Spaans voetbal 2021-2022

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
Zou zou zou, als die overpakt en 3/21 ofzo pakt vliegt die ook hoor.
Ik weet dat ik het niet te letterlijk mag nemen, maar 'k mag hopen dat ie toch wat meer krediet krijgt dan dat?
Eigenlijk moet je gewoon minstens, als supporter, dit seizoen gewoon opgeven lijkt me, al is het maar om geen verwachtingen te scheppen. Het is sowieso nog lang, dus gewoon focussen op de klassiekers als spelplezier, zonder druk, (jonge) spelers inwerken, heel de rim-ram.

Zoals gezegd had je mss ergens beter gewacht tot aan de zomer, aan de andere kant ben je daar ook niets mee en kan je beter wat tijd kopen door nu al te veranderen, maar dan echt wel gewoon zonder ook maar één verwachting of ambitie ... simpel. Alles is meegenomen zo.
 
Mag nog gelijk wie overpakken die kern beschikt niet over barca materiaal. Denk koeman zijn eigen graf wat gegraven door deze zomer spelers als Depay/ Luuk De Jong naar daar te halen.
 
Vinicius weer de voorkeur op Hazard. Ben benieuwd met Marcelo daar achter hem of het nog zo vlot loopt. Vond Marcelo tevoren al het spel van Hazard lam leggen.
 
Vinicius weer de voorkeur op Hazard. Ben benieuwd met Marcelo daar achter hem of het nog zo vlot loopt. Vond Marcelo tevoren al het spel van Hazard lam leggen.
Vrij logisch dat Vinicius de voorkeur krijgt op Hazard lijkt me. Op die positie gaat Hazard niet snel in de basis beginnen, tenzij Vinicius eens rust krijg van Ancelotti.

Probleem is een beetje dat we met drie spelers zitten die intrinsiek goed zijn als linksbuiten, maar je kan er maar eentje opstelling natuurlijk. Ik zou persoonlijk Hazard wel wat meer afwisselen met Rodrygo als rechtsbuiten.
 
Mag nog gelijk wie overpakken die kern beschikt niet over barca materiaal. Denk koeman zijn eigen graf wat gegraven door deze zomer spelers als Depay/ Luuk De Jong naar daar te halen.
En ook de manier v spelen vooral he. Met 3 verdedigers en met prutsers als Dest.

4-3-3 is de huisstijl.
 
Het is toch ver gekomen met Barcelona. Dit is het cumul van financieel wandbeleid en een ZEER slechts transferbeleid. Ik zie de ploeg de eerste twee jaar nog niet zo makkelijk de put uit kruipen. Ik hoop alleen niet dat we voor een jarenlange subtop staan zoals bvb. AC Milan.
Als het zo doorgaat zitten we volgend jaar in de Conference League of spelen we zelfs geen Europees voetbal. Nu eerlijk gezegd dit jaar hebben we echt niets te zoeken in de Champions League dus ik kan persoonlijk nog wel leven met de Europa League.
 
Het is toch ver gekomen met Barcelona. Dit is het cumul van financieel wandbeleid en een ZEER slechts transferbeleid. Ik zie de ploeg de eerste twee jaar nog niet zo makkelijk de put uit kruipen. Ik hoop alleen niet dat we voor een jarenlange subtop staan zoals bvb. AC Milan.
Als het zo doorgaat zitten we volgend jaar in de Conference League of spelen we zelfs geen Europees voetbal. Nu eerlijk gezegd dit jaar hebben we echt niets te zoeken in de Champions League dus ik kan persoonlijk nog wel leven met de Europa League.
Ik herinner mij een post van Gavin op het vorige forum nog. Dat messi contractje ging wel opgelost worden met wat creatieve financiën, Barca had/heeft hun jonge talenten waarop ze kunnen rekenen en Real staat er financieel nog veel slechter voor en heeft alleen oude spelers.

Well, Well, Well...
 
Ik denk dat niet veel mensen dit zagen aankomen. Zeker niet de manier waarop. 8ste in de competitie en uitgeschakeld voor de Champions League.
Dit is natuurlijk dik genieten voor Real Madrid fans. Thats football.
De Europa League kan me weinig boeien. Zou me ook niet meer verbazen als ze er direct uitliggen tegen Napoli. Ik zie ze nog het liefst van al in de top 4 eindigen in La Liga, maar dan gaan ze wel een serieuze tweede helft van het seizoen moeten neerzetten... We shall see :)
 
Barcelona heeft natuurlijk ook nog de extra pech met die blessures, Aguero die dan ook waarschijnlijk stopt met voetballen... Bij Real Madrid heb je dan een slechte afwerker die dit seizoen ineens een topaanvaller is geworden. Top 4 halen gaat voor Barcelona toch wel belangrijk zijn, ook vanwege het financiële.
 
Denk dat voor Barça Europa League halen in Spanje de doelstelling is. Iets anders en je gaat stilaan een onmogelijke doelstelling krijgen, het gevoel zit er ook helemaal niet in dat het niveau over een paar weken een boost kan krijgen... Als spelers zoals Javi, Nico Gonzalez, Abde en Araujo deze ploeg moet trekken, tijd dan om het licht uit te doen en naar huis te gaan zoals ze zeggen in Spanje.

Vele Real supporters zitten nu in hun vuistje te lachen, op zich niets mis mee. Real is de laatste weken goed op dreef aan het komen met vooral Vinicius die momenteel imho de beste speler van La Liga is en Militao allicht de beste verdediger. Toch zullen ze moeten oppassen om Modric en Kroos dit seizoen niet op te branden, ze zijn weer enorm belangrijk als draaischijf, weet niet of ze tot maart gaan kunnen blijven spelen als ze niet meer gaan roteren.
 
Ik denk dat niet veel mensen dit zagen aankomen. Zeker niet de manier waarop. 8ste in de competitie en uitgeschakeld voor de Champions League.
Dit is natuurlijk dik genieten voor Real Madrid fans. Thats football.
De Europa League kan me weinig boeien. Zou me ook niet meer verbazen als ze er direct uitliggen tegen Napoli. Ik zie ze nog het liefst van al in de top 4 eindigen in La Liga, maar dan gaan ze wel een serieuze tweede helft van het seizoen moeten neerzetten... We shall see :)
Ik geniet hier eigenlijk niet van tbh. Misschien dat een bepaald deel van de scorebordsupporters dat wel doet, maar ik alleszins niet. Niet dat ik er mijn slaap voor ga laten of zo, maar uiteindelijk smaakt een kampioenschap toch veel zoeter als je je aartsrivaal hebt afgetroefd in de strijd. Nu is er helemaal geen strijd. Dit weekend hebben ze 2-2 gelijkgespeeld en mijn reactie was like: "ah ja, niks nieuws". Die titel in 2012 smaakte bijvoorbeeld enorm zoet en zal ik veel hoger in schatten dan moesten we de komende 5 jaar op rij kampioen worden omdat Barcelona op de sukkel is.

Toen ze uitgeschakeld werden door bv. Inter, Chelsea of Roma in de CL, dát was genieten. Maar hoe ze dit seizoen presteren, daar heb ik zelfs bijna medelijden mee om eerlijk te zijn.
 
Het is vooral genieten om al die succeso's niet meer te moeten horen over hoe geweldig Barcelona en Messi zijn, gatver dat verhaaltje werd afgezaagd.

Jammer voor de echte fans. Maar misschien krijgen zij nu meer de kans om hun ploeg live aan het werk te zien nu er minder toeristen komen.
 
Terug
Bovenaan