Tax On Web 2021

ik ben het vergeten, wa nu?
Spijtig genoeg kan je het gewoon invullen zonder consequenties.
Veel beter zouden ze u een boete geven door heel uw inkomen in de hoogste schijf te belasten. Het zal de laatste keer geweest zijn dat je het vergeten bent!
Werkelijk onwaarschijnlijk hoe je dat kan vergeten.
 
Spijtig genoeg kan je het gewoon invullen zonder consequenties.
Veel beter zouden ze u een boete geven door heel uw inkomen in de hoogste schijf te belasten. Het zal de laatste keer geweest zijn dat je het vergeten bent!
Werkelijk onwaarschijnlijk hoe je dat kan vergeten.
awel ik stel altijd alles uit naar de laatsten dag omdak nogal de pest heb aan zone zever.

En tmoet dan wel lukken dak net op de laatsten dag wegmoest om pinten te gaan drinken :unsure:
 
Normaal gezien als je een 'beetje' te laat bent, zitten er geen gevolgen aan. Maar in theorie kan je wel een boete krijgen. Ik vind het toch erg dat je zoiets vergeet... Zeker nadat er zelfs uitstel is gegeven voor iedereen door het noodweer.
Dit is wijst toch op wenig respect tegenover de administratie.
 
Spijtig genoeg kan je het gewoon invullen zonder consequenties.
Veel beter zouden ze u een boete geven door heel uw inkomen in de hoogste schijf te belasten. Het zal de laatste keer geweest zijn dat je het vergeten bent!
Werkelijk onwaarschijnlijk hoe je dat kan vergeten.
In een land waar bedrijven geen kosten mogen aanrekenen voor een eerste herinnering, mag dat bij de belastingen ook wel zo zijn.
 
Respect voor administratie....man man man:rofl:

Mijn respect voor alles wat met belastingen te maken heeft is inderdaad nihil
Tegenover de Administratie op zich kan ik langs de ene kant nog begrijpen. Log apparaat dat veel efficiënter zou kunnen en dat voor Jan Modaal een ver-van-zijn-bed-show is met onduidelijke procedures. Echter kunnen velen (ja, ook boekhouders en advocaten) blijkbaar het onderscheid tussen de Administratie enerzijds en het personeel anderzijds niet maken.

Concreet voorbeeld: Als je in het eerste contact met mij als ambtenaar mij persoonlijk al gaat afbreken dan hoop ik voor jou dat we niet gaan moeten onderhandelen over beroepskosten en percentages, want het been zou wel eens heel stijf kunnen blijven dan. Als je op een deftige manier kan zeggen dat je niet akkoord bent met een standpunt van de Administratie zonder een stem te verheffen of dergelijke, dan kan er een serieus gesprek gevoerd worden met standpunten en argumenten. Je zou verbaasd zijn wat de uitkomst dan kan zijn.

Van een particulier op zich kan je iets meer verdragen, maar van een advocaat/boekhouder mag je toch een gesprek op professioneel niveau verwachten met kennis van zaken, en toch gebeurt het vaker dan je zou verwachten dat met deze categorie geen dialoog te voeren valt.

Samengevat: maak onderscheid tussen Administratie en personeel. De kassierster van Aldi ga je ook niet uitkafferen omdat de melk op is.
 
Tegenover de Administratie op zich kan ik langs de ene kant nog begrijpen. Log apparaat dat veel efficiënter zou kunnen en dat voor Jan Modaal een ver-van-zijn-bed-show is met onduidelijke procedures. Echter kunnen velen (ja, ook boekhouders en advocaten) blijkbaar het onderscheid tussen de Administratie enerzijds en het personeel anderzijds niet maken.

Concreet voorbeeld: Als je in het eerste contact met mij als ambtenaar mij persoonlijk al gaat afbreken dan hoop ik voor jou dat we niet gaan moeten onderhandelen over beroepskosten en percentages, want het been zou wel eens heel stijf kunnen blijven dan. Als je op een deftige manier kan zeggen dat je niet akkoord bent met een standpunt van de Administratie zonder een stem te verheffen of dergelijke, dan kan er een serieus gesprek gevoerd worden met standpunten en argumenten. Je zou verbaasd zijn wat de uitkomst dan kan zijn.

Van een particulier op zich kan je iets meer verdragen, maar van een advocaat/boekhouder mag je toch een gesprek op professioneel niveau verwachten met kennis van zaken, en toch gebeurt het vaker dan je zou verwachten dat met deze categorie geen dialoog te voeren valt.

Samengevat: maak onderscheid tussen Administratie en personeel. De kassierster van Aldi ga je ook niet uitkafferen omdat de melk op is.

/offtopic: MAAR WEL ALS DE JONAGOLDN OP ZIJN!
 
ik heb een degiro en binance account aangemaakt dit jaar, moet ik deze aangeven? aangezien het toch brokers zijn, en geen bankrekeningen, waarvan 1 dan nog voor cypto?

indien wel, moet ik ze nu al aangeven of pas volgend jaar?
Als je Degiro hebt moet je De Duitse bankrekening bij Flatex AG aangeven.
 
Tegenover de Administratie op zich kan ik langs de ene kant nog begrijpen. Log apparaat dat veel efficiënter zou kunnen en dat voor Jan Modaal een ver-van-zijn-bed-show is met onduidelijke procedures. Echter kunnen velen (ja, ook boekhouders en advocaten) blijkbaar het onderscheid tussen de Administratie enerzijds en het personeel anderzijds niet maken.

Concreet voorbeeld: Als je in het eerste contact met mij als ambtenaar mij persoonlijk al gaat afbreken dan hoop ik voor jou dat we niet gaan moeten onderhandelen over beroepskosten en percentages, want het been zou wel eens heel stijf kunnen blijven dan. Als je op een deftige manier kan zeggen dat je niet akkoord bent met een standpunt van de Administratie zonder een stem te verheffen of dergelijke, dan kan er een serieus gesprek gevoerd worden met standpunten en argumenten. Je zou verbaasd zijn wat de uitkomst dan kan zijn.

Van een particulier op zich kan je iets meer verdragen, maar van een advocaat/boekhouder mag je toch een gesprek op professioneel niveau verwachten met kennis van zaken, en toch gebeurt het vaker dan je zou verwachten dat met deze categorie geen dialoog te voeren valt.

Samengevat: maak onderscheid tussen Administratie en personeel. De kassierster van Aldi ga je ook niet uitkafferen omdat de melk op is.
Dus, als boekhouder kan je onderhandelen over uw belastingen ofzo? Kan ik dan als particulier ook eens komen babbelen om wat korting te krijgen? Hoe kan daar nu over onderhandeld worden?
 
Dus, als boekhouder kan je onderhandelen over uw belastingen ofzo? Kan ik dan als particulier ook eens komen babbelen om wat korting te krijgen? Hoe kan daar nu over onderhandeld worden?
Staat er toch letterlijk bij: percentages bij beroepskosten. Als jij zegt dat bv. iets 80% beroepsmatig gebruikt wordt en de Administratie zegt 20%, dan is het geven en nemen bij het geheel. Hetzelfde voor particulieren.

(Gaat niet op voor o.a. auto's en woningen aangezien percentages daarvoor zeer nauwkeurig kunnen worden berekend)
 
Want wij worden zelf niet gecontroleerd om zulke praktijken te vermijden... we leven niet meer in het stenen tijdperk waar zulke zaken schering en inslag waren. Ik ga mijn job (en meer) niet riskeren voor enkele eurootjes.
Enkele eurootjes….
Voor geld danst een aap natuurlijk. En als er “door een menselijke fout” een vergissing gebeurt dan is het zo. Dat jij daar 2500€ in een bruine envelop voor gekregen hebt dat weet niemand.

Ik maak mij geen illusies en besef maar al te goed dat corruptie en omkoping op alle niveaus nog aanwezig is. En dat het nog verdomd goed werkt ook.
 
Enkele eurootjes….
Voor geld danst een aap natuurlijk. En als er “door een menselijke fout” een vergissing gebeurt dan is het zo. Dat jij daar 2500€ in een bruine envelop voor gekregen hebt dat weet niemand.

Ik maak mij geen illusies en besef maar al te goed dat corruptie en omkoping op alle niveaus nog aanwezig is. En dat het nog verdomd goed werkt ook.
Als jij 2500€ in een envelop kan steken voor een aanpassing dan moet de aanpassing toch wel heel groot zijn zodat jij er meer aan zult overhouden.
Op dat moment zal er ook nog wel een dubbelcheck komen zodat zo'n grote wijziging er niet automatisch kan doorgaan en dan sta je er mooi.
 
Enkele eurootjes….
Voor geld danst een aap natuurlijk. En als er “door een menselijke fout” een vergissing gebeurt dan is het zo. Dat jij daar 2500€ in een bruine envelop voor gekregen hebt dat weet niemand.

Ik maak mij geen illusies en besef maar al te goed dat corruptie en omkoping op alle niveaus nog aanwezig is. En dat het nog verdomd goed werkt ook.
Top dat jij weet hoe het achter de schermen werkt! Probeer het vooral een keer en zie wat er van terecht komt.
Als jij 2500€ in een envelop kan steken voor een aanpassing dan moet de aanpassing toch wel heel groot zijn zodat jij er meer aan zult overhouden.
Op dat moment zal er ook nog wel een dubbelcheck komen zodat zo'n grote wijziging er niet automatisch kan doorgaan en dan sta je er mooi.
Dit dus.

Ik heb voldoening en trots in mijn werk, ik heb al die negativiteit niet nodig. Ik probeer hier vrijwillig de mensen die het willen meer informatie en antwoorden te geven, that's it. Ik ga hier verder geen woorden meer aan verkwisten, het is niet mijn doel om bekrompen meningen van kleingeestige mensen te veranderen.
 
Als jij 2500€ in een envelop kan steken voor een aanpassing dan moet de aanpassing toch wel heel groot zijn zodat jij er meer aan zult overhouden.
Op dat moment zal er ook nog wel een dubbelcheck komen zodat zo'n grote wijziging er niet automatisch kan doorgaan en dan sta je er mooi.
Ik ga nu dit als voorbeeld geven.

Ik denk dat we niet naïef moeten zijn om te denken dat iedereen zuiver op de graat is. 99,9% zal correct zijn en zich aan de deontologische code houden. Maar er zullen er altijd zijn die dit niet zijn. Hoe of wat dat ga je niet op het internet vinden natuurlijk.
 
Ik ga nu dit als voorbeeld geven.

Ik denk dat we niet naïef moeten zijn om te denken dat iedereen zuiver op de graat is. 99,9% zal correct zijn en zich aan de deontologische code houden. Maar er zullen er altijd zijn die dit niet zijn. Hoe of wat dat ga je niet op het internet vinden natuurlijk.
Dit is ook geen omkoping hè of smeergeld betalen 🙂

Maar je gaat er inderdaad overal wel ééntje tussen zitten, zoals in elk beroep en alle lagen van de bevolking.
Ik denk niet voor een gewoon aanslagbiljet dat iemand zijn job, inkomen en een celstraf/veroordeling gaat riskeren
 
Een vraag. Stel ik betaal mijn belastingen (iets) TE laat. Word ik dan geregistreerd bij de NBB als wanbetaler en kom ik daar dan op de zwarte lijst terecht?

Ik zou denken van niet? Omdat de NBB de centrale voor kredieten aan particulieren is en een belasting eerder een verplichting is en géén echt krediet dat een particulier zelf aangaat. Maar echt zeker ben ik niet, vandaar mijn vraag.
 
Een vraag. Stel ik betaal mijn belastingen (iets) TE laat. Word ik dan geregistreerd bij de NBB als wanbetaler en kom ik daar dan op de zwarte lijst terecht?

Ik zou denken van niet? Omdat de NBB de centrale voor kredieten aan particulieren is en een belasting eerder een verplichting is en géén echt krediet dat een particulier zelf aangaat. Maar echt zeker ben ik niet, vandaar mijn vraag.
Wat heeft de NBB met uw belastingen te zien?
Uw aanslagbiljet is een rekening. Als je deze niet vereffent dan zal men dit snel komen halen hoor :p
 
Terug
Bovenaan