Spaans voetbal 2021-2022

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
Bon, over gisteren nog. Als er één ding duidelijk is geworden dan is het wel dat Ancelotti moet opkrassen na het einde van dit seizoen. Ik heb hem nog lang verdedigd, maar hij heeft zo te zien duidelijk zijn beste periode achter de rug. Keer op keer dezelfde fouten. Ik had gehoopt na de tweede helft tegen PSG dat hij zou inzien dat een middenveld Kroos + Modric niet meer werkt tegen de topploegen, maar neen. Weer van hetzelfde. Ook Nacho linksback zetten is één van de domste keuzes die ik ooit al gezien heb. Barcelona speelt daar met Traoré of Dembélé op rechts, tsja kinderspel voor die jongens dan. Met Mendy in de ploeg had het bij de rust volgens mij nog 0-0 gestaan, die twee goals hadden althans niet op die manier gevallen. Mendy werd gisteren samen met Benzema duidelijk gemist.

Bijkomend is dat Carlo zijn bank gewoon amper gebruikt. Je hebt daar spelers als Hazard, Isco, Bale, Ceballos, Jovic, ... die buiten Atlético/Barcelona gewoon bij elke La Liga club in de basis zouden staan. Waarom die mannen dan amper mogen spelen in La Liga is mij een compleet raadsel. Hierdoor zijn zoveel spelers oververmoeid en dat zie je zo hard. Vinicius is heel sterk begonnen, maar is nu wat minder en das volgens mij puur door vermoeidheid. Ancelotti heeft die altijd laten staan samen met Benzema. Geef die jongen eens wat rust. Met Hazard in de plek moet je ook gewoon kunnen winnen van de meerderheid van de Spaanse ploegen hoor. Kroos en Modric zijn zowat op hun retour en spelen quasi alles, tsja dat kunnen zij ook niet meer aan. Nochtans heb je met Ceballos, Camavinga, Valverde en Isco genoeg kwaliteit om dat op te vangen.

Tactiek gisteren trok ook gewoon werkelijk op niks. Ik heb nog nooit een ploeg Barcelona zo in de kaart zien spelen als Real gisteren. De 2-6 en de 5-0 tien jaar geleden waren minder erg. Dat was echt een verschil in kwaliteit, gisteren eerder een verschil in spelopvatting. Courtois behoudt ons daar nog voor een grotere afstraffing. Kan hier wel de slechte punten opsommen van gisteren, maar dan vrees ik dat deze post nog dubbel zo lang wordt.

Enfin. Ancelotti exit por favor. Enige reden waarom wij bovenaan staan is door de tandem Benzema/Vinicius en natuurlijk door Courtois. Haal 1 van de 2 weg en je hebt gemakkelijk tien punten minder. Eigenlijk moet Real zelfs nog meer punten hebben, want thuis 3x 0-0 spelen mag ook gewoon niet.


Wordt dit het jaar van Sevilla??

Toch impressionant wat Barça gisteren getoond heeft
Beetje laat dat je daarmee afkomt hè. Maandje of twee geleden zou dit een uitstekende vraag zijn geweest. Nu absoluut niet meer. 1 overwinning in de laatste 5 wedstrijden, krijgen nog heel moeilijk een goal gemaakt. Neen, die kunnen hun titelambities opbergen plus die worden nog voorbijgestoken door zowel Atlético als Barcelona.
 
Vandaag weer een pijnlijke nederlaag, op Celta B deze keer. En hoe...

We staan 1-0 achter wanneer een verdediger van Celta B, die al geel had, in de 70ste minuut onze spits torpedeert in de 16. We krijgen dan wel een penalty (deze keer kon de ref echt niet anders), maar hij weigert onbegrijpelijk om hem een tweede gele kaart te geven.

We scoren de gelijkmaker op de penalty, en twee minuten later komt Quiles (die ook al geel had) opnieuw alleen voor de keeper. Deze keer pakt hun keeper de bal, maar verliest Quiles zijn evenwicht en valt hij (waarbij hij zijn pols nog blesseert ook). In de verste verten geen schwalbe, want Quiles vraagt helemaal niet om een penalty. Hij valt gewoon omdat hij zijn evenwicht verliest. Toch trakteert de ref hem op een tweede gele kaart voor een schwalbe. Na 2 minuten discussiëren verlaat Quiles gefrustreerd het veld.

Vijf minuten voor tijd scoren we de winning goal, maar uiteraard is de bal zogezegd niet over de lijn geweest. Los daarvan fluit de ref ook fout op de doelman, terwijl er absoluut geen contact was.


En in de laatste minuut incasseren we met zijn tienen nog de 2-1.

Na de match vertelt Quiles dat het eerste wat de ref hem na zijn rode kaart gezegd had, was "dat zijn loopbaan als ref op het spel staat vandaag, en dat hij een probleem zou hebben als hij twee penalties voor Depor zou fluiten." Tja. En dat staat dan nog los van het feit dat Quiles niet eens om een penalty vroeg of er zelfs een verwachtte. De reactie van de ref spreekt dus boekdelen.

De titel en rechtstreekse promotie zijn gaan vliegen, dus nu hopen dat we de play-offs nog halen, en op tijd onze vorm recupereren. Want het is vrij duidelijk dat ze er alles gaan aan doen om ons niet te laten stijgen.
 
Die ref bij Sevilla - Real :laugh: :wallbash: . Eerste helft moet Camavinga altijd zijn 2de geel krijgen maar fluit hij zelfs geen fout. Nu keurt hij een goal van Vini af voor handspel terwijl die duidelijk de bal speelt met bovenkant borst/schouder. :help:
 
Wat een belachelijke arbitrage bij Sevilla-Real. Vinicius scoort een zuiver doelpunt doelpunt en wordt afgekeurd voor vermeend handspel. Ongelofelijk.
 
Die ref bij Sevilla - Real :laugh: :wallbash: . Eerste helft moet Camavinga altijd zijn 2de geel krijgen maar fluit hij zelfs geen fout. Nu keurt hij een goal van Vini af voor handspel terwijl die duidelijk de bal speelt met bovenkant borst/schouder. :help:
En in de eerste helft bij een 0-0 stand had Real ook een penalty mogen krijgen, maar die beelden zou ik nog eens terug willen kijken. Daarstraks ook ergens een dikke fout op Modric die gewoon genegeerd wordt haha.

Deze fase is echter compleet belachelijk. Als je al zoveel tijd nodig hebt om een besluit te nemen...

Nu wel OVERVERDIEND 2-2. Erop en erover aub.
 
En in de eerste helft bij een 0-0 stand had Real ook een penalty mogen krijgen, maar die beelden zou ik nog eens terug willen kijken. Daarstraks ook ergens een dikke fout op Modric die gewoon genegeerd wordt haha.

Deze fase is echter compleet belachelijk. Als je al zoveel tijd nodig hebt om een besluit te nemen...

Nu wel OVERVERDIEND 2-2. Erop en erover aub.
Die fase heb ik gemist dan.

Benzema! :love: . Knappe assist van Rodrigo. Knappe 2de helft van Real!
 
Dani Alves gisteren gezegd dat Real Madrid geluk heeft dat Barcelona hun opmars zo laat is begonnen. Dat moet je vooral zeggen als je net nog 0-1 thuis verloren hebt van Cadiz. :rofl:

Daar bij Barcelona zijn ze toch ook nooit verlegen voor een onnozele uitspraak.
 
Dani Alves gisteren gezegd dat Real Madrid geluk heeft dat Barcelona hun opmars zo laat is begonnen. Dat moet je vooral zeggen als je net nog 0-1 thuis verloren hebt van Cadiz. :rofl:

Daar bij Barcelona zijn ze toch ook nooit verlegen voor een onnozele uitspraak.
Dat is toch gewoon maar wat rivaliteit. En barcelona had er toch ook gewoon een goede reeks opzitten in de competitie. Maar los daarvan heeft Real Madrid zelf ook weinig punten laten liggen.
 
En het is wéér van dat. Om razend van te worden.

Tegen Athletic Bilbao B speelde Deportivo 1-1 gelijk. We dienden echter klacht in bij de RFEF, omdat Bilbao met twee geschorste spelers op het veld stond. De spelers in kwestie pakten twee speeldagen eerder opzettelijk geel. De week erna moest Bilbao dan zogezegd spelen tegen Extremadura, maar die zijn failliet en werden geschrapt uit de competitie, waardoor iedere partij tegen hen op een forfaitscore eindigt. De spelers hadden dan zogezegd hun schorsing uitgezeten in die niet-gespeelde match. Wat natuurlijk nonsens is.

Dit is een zaak met meerdere precedenten de afgelopen jaren, eentje nog van dit seizoen in Tercera RFEF zelfs. In alle gevallen werd door de RFEF besloten om het gelijk aan de ploeg te geven die de klacht indiende, wat Deportivo zou zijn in dit geval . Nu beslist datzelfde RFEF plots het tegenovergestelde. Racing Santander is de grote bevoordeelde natuurlijk, voor de zoveelste keer.

Dit krijg je gewoonweg niet meer uitgelegd, maar who cares natuurlijk. Fucking apeland. Nu zit het spel natuurlijk op de wagen, want alle ploegen die nog tegen Extremadura moeten spelen, gaan nu opzettelijk gele kaarten pakken om hun schorsing "uit te zitten" tegen hen. Pure competitievervalsing.

Om het even op te sommen:
- Atletico "supporters" vermoorden een Deportivo-supporter in Madrid. Slaan hem dood en gooien zijn lichaam in de rivier. Er zijn beelden met herkenbare gezichten --> Zaak wordt geklasseerd. Deportivo moet vier matchen lang de tribune van de spionkop sluiten, terwijl degene die de moord gepleegd hebben geen enkele straf krijgen. Zij brengen nog wekelijks met honderden de Hitlergroet in het Calderón.
- Zaragoza koopt verschillende matchen om waardoor ze zich redden op de laatste speeldag ten koste van Deportivo --> Deportivo krijgt geen enkele compensatie, Zaragoza komt er mee weg
- Extremadura komt met 6 A-spelers aan de aftrap tegen Deportivo, terwijl het er minstens 7 moeten zijn. De rest zijn B-spelers. Deportivo verliest stomweg tegen een B-ploeg, maar goed, regels zijn regels --> Allemaal geen probleem, Deportivo degradeert
- Fuenlabrada, met medewerking van Tebas, verzwijgt corona-besmettingen in de hoop de play-offs te halen. Uiteindelijk mogen we niet eens onze laatste speeldag spelen, waardoor we degraderen --> Allemaal geen probleem, Deportivo degradeert
- Racing Santander, dat 6 punten achter Deportivo staat op de tweede plaats, verzint corona-besmettingen omdat ze hun sterkhouder verloren zijn met een blessure. SER Cantabria (media uit Santander zelf) legt bloot dat Racing contacten heeft binnen de RFEF, en dat er helemaal geen spelers van Racing symptomen hebben, behalve dan die ene speler die positief testte --> Match wordt uitgesteld vanwege 1 geïsoleerd geval. Uiteindelijk scoort de speler die eigenlijk geblesseerd was de winning goal voor hen in Riazor, waardoor heel ons seizoen kantelt.
- Bilbao Athletic start aan de aftrap met twee geschorste spelers. Andere ploegen in gelijkaardige situaties lieten geschorste spelers nochtans niet aantreden wanneer ze de week ervoor de forfaitzege tegen Extremadura kregen --> Allemaal geen probleem
- Jarenlange absurde scheidsrechterlijke dwalingen in ons nadeel

En zo kan ik nog even doorgaan. Er gaan meer en meer stemmen op om in Portugal aan te treden. Ik denk niet dat ze daar op Deportivo zitten te wachten, maar van mijn part mogen ze dat direct doen. Walgelijk land.
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment is de kans zeer reëel dat Deportivo in de finale van de play-offs voor promotie in Riazor tegen Celta B zal mogen spelen.

Als we naast de promotie grijpen door in eigen huis te verliezen tegen de B-ploeg van de aartsrivaal, die dan hun promotie in ons stadion zouden vieren, praten we mogelijks over een van de grootste vernederingen in de geschiedenis van het voetbal wereldwijd. Toch weer typisch dat het ons weer moet overkomen :unsure:
 
Op dit moment is de kans zeer reëel dat Deportivo in de finale van de play-offs voor promotie in Riazor tegen Celta B zal mogen spelen.

Als we naast de promotie grijpen door in eigen huis te verliezen tegen de B-ploeg van de aartsrivaal, die dan hun promotie in ons stadion zouden vieren, praten we mogelijks over een van de grootste vernederingen in de geschiedenis van het voetbal wereldwijd. Toch weer typisch dat het ons weer moet overkomen :unsure:

Ik hoop dat jullie winnen, ik ben zo waanzinnig nieuwsgierig om eens een positieve post van u over Deportivo te lezen.
 
Ik hoop dat jullie winnen, ik ben zo waanzinnig nieuwsgierig om eens een positieve post van u over Deportivo te lezen.
Begin dit jaar was ik eens positief. Vlak erna pakten we 7 op 27, terwijl Racing Santander 25/27 pakte, en speelden we de titel kwijt :unsure:

Op zich hebben we veel dingen goed gedaan dit jaar, maar het probleem is dat de spelers de druk niet aankunnen. Het zijn onervaren spelers van derde klasse niveau, en dan spelen ze voor een ploeg met een entourage van een subtopper uit Primera. Soms zie je ze letterlijk verstijven van angst. Dus neen, ik heb geen goed oog in die play-offs.
 
Terug
Bovenaan