Survival PC XBOX Palworld

Ik heb net gemerkt als je alles te snel spawnt vanuit je pal box je ook weirde combinaties krijgt , zonder de ingame breed optie :biglaugh:

Screenshot-2.jpg
 
En alweer een Pokemon variant dat GameFreak te kakke zet. Ye love to see it.
Cassette Beast blijft wel de enige echte "killer" imo. Puur door de buildzooi laat ik deze wel voor wat het is.

@KnightOfCydonia Pokémon heeft vrijwel alles geript van bestaande wezens. Diezelfde bron mag dan ook wel gebruikt worden door andere. En ze teren al jaar en dag op dezelfde formule en kassen absurde winsten voor niets van evolutie(ironisch). Er moet dus niet gebleit worden.

Dat is onzin natuurlijk, "bestaande" wezens zijn geldige inspiratie, maar als je vervolgens een nieuwe videogame gaan maken en je hebt zaken als opnieuw een "elektrische leeuw" of een grasversie van de Fire-starter van Pokémon Sword/Shield...

 
Goh, pokémon kan ook leentje buur gespeeld hebben indertijd bij Dragon Quest V (1992, monster-catching/verzamel mechanic 6 jaar voor pokemon red/blue uitkwam) en in hetzelfde jaar had je ook al Shin megami tensei met gelijkaardige bouwblokken.

Dat lijkt me echter een klassiek geval van gamedevs die kijken naar wat er voor hun game al gekomen is en er op verder bouwen zoals gamedevs al decennia doen.

Palworld doet hier in mijn ogen iets heel vergelijkbaar, maar de gelijkenissen tussen hun pals en de pokemons zijn wel ietsje groter. Ik denk dat niemand hier de demons uit SMT zal vergelijken met pokemon ook al zijn er gelijkaardige gameplaymechanics.

Hetzelfde kan je zeggen van de monsters uit dragon quest en pokémon, maar omdat DQ een toriyama artstyle heeft die gewoon dichter aanleunt bij pokemon kan je misschien zeggen dat de gelijkenissen groter zijn.... Echter kan je tientallen animes gaan opzoeken die sterk lijken op Toriyama's artstyle.

De survival-mechanics die Palworld toevoegt aan de pokemon-formule geeft het in mijn ogen al een uitgesproken eigenheid... Je kan de ontwerpen ongeïnspireerd en "can I copy your homework" noemen, maar de hele game bestempelen als een cheap pokemon-copy vind ik een luie kritiek.
 
En who cares eigenlijk man. De game is fun om te spelen. 4 miljoen andere spelers hebben er duidelijk ook geen probleem mee. Al dat gezaag op alles tegenwoordig toch.
 
Dat lijkt me echter een klassiek geval van gamedevs die kijken naar wat er voor hun game al gekomen is en er op verder bouwen zoals gamedevs al decennia doen.
Klopt, als je dat niet meer toelaat, kan je de game-industrie opdoeken.
Deze discussies komen zo vaak terug. Denk maar aan de heise van de "clones" van Dark Souls, waar Dark Souls ook maar een (zeer goede) itteratie is op wat ervoor kwam bij action-adventure role playing games geïnspireerd door de middeleeuwen met enkele unieke elementen (zoals de hogere moeilijkheid en goede setting). En zoals in een ander topic aangegeven is er dan de discussie over een kloon vs een inspiratie waarop je verder bouwt. En zoals je zegt, waar ga je de lijn trekken?
Genshin impact was een Zelda-kloon, Dante's inferno was een God of War-kloon, ga zo maar door.
Zolang er innovatie is op vak van verhaal, betere/extra gameplay-elementen,... is dit net wat het voortdrijft.
Zolang er geen letterlijke code gekopieerd wordt en ook de art nog te onderscheiden is (Digimon vs Pokemon destijds?), is dit ook normaal.
Als natuurlijk blijkt dat er effectief art gestolen is (tracen van modellen etc.) zonder toestemming, dan is het een andere zaak. Maar zoals WB games patenten leggen op gameplayelementen (Shadow of War) vind ik een slechte zaak, als het gebruikt wordt om elke itteratie erop tegen te houden.
 
Er zijn momenteel 1017 pokemon in't totaal, waarvan er daar ook al op elkaar trekken. Nogal wiedes dat er gelijkenissen gaan zijn.
 
Makers populaire Palworld geconfronteerd met doodsbedreigingen omdat videospel te veel op Pokémon lijkt.

Zielig... en ik denk niet dat het kinderen zijn bij wie het zo diep zit, dat is nog het ergste.
Ik snap niet wat een volwassene zich bezield om zich hier druk over te maken of zelfs nog maar een discussie over te beginnen met anderen.
Wat doet het ertoe wie van wie wat nagedaan heeft, als het niet wettelijk is zullen die partijen het uitvechten voor een rechtbank, en dan nog stoort het me niet als ik me amuseer met het spel.
 
Moest je alle games, media etc weg doen die iets van een ander gekopierd heeft dan zou het maar een saaie wereld zijn zu want 99% heeft wel ergens een invloed van meegekregen.
 
Pokémon heeft me nooit wat gezegd (waarschijnlijk iets te oud toen het doorbrak).
Dus deze game, hoewel ik het wel eens ga proberen via gamepass, spreekt me ook niet direct aan.

Hey is idd wel duidelijk waar de makers hun mosterd vandaan hebben gehaald.
En hun succes nu kan enkel maar iets positief zijn voor toekomstige pokémon games.
Want laten we eerlijk zijn, echt vernieuwend zijn die kaatste edities niet. En de verkoop ervan zou nooit zo hoog liggen mocht het de naam Pokémon niet dragen.
Dus hopelijk opent het de ogen van Game Freak/nintendo en komen ze nu eens met een goede game
 
Ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat Game Freak in eens hun Pokémon games drastisch gaat veranderen omdat Palworld een succes is. Het zijn twee totaal andere games, tis niet dat ze daar nu zitten van "Hmm misschien moeten we ook wapens in onze games steken!!".

Enige dat moet veranderen bij de Pokémon games is de performance en outdated graphics, maar dat waren ze hun voor Palworld waarschijnlijk ook wel al van bewust, maar het niet dat ze in eens een sterkere console kunnen toveren.

Met hun laatste games hebben ze al een andere route genomen door meer de open world tour op te gaan als ook meerdere story lines te introduceren etc, etc. Het is niet dat ze geen nieuwe dingen doen eh, ze zijn gewoon zwaar gelimiteerd door de Switch zelf als ook zijn ze nooit echt een krak geweest in optimalisatie van hun performance.

Maar voor de rest ... de dingen die Palworld onderscheiden van Pokémon zijn zaken die ik niet perse in mijn Pokémon games wil. Kampen bouwen, survival, de manier van vechten en vangen... Palworld is succesvol om wat het is en zelf doet en hoeft daarom niet de volgende Pokémon game te zijn.

Echt rare insteek dat Palworld de ogen moet openen van GameFreak over hoe het moet. Want het zijn twee totaal andere games.
 
Ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat Game Freak in eens hun Pokémon games drastisch gaat veranderen omdat Palworld een succes is. Het zijn twee totaal andere games, tis niet dat ze daar nu zitten van "Hmm misschien moeten we ook wapens in onze games steken!!".

Enige dat moet veranderen bij de Pokémon games is de performance en outdated graphics, maar dat waren ze hun voor Palworld waarschijnlijk ook wel al van bewust, maar het niet dat ze in eens een sterkere console kunnen toveren.

Met hun laatste games hebben ze al een andere route genomen door meer de open world tour op te gaan als ook meerdere story lines te introduceren etc, etc. Het is niet dat ze geen nieuwe dingen doen eh, ze zijn gewoon zwaar gelimiteerd door de Switch zelf als ook zijn ze nooit echt een krak geweest in optimalisatie van hun performance.

Maar voor de rest ... de dingen die Palworld onderscheiden van Pokémon zijn zaken die ik niet perse in mijn Pokémon games wil. Kampen bouwen, survival, de manier van vechten en vangen... Palworld is succesvol om wat het is en zelf doet en hoeft daarom niet de volgende Pokémon game te zijn.

Echt rare insteek dat Palworld de ogen moet openen van GameFreak over hoe het moet. Want het zijn twee totaal andere games.
Pokémon Red & Blue would like to have a word with you. :unsure:
 
En op welk deel van de uitleg slaagt uw reactie dan?
Het stuk in het vet, maar ik heb het wat verkeerd verstaan volgens mij aangezien jij het echt over performance hebt. Terwijl ik het eerder heb over hetgeen ze er allemaal ingepropt hebben.

Al is dan Gold & Silver een beter voorbeeld :smile:

Nevermind :D
 
Het stuk in het vet
My bad ik had niet gekeken in mijn tekst.

En ja ik heb het over de performance als in hoe goed de games draaien ( vooral de laatste generaties dan ). Zoals de popin's, framedrops, lag, ...
Dit zijn zaken die uiteraard niet gelden voor de eerste generatie games, er is ook niemand die gaat zeggen dat die games niet goed waren. De complaints over de uitgemolken games gaat dan ook altijd over de laatste 3/4 generaties en denk dan vooral zelf die op Switch.

Het is dan ook over die games dat ik praat.

De grootste complaints zijn meestal:
- De nieuwe Pokémon zijn niet super, ze vallen in herhaling, ...
- De nieuwe mechanics en features zijn niet super
- De performance en gfx van het spel laten de wensen over.

En ik vraag mij daar bij dan af waarom zou het succes van Palworld hier iets aan veranderen of beter gezegd hun er meer bewust van maken. Ik denk dat games zoals BotW en TotK hier al een veel zwaardere factor in zal gespeeld hebben als je ziet wat een verschil in gfx en performance die hebben op dezelfde hardware. In tegenstelling tot Palworld dat een PC game is...

Palworld is qua insteek en type spel veel te verschillend van wat Pokémon is om te gaan zeggen ah hopelijk steken ze daar iets uit op. Het enige dat hetzelfde is, is letterlijk overgenomen van Pokémon, dus daar gaan ze al niks moeten gaan leren. De twee andere zaken zijn de gfx en perfomance, maar dat weten ze al langer...
 
Pokémon heeft me nooit wat gezegd (waarschijnlijk iets te oud toen het doorbrak).
Dus deze game, hoewel ik het wel eens ga proberen via gamepass, spreekt me ook niet direct aan.
37j hier en toch ook al enkele avonden aan het spelen via Gamepass.
Laat ons zeggen dat het rustig genoeg is dat ik niet helemaal hyped men bed in kruip :) . Wat anders dan FC 24 🙃 .

Gezien het u niks extra kost, zeker een aanrader.
 
Ik ben er bijna 50 en amuseer mij er voorlopig nog altijd enorm mee, en ik heb nooit graag pokemon gespeeld :)
Mocht dit spel zonder de uitgebreide survival opties en crafting zijn zou me ook niets zeggen.
 
Terug
Bovenaan