Spaans voetbal 2021-2022

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
Het is vooral genieten om al die succeso's niet meer te moeten horen over hoe geweldig Barcelona en Messi zijn, gatver dat verhaaltje werd afgezaagd.

Jammer voor de echte fans. Maar misschien krijgen zij nu meer de kans om hun ploeg live aan het werk te zien nu er minder toeristen komen.
Messi en Barcelona waren toch ook geweldig.

Soit. Hopelijk kunnen ze 2003 overdoen.
 
Barcelona live zien kan altijd, dat stadion zit nooit vol.

Tegenwoordig niet meer nee. Het is al een aantal jaar geleden dat ik nog live ben gaan kijken. Toen zat het stadion toch altijd mooi vol. Maar ja toen kon je kijken naar geweldenaars als Messi en Iniesta. Ongelofelijk om die twee live aan het werk te zien.
Eerlijk gezegd zou ik met de huidige toestand de moeite niet meer doen om daarvoor naar Barcelona te reizen. Klinkt een beetje als successuporter, maar voor dat geld wil je natuurlijk ook wel wat moois zien :)
 
Tegenwoordig niet meer nee. Het is al een aantal jaar geleden dat ik nog live ben gaan kijken. Toen zat het stadion toch altijd mooi vol. Maar ja toen kon je kijken naar geweldenaars als Messi en Iniesta. Ongelofelijk om die twee live aan het werk te zien.
Eerlijk gezegd zou ik met de huidige toestand de moeite niet meer doen om daarvoor naar Barcelona te reizen. Klinkt een beetje als successuporter, maar voor dat geld wil je natuurlijk ook wel wat moois zien :)
Mooi vol maar toch niet helemaal uitverkocht wat ook gewoon moeilijk is voor zo'n groot stadion. Ik ga zelf ook al jaren naar Barcelona. De laatste paar jaar is inderdaad wel erger.
 
Wat een triestige wedstrijd weer gisteren. Cadiz dat vanaf minuut 1 maar één duidelijk doel heeft: een dubbele muur trekken.

Tsja, begrijp me niet verkeerd. Ik besef maar al te goed dat je als degradatiekandidaat niet alle sluizen moet gaan open zetten in het Bernabeu (of Camp Nou), maar er zijn wel grenzen imo. Wat ik gisteren gezien heb heeft niets met voetbal te maken. Er zijn genoeg ploegen gepasseerd die wel de intentie hadden om ten minste proberen te scoren in de omschakeling en naar huis gingen met een punt, of zelfs drie punten.

Ik stoor me vooral aan het feit dat de arbitrage in Spanje totaal niet optreed tegen al dat tijdrekken. Dat die keeper geen gele kaart heeft gekregen is pure waanzin. Ik heb zelfs reacties gelezen van Barcelona-fans die hier hetzelfde over denken, dat zegt toch wel iets. Ze hebben het zelf ook genoeg meegemaakt natuurlijk.

Nogmaals: Absoluut begrip voor kleine ploegen die voor een defensievere aanpak kiezen in zo'n wedstrijd. Logisch ook, maar al dat spelbederf erbij moet dringend aangepakt worden.
 
Wat een triestige wedstrijd weer gisteren. Cadiz dat vanaf minuut 1 maar één duidelijk doel heeft: een dubbele muur trekken.

Tsja, begrijp me niet verkeerd. Ik besef maar al te goed dat je als degradatiekandidaat niet alle sluizen moet gaan open zetten in het Bernabeu (of Camp Nou), maar er zijn wel grenzen imo. Wat ik gisteren gezien heb heeft niets met voetbal te maken. Er zijn genoeg ploegen gepasseerd die wel de intentie hadden om ten minste proberen te scoren in de omschakeling en naar huis gingen met een punt, of zelfs drie punten.

Ik stoor me vooral aan het feit dat de arbitrage in Spanje totaal niet optreed tegen al dat tijdrekken. Dat die keeper geen gele kaart heeft gekregen is pure waanzin. Ik heb zelfs reacties gelezen van Barcelona-fans die hier hetzelfde over denken, dat zegt toch wel iets. Ze hebben het zelf ook genoeg meegemaakt natuurlijk.

Nogmaals: Absoluut begrip voor kleine ploegen die voor een defensievere aanpak kiezen in zo'n wedstrijd. Logisch ook, maar al dat spelbederf erbij moet dringend aangepakt worden.
Nee hoor, moest 10j geleden al aangepakt worden toen Barça hier enorm onder leed omdat het elke wedstrijd idd van dat was...

Nu is dat voor Real vervelend maar de situatie is op zich niets nieuws (enkel was het nu eens te zien bij een wedstrijd van Real).
 
Nee hoor, moest 10j geleden al aangepakt worden toen Barça hier enorm onder leed omdat het elke wedstrijd idd van dat was...

Nu is dat voor Real vervelend maar de situatie is op zich niets nieuws (enkel was het nu eens te zien bij een wedstrijd van Real).
Ik zeg ook niet dat het iets nieuws is hè, aangezien ik letterlijk zeg dat Barcelona het ook al genoeg heeft meegemaakt. Tuurlijk is dat al jaren bezig, maar nu valt het gewoon meer op omdat je serieus afhankelijk bent van Benzema. Vroeger won je dit soort potjes veel vlotter omdat o.a. Ronaldo er nog was.

Real heeft het eerder dit seizoen ook al meegemaakt tegen Osasuna geloof ik en vorig jaar waren er ook enkele wedstrijden waar ik mij serieus ergerde. Ik probeer ook meestal eerst zelf naar m'n eigen ploeg te kijken, want in het verleden in het Ronaldo tijdperk waren er genoeg wedstrijden waar er veel te slap werd begonnen en je op achterstand kwam om vervolgens op een dubbele muur te stuiten en te verliezen. Echter tegen Cadiz kon ik Real eigenlijk weinig tot niets verwijten. Ja, dat de laatste pass niet altijd perfect was en de enkele mogelijkheden niet benut werden, maar bon dan speel je ook geen 0-0 uiteraard.
 
Wat een draak van een wedstrijd (RCD Mallorca - Barça). Precies een random wedstrijd uit de JPL.
Barça heeft gedaan wat het moest doen (gezien de COVID19 besmettingen en ziekenhuis vol geblesseerden) en daar eindigt het ook bij.
Gisteren nog de documentaire gezien "Take the ball, pass the ball". Als je dat niveau vergelijkt met wat je tegenwoordig ziet van Barça dan barst je spontaan in huilen uit.
Toch zie ik een beetje licht aan de horizon. Pedri en Ansu Fati zouden stilletjes aan moeten terugkomen en dan heb je natuurlijk nieuwe aanwinst Ferran Torres. Ben benieuwd :)
 
Ik ken er niks van maar ze gaan toch zo geen geld betalen voor Torres als ze weten dat ze hem niet kunnen registreren?
 
Ik ken er niks van maar ze gaan toch zo geen geld betalen voor Torres als ze weten dat ze hem niet kunnen registreren?
Na de Messi saga durf ik er geen geld op zetten. Blijkbaar moeten ze een speler verkopen of zien dat dembele zijn nieuw contract ondertekend.
 
Er is ook veel misgelopen met de onderhandelingen met Dembélé. Denk dat ze nu nog Umtiti willen lozen, want die verdient ook nog behoorlijk wat.
Vraag me af wat een Ferran Torres denkt als hij dit Barça ziet spelen tegen Granada. Ik zou om een retourtje vragen naar City. Wat een dramatische wedstrijd (WEERAL).
 
Lol Lucky Luuk...

Soit, ik zie dit Barça niet winnen van Real, toch weer zeer zwak... Een ploeg die niet op elkaar is ingespeeld en een ondermaatse Busquets, Ferran Torres die al 3 maanden niet meer gespeeld heeft.

Real blijft de touwtjes in handen hebben tenzij Barça opeens een stuk sterker gaat spelen in de 2e helft.
 
Ik ben benieuwd wat La Liga gaat uitvinden om Barcelona alsnog de Supercopa te laten spelen volgend jaar :unsure: Of ze gaan het mogen uitleggen aan de Arabieren.
 
Ik ben benieuwd wat La Liga gaat uitvinden om Barcelona alsnog de Supercopa te laten spelen volgend jaar :unsure: Of ze gaan het mogen uitleggen aan de Arabieren.
Ge bedoelt zoals Real de afgelopen 2 jaar al mag meedoen zonder of beker of Liga te hebben gewonnen?
 
Terug
Bovenaan