Survival PC XBOX Palworld

Ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat Game Freak in eens hun Pokémon games drastisch gaat veranderen omdat Palworld een succes is. Het zijn twee totaal andere games, tis niet dat ze daar nu zitten van "Hmm misschien moeten we ook wapens in onze games steken!!".

Enige dat moet veranderen bij de Pokémon games is de performance en outdated graphics, maar dat waren ze hun voor Palworld waarschijnlijk ook wel al van bewust, maar het niet dat ze in eens een sterkere console kunnen toveren.

Met hun laatste games hebben ze al een andere route genomen door meer de open world tour op te gaan als ook meerdere story lines te introduceren etc, etc. Het is niet dat ze geen nieuwe dingen doen eh, ze zijn gewoon zwaar gelimiteerd door de Switch zelf als ook zijn ze nooit echt een krak geweest in optimalisatie van hun performance.

Maar voor de rest ... de dingen die Palworld onderscheiden van Pokémon zijn zaken die ik niet perse in mijn Pokémon games wil. Kampen bouwen, survival, de manier van vechten en vangen... Palworld is succesvol om wat het is en zelf doet en hoeft daarom niet de volgende Pokémon game te zijn.

Echt rare insteek dat Palworld de ogen moet openen van GameFreak over hoe het moet. Want het zijn twee totaal andere games.
Er zijn genoeg games die wel deftig draaien op een switch, sorry maar gamefreak is gewoon een lazy Dev.
 
De grootste complaints zijn meestal:
- De nieuwe Pokémon zijn niet super, ze vallen in herhaling, ...
- De nieuwe mechanics en features zijn niet super
- De performance en gfx van het spel laten de wensen over.
Ik denk dat games zoals BotW en TotK hier al een veel zwaardere factor in zal gespeeld hebben als je ziet wat een verschil in gfx en performance die hebben op dezelfde hardware.

Er zijn genoeg games die wel deftig draaien op een switch, sorry maar gamefreak is gewoon een lazy Dev.
Misschien moet je eens alles lezen wat ik zeg.

Mijn post gaat niet om het verdedigen van Pokémon ten opzichte van Palworld. Maar over dat ik het raar vind dat mensen naar Palworld kijken en zeggen hopelijk steek Pokémon hier iets uit op. Dit omdat beide games totaal anders zijn en dat ze Palworld niet als voorbeeld nodig hebben om te weten dat hun games beter moeten ( vooral inderdaad de performance )
 
Laatst bewerkt:
Het idee van een shotgun in Pikachu zijn gezicht te duwen en hem dwangmatig te doen evolueren naar iets nuttig, is nu eenmaal erg appetijtelijk.
Ge hebt twee optie kut! of ge gaat eindelijk evolueren of ik zet u een maand zonder eten aan het werk om stenen te kappen!

Team rocket kan dan ook terug keren en zijn naam eer aan doen en u gewoon opblazen.
 
Misschien moet je eens alles lezen wat ik zeg.

Mijn post gaat niet om het verdedigen van Pokémon ten opzichte van Palworld. Maar over dat ik het raar vind dat mensen naar Palworld kijken en zeggen hopelijk steek Pokémon hier iets uit op. Dit omdat beide games totaal anders zijn en dat ze Palworld niet als voorbeeld nodig hebben om te weten dat het games beter moeten ( vooral inderdaad de performance )
Ik heb het enkel over je puntje van de switch niet krachtig is zijn genoeg games dier goed uitzien en vlot draaien op 30 gps.

pokemon legends arceus was wel de moeite
 
Ik heb het enkel over je puntje van de switch niet krachtig is zijn genoeg games dier goed uitzien en vlot draaien op 30 gps.
Dat kan ik om te beginnen niet rieken, als ook dan kies je er bewust voor het tweede deel van die zin te negeren waarin ik zeg dat GameFreak geen krak is in hun games te optimaliseren? GameFreak is inderdaad lazy en mag wel eens een keer wat meer hun best doen, maar daar gaat mijn comment gewoon niet over. Maar als je altijd maar stukken leest en op halve zinnen antwoord ja...

Er zijn gewoon andere en betere games waar GameFreak eens naar zou moeten kijken dan Palworld als voorbeeld van hoe het moet. ( Zelda bv... ).

pokemon legends arceus was wel de moeite
En was qua performance even slecht/slechter dan S&V, dat spel kon ik echt niet spelen met hoe slecht dat er uit zag en draaide.
 
Mede dankzij de discussie hier ben ik nu eigenlijk wel benieuwd. Switch 2 komt zogezegd dit jaar nog uit en eind dit jaar zal het weer 2 jaar geleden zijn sinds de laatste mainline-pokemon game.... Stel jezelf voor dat we een pokemon-game krijgen die er oprecht prachtig uit ziet...

Ik denk nog altijd dat fire/red (of misschien meer gold/silver) klassiekers zijn en dat de gameplay nog steeds fijn IS. Elke keer als ik echter een pokemon game zie de afgelopen jaren, denk ik nog steeds hun dat games niet veel mooier zijn dan sommige ps2/ps3-games. Weinig zin om grotendeels dezelfde gameplayloop te doorgaan als het er zo verouderd uitziet... dan houdt de pixelart van Soulsilver beter stand na al die jaren.

De ene keer dat ik nog enthousiast werd van een pokemon game te *zien* was bij Pokken tournament... Nu ja, dat is een fighting game in plaats van een RPG dus arena's/models bouwen met veel visuele pracht zal toch een pak "simpeler" zijn dan deze in een grote RPG... Werd tevens ook gemaakt door een andere dev dan Gamefreak. Als ik mij bedenk dat Dragon quest XI op switch werd uitgebracht met betere visuals(technisch gesproken, niet per se artstyle) dan eendert welke Switch-pokemon game... Een reeks die nauwelijks populariteit geniet in het westen terwijl pokemon nog altijd zo populair is.

Palworld boeit mij niet omdat ik gewoon nooit into survival-games ben geweest, maar om eens pokemon game te zien met die visuals? Zou me heel snel overhalen om nog eens een pokemon game te proberen. Niet dat Palworld de mooiste game is en de art-style is niet bijster origineel. Als ik me echter Pokémon Legends: Arceus inbeeld met de graphics van Palworld... zou ik wel snel in huis gehaald hebben. :D

Nou ja, over de lazy Gamefreak opmerkingen... Ik stel me in vraag hoeveel crunch daar is, hoe geforceerd die jaarlijkse/2jaarlijkse releases zijn als gevolg van hun relatie met Nintendo. Het is duidelijk dat er geen tijd of moeite gestoken wordt in deftige upgrades van één release naar de andere. Als daar nu eens leaks van zouden zijn die licht werpen op de situatie..:thinking:
 
Ik deel heel uw mening en post @Michster

Volgens mij wil iedereen graag eens een Pokémon game zien in een veel aantrekkelijker jasje en in een mooie rijke wereld. Maar daarvoor gaan twee zaken nodig zijn die jij ook aan haalt.

1) Tijd nemen om echt eens een game te maken waar je trots op kan zijn.

Het probleem zit hem waarschijnlijk ook gewoon in het feit dat Pokémon een geldmachine is die moet blijven draaien. Je hebt om de zoveel jaar gewoon nieuwe card sets nodig en een nieuwe branding, nieuwe seasons op tv, nieuwe Mons om merch van te verkopen etc etc... Die games worden dus effectief onder een enorme druk en crunch gepushed in zo een korte periode dat het gewoon onmenselijk is er meer uit te krijgen.

Moesten ze nu echt eens zeggen van gho misschien moeten we eens 5/6 jaar nemen, of zelf meer zoals ze bij Zelda en Mario doen, dan zouden we misschien op dezelfde hardware al een veel grootser iets te zien krijgen.

2) Losbreken van Nintendo of gewoon hopen dat de volgende console echt gewoon eens mee kan met de rest.

Naast het feit dat de games gerushed worden of in zware crunch zitten moet je effectief nog altijd rekening houden met de rotte hardware van een Switch. Het is al zeer moeilijk om op zo een korte tijd een game te heruitvinden, nieuwe Mons verzinnen, nieuwe wereld te bouwen, nieuwe features verzinnen, als ook een roster maken en alles balanceren. En dan moet je dat ook nog eens doen op zo een verouderde hardware...

Daarom vind ik het gewoon geen faire vergelijking met iets als Palworld, dat die limieten gewoon niet heeft. Gameplay gewijs moet er van mij niet veel veranderen aan Pokémon, gewoon eens een wereld en verhaal dat aanslaat zoals vroeger en een game dat niet gerushed voelt.

Daarom dat ik altijd kijk naar Zelda, die wereld daar voelt zo veel magischer aan en bevat ook lichte "survival/rpg" elementen die in een pokémon open world game goed tot hun recht zouden kunnen komen, de manier van story telling daar is ook simpel maar komt zo veel beter over. En daarbij komt dan nog eens dat die games op dezelfde hardware draaien en dus perfect ervaring kunnen delen als ook Nintendo property zijnde.

Gamefreak en Nintendo moeten niet gaan kijken naar wat een indie dev doet met een PC game waarvan alle concepten "gestolen" zijn van andere games ( waaronder Zelda en Pokémon ). GameFreak moet eens inhouse zelf gaan rondkijken bij zichzelf en zich de vraag stellen of ze daar geen waardevolle lessen kunnen leren.
 
De laatste dagen wat zitten spelen en het is wel relax en plezant eigenlijk.
Minder kinderachtig dan Pokemon, en betere graphics en performance doordat het op hedendaagse hardware kan draaien.
 
Ff getest via gamepass, maar omdat ik deze voorlopig niet meer ging verlengen, aangeschaft op steam. Verslavend seg, maar duidelijk dat er veel gebasseerd is op pokemon, wat me niet stoort.
 
Het spel heeft wel ook zijn minpunten, zo is de AI van de mensen in het spel verschrikkelijk slecht, en is de performance soms ook niet om naar huis over te schrijven (zou helpen moest er al DLSS in zitten eigenlijk, dat werkt in de Steam build maar niet op de Xbox versie). Nuja, allemaal zaken waaraan je merkt dat het een early access/beta is.
En een echt verhaal is er niet zoals in een Pokemon game.

Maar 't is af en toe wel leuk om te spelen.
 
Ik speel het op mijn 7 jaar oude graka en heb nochtans geen performance issues. (1070ti - high - 1440 p).

Maar ik heb ook de xbox/gamepass versie gespeeld en de performantie daar was idd stukken minder. Versie loopt daar ook nog altijd achter op se steam versie.

Die AI issues is vooral bij pathing, je base bouwen met voldoende ruimte tussen de crafting tools en niets onder een dak bouwen lost al heel wat van die issues op.

Ondertussen op mijn single play bijna alle pals en nu ook nog eens opnieuw begonnen met collegas op een dedicated server.
 
Ik heb ook wel regelmatig performance issues en crashes, soms problemen met multiplayer, ook pals die constant ergens vast komen te zitten in je base, pals die niet op de tweede verdieping willen gaan, of gewoon niet doen wat je wilt. AI combat/pathing is in het algemeen enorm slecht, als er bijvoorbeeld een boom tussen je pal en een enemy staat blijven ze gewoon op die boom aanvallen.

De wereld voelt ook vrij leeg aan, in het begin is het exploren wel leuk maar wat later in het spel, als je kan vliegen, merk je toch dat er gewoon weinig te ontdekken valt, hier en daar een boss, een kamp waar je een pal kan bevrijden of een dungeon, hopelijk brengen ze daar nog wat meer variatie in. Na level 30 slaat de grind ook hard in om verder te progressen, spheres en ammo vliegen erdoor en kosten een hoop resources om te craften, capture rate duikt omlaag waardoor het gewoon frustrerend is om pals te gaan vangen.

Het is natuurlijk een EA game en ondanks alle minpunten en bugs is het al een verrassend leuke/verslavende game
 
Ondertussen level 50, 101 pals en nog enkel de lvl 50 tower boss te gaan.
En terwijl heel het spel eigenlijk (te) makkelijk is op de standard settings, geraak ik daar voorlopig niet voorbij.

Tis ook weer niet meer dan een strijd HP balk vs Tower timer, maar die boss heeft zoveel hp dat het net te nipt is.
Need more dps.
Denk dat ik toch eens de bazooka + ammo ga maken voor de volgende poging :biglaugh:
 
Ik level niet veel hoger omdat ik op teveel plaatsen speel. Singleplayer, BG, co-op (guild). Dat gaat allemaal traag :D

Nog steeds leuk voor mij om even te spelen en me te focussen op een aspect en daar helemaal in los te gaan.
 
Terug
Bovenaan