Spaans voetbal 2021-2022

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
Het was dan volgens mij ook geen kritiek op Barcelona, of Real Madrid. Maar de supercup is trouwens van de voetbalbond en niet la liga.
 
Ge bedoelt zoals Real de afgelopen 2 jaar al mag meedoen zonder of beker of Liga te hebben gewonnen?
Voel je je nu echt persoonlijk aangevallen door die opmerking? :unsure: Was toch duidelijk een steek naar de RFEF en La Liga. Ik vind het nog altijd absurd dat ze die beker even op een ander contintent gaan spelen.

Er zijn nu eenmaal vier ploegen in die nieuwe Supercopa, en Real Madrid beantwoordde telkens effectief aan de vereisten om te mogen meedoen. Uiteraard zijn die vereisten zodanig opgezet om er quasi zeker van te zijn dat Real en Barcelona telkens naar Saudi-Arabië mogen.

Maar nu Barcelona helemaal uit de boot lijkt te vallen, vraag ik me oprecht af of ze geen excuus gaan bedenken om hen toch mee te kunnen krijgen. Want het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat de Arabieren niet tevreden gaan zijn als Barcelona ontbreekt op "hun" tornooi.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha rustig mensen, ik ben niet degene die zich aangevallen voelt :)

Alé, enkel vorig jaar dan geen titel maar wel supercup meedoen :)

Vind het enkel ironisch dat je zegt "eens zien wat ze gaan uitvinden om Barcelona in de supercup te houden" maar dan wel verdedigt dat Real perfect binnen de regels mag meedoen aan de supercup... Tjah, als ze de regels weer aanpassen dat heel de top 6 van Spanje mag meedoen (eindstand competitie), zullen die 6 ploegen toch ook weer voldoen aan de (dan nieuwe) regels?

Voor mij persoonlijk maakt het me geen lor uit, de bekerwinnaar en de titelwinnaar verdienen het, de twee andere uitgenodigde ploegen imho niet, of dat nu Barcelona, Real, Valencia of CF Pobla de Mafumet is.

Dat ze die regels enkele jaren terug hebben aangepast om het "spektakel" ten goede te komen (het geld), tjah... Hoefde persoonlijk voor mij niet.
 
Als een ploeg vroeger zowel La Liga als de Copa won, dan werd de nummer 2 van de competitie of de verliezende finalist van de Copa ook uitgenodigd om die Supercopa te spelen. Dat element heeft er altijd al in gezeten, en dat is in alle landen zo. Barcelona won de Supercopa in 1996 ook zonder La Liga of de Copa gewonnen te hebben.

Mij ga je echt niet meekrijgen in de hele Real Madrid - Barcelona discussie hoor. In mijn ogen heeft geen van beide het recht om het slachtoffer te gaan uithangen.

Ik vind het persoonlijk nogal grappig dat je na die opmerking van mij de conclusie trekt dat ik Real Madrid verdedig. Want daar sta ik hier uiteraard wel voor bekend... Mijn liefde voor Real :unsure: In ieder geval, dit toont nog maar eens hoe obsessief sommige Real fans naar Barcelona kijken, en vice versa. Wees gerust, ik schat de ene niet hoger in dan de andere.
 
Laatst bewerkt:
Als een ploeg vroeger zowel La Liga als de Copa won, dan werd de nummer 2 van de competitie of de verliezende finalist van de Copa ook uitgenodigd om die Supercopa te spelen. Dat element heeft er altijd al in gezeten, en dat is in alle landen zo. Barcelona won de Supercopa in 1996 ook zonder La Liga of de Copa gewonnen te hebben.

Mij ga je echt niet meekrijgen in de hele Real Madrid - Barcelona discussie hoor. In mijn ogen heeft geen van beide het recht om het slachtoffer te gaan uithangen.

Ik vind het persoonlijk nogal grappig dat je na die opmerking van mij de conclusie trekt dat ik Real Madrid verdedig. Want daar sta ik hier uiteraard wel voor bekend... Mijn liefde voor Real :unsure: In ieder geval, dit toont nog maar eens hoe obsessief sommige Real fans naar Barcelona kijken, en vice versa. Wees gerust, ik schat de ene niet hoger in dan de andere.
Tjah, vervang dan "Real" door "Barça", nogmaals, maakt mij heus niets uit hoor...

Het ging me niet om de naam van de ploeg die je verdedigt maar wel dat je een vraag stelt hoe ze ploeg X erin zouden sluizen, terwijl dit format eigenlijk nog maar 3 jaar bestaat en er bij het begin van dit nieuw format heel veel om te doen was dat er opeens 2 "bonusploegen" bij kwamen die eigenlijk niet echt het recht had om mee te doen.

Vandaar, ironisch dat je dus satirisch verwacht dat ze zich in bochten gaan wringen om er nog een topploeg bij te krijgen terwijl dit 3 jaar geleden al gedaan was (en dus het huidige format omhelst waar je dan blijkbaar geen probleem mee hebt).

Zoals nogmaals gezegd, voor mij zijn de ploegen die een supercup moeten spelen (en dan liefst 1 finalewedstrijd ergens in Spanje op een neutraal terrein) de winnaar van de beker en de winnaar van de competitie (of zoals je zegt nummer 2 van de Liga indien de winnaar van de beker idem is als winnaar landstitel). Zijn dat Barça en Real, prima, zijn dat Gijon en Oviedo, ook prima (nog leuke derby ook).

Dus neen, het is hier geen Barça vs Real discussie...
 
Het is duidelijk wel een Barcelona - Real discussie, want ik geef een sneer naar de Spaanse bond(en), niet eens specifiek naar Barcelona, en jij sleept Real Madrid erbij. Integendeel, in mijn initiële opmerking refereer ik al impliciet naar het feit dat de uitbreiding van de Supercopa een paar jaar geleden ook belachelijk was.

Het huidige format van de Supercopa vind ik dus ook idioot, dat het in het buitenland gespeeld wordt nog idioter. Geen idee waar ik plots het tegendeel zou beweerd hebben.
 
Intussen zitten we weeral verwikkeld in een nieuw absurd verhaal. Dit weekend is de topper tussen Depor en Racing Santander., nr. 1 tegen nr. 2. Een van de sterkhouders van Racing raakte geblesseerd eerder deze week, en daarna hadden ze twee corona-positieven, toevallig de andere twee sterkhouders. Intussen heeft de rest van de ploeg al twee dagen op rij negatief getest.

Toch weigerde Racing plots om naar La Coruña af te reizen, zogezegd uit vrees dat er nog meer besmettingen gaan komen. De RFEF gaf hen gelijk: match uitgesteld. Dit terwijl Deportivo bv wél moest spelen twee maanden geleden, toen er twee spelers positief testten op Covid, de ochtend van de match. Bij Racing testen ze al twee dagen allemaal negatief.

In hun statement zegt de RFEF dat iedereen die in contact is gekomen met Soko (de eerste speler bij Racing die positief was), 7 dagen in quarantaine moet. Dat er vier spelers van Racing Santander B de ganse week bij Soko gezeten hebben met de eerste ploeg, en zelfs samen gespeeld hebben, waren ze bij de RFEF even vergeten. Zij spelen op dit eigenste moment een match een divisie lager. Blijkbaar is de voorzitter van Racing bezorgd om meer besmettingen, maar kan de B-ploeg hem gestolen worden. Dat is allemaal geen probleem. Onwaarschijnlijk dat de corruptie in Spanje er zo dik op ligt, en er niks aan gedaan wordt. Integendeel, Deportivo wordt somehow weer bestempeld als de slechterik in het verhaal.

La Liga Santander indeed. Dit is de eerste match in gans Spanje die uitgesteld wordt door maar 2 spelers die positief testten, terwijl hun ploeggenoten al twee dagen op rij allemaal negatief waren. Zelfs Real Madrid speelde in december een match terwijl er 6 positief getest hadden.

Eerste, tweede of derde klasse, het maakt allemaal niet uit. Bestolen worden we sowieso. Om nog maar te zwijgen van het feit dat we plots weer wekelijks de arbiters flagrant tegen hebben nadat zender Footters in oktober de competitie gekocht heeft. 40% van hun inkomsten komt van Deportivo. Zeer toevallig. Zucht.
 
Carlo is er een soepje van aan het maken hoor. Gisteren weer een uitstekende kans om de Copa nog eens te winnen weggegooid. Casemiro, Rodrygo en Vinicius in de basis droppen die nog maar net terug waren van hun interlands met Brazilië. Valverde hoort in wedstrijden zoals gisteren ALTIJD te starten en weer eens een belachelijk wisselbeleid.

Op deze manier moeten we nog oppassen voor de titel, want het is keer op keer dezelfde basiself terwijl er een paar bij zitten die serieus nood hebben aan rust. Vroeg of laat zijn die mannen uitgeblust of kampen ze met blessures. Ik lees regelmatig dat onze selectie in de breedte op niks trekt, maar als je mannen als Bale, Ceballos, Hazard en Jovic op de bank kan zetten? Het probleem is dat die mannen amper gebruikt worden, waardoor ze gewoon geen ritme of vorm hebben als ze wél moeten opdraven. En dan wordt er op geklaagd dat ze te kort komen. :wtf:

Hoewel ik geen al te hoge pet op heb van Guardiola, maar je zou als Real-fan bijna hopen dat hij coach wordt.
 
Dani Alves degoutant varken, smerig op Carasco. En dan nog gebaren dat het onterecht is.

Dejong komt ook goed weg want mag ook rood zijn, VAR zal nie durven zkr 2 minuutjes later
 
Dani Alves degoutant varken, smerig op Carasco. En dan nog gebaren dat het onterecht is.

Dejong komt ook goed weg want mag ook rood zijn, VAR zal nie durven zkr 2 minuutjes later
Vooral niets zeggen over de overtreding van Wass op Ferran Torres dat ook rood had moeten zijn (laatste man).

Soit, oververdiende zege van Barça met een enorm zwak Atletico... Tijd dat Simeone het daar afbolt en plaats maakt voor een ander, zijn passie druipt er al jaren niet meer van af, zowel bij hem niet alsook bij de ploeg niet.
 
Vooral niets zeggen over de overtreding van Wass op Ferran Torres dat ook rood had moeten zijn (laatste man).

Soit, oververdiende zege van Barça met een enorm zwak Atletico... Tijd dat Simeone het daar afbolt en plaats maakt voor een ander, zijn passie druipt er al jaren niet meer van af, zowel bij hem niet alsook bij de ploeg niet.
Ik heb nie alles gezien, pas opgezet bij 2-1 en dan vooral als achtergrond geluid. Maar die 2 fouten vielen wel op
 
Overtreding en reactie van Dani Alves was inderdaad degoutant, nergens voor nodig. Alsook het gemekker van Xavi en die assistent(?) langs de zijlijn. Je speelt eigenlijk nog eens een goede wedstrijd, zelfs de beste van Barcelona die ik in lange tijd gezien heb. Hou je dan toch niet bezig met zulke zaken denk ik dan.

Vooral de eerste helft vond ik echt goed van Barcelona. Ik denk wel dat ze hierop kunnen bouwen naar volgend seizoen toe. De Champions League afdwingen zal wel geen probleem worden denk ik. Ik vermoed dat Betis daar nog wel tussenuit zal vallen en dan zijn ze toch al minstens derde. Atlético vond ik dan weer dramatisch en die zijn eigenlijk niet veel beter dan Barcelona dit seizoen. In tegendeel zelfs, ze staan momenteel er gewoon onder. Hoogtijd dat Simeone daar vertrekt want er is een frisse wind nodig.

Benieuwd of Real kan profiteren van het puntenverlies van Sevilla straks. Normaliter mag Granada thuis geen probleem zijn, maar de tijd dat we zulke wedstrijden op voorhand al gewonnen hadden is voorbij.
 
Is er gene var in Spanje ? Die tackle van Asensio 😒
En de hoogdagen van Vinicius zijn precies ook over man man .. ze gaan nog roepen om Hazard om het kampioenschap te redden.
 
Is er gene var in Spanje ? Die tackle van Asensio 😒
En de hoogdagen van Vinicius zijn precies ook over man man .. ze gaan nog roepen om Hazard om het kampioenschap te redden.
Vinicius heeft gewoon Benzema nodig en omgekeerd.

Daarnaast heeft Vinicius gewoon veel te veel gespeeld. Is nog altijd maar 21 jaar hè, die heeft ook af en toe eens nood aan rust. Je hebt nochtans de perfecte speler hem af te lossen voor wat wedstrijden, maar bon.

Ancelotti heeft gewoon veel te weinig gebruikt gemaakt van de breedte en nu ze moeten opdraven bakken ze er niks van, tsja das logisch. Ik verschiet er al van dat Modric rust krijgt.
 
Rant incoming:

Deportivo heeft gisteren de inhaalmatch tegen Racing verloren met 0-1. Doelpunt en assist van de twee spelers die eigenlijk afwezig hadden moeten zijn, maar Racing slaagde erin om de match twee weken geleden uit te stellen dankzij hun connectie in de RFEF. En dan heb ik het nog niet over de arbiter gehad, met als orgelpunt de loepzuivere penalty die we weer niet krijgen.

Op een bepaald moment kreeg een speler van Racing (terecht) een fout tegen, die al geel had op dat moment. Hij katapulteerde uit frustratie de bal uit het stadion, en ging neus aan neus staan met de arbiter. De ref blijft ijzig kalm staan, en doet niks. Vijf minuten later mag Juergen van Depor alleen op doel afgaan, maar plots fluit de arbiter alsnog voor een overtreding van Racing 5 seconden geleden in plaats van balvoordeel te geven. Juergen doet vanop afstand een wegwerpgebaar. De ref loopt er als een bezetene naartoe, en geeft hem meteen geel voor protest. Pardon my language, maar het is echt om het schijt van te krijgen.

Onze spelers moeten letterlijk vermoord worden vooraleer we een fout meekrijgen. Vorige week ook nog, toen Miku een elleboogstoot krijgt in de 16. De ref doet meteen teken dat hij moet opstaan, dat er niks aan de hand is. Een paar seconden later moet Miku van het veld voor verzorging, want hij is aan het bloeden als een rund. Blijkbaar kan Miku volgens de ref een gapende hoofdwonde veinzen. Sinds zender Footters de competitie gekocht heeft en het de "Primera RFEF Footters" geworden is, spelen we met 11 tegen 12. Dat terwijl ik daarvoor eigenlijk niet te klagen had over de refs. Zeer toevallig weer.

Racing is alleszins in hun missie geslaagd om Deportivo volledig te destabiliseren, met hulp van de bond. Het feit dat de lokale media uit Santander zélf aan het licht brengt dat Racing contacten heeft binnen de RFEF, zegt al genoeg. Ik zou hier het volledige relaas van de feiten kunnen schrijven, maar dan ben ik nog een uur bezig. Het staat in ieder geval uitvoerig op de site van SER Cantabria.

Ik mag me er eigenlijk niet teveel in opjagen, maar het is toch echt om gek van te worden. Ik vraag me soms echt af waaraan Deportivo dat allemaal verdiend heeft. Het is onder meer zwart op wit bewezen geweest dat onze eerste degradatie een rechtstreeks gevolg was van de omkopingen van Zaragoza. Sommige personen kregen er zelfs een gevangenisstraf voor. Hebben we daarvoor iets van compensatie gezien? Nee, de rechter zegt doodleuk, "Deportivo had maar meer punten moeten behalen". Stel je maar eens voor Barcelona kampioen speelt met 1 miezerig punt voorsprong op Real Madrid, waarna uitkomt dat Barcelona de laatste 5 matchen heeft omgekocht. Toch mogen ze hun titel behouden, "want Real Madrid had maar meer punten moeten pakken in hun andere wedstrijden". Dan het Fuenlabrada-schandaal, nu het Racing-schandaal,... Het tart alle verbeelding. Elke keer opnieuw zijn we het slachtoffer, elke keer opnieuw komt iedereen er mee weg, en elke keer opnieuw worden wij dan nog als "llorones" bestempeld.

Toen Sevilla en Celta destijds om bullshit administratieve redenen naar derde klasse moesten degraderen, was Deportivo de énige ploeg in Primera en Segunda die protesteerde en er alles aan deed om dat te voorkomen. En uiteindelijk is het nog gelukt ook. Uitgerekend in Vigo liepen ze toen zelfs rond met spandoeken met "Gracias Depor" erop. Dan gebeurt twintig jaar later het omgekeerde, en steken zelfs die twee ploegen een mes in je rug. Als we nu wéér de promotie mislopen dankzij de corrupte RFEF, begint onze toekomst er echt wel heel grimmig uit te zien.
 
Gisteren weer van dat. Depor krijgt drie gele kaarten in 3 minuten in de eerste helft, voor 1 lichte overtreding op het middenveld, en 2 duels die zelfs geen overtredingen waren. Ferrol deelt de ene schop na de andere uit, allemaal geen probleem.

In de laatste minuut van de match, slaat een Ferrol verdediger met een geweldige save de winning goal uit doel. Scheids staat erop te kijken met perfect zicht. Niks.



Dat dit nu al maandenlang op wekelijkse basis gebeurt, is uiteraard geen toeval meer. En wat kan je eraan doen? Niks. Het moment dat een trainer of speler er na de match iets van zegt, wordt hij wekenlang geschorst. Dit is nog erger dan La Liga. Derde klasse wordt letterlijk georganiseerd door de scheidsrechtersbond, dus er zit geen enkele controle meer op.
 
Terug
Bovenaan