Spaans voetbal 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 14

Guest
Spanish-La-Liga-logo.png

Kalender

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer genoeg niet voldoende om wederom een beschamende nederlaag af te wenden.

Ik heb het ondertussen echt gehad met Zidane en het hele beleid eromheen. Tegen volgend seizoen een andere trainer aub.
 
Jammer genoeg niet voldoende om wederom een beschamende nederlaag af te wenden.

Ik heb het ondertussen echt gehad met Zidane en het hele beleid eromheen. Tegen volgend seizoen een andere trainer aub.
Clement is rijp voor een tussenstap 😆
 
Jammer genoeg niet voldoende om wederom een beschamende nederlaag af te wenden.

Ik heb het ondertussen echt gehad met Zidane en het hele beleid eromheen. Tegen volgend seizoen een andere trainer aub.
Het is idd tijd om hem met alle respect af te zwaaien, hij en een paar spelers.
 
Het is idd tijd om hem met alle respect af te zwaaien, hij en een paar spelers.
Samenwerking stopzetten op het einde van het seizoen, dat komt toch nog altijd beter over dan dat je hem midden in een seizoen ontslaat. Dat verdient hij nu ook weer niet. En nu hem ontslaan zou toch weinig effect hebben want je gaat toch geen prijs meer pakken. In de CL geloof ik niet.

Ik zag een tweede termijn wel zitten onder Zidane hoewel het een riskante zet was om hem aan boord te halen, maar hij blijft jammer genoeg vasthouden aan de spelers waarmee hij successen heeft geboekt in zijn eerste periode.
 
Real moet gewoon een grondige vernieuwing doorvoeren. Marcelo, Lucas Vazquez, Isco, Benzema en Asensio zouden moeten vliegen, de bankzitters zouden dan meer kansen moeten krijgen, zonder continuïteit gaat daar niemand 1 van de oude rotten van hun plaats verschuiven zolang Zidane daar coach is...

Er zou een trainer moeten komen die Hazard weer op zijn sterkst krijgt, is nu een paar weken weer in actie maar het scherp is toch serieus van de snee... 1 geweldige actie de eerste 10 minuten en dan niet meer gezien.
 
Asensio ben ik niet mee akkoord, die kan in mijn ogen onder een nieuwe trainer terug helemaal op niveau komen. Bij de rest kan je gerust nog Varane en Modric toevoegen.
 
Zidane is toch ook gewoon de zoveelste trainer die enkel successen kan boeken als de hele kern met kop en schouders boven de rest uitsteekt?
Voor de titels die hij gehaald heeft had hij uiteindelijk enkel kleedkamer management nodig want op het veld zelf kon je het simpelweg football manager stijl winnen.
Die kleedkamer van Real toen managen is ook wel een kwaliteit hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je merkt aan alles wat die doet nu het wat minder gaat dat hij tactisch toch ook niet de grote meneer is.
Ik vind de gemiddelde leeftijd van de Real kern momenteel gevaarlijk hoog eerlijk gezegd. Daar mag toch dringend eens een verjongingskuur komen.
 
Asensio ben ik niet mee akkoord, die kan in mijn ogen onder een nieuwe trainer terug helemaal op niveau komen. Bij de rest kan je gerust nog Varane en Modric toevoegen.
Modric is nochtans de laatste paar weken de enige speler die constant blijft en blijft renderen, bij het aanbod van zijn contractverlenging ook zonder protesteren jaartje bijgedaan voor minder loon. Zo'n speler moet je zeker niet weg doen imho.
 
Zidane is toch ook gewoon de zoveelste trainer die enkel successen kan boeken als de hele kern met kop en schouders boven de rest uitsteekt?
Voor de titels die hij gehaald heeft had hij uiteindelijk enkel kleedkamer management nodig want op het veld zelf kon je het simpelweg football manager stijl winnen.
Die kleedkamer van Real toen managen is ook wel een kwaliteit hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je merkt aan alles wat die doet nu het wat minder gaat dat hij tactisch toch ook niet de grote meneer is.
Ik vind de gemiddelde leeftijd van de Real kern momenteel gevaarlijk hoog eerlijk gezegd. Daar mag toch dringend eens een verjongingskuur komen.
Grotendeels mee eens ja. Al zou ik de successen van Zidane ook zeker niet onderschatten. Al is er duidelijk een verschil tussen een goede kern overnemen en een goede kern bouwen. Dat laatste gaat 'm duidelijk niet goed af.

Modric is nochtans de laatste paar weken de enige speler die constant blijft en blijft renderen, bij het aanbod van zijn contractverlenging ook zonder protesteren jaartje bijgedaan voor minder loon. Zo'n speler moet je zeker niet weg doen imho.
Over Modric was ik nog aan het twijfelen, maar uiteindelijk moet er aan een nieuw team gebouwd worden en dan vrees ik dat Modric met zijn 35 er toch weinig tot geen plaats in heeft.
 
Fiqm hier, onder een nieuwe (opnieuw volledig betekenisloze) naam :) Deze keer is het tenminste een bestaand woord.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, Deportivo heeft een absoluut dieptepunt in haar geschiedenis bereikt. Historisch gezien hadden we nooit lager gestaan dan de vierde positie in de Spaanse derde klasse. Nu staan we vijfdes, met een match meer dan ploegen die net onder ons staan...

Tot overmaat van ramp worden volgend seizoen de onderste regionen in het Spaanse voetbal hervormd. De nieuwe derde klasse wordt de "Primera RFEF", met 2 reeksen van 20 ploegen. Daaronder krijgen we de "Segunda RFEF" (het huidige Segunda B), en daaronder de "Tercera RFEF" (het huidige Tercera). Deze laatste wordt dus de nieuwe vijfde klasse. Ploegen die dit jaar in Segunda B spelen, worden volgend jaar verdeeld onder deze drie divisies. Dit jaar is het dus mogelijk om te zakken van derde naar vijfde klasse.

En zoals we nu bezig zijn, loopt Deportivo effectief het gevaar om te zakken naar die vijfde klasse. "Gelukkig" heeft Abanca de club grotendeels opgekocht vorig jaar, en de club opdoeken zou voor hen zeer nadelig zijn. Ze hebben vorige week aangekondigd dat ze dringend "veranderingen" gaan doorvoeren. Hopelijk is stap 1 om ons bestuur en sportief directeur collectief op straat te zetten. Onwaarschijnlijk hoe incompetent die zijn. De vraag is natuurlijk, wat gebeurt er als we volgend jaar in vierde of vijfde klasse moeten aantreden? Valt er dan zelfs nog iets te redden, gezien onze schuldenberg?

Ik denk dat onze situatie nog een jaar of twee leefbaar is in derde klasse. Met een deftig bestuur, ons budget, en het feit dat we wekelijks terug voor 20.000 man zouden kunnen spelen, zou het volgend jaar mogelijk moeten zijn om de promotie af te dwingen. Als we echter verder zakken naar vierde of zelfs vijfde klasse... Is het finito, vrees ik.

Op vijf speeldagen van het einde van de reguliere competitie, hebben we dus nog een mathematische kans om volgend jaar in tweede, derde, vierde óf vijfde klasse te eindigen :) En dan klagen we in België over oerdomme competitieformats :censored:
 
Laatst bewerkt:
Jezus. Die penalty dat Barça nu tegenkrijgt is de meest belachelijke beslissing ever. Dat de VAR die niet corrigeert is nog meer onbegrijpelijk.
 

Dit kan toch niet meer??? Er is toch zwaar iets mis met die medische staf van Madrid!!!
Hoezo is Hazard de enige die dit soort blessureleed kent de afgelopen twee seizoenen als de ganse medische staff het probleem is?
 
Wat ik niet goed snap maar mss heb ik wat zaken gemist, Hazard was zeer twijfelachtig over het feit of hij het EK wel zou halen en nu stond hem al mee te trainen met Real Madrid en zou mss al meespelen dinsdag tegen Liverpool? :unsure:
 
Hazard gaat zeker nog niet meedoen tegen Liverpool, dat is echt nog te vroeg. Of ze moeten daar helemaal zot zijn natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan