Spaans voetbal 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is chauvinisme en er is Sporza: Hazard die scoorde door bal die hij per ongeluk raakte en daardoor afwijkte maar volgens Sporza mogelijk een geniale deviatie. In de CL-kwalificaties hetzelfde met de Engelse ploegen. Kevin de Bruyne stoot door naar de finale (met Manchester City). :sarcastic:
 
Laatst bewerkt:
spannende titelstrijd in Spanje dit jaar precies :)

Nog 2 speeldagen te gaan:

Atletico - 80 punten
Real - 78 punten
Barca - 76 punten
 
Als Real op twee punten strand van Atlético dan ga ik daar wel zwaar van balen hoor. Dan hebben ze het echt zelf laten liggen. Thuis tegen Betis konden ze aan de leiding komen en speelden ze 0-0 en dan vorig weekend idem tegen Sevilla.

Ondanks de sterke start van Atlético dit seizoen is het toch wel deels dankzij het geklungel van Real & Barcelona dat ze dit jaar kampioen gaan worden. Hun ploeg in 2014 was vele malen sterker.
 
Als Real op twee punten strand van Atlético dan ga ik daar wel zwaar van balen hoor. Dan hebben ze het echt zelf laten liggen. Thuis tegen Betis konden ze aan de leiding komen en speelden ze 0-0 en dan vorig weekend idem tegen Sevilla.

Hoezo? Enige die echt iets verweten kan worden als ze niet winnen is Atlético met de voorsprong die ze hadden. Barcelona heeft evengoed kansen gehad om eerste te komen maar altijd gefaald.
 
Hoezo? Enige die echt iets verweten kan worden als ze niet winnen is Atlético met de voorsprong die ze hadden. Barcelona heeft evengoed kansen gehad om eerste te komen maar altijd gefaald.
Als je tot twee keer toe de kans heb om aan de leiding te komen (want Real heeft een beter onderling) en je speelt tot twee keer toe gelijk in eigen huis, dan laat je het toch echt zelf liggen. Natuurlijk had ik x aantal maanden terug niet gedacht dat Real nog voor de titel zou spelen, maar dat wil niet zeggen dat er nu niet gebaald kan/mag worden.

En ja, Atlético heeft het zelf misschien onnodig spannend gemaakt, maar het is ook vrij logisch dat zij een terugval hebben gekend. Zoals eerder gezegd, zo sterk is dat elftal niet hoor.
 
Real virtueel eerste. 0-1 voor op Bilbao terwijl Osasuna 0-1 voorstaat in Atéltico

Ongelofelijk. Dit had ik echt niet meer verwacht.
 
Atletico tegen de voorlaatste terwijl Real nog tegen Villareal moet dat Sevilla met 4-0 heeft weggezet.
Ik zet men geld toch op Atletico.
 
Atletico tegen de voorlaatste terwijl Real nog tegen Villareal moet dat Sevilla met 4-0 heeft weggezet.
Ik zet men geld toch op Atletico.
Ik had op voorhand eigenlijk gedacht, dat als het nog mogelijk zou zijn, dat het in de laatste speelronde zal gebeuren. Atlético moet nog naar Valladolid, dat nog vecht voor behoud, terwijl Real thuis normaal gezien altijd moet winnen van Villarreal.

Al heb ik daarstraks wel serieus gevloekt hoor. Osasuna komt 0-1 voor en dan scoort Atlético twee keer wanneer er kinderlijk slecht wordt verdedigd. Zonde.

Als Atlético het haalt dan ligt het toch vooral aan Real zelf, kansen genoeg gekregen.
 
@Fusion : de jonge aanwinst van Genk, Sadick, kunt ge daar iets over vertellen?
Drie jaar geleden debuteerde hij al in Primera onder Clarence Seedorf. Toen was hij het grote talent uit onze jeugd. De laatste twee jaar is zijn evolutie wat gestagneerd, maar goed, dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat we maar in de Spaanse derde klasse spelen. En dat de incompetente fossiel Fernando Vazquez een jaar onze coach is geweest, heeft ook niet geholpen.

Zoals je op foto's kan zien, is het een heel stevige verdediger, maar tegelijkertijd is hij verrassend snel. Zeer goed in 1-tegen-1 situaties, goede balcontrole, snel in de omschakeling. Toch heeft hij nog een paar grote werkpunten. In de lucht is hij behoorlijk zwak, en hij durft ook wel eens zijn man uit het oog te verliezen. Zowat al onze tegendoelpunten dit seizoen, kwamen voort uit voorzetten vanop de flanken, waarbij Mujaid & Granero de spits van de tegenstander moederziel alleen lieten staan. Hij durft ook al eens heel domme en onnodige penaltyfouten maken.

Een paar jaar geleden stond hij ook bekend als een probleemgeval met veel extra-sportieve issues (slechte vrienden). Hij werd toen op zijn 17de zelfs bijna uit de ploeg gegooid, maar een van de coaches kon hem terug min of meer op het rechte pad krijgen. Buiten een klein incident afgelopen zomer, gedraagt hij zich wel voorbeeldig, en voor zover ik kan zien ligt hij goed in de groep. Maar het is dus wel iemand waarmee je voorzichtig moet zijn.

Hij is nog zeer jong voor een centrale verdediger, en met een goede coach en een degelijke begeleiding heeft hij voldoende potentieel om het ver te schoppen. Ik kan me niet inbeelden dat Genk heel erg veel heeft moeten betalen (ik hoor een slordige 2 miljoen). Voor die prijs lijkt het mij een zeer interessante transfer.
 
Drie jaar geleden debuteerde hij al in Primera onder Clarence Seedorf. Toen was hij het grote talent uit onze jeugd. De laatste twee jaar is zijn evolutie wat gestagneerd, maar goed, dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat we maar in de Spaanse derde klasse spelen. En dat de incompetente fossiel Fernando Vazquez een jaar onze coach is geweest, heeft ook niet geholpen.

Zoals je op foto's kan zien, is het een heel stevige verdediger, maar tegelijkertijd is hij verrassend snel. Zeer goed in 1-tegen-1 situaties, goede balcontrole, snel in de omschakeling. Toch heeft hij nog een paar grote werkpunten. In de lucht is hij behoorlijk zwak, en hij durft ook wel eens zijn man uit het oog te verliezen. Zowat al onze tegendoelpunten dit seizoen, kwamen voort uit voorzetten vanop de flanken, waarbij Mujaid & Granero de spits van de tegenstander moederziel alleen lieten staan. Hij durft ook al eens heel domme en onnodige penaltyfouten maken.

Een paar jaar geleden stond hij ook bekend als een probleemgeval met veel extra-sportieve issues (slechte vrienden). Hij werd toen op zijn 17de zelfs bijna uit de ploeg gegooid, maar een van de coaches kon hem terug min of meer op het rechte pad krijgen. Buiten een klein incident afgelopen zomer, gedraagt hij zich wel voorbeeldig, en voor zover ik kan zien ligt hij goed in de groep. Maar het is dus wel iemand waarmee je voorzichtig moet zijn.

Hij is nog zeer jong voor een centrale verdediger, en met een goede coach en een degelijke begeleiding heeft hij voldoende potentieel om het ver te schoppen. Ik kan me niet inbeelden dat Genk heel erg veel heeft moeten betalen (ik hoor een slordige 2 miljoen). Voor die prijs lijkt het mij een zeer interessante transfer.

Thx voor deze uitleg!
Die ga ik wel even met bronvermelding op ons forum zetten ;)
 
Atletico achter, het interesseert me niet wie, maar zo wordt het wel spannend daar :coolbrows:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan