Tax On Web 2021

4000 terug hier, maar wel 39.7% gemiddelde aanslag voet. En geen extralegale inkomsten (forfaitaire kosten of dergelijke). Melken die koe ...
 
ik heb vandaag een aangetekende brief gekregen met melding dat ik 2 fouten had in mijn aangifte. Eerste keer dat mij dit overkomt =/
 
4000 terug hier, maar wel 39.7% gemiddelde aanslag voet. En geen extralegale inkomsten (forfaitaire kosten of dergelijke). Melken die koe ...
Stevig, dan verdiende gij goed u boterham :D
Als ik mij niet vergis heeft mijn boekhouder eens gezegd dat dat het enige cijfer is dat je nodig hebt als je wil vergelijken.
 
ik heb vandaag een aangetekende brief gekregen met melding dat ik 2 fouten had in mijn aangifte. Eerste keer dat mij dit overkomt =/
Standaard procedure, je hebt een bericht van wijziging ontvangen. Maak u geen zorgen, je bent geen crimineel. Zorg ervoor dat je goed begrijpt wat er mis is en dat het klopt wat ze willen wijzigen. Voor hetzelfde geld is de info waarover de fiscus beschikt gewoon niet volledig ofzo.
 
Als ik mij niet vergis heeft mijn boekhouder eens gezegd dat dat het enige cijfer is dat je nodig hebt als je wil vergelijken.
Voor wat juist te vergelijken? Hoeveel iemand verdient? Of hoe zwaar je eigenlijk belast wordt?
Ik kan me wel inbeelden dat veel extralegale voordelen (of als zelfstandige kosten, IPT, VAPZ, etc.) dit cijfer wat scheeftrekken als je inkomens wil vergelijken aan de hand van dit cijfer...

Ik zelf zit aan 30,4%, maar daar kan je denk ik niet veel verder uit afleiden naar inkomen toe?
Of bedoelde je boekhouder het vergelijken van (de prestaties van) boekhouders onderling?
 
Voor wat juist te vergelijken? Hoeveel iemand verdient? Of hoe zwaar je eigenlijk belast wordt?
Ik kan me wel inbeelden dat veel extralegale voordelen (of als zelfstandige kosten, IPT, VAPZ, etc.) dit cijfer wat scheeftrekken als je inkomens wil vergelijken aan de hand van dit cijfer...

Ik zelf zit aan 30,4%, maar daar kan je denk ik niet veel verder uit afleiden naar inkomen toe?
Of bedoelde je boekhouder het vergelijken van (de prestaties van) boekhouders onderling?
Ik veronderstel grotendeels vergelijken of je meer/minder vergelijkt.
Uiteraard ga je er geen exacte cijfers kunnen op plakken.
Maar ik veronderstel wel dat je er van kan uitgaan dat iemand die aan een belastingsvoet zit van 39% meer zal verdienen dan iemand die op 30% zit.
 
Ik veronderstel grotendeels vergelijken of je meer/minder vergelijkt.
Uiteraard ga je er geen exacte cijfers kunnen op plakken.
Maar ik veronderstel wel dat je er van kan uitgaan dat iemand die aan een belastingsvoet zit van 39% meer zal verdienen dan iemand die op 30% zit.

Rare boekhouder toch.

Juist het bestaan van bijvoorbeeld liquidatiebonus, VVPRBIS, nettovergoedingen, extralegale voordelen, belast worden op kadastrale inkomens in plaats van werkelijk verhuur, bevrijdende roerende voorheffing... maakt dat het percentage serieus misleidend kan zijn.

Belastbare inkomsten is niet hetzelfde als werkelijke inkomsten :p.
 
Rare boekhouder toch.

Juist het bestaan van bijvoorbeeld liquidatiebonus, VVPRBIS, nettovergoedingen, extralegale voordelen, belast worden op kadastrale inkomens in plaats van werkelijk verhuur, bevrijdende roerende voorheffing... maakt dat het percentage serieus misleidend kan zijn.

Belastbare inkomsten is niet hetzelfde als werkelijke inkomsten :p.
Volgens mij sprak die boekhouder dan niet over zelfstandigen.
Het zal eerder een typisch geval zijn van iemand in loondienst: "waarom moet ik dit jaar 500 euro meer personenbelasting betalen?"
Vaak is het dan wel interessant om te zeggen dat ze hun gemiddelde aanslagvoet eens moeten vergelijken.
 
Volgens mij sprak die boekhouder dan niet over zelfstandigen.
Het zal eerder een typisch geval zijn van iemand in loondienst: "waarom moet ik dit jaar 500 euro meer personenbelasting betalen?"
Vaak is het dan wel interessant om te zeggen dat ze hun gemiddelde aanslagvoet eens moeten vergelijken.
Maar dan nog... extralegale voordelen, en bvb copyright rulings, ouderschapsregelingen, zelfs het inkomen van de samenwonende partner kunnen dit vergelijk enorm scheeftrekken.
 
Rare boekhouder toch.

Juist het bestaan van bijvoorbeeld liquidatiebonus, VVPRBIS, nettovergoedingen, extralegale voordelen, belast worden op kadastrale inkomens in plaats van werkelijk verhuur, bevrijdende roerende voorheffing... maakt dat het percentage serieus misleidend kan zijn.

Belastbare inkomsten is niet hetzelfde als werkelijke inkomsten :p.
Is al even geleden dus ben de details kwijt.
Vandaar 'als ik mij niet vergis', kan inderdaad even goed enkel op loontrekkenden slaan.
 
Aanslagbiljet ook ontvangen. Had het niet zo snel verwacht aangezien ik voor de eerste keer stevige beroepskosten had.
€5020 terugkrijgen 😄
Ik zou nog niet alles meteen uitgeven.
Kans bestaat dat er nog een controle zal volgen. Als ze dan iets van uw beroepskosten schrappen moogt (lees: moet) ge een gedeelte terugbetalen
 
Gisteren bericht gekregen dat mijn aanslagbiljet voor AJ 2021 ook al beschikbaar was. Krijg zo'n 635 euro terug, evenveel als er berekend was bij de aangifte. Dit jaar precies het aanslagbiljet sneller aangekregen dan vorig jaar, toen was het begin oktober.
 
Terug
Bovenaan