit (pensioen) heeft die met 4000 € veel meer afgedragen en zal (waarschijnlijk) een hoger pensioen hebben...

Jaar na jaar dien ik meer belastingen na te betalen. :(
Dit jaar moet €2400 bijbetalen en ik begrijp niet waarom.
Ik ben werknemer en zit nu aan een tax rate 37%.
Ik heb wel veel overuren gedaan...kan het daar aan liggen?
Op basis van wat je schrijft, JA, uw overuren (indien allemaal officieel/aangegeven) zijn de boosdoener. Op overuren betaal je 2 keer, sociale bijdragen aan een hoger tarief als ze uitbetaald worden en op uw jaarlijkse belastingbrief een tweede keer.
Mijn madam deed vroeger ook veel overuren en maar opleggen elk jaar, sinds dat ze er compensatie verlof voor neemt en zo de balans in evenwicht zet trekken we terug van de belastingen (en sinds ze compenseert moesten er na een paar maanden er ineens geen overuren meer gepresteerd worden).

Hah - hogere belastingen is hoger pensioen ?? 5000 of 100000/maand, pensioen is in belgie hetzelfde hoor. Het loonplafond is 60000 en wat na de komma per jaar.

Hah - hogere belastingen is hoger pensioen ?? 5000 of 100000/maand, pensioen is in belgie hetzelfde hoor. Het loonplafond is 60000 en wat na de komma per jaar.
Op welke basis wordt dat berekend eigenlijk? Is dat bruto maandloon x 13.92 of x12? Tellen bonussen mee? Welke dan wel en welke niet?

Als het gewoon bruto maandloon x 13.92 is dan komt dat op ongeveer 4310 euro bruto maandloon.

JPV weet de details, waarschijnlijk. MAar ik veronderstel inderdaad x13.92 (misschien dat ze eerst RSZ nog aftrekken).

Maar dus inderdaad, wie 6000 per maand verdient en 4/5 werkt (want dat wordt in rekening gebracht) heeft minder pensioen dan wie 5/5 werkt en 5000 verdient. Je weet wel, je bijdragen worden geapprecieerd.

JPV weet de details, waarschijnlijk. MAar ik veronderstel inderdaad x13.92 (misschien dat ze eerst RSZ nog aftrekken).

Maar dus inderdaad, wie 6000 per maand verdient en 4/5 werkt (want dat wordt in rekening gebracht) heeft minder pensioen dan wie 5/5 werkt en 5000 verdient. Je weet wel, je bijdragen worden geapprecieerd.
Ik heb de indruk dat je meer en meer cynisch begint te worden :D

Neenee, gewoon over de pensioene kan ik me opwinden. Ik vind het van de pot gerukt dat de grote bijdragers al langs alle kanten geript worden, maar pensioen volgt niet. Als je dan overweegt om deeltijds te werken, ben je op het einde de pineut.

En als je dan ziet dat onze geniale "minister van pensioenen" vorige week afkomt met "1500 minimum pensioen voor 10 gewerkte jaren"... Waarom ga je dan nog werken? Ik kan nu gewoon 30j doppen en wat bricoleren in het zwart of ik kan 30y werken. Het verschil zal ocharme 500 euro per maand pensioen zijn. Ik betaal per maand, bonussen inbegrepen, 7-8-9x zoveel belastingen. En wat krijg ik ervoor terug, niks.

En dan durven ze nog zeggen dat de hervorming budget neutraal is door extra solidariteit. Lees, voor wie veel verdient en altijd gewerkt heeft, minder pensioen om de hangmat te financieren. Ik heb net geen 3 stoelen naar de tv gesmeten als ik ze op tv zag komen.

Ik vind het van de pot gerukt dat de grote bijdragers al langs alle kanten geript worden, maar pensioen volgt niet. Als je dan overweegt om deeltijds te werken, ben je op het einde de pineut.

En als je dan ziet dat onze geniale "minister van pensioenen" vorige week afkomt met "1500 minimum pensioen voor 10 gewerkte jaren"... Waarom ga je dan nog werken? Ik kan nu gewoon 30j doppen en wat bricoleren in het zwart of ik kan 30y werken. Het verschil zal ocharme 500 euro per maand pensioen zijn. Ik betaal per maand, bonussen inbegrepen, 7-8-9x zoveel belastingen. En wat krijg ik ervoor terug, niks.

Ik ben ook zo'n grote bijdrager, bonussen, premies, loon, ik betaal me blauw en zal 1703 € (bron : my pension) pensioen hebben ... vele jaren bijgedragen aan het systeem voor een aalmoes ( en wat ik op al die jaren heb laten vallen op premies, bonussen etc.. is heel wat meer dan al onze olympische vedetten met een gouden medaille samen. Ik probeer er niet teveel over na te denken/op te winden want dat is slecht voor mijn hart want als ik op mijn 69 mijn laatste adem uitblaas doen ze nog meer winst, ik hoop dat die Grote Regulator hierboven me 95 jaar gunt dan heb ik toch iets terug :biglaugh: :tongue:

En dan durven ze nog zeggen dat de hervorming budget neutraal is door extra solidariteit. Lees, voor wie veel verdient en altijd gewerkt heeft, minder pensioen om de hangmat te financieren. Ik heb net geen 3 stoelen naar de tv gesmeten als ik ze op tv zag komen.
Is toch niets nieuws onder de zon? In België wordt hard werken al decennia afgestraft en profitariaat omarmd. Lange leve de hangmatcultuur.

Maar de politiek correcte garde heeft daar een mooi woord voor uitgevonden: "sociaal beleid".

Brief ontvangen met de vraag voor inlichtingen mbt kinderopvang. Eerste keer dat ik dit ingebracht heb dus geen flauw idee wat ik verkeerd gedaan heb aangezien ik het document dat we gekregen hebben van de opvang gewoon geüpload heb.

Bewijsstukken worden gevraagd van de echtheid en bedrag van de uitgaven en identiteit van de erkende instelling.

Brief ontvangen met de vraag voor inlichtingen mbt kinderopvang. Eerste keer dat ik dit ingebracht heb dus geen flauw idee wat ik verkeerd gedaan heb aangezien ik het document dat we gekregen hebben van de opvang gewoon geüpload heb.

Bewijsstukken worden gevraagd van de echtheid en bedrag van de uitgaven en identiteit van de erkende instelling.
Heb je de fiscale beperking van 13 EUR per dag toegepast?

Is het achteraf mogelijk om het verschil tussen de berkening voor de aangifte en de berekening van de aangifte te vergelijken? Voor de aangifte kwam onze berekening op 3.8k uit en nu blijkt het bij de aangifte om 3.0k te gaan. Toch benieuwd waar die 800 euro naartoe is.

Is het achteraf mogelijk om het verschil tussen de berkening voor de aangifte en de berekening van de aangifte te vergelijken? Voor de aangifte kwam onze berekening op 3.8k uit en nu blijkt het bij de aangifte om 3.0k te gaan. Toch benieuwd waar die 800 euro naartoe is.
Je vergelijkt de codes op je aanslagbiljet met de codes van de ingevulde aangifte?

Inhoudelijk in de codes en bedragen zie ik geen verschil. De berekening via de aangifte is nu ook gelijk aan het aanslagbiljet. Dus lijkt moeilijk om uit te vissen wat er gewijzigd is.

Er staan codes op je aanslagbiljet die niet door jou ingevuld worden (De "administratieve gegevens"). Die kunnen misschien wijzigen tussen het moment van de simulatie van je aangifte via TOW en het aanslagbiljet zelf.

Voorbeelden van zo'n codes zijn 1288, 1084 , 1061, 1090,...

Terug
Bovenaan