New World

MMORPG PC New World

Ondermaats spel.

Weinig lore, enorm repetitief in zijn questing, weinig content, dungeons trekken op niets, combat voelt enorm beperkt en clunky aan, relatief kleine wereld om te ontdekken. Alsof ze gewerkt hebben aan 1 template voor town en mobs en wat minimale veranderingen hebben toegepast en dat over de gehele wereld hebben gedonderd. Factions, zelfde verhaal, bijna geen achtergrond, geen unieke eigenschappen, logo-swap.
GL beslist wie kan spelen of niet in faction wars. De dominante factie heeft te veel macht en er zijn niet echt failsafes op die dominantie.
De skilltree is, nogmaals, heel beperkt. Geen mounts, geen zwem-animatie (wtf?), autoban systeem abuse (als ge met genoeg mensen iemand report krijgt die een ban voor 24-72 uur.), etc...

Zie niet veel toekomst in deze MMO als ze niet snel met nieuwe interessante content komen.
Ik denk, da gij iets te hard naar WoW enal kijkt.

Ik snap u eerste paar opmerkingen, maar klagen over geen mounts enal; sorry maar no :p

Het hele punt van gebrek aan mounts is net het feit dat ge zo meer moet nadenken over hoe ge van punt a naar b gaat, maakt ook de spelwereld veel groter.

Kijk naar een WoW, van zodra da ge daar ne flying mount hebt is de wereld ineens enorm veel kleiner en kijkt ge ni eens meer naar de details.

Dungeons die op niets trekken? Ze zijn nochtans toffer en meer intensief dan wa ge in ne WoW of FF hebt. Die eerste is al een pittige maar de volgende paar hebben dan nog paar puzzeltjes er tussen ooK.

Qua template, true there. Mobs, towns, caves, alles komt ge 1001 keer tegen. EXACT hetzelfde probleem da er vroeger was in Everquest, SWG, WoW, Conan,...

MAAR de gebieden zijn wel enorm mooi. Ben gisteren in het 51-60 gebied in het noorden terecht gekomen. Da's echt super mooi daar.

Tis een nieuwe mmo, nieuw IP, ze hebben nog enorm veel werk. Het grote voordeel is dat er geen monthly fee is, kunt altijd binnen paar maand een terug komen kijken.

Ik amuzeer me momenteel vooral met crafting en dergelijke, leveling is echt een hel van zodra je 30 bent en al de quests zijn hetzelfde. Hopelijk veranderd dat snel maar ik betwijfel het.

We mogen niet vergeten dat het hele PvE gedeelte pas anderhalf jaar geleden begonnen is. Daarvoor was het eigenlijk puur PvP, maar om de MMO crowd wat aan te trekken hebben ze er quests in gestoken etc. Dermee dat het momenteel op nog niets trekt.

Kga een van de dagen nekeer die lore notes lezen, kheb eigenlijk van quests en notes etc bijna nog niets gelezen
 
Qua template, true there. Mobs, towns, caves, alles komt ge 1001 keer tegen. EXACT hetzelfde probleem da er vroeger was in Everquest, SWG, WoW, Conan,...
Ik kan niet spreken over Everquest of SWG, maar de diversiteit in zowel omgevingen als npc's en mobs was in games als WoW en Conan ook bij release wel oneindig veel groter. Ik maal er op dit moment niet echt om, omdat ik vaak maar een half uurtje of een uurtje per dag kan spelen. Maar doen alsof het spel op dit vlak vergelijkbaar is met wat je had aan diversiteit in WoW of AoC bij hun respectievelijke releases is de geschiedenis verkrachten hoor. Van de AAA-mmo's zijn LOTRO en ESO betere voorbeelden. LOTRO had bij release ook maar een stuk of vijf verschillende mobs waartegen je kon vechten, en ESO hergebruikt(e) ook constant dezelfde assets voor hun gebouwen.
 
Ik denk, da gij iets te hard naar WoW enal kijkt.

Ik snap u eerste paar opmerkingen, maar klagen over geen mounts enal; sorry maar no :p

Het hele punt van gebrek aan mounts is net het feit dat ge zo meer moet nadenken over hoe ge van punt a naar b gaat, maakt ook de spelwereld veel groter.

Kijk naar een WoW, van zodra da ge daar ne flying mount hebt is de wereld ineens enorm veel kleiner en kijkt ge ni eens meer naar de details.

Dungeons die op niets trekken? Ze zijn nochtans toffer en meer intensief dan wa ge in ne WoW of FF hebt. Die eerste is al een pittige maar de volgende paar hebben dan nog paar puzzeltjes er tussen ooK.

Qua template, true there. Mobs, towns, caves, alles komt ge 1001 keer tegen. EXACT hetzelfde probleem da er vroeger was in Everquest, SWG, WoW, Conan,...

MAAR de gebieden zijn wel enorm mooi. Ben gisteren in het 51-60 gebied in het noorden terecht gekomen. Da's echt super mooi daar.

Tis een nieuwe mmo, nieuw IP, ze hebben nog enorm veel werk. Het grote voordeel is dat er geen monthly fee is, kunt altijd binnen paar maand een terug komen kijken.

Ik amuzeer me momenteel vooral met crafting en dergelijke, leveling is echt een hel van zodra je 30 bent en al de quests zijn hetzelfde. Hopelijk veranderd dat snel maar ik betwijfel het.

We mogen niet vergeten dat het hele PvE gedeelte pas anderhalf jaar geleden begonnen is. Daarvoor was het eigenlijk puur PvP, maar om de MMO crowd wat aan te trekken hebben ze er quests in gestoken etc. Dermee dat het momenteel op nog niets trekt.

Kga een van de dagen nekeer die lore notes lezen, kheb eigenlijk van quests en notes etc bijna nog niets gelezen
Die dungeons zijn imo toch wel niet speciaal aan bosses zijn bullut sponges en mechanics die poepsimpel zijn.
 
Ik kan niet spreken over Everquest of SWG, maar de diversiteit in zowel omgevingen als npc's en mobs was in games als WoW en Conan ook bij release wel oneindig veel groter. Ik maal er op dit moment niet echt om, omdat ik vaak maar een half uurtje of een uurtje per dag kan spelen. Maar doen alsof het spel op dit vlak vergelijkbaar is met wat je had aan diversiteit in WoW of AoC bij hun respectievelijke releases is de geschiedenis verkrachten hoor. Van de AAA-mmo's zijn LOTRO en ESO betere voorbeelden. LOTRO had bij release ook maar een stuk of vijf verschillende mobs waartegen je kon vechten, en ESO hergebruikt(e) ook constant dezelfde assets voor hun gebouwen.
Ik heb het eerder over de omgevingen die allemaal hetzelfde zijn. Caves, dungeons, buildings etc allemaal copies van elkander. Mobs was iets anders da's waar. En hier is het idd echt erg dat het allemaal hetzelfde is.
 
Op dat vlak is ESO een betere vergelijking. Ik stoor mij daar nu nog altijd aan. Maar bijvoorbeeld WoW had echt wel een enorme diversiteit aan omgevingen, ook bij launch. Het startgebied van de Night Elfs was totaal verschillend in omgeving en sfeer als dat van, ja, al de andere rassen.
 
In dat opzicht was wow wel een uitblinker idd, zones waren heel uniek en het was altijd uitkijken naar wat je in de volgende zone ging tegenkomen, hier hebben ze daar duidelijk weinig moeite in gestoken. New World is waarschijnlijk niks dat ik maanden ga spelen in zijn huidige staat maar heb me er toch al goed mee geamuseerd tot nu toe en het heeft zeker veel potentieel als ze het blijven updaten.
 
In WoW legt ge nu toch ook niet bepaald een Boss om met een welgemikte headshot.
Ik speel geen wow 😁

Je kunt nu toch niet zeggen dan die dungeons geweldig zijn ? Is ook niet de focus van game en ook achteraf vlug toegevoegt om pve spelers meer aan te spreken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb gisteren nog maar die Amrine gedaan, en ge hebt wel gelijk hoor. buiten de laatste zou ik niet kunnen zeggen hoeveel bosses dat spel heeft.
 
Er zijn nog een aantal outdoor "dungeons" en daar zijn de bosses wel een stuk uitdagender en verschillende mechanics, maar ik vind over de gehele lijn ook niets echt leuk of spannend aan die dungeons. (enkel gedaan in beta).

Nu op release ben ik ondertussen lvl 35, en heb ik nog geen dungeon of pvp gedaan.
Enkel de faction quest gedaan tot ik iedere keer aan een cap zit die moet "unlocked" worden met een quest, al de rest komt van fishing/gathering en crafting. :)
 
ik heb gisteren nog maar die Amrine gedaan, en ge hebt wel gelijk hoor. buiten de laatste zou ik niet kunnen zeggen hoeveel bosses dat spel heeft.

Amrine is ook de eerste dungeon. De meeste dungeons voor low level spelers in andere games zijn ook niet bijzonder uitdagend he.
 
Kzou ook is moete beginne visse, al de rest zit 100+ van gathering maar da nog maar 15
vissen is wel extreem saai in dit spel.
Amrine is ook de eerste dungeon. De meeste dungeons voor low level spelers in andere games zijn ook niet bijzonder uitdagend he.
nee, maar in pakweg WoW en ESO weet ge wél wat ge aan het doen zijt. hier had ik niet echt dat gevoel. alleen laatste boss was ik zeker dat het een boss was, maar buiten die respawnende mobs was er ook niet echt een mechanisme
 
Ik ben grotendeels akkoord wat er hier gezegd wordt.

ivm die omgevingen is dat niet omdat je bomen kan omhakken dus hebben ze niet veel keuze om overal bomen neer te zetten zodat iedereen genoeg kan hakken om dat materiaal te verzamelen.
Als dat er niet was dan hadden ze misschien met wat meer variatie kunnen spelen natuurlijk? geen idee eigenlijk?
Maar het stoort mij ook niet echt merk ik.

Towns zijn cava minieme veranderingen sure maar ok.

Kheb ook eergisteren 2 keer die Amrine gedaan, was wel tof. levelen is wel mega traag merk ik, was level 23 en maak een enemy af die level 28 is en ik krijg iets van 87 rested exp, vind ik een beetje aan de lage kant.

Maar all in all amuseer ik mij ermee, WoW heeft mij nooit lang kunnen boeien, ESO heb ik in het begin gespeeld maar ook gestopt na een tijd.
Conan herinner ik mij ook vaag.

We shall see, ik hoop dat Amazon wat meer moeite in NW steekt en regelmatig met nieuwe updates komt idd en dan zie ik het nog wel goed komen (denk ik)
Time will tell.
 
er zijn 60.000 bekende boomsoorten in de wereld. ge kunt dus wel een béétje variëren met bomen hoor.
ik denk dat het grootste probleem is dat ze voor een fictief eiland op de echte planeet gekozen hebben. dan hebt ge al wat meer beperking qua verschillende biomes, aangezien ge op zo'n kleine oppervlakte geen grote klimaatverschillen zijn.
WoW heeft jungles, woestijnen, sneeuwgebieden, bergen, bossen, grasvlaktes, ... maar dat zijn 2 volledige continenten (Vanilla)...

hadden ze nu effectief de Nieuwe Wereld (het Amerikaanse continent), dan kan je daar veel meer varieteit in steken, maar dan hadden ze ook meer travel-opties en mounts moeten in steken
 
Laatst bewerkt:
er zijn 60.000 bekende boomsoorten in de wereld. ge kunt dus wel een béétje variëren met bomen hoor.
ik denk dat het grootste probleem is dat ze voor een fictief eiland op de echte planeet gekozen hebben. dan hebt ge al wat meer beperking qua verschillende biomes, aangezien ge op zo'n kleine oppervlakte geen grote klimaatverschillen zijn.
WoW heeft jungles, woestijnen, sneeuwgebieden, bergen, bossen, grasvlaktes, ... maar dat zijn 2 volledige continenten (Vanilla)...

hadden ze nu effectief de Nieuwe Wereld (het Amerikaanse continent), dan kan je daar veel meer varieteit in steken, maar dan hadden ze ook meer travel-opties en mounts moeten in steken
Daar hebben ze volgens mij geen minuut mee bezig geweest zulle :biglaugh:

Denk dat het nu toch wel duidelijk was na anderhalf jaar delay en de voorgaande betas dat het gewoon niet afgewerkt was/is en en men snel de voornaamste elementen voor een speelbaar spel hebben toegevoegd/aangepast.
En niet wat de mogelijke lore/reden is achter hun beslissingen.

Vind het wel grappig, ook ivm "zwemmen"... spelers proberen daar allemaal rationele redenen voor te geven, maar volgens mij is het niet meer dan "we zijn zo ver niet meer geraakt" ;)
 
Eindelijk level 60 geworden, de laatste levels gewoon al mijn gold opgemaakt door town board missions te doen en alles bij de trading post te kopen, ging wel snel zo. Portal runs zijn ook mooie XP als je een goeie groep hebt.

WoW heeft jungles, woestijnen, sneeuwgebieden, bergen, bossen, grasvlaktes, ... maar dat zijn 2 volledige continenten (Vanilla)...
New world heeft dat ook allemaal behalve woestijnen maar het probleem is dat de variatie pas later komt, de starting zones lijken hard op elkaar en je spendeert daar natuurlijk heel veel tijd.

Vind het wel grappig, ook ivm "zwemmen"... spelers proberen daar allemaal rationele redenen voor te geven, maar volgens mij is het niet meer dan "we zijn zo ver niet meer geraakt" ;)
Denk dat dat eerder als grap bedoeld is. Ja het is stom dat dat er niet in geraakt is maar op zich heb je er weinig last van, de wereld is er precies wat rond gebouwd, veel ondiep water zodat je er niks van merkt.
 
Het levellen gaat inderdaad traag , bijna 40 en het voelt alsof ik al maanden aant levellen ben lol
Ik vind de pvp zelfs beter dan wow , hier kom je tenminste een diversiteit van builds tegen .
Quests , mobs , zones mogen wel wat diversiteit hebben maar voor ne mmo zonder sub gaank ze nog wa tijd geven :)
Voor de rest amuseer ik me wel , zit in de meest dominante guild wel :)
Als ik het beu ben kom ik later wzl
Is terug :)
 
Amrine is ook de eerste dungeon. De meeste dungeons voor low level spelers in andere games zijn ook niet bijzonder uitdagend he.

Ik herinner me nog steeds de eerste eker Deadmines in WoW zoveel jaren geleden.
Da was een fantastische, moeilijke ervaring die dan nog is lang duurde met verschillende bosses die toch een andere strategie nodig hadden.
Wel niet meer te vergelijken met lowlvl dungeons in de huidige retail versie. Daar wordt door gewalst
 
Terug
Bovenaan