1B Pro League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben benieuwd wie hier de beslissing heeft genomen. De ref staat er veel te ver van en de keeper blokkeert met zijn lichaam het zicht van de assistent (zelf ook al meegemaakt).
En in 1B is er geen VAR, en die hebben waarschijnlijk toch geen camera's aan de andere kant vh veld staan dus die zouden hetzelfde zien als de assistent.
Het lijkt me wat voordeel vd twijfel te zijn. Heel zuur voor Lierse dus
 
En in 1B is er geen VAR, en die hebben waarschijnlijk toch geen camera's aan de andere kant vh veld staan dus die zouden hetzelfde zien als de assistent.
Het lijkt me wat voordeel vd twijfel te zijn. Heel zuur voor Lierse dus
Als je een VAR in 1B zet krijg je uiteraard ook extra camera standpunten. Ofwel een profcompetitie met VAR ofwel stop je met deze clubs te laten voldoen aan alle absurde prof voorwaarden!

In deze fase wordt de bal wordt voor de lijn gestopt. De kans dat de keeper hem zelf daarna over de lijn ging duwen is heel klein, maar het kan. De ref kan nooit zeker zijn dat het goal was maar geeft hem. Bij ons in Lommel in de heenronde een bal die een halve meter over de lijn was, maar een ref die hem niet geeft. Die willekeur is zeer frustrerend als je al die refs elke week ziet klungelen.
 
Als je een VAR in 1B zet krijg je uiteraard ook extra camera standpunten. Ofwel een profcompetitie met VAR ofwel stop je met deze clubs te laten voldoen aan alle absurde prof voorwaarden!
Ik wist gemeend niet dat die ook camera's aan de andere kant vh veld hebben. Het zou moeten maar ik verschiet gewoon van niks meer in deze competitie, vandaar.
Je hebt 100% gelijk trouwens. Ofwel full prof, incl de voordelen zoals VAR en deftige TV-gelden, ofwel semi-prof zonder de nadelen van full prof zoals die 150 voorwaarden die voor niks nodig zijn en spelen op zondagavond 20u.
Heel 1B is gewoon zo slecht in elkaar gestoken dat het lachwekkend is. Of schrijnend, als je er zelf in zit natuurlijk.

In deze fase wordt de bal wordt voor de lijn gestopt. De kans dat de keeper hem zelf daarna over de lijn ging duwen is heel klein, maar het kan. De ref kan nooit zeker zijn dat het goal was maar geeft hem. Bij ons in Lommel in de heenronde een bal die een halve meter over de lijn was, maar een ref die hem niet geeft. Die willekeur is zeer frustrerend als je al die refs elke week ziet klungelen.
Ik heb ook geen deftige beelden gezien natuurlijk maar mij leek hij toch ook voor de lijn gestopt te zijn. En gezien de ref en de assistent hun positie tijdens die fase heb ik een beter beeld dan zij dus ik snap hoegenaamd niet waarom hij deze goedkeurt. En dan al zeker niet die goal... Een gelijkmaker in minuut 88 voor een ploeg die mits winst quasi zeker is van de 2e plaats maar mits verlies er nog voor moet vechten gezien de ploeg op plek 3 binnen enkele weken op bezoek komt. Sorry maar dit is regelrechte competitievervalsing he...
 
Competitieformat volgend seizoen:
* 12 ploegen (8 van nu + 4 belofteploegen)
* Eerst 22 speeldagen
* Vervolgens 6 voor promotie en 6 voor degradatie (met behoud van punten). Eerste stijgt en laatste zakt.

Goed format vind ik. Een veel volwaardigere competitie.

FMwJAACXMAQQ4SV
 
Dus die extra stijger is al terug in de vuilbak gegooid?
Man man, ik hoop gemeend dat elke kleine ploeg die uit eigenbelang voor zulke rotsystemen stemt zo snel mogelijk degradeert.

Ik zie nog altijd de meerwaarde van die beloftenploegen niet in eerlijk gezegd. Wel voor de ploegen wiens jeugd op een hoger niveau mag spelen he, maar voor de eigenlijke competitie...

Hoe zit het trouwens met tv-geld? Krijgen die 4 beloftenploegen ook een deel vd koek?
 
Hoe ziet het format voor 1A er volgend seizoen dan uit? Ook maar 1 daler dan? Er is toch een tijd sprake geweest van meerdere ploegen afzakken om terug naar 16 te gaan, maar dat verandert zo vaak.

Hopelijk dus effectief naar 1A dit seizoen met Westel, want de kansen worden er niet groter op precies.

En goal die Lier daar tegen krijgt, tsja ... lijkt me absoluut geen doelpunt, mogen zich terecht bestolen voelen. Belachelijk dat er inderdaad geen VAR is in 1B dan.
 
Dus beloftenploegen kunnen niet degraderen? Wat een klucht.
Je zal zo maar eventjes op de 8e plaats staan met 4 beloftenploegen achter u en toch degraderen. Absurd gewoon.
 
Volgens mij 1 seizoen maar één stijger omdat er 3 dalers uit 1A zullen zijn. Maar je weet nooit met welke formats ze afkomen na de nodige 'onderhandelingen'. Het is elk jaar bang afwachten als 1B-fan.

Deze beloften hun clubs betalen 1 miljoen euro om te mogen spelen in 1B. Dus geen tv gelden voor hen. Maar voor de gewone 1B fan hebben die beloftes 0 meerwaarde.

En kunnen die nu degraderen of niet? Of spelen ze pro forma een play down om niet te degraderen?
 
De beloftenteams kunnen gewoon promoveren en degraderen. Dus de ploegen in 1B zitten de komende jaren wel even safe, gezien het de beloftenteams zullen zijn die wss als eerste naar 1 e amateur zullen afzakken.
 
Promoveren ook? Want normaal kan je toch geen 2 ploegen in dezelfde reeks hebben, wel? Of is dat ook weeral veranderd?
 
Promoveren ook? Want normaal kan je toch geen 2 ploegen in dezelfde reeks hebben, wel? Of is dat ook weeral veranderd?
Vanuit amateur richting 1B denk ik dan... Tenzij hun grote ploeg ook in 1B speelt.
 
@Radbraker @Kempenaar

Beloftenteams kunnen gewoon degraderen.


De laatste in de Relegation Play-offs zakt naar de eerste nationale. De degradant kan ook een beloftenteam zijn.
Toch nog een beetje logica, oef.
Want volgens sommigen zou je ze een wildcard moeten geven.

Maar als men met moeite aan ploegen geraakt voor 1B, waarom moeten er dan überhaupt ploegen degraderen?

Hou die 4 ploegen er gewoon bij. En haal er zoveel mogelijk ploegen bij uit 1e amateur die een profbestaan zouden aankunnen.

Als we na 2 seizoenen al die beloftenploegen al weer kwijt zijn dan heeft het hele opzet natuurlijk weinig nut gehad. Zulke ploegen verdienen ook wel wat meer tijd om aan te passen lijkt mij.
 
Dus die extra stijger is al terug in de vuilbak gegooid?
Man man, ik hoop gemeend dat elke kleine ploeg die uit eigenbelang voor zulke rotsystemen stemt zo snel mogelijk degradeert.

Ik zie nog altijd de meerwaarde van die beloftenploegen niet in eerlijk gezegd. Wel voor de ploegen wiens jeugd op een hoger niveau mag spelen he, maar voor de eigenlijke competitie...

Hoe zit het trouwens met tv-geld? Krijgen die 4 beloftenploegen ook een deel vd koek?
De 4 clubs die beloftenploegen sturen betalen ieder 1 miljoen euro. Dus er komt voor de andere clubs 0,5 miljoen euro extra aan inkomsten. Ik denk niet dat ze extra tv-geld ontvangen.

In Nederland of Spanje zijn die clubs echt geen zwakke schakel in die competities. Ajax staat 5de, PSV 11de en AZ 17de op 20 ploegen. Het zal altijd wel even aanpassen zijn natuurlijk.
 
Volgens mij 1 seizoen maar één stijger omdat er 3 dalers uit 1A zullen zijn. Maar je weet nooit met welke formats ze afkomen na de nodige 'onderhandelingen'. Het is elk jaar bang afwachten als 1B-fan.

Deze beloften hun clubs betalen 1 miljoen euro om te mogen spelen in 1B. Dus geen tv gelden voor hen. Maar voor de gewone 1B fan hebben die beloftes 0 meerwaarde.

En kunnen die nu degraderen of niet? Of spelen ze pro forma een play down om niet te degraderen?

Ja ze kunnen degraderen. En we zullen zien of ze allevier troosteloos laatste worden. Enkel dan kan je zeggen dat ze geen meerwaarde hebben. Neem dat seizoen van Club van vorig jaar niet als de standaard aub.
 
De 4 clubs die beloftenploegen sturen betalen ieder 1 miljoen euro. Dus er komt voor de andere clubs 0,5 miljoen euro extra aan inkomsten. Ik denk niet dat ze extra tv-geld ontvangen.

In Nederland of Spanje zijn die clubs echt geen zwakke schakel in die competities. Ajax staat 5de, PSV 11de en AZ 17de op 20 ploegen. Het zal altijd wel even aanpassen zijn natuurlijk.
Je zegt het zelf 'op de 20 ploegen'. 4 extra belofteploegen aan een reeks van 16 volwaardige kan ik zeker begrijpen. Niet bij een profreeks van 8 clubs! Belofteploegen toevoegen kon niet wachten, terug semi amateurs op het tweede niveau duidelijk wel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan