Tax On Web 2021

Zij kan co-ouderschap sowieso niet combineren met onderhoudsgeld.
Het is dus aan haar om te bewijzen dat er sprake is van co-ouderschap, jij moet je geen zorgen maken in dit geval.
Kon zij eigenlijk niet 80% van de onderhoudsgeld aftrekken? Ze werd veroordeeld door de rechtbank, maar feitelijk heeft ze nooit een bedrag gestort. Wel stom van haar dan.
 
Kon zij eigenlijk niet 80% van de onderhoudsgeld aftrekken? Ze werd veroordeeld door de rechtbank, maar feitelijk heeft ze nooit een bedrag gestort. Wel stom van haar dan.
De code voor co-ouderschap en onderhoudsgeld zijn niet combineerbaar.
Als ze niks betaalde kan ze natuurlijk ook geen vermindering krijgen 🙂 Volgens mij is 80% aftrekbaar en krijgt ze een belastingvermindering van 50% hierop.

Nuja ik ben geen fan van aftrekbaarheid/voordeel voor onderhoudsgeld. Maar over je kind ten laste zou ik me geen zorgen maken 🙂
 
Volgens mij is 80% aftrekbaar en krijgt ze een belastingvermindering van 50% hierop.
Wordt van het inkomen afgetrokken, hoogste voordeel dat hiermee kan gedaan worden is dus 50% + gemeentebelasting.

Een hoogst oneerlijke aftrek ook voor mij, want zo geef je aan gescheiden ouders meer belastingvoordeel dan aan niet-gescheiden ouders.
 
Ik denk dat velen op tax on web zitten. M'n upload wilt niet lukken. Krijg telkens een melding van "beveiligde verbinding mislukt". Ik werk met mozilla.

Edit: uiteindelijk gelukt, maar ze aanvaarden max 2mb. Pdf van rechtbank is 8mb....Kheb dan 1 pagina van de vonnis geupload. Desondanks 5 pogingen moeten doen om te uploaden wegens te trage verbinding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of het hier al gepost is, maar door het noodweer krijgen we nog tijd tot en met 20 juli:
 
Ik weet niet of het hier al gepost is, maar door het noodweer krijgen we nog tijd tot en met 20 juli:
Politiek gewin willen halen uit een ramp.. "Kijk eens wat een geste ik doe"

Alsof die mensen de komende 5 dagen nog aan hun belastingen gaan denken. Volgens mij kunnen ze dit wel aanhalen als overmacht (waardoor ze geen boete zullen krijgen)
Alhoewel ze ook al 2.5maand de tijd hebben gehad natuurlijk voor de overstromingen
 
Politiek gewin willen halen uit een ramp.. "Kijk eens wat een geste ik doe"

Alsof die mensen de komende 5 dagen nog aan hun belastingen gaan denken. Volgens mij kunnen ze dit wel aanhalen als overmacht (waardoor ze geen boete zullen krijgen)
Alhoewel ze ook al 2.5maand de tijd hebben gehad natuurlijk voor de overstromingen
Denk dat het vooral voor de mensen zijn die geen schade hebben maar gewoon zonder netwerk/elektriciteit zaten. Maar als je in panne valt op autostrade omdat je te lang gewacht hebt om te gaan tanken en er ineens geen tankstation meer kwam krijg je ook gewoon een boete!
 
Denk dat het vooral voor de mensen zijn die geen schade hebben maar gewoon zonder netwerk/elektriciteit zaten. Maar als je in panne valt op autostrade omdat je te lang gewacht hebt om te gaan tanken en er ineens geen tankstation meer kwam krijg je ook gewoon een boete!
En niet meer dan terecht natuurlijk. Die van ons zijn al 2 maanden de deur uit.
 
Ik moet een papier invullen van HR ivm woon-werkverkeer. (28km)
Kiezen uit de werkelijke beroepskosten of de forfaitaire kostenaftrek?

Wat moet ik hier kiezen? Ga 3/4de met de (lease)fiets, rest met de auto
 
De forfaitaire beroepskosten bedragen maximum 4.880 euro per jaar, waar je niets voor hoeft te bewijzen.
Ik betwijfel of je met 28 km snel over dit bedrag zal zitten; wetende dat je alles dan moet bewijzen. Ik zou dus gewoon voor de forfaitaire aftrek gaan.
 
ik ben het vergeten, wa nu?

Gewoon nu invullen? tax-on-web is nog altijd online.


In theorie riskeer je een boete,... In praktijk:

Op 28 september hebben we aan 190.101 belastingplichtigen een herinneringsbrief gestuurd omdat ze hun aangifte in de personenbelasting (aanslagjaar 2017 - inkomsten van het jaar 2016) nog niet hebben ingediend.
Als u zo’n brief ontvangt, kunt u uw situatie binnen de 14 dagen nog in orde te brengen. Daarna riskeert u een boetebericht en een belastingverhoging.
 
Als je een standaard profiel hebt, dus niets van aftrekposten en dergelijke, hoef je toch zelfs niets meer te doen dacht ik?
Altijd best om eens dubbel te checken of de standaard ingevulde nummertjes wel allemaal kloppen, maar voor de rest hoeft er niets te gebeuren toch?
 
ik ben het vergeten, wa nu?
Eerst en vooral het excuus "vergeten" niet vermelden bij iemand van de FOD. Ik weet het, jij weet het, zij weten het: er wordt genoeg reclame gemaakt via alle kanalen om je er aan te herinneren dat "vergeten" het allerslechtste excuus is. Zeg gewoon dat je te laat bent, dat kan gebeuren. /frustraties

Serieus: gewoon asap indienen, heeft in principe verder geen gevolgen.
 
Terug
Bovenaan