1B Pro League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou maar logisch zijn ook dat ze in stadions spelen die aan de licentie voorwaarden van 1B voldoen. Maar niets is zeker en logisch bij de Pro League.
 
Het zou maar logisch zijn ook dat ze in stadions spelen die aan de licentie voorwaarden van 1B voldoen. Maar niets is zeker en logisch bij de Pro League.
Ja tuurlijk. Maar er moet ook perspectief zijn dat dit niet na 1 jaar wordt afgevoerd. Er zijn bv ook al geruchten geweest dat Anderlecht op Neerpede tribunes wilde bouwen en investeren, maar als de kleine clubs er alles aan doen om het beloften-idee na 1 jaar af te voeren gaan ze die kosten niet maken. Ik denk dat daar wat op gewacht wordt nu.
 
Ja tuurlijk. Maar er moet ook perspectief zijn dat dit niet na 1 jaar wordt afgevoerd. Er zijn bv ook al geruchten geweest dat Anderlecht op Neerpede tribunes wilde bouwen en investeren, maar als de kleine clubs er alles aan doen om het beloften-idee na 1 jaar af te voeren gaan ze die kosten niet maken. Ik denk dat daar wat op gewacht wordt nu.
Inderdaad, zoals ik zei is niets zeker in de Pro League. Elk jaar een nieuwe koehandel om de eisen van de grote clubs erdoor te krijgen waardoor de kleine clubs iets in return moeten hebben. En in 1B hebben we als gevolg elk jaar een nieuw format, het ene erger dan het andere.

Of we ooit een format krijgen dat alle profclubs leefbaar kan houden en langer dan 2 seizoenen kan behouden blijven, ik durf het te betwijfelen...
 
Inderdaad, zoals ik zei is niets zeker in de Pro League. Elk jaar een nieuwe koehandel om de eisen van de grote clubs erdoor te krijgen waardoor de kleine clubs iets in return moeten hebben. En in 1B hebben we als gevolg elk jaar een nieuw format, het ene erger dan het andere.

Of we ooit een format krijgen dat alle profclubs leefbaar kan houden en langer dan 2 seizoenen kan behouden blijven, ik durf het te betwijfelen...
Spijtig inderdaad. Als Parys daarin zou slagen is ‘t de beste CEO ooit.
 
Eindelijk gedaan met het licentiesprookje van Moeskroen. Ze zakken naar 2e amateur (of vragen hun faillissement aan).
Maar hierdoor blijven we met Virton zitten. Op zich niets tegen die club zelf, behalve dat het wel erg ver is. Maar het heeft even weinig recht om nog 1B te zitten na hun licentie perikelen en sportieve degradatie.

Ik dacht trouwens dat in zo'n gevallen er geen club meer zou opgevist worden? Zal ook wel weer onlangs veranderd zijn zeker?
 
Het zou eerlijker zijn om gewoon dan Dender en Club Luik te laten promoveren, de enige 2 clubs die in de eindronde play offs zitten en een licentie voor 1B hebben.
Nu mag de laatste gewoon blijven, vreemd.
 
Het zou eerlijker zijn om gewoon dan Dender en Club Luik te laten promoveren, de enige 2 clubs die in de eindronde play offs zitten en een licentie voor 1B hebben.
Nu mag de laatste gewoon blijven, vreemd.
Snap wel niet goed dat ze die er niet gewoon bijnemen, als ze toch een licentie hebben.
 

Heerlijk toch die lokale verankering :unsure: wel ferme adelbrieven :sarcastic:

"Van 2011 tot 2013 was hij hoofdcoach van het vrouwenteam van Sant Gabriel, waarmee hij de kwartfinale in de Queen’s Cup bereikte. Hij was nog assistent-coach bij verschillende Spaanse clubs, de performance analist van Keisuke Honda bij AC Milan (Italië) en CF Pachuca (Mexico), assistent-coach bij Excelsior Rotterdam (Nederland) en assistent-coach van de U21 en A-kern van STVV (België)."
 
"De technische staf bestaat voorlopig uit assistent-coach/T3 René Van Eck (Nederland), keepertrainer Marc Gamon (Spanje), fitness coach David Rodriguez (Spanje), strength & condition coach Moisés Falces Prieto (Spanje) en recovery coach Samuel López (Spanje). Binnenkort wordt nog een assistent-coach/T2 en een performance analist aangesteld."

Welke Nationaliteiten gaan ze nog binnen halen voor die 2 andere vacatures ? :unsure:
 
"De technische staf bestaat voorlopig uit assistent-coach/T3 René Van Eck (Nederland), keepertrainer Marc Gamon (Spanje), fitness coach David Rodriguez (Spanje), strength & condition coach Moisés Falces Prieto (Spanje) en recovery coach Samuel López (Spanje). Binnenkort wordt nog een assistent-coach/T2 en een performance analist aangesteld."

Welke Nationaliteiten gaan ze nog binnen halen voor die 2 andere vacatures ? :unsure:
Spanje ?
 
Beerschot heeft een nieuwe coach, Andreas Wieland. 38-jarige Oostenrijk die enkel LASK in Oostenrijk heeft gecoached voor een dik jaar. Daarvoor nog een half jaar een Oostenrijkse 2e klasser.
7e coach sinds het vertrek van Losada vorig jaar in Januari...

 
Beerschot heeft een nieuwe coach, Andreas Wieland. 38-jarige Oostenrijk die enkel LASK in Oostenrijk heeft gecoached voor een dik jaar. Daarvoor nog een half jaar een Oostenrijkse 2e klasser.
7e coach sinds het vertrek van Losada vorig jaar in Januari...

Hehe succes. Bij Lokeren-Temse zijn we afgeklokt op 5 trainers dit seizoen :unsure::rofl:

Dus zelf in de lagere klasse blijft dat hier een trainers kerkhof :p
 
Hehe succes. Bij Lokeren-Temse zijn we afgeklokt op 5 trainers dit seizoen :unsure::rofl:

Dus zelf in de lagere klasse blijft dat hier een trainers kerkhof :p
Zoveel hadden we er in Lommel dit seizoen ook.

Na een zoektocht van maanden naar een Belgische T1 hebben we eindelijk een Engelse T1... Al zou er wel (bijna?) een akkoord geweest zijn met De Mil tot hij assistent bij Club kon worden. En Bould lijkt me op zich helemaal geen verkeerde keuze. Hopelijk wel nog met wat extra kennis van 1B in zijn technische staf
 
Plezante zondag. Nadat eerder al Holzhauser, Dom, Suzuki en Noubissi aangaven te vertrekken, komen daar na vandaag ook nog Pietermaat, Bourdin en Reda bij. Dat zijn allemaal spelers die voornamelijk in de basis stonden. Die gaan allemaal gratis weg.
Knap bestuur, nogmaals, gans een nieuwe ploeg bijeensprokkelen zonder inkomend geld.
 
En ze noemen vanaf volgend seizoen normaal gezien terug SK Beveren...
Gisteren is de stemming gebeurd van de leden van de VZW SKB en de samenwerking tussen KSK en WB is een feit.
KSK Beveren, stamnummer 2300, is terug alive & kicking en speelt volgend seizoen in 1e provinciale. WB mag de merkrechten gebruiken en gaat dus voor een rebranding naar SK Beveren, met terug het oude logo.

Ik zit met een dubbel gevoel. Ik heb ja gestemd en heb dus mijn club terug maar ik ben nog altijd niet zeker over de prijs die we er voor betalen. Maar bon, als je gisteren nee stemt ben je die nummer voorgoed kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan