Spaans voetbal 2021-2022

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
D

Deleted member 14

Guest
Spanish-La-Liga-logo.png

 

Ah den Eden komt terug uit verlof en voor ene keer is hij eens niet zo vet gelijk een varken! Komt hij nog eens een laatste keer bovendrijven? Hij heeft een best mooie carrière voorlopig he, maar ik vind het tegelijk zo zonde van het talent. Naar uw droomclub gaan voor een fortuin en meteen aankomen alsof hij vet heeft gespaard om de hele nationale vrouwenploeg een Brazillian buttlift te kunnen schenken. En de volgende zomer opnieuw.

Ma bon, ideaal als hij nu nog eens gaat uithalen.
 
Lijkt me in Spanje toch letterlijk armoe troef. Corona heeft er hard ingehakt. Lonen moeten allemaal naar beneden. Nog te bekijken wie Real gaat binnenhalen, hebben nog serieus wat transferwerk voor de boeg.
 
Messi die Barça verlaat. Het bericht op facebook is gewoon walgelijk. We willen hem bedanken en nog veel succes toewensen. Wtf.

Het is hij toch die beslist om zoveel te vragen dat Barcelona het niet kan bieden omdat La Liga-regels het niet toestaat? Wat hadden ze anders moeten schrijven?

Maar goed, wat verwachten we van Barcelona zonder Messi komend seizoen? Gaan ze nog kunnen concurreren voor de titel? Of zullen ze zelfs moeite hebben om een Champions League ticketje te behalen op het einde van het seizoen?
 
Het is hij toch die beslist om zoveel te vragen dat Barcelona het niet kan bieden omdat La Liga-regels het niet toestaat? Wat hadden ze anders moeten schrijven?

Maar goed, wat verwachten we van Barcelona zonder Messi komend seizoen? Gaan ze nog kunnen concurreren voor de titel? Of zullen ze zelfs moeite hebben om een Champions League ticketje te behalen op het einde van het seizoen?
Ik ben wel benieuwd naar wat Koeman gaat doen zonder Messi. Gaat hij het team naar zijn eigen hand kunnen zetten nu? Of zal het zoals gevreesd niets worden zonder Messi...
En zoals altijd is de vraag wie ze zullen binnenbrengen ipv Messi... IS het een verhaal zoals toen Liverpool Coutinho verloor en ze ipv een directe vervanger, het geld gebruikten om hun probleem posities aan te pakken (Van Dijk en Allison aangekocht toen) of zoals Tottenham met Bale, die 7 spelers aankochten in de plaats die eigenlijk amper potten hebben kunnen breken en ondertussen ook weer allemaal weg zijn...

Helaas heeft Barca een bad track record, zie Neymar en Suarez...
 
Maar goed, wat verwachten we van Barcelona zonder Messi komend seizoen? Gaan ze nog kunnen concurreren voor de titel? Of zullen ze zelfs moeite hebben om een Champions League ticketje te behalen op het einde van het seizoen?
Gezien hoe laat dit nieuws komt, zou ik van Barca niet te veel verwachten dit seizoen. Concurreren voor de titel zie ik niet gebeuren, moeite voor een CL-ticket ook niet. Het is nog altijd de Spaanse competitie, Barca moet zelfs zonder Messi en in crisistijd nog altijd erin slagen om toch top 4 te eindigen.

Als Hazard zich niet laat zien, wordt het de komende 2 seizoenen Atlético die met alles gaat lopen, denk ik. En zelfs dan, de armoe bij Real is groter dan enkel Hazard die zijn niveau niet haalt.
 
Gezien hoe laat dit nieuws komt, zou ik van Barca niet te veel verwachten dit seizoen. Concurreren voor de titel zie ik niet gebeuren, moeite voor een CL-ticket ook niet. Het is nog altijd de Spaanse competitie, Barca moet zelfs zonder Messi en in crisistijd nog altijd erin slagen om toch top 4 te eindigen.

Als Hazard zich niet laat zien, wordt het de komende 2 seizoenen Atlético die met alles gaat lopen, denk ik. En zelfs dan, de armoe bij Real is groter dan enkel Hazard die zijn niveau niet haalt.
Klopt, Real Madrid heeft zijn eigen problemen. Atletico is het stabielste misschien maar die hebben toch ook minder echt grote vedettes. De titel gaat volgens mij nog altijd spannend worden.
 
Ik sluit eerlijk gezegd nog niet uit dat dit een poging is om La Liga onder druk te zetten. Ik heb Messi al 4-5 keer weten vertrekken in mijn leven maar voorlopig heb ik hem nog nooit in een ander shirt geweten.

Maar goed, voor geld is hij/zijn management bereid om een moord te plegen heb ik de indruk.
 
Ik sluit eerlijk gezegd nog niet uit dat dit een poging is om La Liga onder druk te zetten. Ik heb Messi al 4-5 keer weten vertrekken in mijn leven maar voorlopig heb ik hem nog nooit in een ander shirt geweten.

Maar goed, voor geld is hij/zijn management bereid om een moord te plegen heb ik de indruk.


Barça-voorzitter Laporta over noodgedwongen vertrek Messi: “FC Barcelona staat ook boven de beste speler ter wereld”


Laporta zegt toch duidelijk dat het niet de bedoeling is van druk te zetten.
 
Ik zei eergisteren tegen een van mijn potentiële nieuwe werkgevers ook dat ik slechts 'ter info' meedeelde dat ik rond was voor bedrag X met partij Y. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is "Zie dat ge er boven zit of ge vist achter het net."

Wanneer ik onderhandel voor eender wat kies ik heel bewust wat ik zeg/achter hou om druk te zetten op de tegenpartij. Soms zijn dingen in essentie 'waar', maar de boodschap erachter kan veel verder gaan dan wat de oppervlakte van mijn statement weergeeft.

Bovendien kan ge een voorzitter van een Spaanse topclub maar vertrouwen voor zo ver ge hem kunt gooien.
 
Barça-voorzitter Laporta over noodgedwongen vertrek Messi: “FC Barcelona staat ook boven de beste speler ter wereld”


Laporta zegt toch duidelijk dat het niet de bedoeling is van druk te zetten.
Alsof die dat zou zeggen als het wel het geval is? Eerst werd bekend dat la liga een nieuwe tv rechten deal had en dit gunstig was voor Barcelona ook. Dan kwamen er verhalen dat Perez en Laporta er tegen zijn vanwege hun Super League. En dan ineens uit het niets die aankondiging dat Messi niet kan blijven vanwege het financiële. Daar is volgens mij toch wel meer aan de gang en het lijkt meer op een La Liga vs Super League gevecht.
 
Atletico is gewoon een krapuulploeg.
Als ik het me goed herinner riep Simeone de ballenjongen om een tweede bal in het spel te gooien tegen Malaga om een counter aanval van hen te doen stoppen een paar seizoenen geleden.
 
Laatst bewerkt:
Simeone probeerde zelf om te knokken NA de wedstrijd. Kdenk niet dat hij de Yannick veel kwalijk neemt.
Voor de camera waarschijnlijk wel, achter de schermen geniet die vent daar gewoon van.
Heeft zijn ploeg zo gesmeed he... Tis een klootzak maar het brengt wel op.
 
Real ook prima gestart. Wedstrijd kwam wat moeizaam op gang, maar in de tweede helft toch duidelijk een maatje te sterk voor Alaves. Goeie Hazard gezien, hopelijk kan hij de lijn doortrekken.

Indien we dit seizoen redelijk gespaard blijven van blessures dan moeten we toch redelijk eenvoudig de titel kunnen pakken vind ik. Simpelweg de sterkste en de breedste kern van de drie. Er mag alleen centraal vanachter nog iets bijkomen, want daar is het toch maar wat krapjes nu.
 
Terug
Bovenaan