1B Pro League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ze noemen vanaf volgend seizoen normaal gezien terug SK Beveren...
Gisteren is de stemming gebeurd van de leden van de VZW SKB en de samenwerking tussen KSK en WB is een feit.
KSK Beveren, stamnummer 2300, is terug alive & kicking en speelt volgend seizoen in 1e provinciale. WB mag de merkrechten gebruiken en gaat dus voor een rebranding naar SK Beveren, met terug het oude logo.

Ik zit met een dubbel gevoel. Ik heb ja gestemd en heb dus mijn club terug maar ik ben nog altijd niet zeker over de prijs die we er voor betalen. Maar bon, als je gisteren nee stemt ben je die nummer voorgoed kwijt.
Oef, bijna terug zoals het is. Zou fijn zijn mocht die traditieclub terug in eerste belanden. Wel graag met minstens 6 Ivorianen, anders hoeft het niet!
 
En ze noemen vanaf volgend seizoen normaal gezien terug SK Beveren...
Gisteren is de stemming gebeurd van de leden van de VZW SKB en de samenwerking tussen KSK en WB is een feit.
KSK Beveren, stamnummer 2300, is terug alive & kicking en speelt volgend seizoen in 1e provinciale. WB mag de merkrechten gebruiken en gaat dus voor een rebranding naar SK Beveren, met terug het oude logo.

Ik zit met een dubbel gevoel. Ik heb ja gestemd en heb dus mijn club terug maar ik ben nog altijd niet zeker over de prijs die we er voor betalen. Maar bon, als je gisteren nee stemt ben je die nummer voorgoed kwijt.
Kan ik geloven dat het een moeilijke keuze is. Wat is jullie einddoel eigenlijk? Want 1e provinciale dat begint toch stilletjes aan een redelijk serieus niveau te worden. Willen jullie blijven stijgen? En wat als jullie te dicht bij Waasland B komen qua niveau?
 
Je zal maar een supporter zijn van Haasdonk...

Datzelfde verwijt krijgen wij toch telkens naar ons hoofd geworpen.
Ge hebt gelijk hoor. En hoewel ik WB hoegenaamd niet moet verdedigen wil ik er wel ff bij vermelden dat de Haasdonk supporter al buiten gepest is geweest toen ze naar Sint Niklaas verhuisden en zich Red Star Waasland zijn gaan noemen. Want het toenmalig Haasdonk bestuur keek toen ook gewoon naar zijn portefeuille en nam het betere voorstel aan van de stad Sint-Niklaas ipv dat van de gemeente Beveren. Net zoals ze dat een paar jaar later deden bij de fusie naar Waasland-Beveren.
De Haasdonk supporter zit trouwens al terug in 1e provinciale want Herleving Red Star Haasdonk heeft vorige week de eindronde gewonnen.

Zolang wij trouwens niet fusioneren met WB mag ik jullie trouwens wel een beetje blijven jennen want uiteindelijk zijn wij die zotten die van 0 zijn herbegonnen en nu terug, schuldenvrij, onder onze nummer gaan spelen ;)
Los van de hele rebranding van WB ben ik gewoon
1) gemeend gelukkig dat ik mijn club terug heb
2) verdomd fier op wat wij in 11 jaar bereikt hebben
 
Kan ik geloven dat het een moeilijke keuze is. Wat is jullie einddoel eigenlijk? Want 1e provinciale dat begint toch stilletjes aan een redelijk serieus niveau te worden. Willen jullie blijven stijgen? En wat als jullie te dicht bij Waasland B komen qua niveau?

We zijn pas gepromoveerd en willen ons komend seizoen vooral handhaven in 1e provinciale. Er wordt gedroomd van een 2e-3e amateur zodat je elk jaar met de beker eens op avontuur kan maar echt profvoetbal is aan ons in elk geval niet besteed. Daar hebben we de mensen en de slagkracht niet voor. Als we nog willen groeien moet er al iets aan de accomodatie gedaan worden dus de eerste jaren is dat sowieso nog niet aan de orde.

WB zou natuurlijk liefst van al fusioneren, dat hebben ze ons ook duidelijk gemaakt. Maar wij hechten veel belang aan fanparticipatie (we zijn de eerste 100% fan-owned club in België) en dat staat haaks op die Amerikaanse investeringsgroep die alle aandelen bezit. Er gaat een nauwere samenwerking komen tussen ons en WB op vlak van logistiek etc en de bedoeling is om een werkgroep op te richten om te bekijken hoever we die fanparticipatie krijgen in het profvoetbal. Het zal in elk geval nog niet door direct zijn, en enkel mits onze goedkeuring...
En het zal ook wel wat te zien zijn hoe WB evolueert natuurlijk. Als die nog een jaar of 2 slaag krijgen in 1B en die Amerikaan krijgt er wat genoeg van zou het een heel ander verhaal kunnen zijn dan wanneer ze zouden promoveren en wat meer financiële slagkracht krijgen.
 
En ze noemen vanaf volgend seizoen normaal gezien terug SK Beveren...
Gisteren is de stemming gebeurd van de leden van de VZW SKB en de samenwerking tussen KSK en WB is een feit.
KSK Beveren, stamnummer 2300, is terug alive & kicking en speelt volgend seizoen in 1e provinciale. WB mag de merkrechten gebruiken en gaat dus voor een rebranding naar SK Beveren, met terug het oude logo.

Ik zit met een dubbel gevoel. Ik heb ja gestemd en heb dus mijn club terug maar ik ben nog altijd niet zeker over de prijs die we er voor betalen. Maar bon, als je gisteren nee stemt ben je die nummer voorgoed kwijt.

Het blijft toch een vreemde situatie hoor, ik ben indertijd na wat gemor gewoon Waasland-Beveren supporter "geworden" om dat zij de ploeg op de Freethiel waren maar nu de stamnummer terug actief is, kan je je afvragen wie nu het echte Beveren.

Misschien moet het gewoon zo maar blijven, het lijkt me een redelijk goede deal voor beiden. Ik ben blij dat we niet meer Waasland zijn en gewoon terug SK, die stamnummer is leuk omdat de geschiedenis er aan gekoppeld is maar uiteindelijk is het niet meer dat wat administratie.

Veel respect trouwens wat jullie over de jaren uit de grond gestampt hebben!
 
Het blijft toch een vreemde situatie hoor, ik ben indertijd na wat gemor gewoon Waasland-Beveren supporter "geworden" om dat zij de ploeg op de Freethiel waren maar nu de stamnummer terug actief is, kan je je afvragen wie nu het echte Beveren.
Goh, die vraag wordt al 10 jaar gesteld en iedereen denkt dat hij gelijk heeft he :) Puur administratief is de keuze nu wel heel duidelijk, maar ik kan me inbeelden dat er weinig 1B supporters staan te springen om mee te gaan op verplaatsing naar KSV Sottegem of SK Munkzwalm volgend seizoen, gewoon omdat het nu 2300 is die daar gaat spelen ipv 9577. Al gok ik dat de derby's tegen Melsele en Haasdonk wel wat extra volk gaan opleveren.

Ik heb wel een maat of 2 van me opgebeld om te zeggen dat hun grootste standpunt (namelijk dat geen van beiden het "echte" Beveren is omdat niemand de nummer had) wel weg is nu :D Maar meer dan wat gejen is dat natuurlijk ook niet.

Mij is het nooit gelukt om naar de freethiel te gaan trouwens maar dat is ook gewoon een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.
Misschien moet het gewoon zo maar blijven, het lijkt me een redelijk goede deal voor beiden. Ik ben blij dat we niet meer Waasland zijn en gewoon terug SK, die stamnummer is leuk omdat de geschiedenis er aan gekoppeld is maar uiteindelijk is het niet meer dat wat administratie.
Wel ja, zo denken er veel mensen. Ik hecht op zich veel belang aan die nummer maar dat is waarschijnlijk ook deels omdat dat het gene is dat wij wel hebben :)
Het is ook op zich een goeie deal voor beiden. Jullie hebben die rebrand zodat er terug wat meer identiteit in de ploeg komt en wij hebben het gene waar we jaren geleden de club voor hebben opgericht: KSK Beveren herleeft.
Veel respect trouwens wat jullie over de jaren uit de grond gestampt hebben!
Merci, al komt er veel meer ere toe aan anderen dan aan mij.

Maar het was idd niet altijd even simpel om u telkens op te laden om in putteke winter ergens op een akker naar wat potteke stamp te gaan zien in 4e provinciale, terwijl de "vijand" op die moment op den Anderlecht aant spelen is. Maar ik ben blij dat het ons uiteindelijk gelukt is en fier dat ik er vanaf dag 1 bij was. Ik ben heel benieuwd naar de toekomst nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan