1B Pro League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om het ook eens over het sportieve te hebben. Westerlo nog geen kampioen, in een sterke eerste helft het niet kunnen beslissen. En na 2 knappe goals van Lommel niets meer laten zien. Ik gun Westerlo de titel wel, maar het zou toch mooi zijn dat ze dit op de laatste speeldag nog zelf moeten afdwingen. ;)

Deinze pakte de 3 punten, dus Westerlo toch kampioen. Liever zo dan op die laatste speeldag, want ik zag ze het echt nog uit handen geven. Hoe je na zo'n eerste 45' in Lommel kan gaan rusten met 2-1 en niet met 0-2 of 0-3, dat snap ik nog altijd niet.

Eens benieuwd wie er bij komt voor volgend seizoen.

En hoelang Mabea geschorst gaat worden. Gaan er toch ook minstens 5 worden ofzo?
 
Vrijdag heeft een of andere marginaal in Lier zich ook weer van zijn beste kant laten zien. Er werd een bommeke tussen het volk in het uitvak gegooid waardoor er een aantal supporters (waaronder een meisje van 17 heb ik hier al vernomen) van W-B blijvende gehoorschade zouden opgelopen hebben.

Een kameraad van mij uit Lier was er (in het thuisvak dan) en beweert dat het mannen van Utrecht waren. Geen flauw idee wat die daar kwamen doen maar ban zo'n kutvolk toch eens gvd...
 
Vrijdag heeft een of andere marginaal in Lier zich ook weer van zijn beste kant laten zien. Er werd een bommeke tussen het volk in het uitvak gegooid waardoor er een aantal supporters (waaronder een meisje van 17 heb ik hier al vernomen) van W-B blijvende gehoorschade zouden opgelopen hebben.

Een kameraad van mij uit Lier was er (in het thuisvak dan) en beweert dat het mannen van Utrecht waren. Geen flauw idee wat die daar kwamen doen maar ban zo'n kutvolk toch eens gvd...
Ja correct. Nederlanders met een stadionverbod in Holland, maar ze kunnen dat blijkbaar niet overnemen in andere landen. Die eerste bom maakte zo veel lawaai dat ge het aan de overkant in de andere tribune voelde trillen.
En dan 4 minuten erna steken ze 2 vuurwerkpijlen af richting het uitvak 🙄
 
Genk en Anderlecht mogen volgend jaar dus aantreden in 1B. Wat een prestatie ook van de beloften van Genk. Al zeker van 1B, een hele mooie Europese campagne in de Youth Leauge, nog een kans op de titel.

Hier mag de eerste ploeg een voorbeeld aan nemen met hun vedetteneigingen.
 
Deinze pakte de 3 punten, dus Westerlo toch kampioen. Liever zo dan op die laatste speeldag, want ik zag ze het echt nog uit handen geven. Hoe je na zo'n eerste 45' in Lommel kan gaan rusten met 2-1 en niet met 0-2 of 0-3, dat snap ik nog altijd niet.

Eens benieuwd wie er bij komt voor volgend seizoen.

En hoelang Mabea geschorst gaat worden. Gaan er toch ook minstens 5 worden ofzo?
Westerlo is een verdiende kampioen en het is hen gegund, maar toch ook dankzij de concurrentie die gewoon veel te zwak was dit seizoen. Westerlo pakt 3 op 12 als het moest gebeuren. Maar staat nog altijd 7 punten los.

En Mabea heeft dus amper 3 weken effectief + 1 met uitstel gekregen. Hebben ze de beelden wel gezien of bepalen ze dat met een vogelpik op hun indicatieve tabel? De blunders van de KBVB/Pro League blijven zich toch opstapelen...
 
Als je een gemiddelde van 2.00 punten per match haalt dan eindig je quasi altijd eerste in 1B. Als je naar de vorige seizoenen in 1B kijkt dan is Westerlo voorlopig de derde beste kampioen, na Union en KV Mechelen. Hebben gewoon een goed seizoen gehad.
 
Moeskroen zoals te verwachten weer geen licentie. Toch onbegrijpelijk dat ze dergelijke clubs niet aan banden kunnen leggen. In de zomer dure spelers halen en een paar maanden later kunnen ze de lonen al weer niet betalen. Geef clubs die dit jaarlijks doen toch ten minste een puntenaftrek als je het niet via licenties opgelost krijgt.
 
Verdorie sterk begonnen in Lommel.

lommel.png
 
We waren veel beter dan Deinze in het begin, maar zo veel nu ook weer niet. :)

Jammer dat het seizoen er al op zit. Simpel weg gewoon te vroeg na 28 wedstrijden, maar ook door onze 9 matchen zonder nederlaag. Met deze trainers en ploeg vanaf de zomer en we hadden altijd de promotie finale gespeeld. Hopelijk heeft CFG het nu wel begrepen.
 
Dat interview met Joren Dom in GvA is zo tenenkrommend hallucinant. Het moge duidelijk zijn dat ons Bestuur en technische staff een bende amateurs bij mekaar zijn. Als ze niet snel in gang schieten, gaan we volgend jaar geen rol van betekenis spelen in 1B.


Maar ik wilde pas rond de tafel zitten na de laatste competitiematch. Dat is niet meer gebeurd. De voorbije maand heb ik geen enkel concreet voorstel gekregen van Beerschot.”

Het bestuur van Beerschot heeft nog steeds geen budget opgemaakt met het oog op volgend seizoen.

Ook veel andere spelers wachten nog op duidelijkheid. Maar ik kon niet langer wachten.

Je lag bij Beerschot nog een jaar onder contract, maar je maakt gebruik van de degradatieclausule in je contract waardoor je gratis weg kan. Is dat een gebruikelijke clausule? Voor alle duidelijkheid: die clausule werd op vraag van de club in mijn contract opgenomen. Ik vermoed dat ze zich zo wilde indekken tegen een te zware loonlast in het geval van degradatie.

Jan Van Winckel vroeg naar de mening van enkele sleutelspelers over de potentiële aanstelling van Peter Maes als T1. Wij gaven unaniem aan dat we tevreden waren over het werk van Will Still en dachten dat de kous daarmee af was. Een paar minuten later kregen we dan een pushbericht dat Beerschot de komst van Peter Maes had aangekondigd met alles erop en eraan. Tja, waarom heb je onze mening dan gevraagd?”
 
De ploegen zijn intussen bijna bekend:

Beerschot
RWDM
W-Beveren
Deinze
Lommel
Lierse-K
Virton/Moeskroen
Luik/Dender
Club B
Genk B
Anderlecht B
Standard B

Ik zie veel ploegen die dit seizoen te kort kwamen in 1B om te promoveren. En dan Beerschot dat er helemaal anders gaat uitzien. Veel werk deze zomer voor degene die voor dat ene promotieticket willen gaan. En ja dan heb je nog de beloften om de hoop te vergroten...
 
Deinze heeft in ieder geval grote ambities en verwachtingen. Die houden een flinke opkuis in kern en staff.
 
Wie wil er eigenlijk echt gaan voor promotie?
Beerschot, RWDM, WB? Lommel en Lierse nog eventueel? Deinze is me toch ook iets te klein en de rest zal vooraal aan overleven denken zeker?

Als de structuur blijft zoals ze is, is het dit jaar dé moment om te promoveren want in 1A zouden er normaal gezien 3 moeten zakken dus de concurentie wordt volgend jaar een pak groter. Tenzij het weer verandert natuurlijk...
 
Als de structuur blijft zoals ze is, is het dit jaar dé moment om te promoveren want in 1A zouden er normaal gezien 3 moeten zakken dus de concurentie wordt volgend jaar een pak groter. Tenzij het weer verandert natuurlijk...

Ik denk dat de mensen die voor volgend seizoen rekening houden met 3 zakkers op twee handen te tellen zijn.
 
Ik denk dat de mensen die voor volgend seizoen rekening houden met 3 zakkers op twee handen te tellen zijn.
Ik verwacht het ook niet hoor. Maar mocht het toch blijven zoals het nu is lijkt het me toch wel de moment voor ambitieuze ploegen om ervoor te gaan dit seizoen...
 
Wie wil er eigenlijk echt gaan voor promotie?
Beerschot, RWDM, WB? Lommel en Lierse nog eventueel? Deinze is me toch ook iets te klein en de rest zal vooraal aan overleven denken zeker?

Als de structuur blijft zoals ze is, is het dit jaar dé moment om te promoveren want in 1A zouden er normaal gezien 3 moeten zakken dus de concurentie wordt volgend jaar een pak groter. Tenzij het weer verandert natuurlijk...
Ik denk dat bijna iedereen wel wil promoveren, niemand wil te lang in 1B zitten. Of het haalbaar is daarentegen voor sommigen is nog iets anders. En de regels veranderen elk jaar, dus een kans op promotie mag je nooit laten liggen.

Beerschot, RWDM en WB zullen die ambitie wel uitspreken.

Deinze heeft ook grote ambities maar veel Belgische sterkhouders en trainer zijn daar weg. Met een leger buitenlandse spelers en trainer kom je er niet in 1B.

Lommel is een groot vraagteken na elke transferperiode. Met de huidige ploeg van na Nieuwjaar doe je altijd mee voor promotie. Maar blijven ervaren sterkhouders Pierrot en Smeets? Blijven de goede aanvallende talenten zoals Saito? Wie wordt de nieuwe trainer? 90 jaar na oprichting van het oude Lommel SK en 20 jaar na het verdwijnen van datzelfde oude Lommel zou promotie wel nice zijn. :p
 
Beerschot zal die ambitie uitspreken, net zoals ze vorig seizoen de ambitie uitspraken om dicht tegen de top-8 te zitten. Maar in werkelijkheid zullen wij geen rol van betekenis spelen. Niet vergeten dat we met grotendeels deze spelersgroep 2 jaar geleden ook maar 5e eindigden in 1B.

- Alle sterkhouders en spelers met kwaliteiten gaan weg. Dom is al weg, Holzhauser en Suzuki (niet dat ik die laatste een sterkhouder vind) kunnen gratis weg, Sebaoui wordt ondanks amper 3 goeie matchen door de helft van 1A opgevolgd dus die zal ook wel weggaan. Coulibaly's uitleenbeurt zal beeindigd worden. Van Hamel werd gevraagd een andere club te zoeken. Sanusi zijn contract loopt af. Goeie kans dat Van den Bergh ook vertrekt.
- We weten eigenlijk al 6 maanden dat we gaan degraderen, maar tot op heden is er door de technische staff en het Bestuur nog altijd geen budget of plan opgesteld voor volgend seizoen.
- Er zijn nog geen gesprekken geweest met de spelers om de plannen voor volgend seizoen te bespreken.
- Er zijn nog geen enkele spelers aangetrokken/vastgelegd.

Onze technische staff is bezig met Sheffield United en wij mogen wachten tot ze daarmee klaar zijn. Dan pas krijgen wij aandacht. Tegen dan is het te laat natuurlijk en kunnen we ons einde augustus opmaken voor enkele paniektransfers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan