1B Pro League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een jammerlijke maar logische trend die zich zal blijven verder zetten. Ja het voetbal is nu eenmaal geglobaliseerd, met een buitenlandse eigenaar is op zich niets fout. Maar ze doen er in België toch alles aan om de kleine clubs in de handen van rijke buitenlandse eigenaars/groepen te drijven, omdat ze meestal gewoon geen andere opties hebben. En die hun bedoelingen zijn niet altijd in het voordeel van de club zelf of het Belgisch voetbal in het algemeen. En bij de Pro League maken ze nog wat verder ambras ipv maatregelen te nemen die ze minstens 10 jaar geleden al hadden moeten nemen!

Als ze bij de City group niet snel doorhebben hoe het project in Lommel wel kan slagen, blijf ik voor het eerst na 34 jaar ook gewoon thuis...
 
"Want wat zou het alternatief zijn voor bijvoorbeeld Lommel?", vraagt Peeters zich luidop af. "Dan zijn ze wellicht geen profclub, maar een ploeg in tweede amateur. Bijna iedere supporter kiest dan liever voor wat buitenlandse hulp."

Zelfs als zijn sjaal na al die jaren plots in een ander kleur moet.


Ja, zeg het maar @Kempenaar : voort doen in het fantastische 1B of liever naar 2e amateur?
 
"Want wat zou het alternatief zijn voor bijvoorbeeld Lommel?", vraagt Peeters zich luidop af. "Dan zijn ze wellicht geen profclub, maar een ploeg in tweede amateur. Bijna iedere supporter kiest dan liever voor wat buitenlandse hulp."

Zelfs als zijn sjaal na al die jaren plots in een ander kleur moet.


Ja, zeg het maar @Kempenaar : voort doen in het fantastische 1B of liever naar 2e amateur?
Is er ook een optie zonder een 1B (in zijn huidige vorm)? Zodat clubs rustig kunnen overleven zonder geldschieters?

En met een Lommels bestuur naar het amateur voetbal, zonder enige ambitie om te stijgen, hoeft voor mij ook niet. Lommel is een club die thuis hoort op een tweede niveau. Mits een goede periode ook af en toe in eerste, al hebben we de laatste 7 à 10 jaar te veel stil gestaan daarvoor.

Wat de kleur sjaal betreft, die blijft hoe dan ook groen. Al is dat niet het allerbelangrijkste voor mij, ik ben ook gevolgd naar derde klasse na de fusie. Toen we met een kleurboek van truitjes speelden onder KVSK United. Al zou het wel heeeel moeilijk zijn om ook die groene kleuren terug opnieuw af te moeten geven.
 
Ik denk dat er toch iets van eigenheid in de club moet blijven voor de gemiddelde supporter hoor. Wij zijn geen Amerikanen die voor een franchise gaan supporteren denk ik dan. En bij de grootste clubs ter wereld kan je dat nog wel oplossen door genoeg succeso's en toeristen te lokken maar pakweg een Lommel, Westerlo, Kortrijk of Beveren moet het toch vooral hebben van die straal van de eerste zoveel km rond het stadion.
Fusioneren is 1 ding, dat is schering en inslag en krijg je niet meer weg, maar verhuizen en van kleuren veranderen? Dat gaat toch echt wel veel volk weglokken.
Het is perfect mogelijk dat je nieuwe supporters aantrekt als de resultaten er zijn, MK Dons trekt bv ook nog altijd volk, maar dan ga je toch wel snel moeten zorgen dat die "nieuwe" ploeg aantrekkelijk wordt.
 

En nog ene.
In 1e Nationale zijn Mandel en Patro ook al in buitenlandse handen.
 

En nog ene.
In 1e Nationale zijn Mandel en Patro ook al in buitenlandse handen.
Wil dat dan zeggen dat Patro en Mandel mee in aanmerking komen voor een plekje in 1b volgend seizoen?
 
Benieuwd of dat geen staartje krijgt... Bij mijn weten is één van die andere mede-eigenaars van Crystal Palace iemand uit de investeringsgroep die eigenaar is van Waasland-Beveren.
Op papier zal het allemaal wel legaal zijn maar dat ruikt toch wat naar belangenvermenging imo.
 
Schandalig hoe al die clubleiders hun clubs verkopen.
Misschien ook eens nadenken waarom al die clubeigenaars dat doen? Er is toch iets grondig mis als clubs zoals Lommel en Westerlo (die helemaal geen zotte dingen deden qua spelers) niet meer kunnen overleven op het tweede niveau!
 
De laatste 7 matchen voetballend meestal niet slechter dan de tegenstander, maar wel amper 2 punten. We hebben geen ploeg om resultaat te halen in 1B.

De huidige kern bevat te weinig ervaring en te weinig kwaliteit/mentaliteit bij de City talenten. Met een volledig jaarbudget van 1,5 miljoen euro was het beter dan nu met zelfs een bankzitter waarvoor Man City al 11 miljoen euro betaalde.

Het zal er vanaf hangen wat er in de volgende transferperiode gaat gebeuren. Maar veel vertrouwen in CFG is er bij, de weinig overgebleven, Lommel fans niet meer. De trainer is spoorloos blijkbaar. De hulptrainer stuurt zijn kat (kapitein Neven) naar persconferentie.
  • Voor de 2e keer een T2 die gaat overnemen nadat de T1 wegvlucht, omdat ze niemand anders vinden
  • Geen direct inzetbare ervaring gehaald
  • De weinige Belgische ervaring wordt zelfs verkocht uit winstbejag
  • Een voorbereiding die voor de 4e keer compleet in de soep loopt (door Corona)
Met als resultaat een nieuwe nederlaag op RWDM en 3 op 27 met de duurste kern van de reeks. Slechtste reeks sinds de herstart in 2003.
Geniet ook nog mee van deze penaltyfout waarmee RWDM op 1-0 kwam.
Die strafschop was meteen ook de enige bal tussen palen in de eerste helft van beide ploegen. Weer een topavondje (masochisme) in 1B!
 
  • Voor de 2e keer een T2 die gaat overnemen nadat de T1 wegvlucht, omdat ze niemand anders vinden
  • Geen direct inzetbare ervaring gehaald
  • De weinige Belgische ervaring wordt zelfs verkocht uit winstbejag
  • Een voorbereiding die voor de 4e keer compleet in de soep loopt (door Corona)
Met als resultaat een nieuwe nederlaag op RWDM en 3 op 27 met de duurste kern van de reeks. Slechtste reeks sinds de herstart in 2003.
Geniet ook nog mee van deze penaltyfout waarmee RWDM op 1-0 kwam.
Die strafschop was meteen ook de enige bal tussen palen in de eerste helft van beide ploegen. Weer een topavondje (masochisme) in 1B!

Hij is weer weg lees ik.
 
Hij is weer weg lees ik.
En geen dag te vroeg, had nooit aangesteld mogen worden. Was na een paar matchen het vertrouwen van de spelers al kwijt. Speelde op Westerlo met 6! centrale middenvelders en één echte aanvaller. Terwijl er een stuk of 12 aanvallers in de kern zitten. En laat week na week een vliegenvanger in de goal staan. Al kunnen die orders ook gerust van bovenaf komen uiteraard.

Bang afwachten wie deze puinhoop nog wil/mag komen oplossen (terwijl ze verder zoeken naar een definitieve T1). Om godbetert Virton voor te blijven...
 
Brian Eastick wordt de nieuwe T1 van Lommel. 70-jarige Brit met beperkte ervaring als T1. Ik denk niet dat de fans hierop zaten te wachten.
 
Brian Eastick wordt de nieuwe T1 van Lommel. 70-jarige Brit met beperkte ervaring als T1. Ik denk niet dat de fans hierop zaten te wachten.
We zijn al iets gewoon. ;) Gelukkig is de situatie na de zege tegen Virton minder precair. Patrick Greveraars zou het veldwerk mogen blijven doen, het was tegen Virton qua opstelling en ook tactisch een verademing tov zijn voorganger. Terwijl Eastick de kern moet gaan opkuisen, wat nodig is gezien het grote lijstje van mislukte CFG-transfers.

Al blijft zo'n tussenpaus heel vreemd, tenzij er al een trainer is voor volgend seizoen maar dat die nog actief is bij een andere club.
 
Allez in 1B ook een zware discussie aan de gang over de 1-1 van RWDM tegen Lierse.
Die bal zou niet over de lijn geweest zijn maar er zijn, uiteraard, geen deftige beelden van.
Wel een cruciale beslissing want ze gaan er nog op en over en zijn zo quasi zeker van plaats 2.
 
Ik ben benieuwd wie hier de beslissing heeft genomen. De ref staat er veel te ver van en de keeper blokkeert met zijn lichaam het zicht van de assistent (zelf ook al meegemaakt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan