Tax On Web 2021

Let wel dat niet elk fonds/ETF zijn dividend gaat herinvesteren. Er bestaan ook distribuerende ETFs. Indien deze effectief zouden uitbetalen, kan je deze niet ingeven op je belastingaangifte om de roerende voorheffing terug te krijgen.
 
Wtf:

Fiscale hulp Aantal andere personen die fiscaal als te uwen laste zijn (noch uzelf, noch uw echtgenoot, noch uw samenwonende partner meetellen!)1032.

Daar staat 1. Maar ik heb niemand ten laste.


Dus ik pas dat aan naar 0:
= Vooraleer uw aangifte voor verzending te kunnen bevestigen, moet u eerst de volgende fouten corrigeren (de delen en de vakken die fouten bevatten zijn aangeduid met een rood !). Om naar de aangeduide fouten te gaan, klikt u op het (de) vak(ken) in de lijst hieronder.
Deel Vak Beschrijving Codes
Deel 1 Vak II Gelieve een bedrag groter dan nul in te geven voor de code 1032. 1032



AAAHHH

----
Strijk, gewoon leeg laten dus :V

Raar mijn belastbaar loon (bruto - RSZ en soc.inh.), was een 112 euro te laag.
Staat daar iemand ten laste.

Pffft, aangepast en weg ermee.
 
Laatst bewerkt:
We hebben in 2020 een hypothecair krediet afgesloten voor de aankoop bouwgrond en bouw van onze nieuwe woning. Voor het eerste kunnen we de kosten van SSV inbrengen in onze belastingsaangifte. Ik lees op verschillende websites dat het aangeven van SSV in de personenbelasting als gevolg heeft dat de belastingen ook passeren als iemand komt te overlijden en de SSV het openstaand krediet uitbetaald.

Normaliter overleef je de looptijd van het krediet en keert het aangeven van de SSV zich niet tegen jou maar op iets oudere leeftijd - als dit waar is - is dit wel iets om op zijn minst eens bij stil te staan.

We zijn 36 en 38 en lenen op 20 jaar. Klopt bovenstaande stelling? Zoja, welke beslissing hebben jullie genomen?
 
We hebben in 2020 een hypothecair krediet afgesloten voor de aankoop bouwgrond en bouw van onze nieuwe woning. Voor het eerste kunnen we de kosten van SSV inbrengen in onze belastingsaangifte. Ik lees op verschillende websites dat het aangeven van SSV in de personenbelasting als gevolg heeft dat de belastingen ook passeren als iemand komt te overlijden en de SSV het openstaand krediet uitbetaald.

Normaliter overleef je de looptijd van het krediet en keert het aangeven van de SSV zich niet tegen jou maar op iets oudere leeftijd - als dit waar is - is dit wel iets om op zijn minst eens bij stil te staan.

We zijn 36 en 38 en lenen op 20 jaar. Klopt bovenstaande stelling? Zoja, welke beslissing hebben jullie genomen?
Een schuldsaldoverzekering van 2020 op uw eigen (of toekomstige eigen) woning is niet meer fiscaal aftrekbaar. (afschaffing woonbonus)
 
Vandaag mijn ToW geraadpleegd, voor de allereerste keer...
Ik heb een voorstel verkregen, klopt het dat ik hier niets meer voor moet doen? Ik zie geen bezwaren hierin dusja...
 
ik heb geen goesting om er mij achter te zetten merk ik. Al mijn papierkes zitten ofwel in het systeem of heb ik hier in een mapje liggen maar ik kom er niet toe om ze in te geven. 't zal eentje voor de laatste dag worden. :)
 
Ik wil mijn dividenden opzoeken van het jaar 2020 maar Saxo heeft bij zijn overname van Binckbank geen historische informatie meegenomen. Nergens iets te vinden, dus ik wil inloggen op het oude Binckbank platform -> heel het weekend onderhoud op de website...

Jezus, wat een timing.
En wat een slecht platform ook van Saxo. Precies een uitgeklede versie van het vroegere Binck bank platform. Echt 0 functionaliteiten.
 
Ik wil mijn dividenden opzoeken van het jaar 2020 maar Saxo heeft bij zijn overname van Binckbank geen historische informatie meegenomen. Nergens iets te vinden, dus ik wil inloggen op het oude Binckbank platform -> heel het weekend onderhoud op de website...

Jezus, wat een timing.
En wat een slecht platform ook van Saxo. Precies een uitgeklede versie van het vroegere Binck bank platform. Echt 0 functionaliteiten.
Ik heb begin april een mail van Binck gekregen met mijn dividendenoverzicht en het bedrag van de RV betaald op dividenden op aandelen: misschien eens nakijken?

Platform van Saxo is idd klote, ik denk dat ze veel klanten gaan verliezen...
 
Platform van Saxo is idd klote, ik denk dat ze veel klanten gaan verliezen...

Inderdaad, ik ga ook uitkijken om te verleggen.
Ik heb begin april een mail van Binck gekregen met mijn dividendenoverzicht en het bedrag van de RV betaald op dividenden op aandelen: misschien eens nakijken?
Ah inderdaad, dikke merci!

(Vreemd wel, ik herinner me werkelijk niets meer van die mail...)
 
Laatst bewerkt:
ik herinner me zo'n mail niet. Is het een mail van Saxo of van Binck?
 
ik heb een degiro en binance account aangemaakt dit jaar, moet ik deze aangeven? aangezien het toch brokers zijn, en geen bankrekeningen, waarvan 1 dan nog voor cypto?

indien wel, moet ik ze nu al aangeven of pas volgend jaar?
 
ik heb een degiro en binance account aangemaakt dit jaar, moet ik deze aangeven? aangezien het toch brokers zijn, en geen bankrekeningen, waarvan 1 dan nog voor cypto?

indien wel, moet ik ze nu al aangeven of pas volgend jaar?
Aanslagjaar 2021 = inkomsten van 2020. Dit zul je dus pas volgend jaar moeten aangeven imo.
 
Ik krijg 6k terug volgens simulator, normaal is dat 4k elk jaar met huis en kids. Vrouw heeft wel ontslag gehad en dan 3 maanden later terug werk ... maar kan het niet pinpointen. Soit we zien wel hoeveel we echt gaan terugkrijgen.
 
Als je enkele dagen werkloos geweest bent door Corona, moet je daar dan ook geen fiscale fiche van krijgen?
 
Terug
Bovenaan