Survival PC XBOX Palworld

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
palworld.png


release: 19 januari 2024 (early access)
genre: survival, crafting
dev: Pocketpair

Elke gelijkenis met Pokémon is louter toeval. Met co-op en multiplayer.

In this game, you can peacefully live alongside mysterious creatures known as Pals or risk your life to drive off a ruthless poaching syndicate.

In a harsh environment where food is scarce and vicious poachers roam, danger waits around every corner. To survive, you must tread carefully and make difficult choices...even if that means eating your own Pals when the time comes.

Pals can be mounted to traverse the land, sea and sky. Make use of Pals and their skills to make fire, generate electricity, or mine ore so that you can live a life of comfort. Want to build a pyramid? Put an army of Pals on the job. Don't worry; there are no labor laws for Pals. Some Pals are good at planting seeds, while others are skilled at watering or harvesting crops. Work together with your Pals to create an idyllic farmstead.

Multiplayer is supported, so invite a friend and go on an adventure together! And of course you can battle your friends and trade Pals, too.

 
Vanaf 19 januari in Early Access, én op Xbox Game Pass.


 
't Is stil in deze thread.

Op Steam nochtans goed op weg om een van de populairste games ooit te worden.
  • meer dan 2 miljoen keer verkocht in de eerste 24 uur
  • op Steam het record verbroken voor meeste spelers tegelijk in een Japanse game
  • momenteel op plek 5 qua meeste spelers, na PUBG, CS2, Lost Ark en DOTA2
  • al meer dan 4 miljoen keer verkocht in de eerste 3 dagen


 
Te druk bezig met spelen he... :unsure:

Ben eigenlijk geen fan van survival games maar deze game had mij wel beet voor een aantal uren. :D
Binnenkort eens opnieuw beginnen en kijken wat we kunnen verbeteren.

Wel te gek om ook gewoon mensen te vangen en te verkopen :laugh:

De gamepass versie is wel een oudere build dan op steam momenteel. Hopelijk krijgen we daar snel een patch
 
't Is stil in deze thread.

Op Steam nochtans goed op weg om een van de populairste games ooit te worden.
  • meer dan 2 miljoen keer verkocht in de eerste 24 uur
  • op Steam het record verbroken voor meeste spelers tegelijk in een Japanse game
  • later ook het record verbroken voor meeste spelers tegelijk in eender welke betaalde game
  • momenteel op plek 5 qua meest gespeelde games ooit, na enkel PUBG, CS2, Lost Ark en DOTA2, allen free-to-play
  • al meer dan 4 miljoen keer verkocht in de eerste 3 dagen
Klopt niet. Devs hebben dit getweet, maar waarschijnlijk vergeten dat PUBG wel betalend was toen PUBG het record heeft gezet.



Is eigenlijk zeer deftig voor Early acces, toffe ideeën. Kan goei spel worden.
 
't Is stil in deze thread.

Op Steam nochtans goed op weg om een van de populairste games ooit te worden.
  • meer dan 2 miljoen keer verkocht in de eerste 24 uur
  • op Steam het record verbroken voor meeste spelers tegelijk in een Japanse game
  • momenteel op plek 5 qua meeste spelers, na PUBG, CS2, Lost Ark en DOTA2
  • al meer dan 4 miljoen keer verkocht in de eerste 3 dagen


Ben er ook eens aan begonnen op game pass, is wel leuker dan ik had verwacht na de trailers te bekijken maar er zijn toch ook nog heel veel bugs en features die missen vind ik. Ongelofelijk eigenlijk wat een cijfers deze op Steam haalt terwijl hij "gratis" is op game pass. Laat een beetje de nalatigheid van Nintendo zien denk ik, de hele wereld zit op een soort next-gen Pokemon te wachten maar het komt er gewoon niet van.
 
Laatst bewerkt:
Ik was stillekes in deze thread... omdat ik heel mijn weekend eraan heb gehangen :biglaugh:
Bijna level 30 en +- 65 pals, 2de base in stone begonnen in een dal met maar 1 toegang.

Metal armors, zowel normal als tegen heat en ice.
En met mijn Pal setup met 2 extra pals die rond mijn zweven en extra damage doen (meerdere pals via "headbands"),
vlieg ik wel door alles momenteel qua damage.
Die musket is een enorm wapen, super traag in reloaden maar enorme damage, en terwijl mijn pals erop motten tijd genoeg om te reloaden.
Is het enige wapen dat ik zelf nog gebruik momenteel. Zeker op bosses.
Tenzij ik iets moet catchen, dan gebruik ik zwakkere melee.

Net begonnen met het breeden, nu nog maar na zoveel uren spelen.
Benieuwd wat voor mixes daar uit voort komen.

2 Shinies gezien (lucky pals) op al die uren spelen maar maar eentje kunnen van vangen, den anderen is vermoord door mijn party.
Ik was niet snel genoeg lol.

Ik vind het spel geweldig, er zijn wel veel bugs en heb een aantal keer mijn spel al moeten herstarten vanwege pathing issues met de pals, maar weegt niet op tegen de fun die ermee heb gehad dit weekend.

Let wel: ivm de gamepass versie: die loopt achter op de steam versie, en er zijn wel degelijk grote verschillen, zoals de crafting time die in de gamepass nog stukken langer is dan in de steam versie + veel bugfixes in de steam versie tegenover de gamepass versie.

Ik heb hem zelf ook gekocht op steam, ookal heb ik gamepass ultimate.
 
Laatst bewerkt:
Ook liggen spelen op een dedicated server met een vriend over het weekend :).

Leuke, relaxte game.
Wel nog heel buggy, maar de basis zit heel goed.
De vraag is alleen wat de developers nu gaan doen met dit onverwachte succes.
Hun vorige game Craftopia staat al meer dan 3 jaar in early access en krijgt nog amper updates.
Hopelijk gaan ze deze wel afwerken.
 
Iemand eig een idee of de maker van een multiplayer wereld online moet zijn om andere mensen in die wereld te laten spelen?
Tevens voorlopig ook nog geen crossplay tss xbox en steam mogelijk btw.
 
Iemand eig een idee of de maker van een multiplayer wereld online moet zijn om andere mensen in die wereld te laten spelen?
Tevens voorlopig ook nog geen crossplay tss xbox en steam mogelijk btw.
Als het geen dedicated server is = ja die moet online zijn.
En idd geen crossplay.
 
Bijna dubbel zoveel mensen zijn momenteel Palword aan het spelen dan het 2de meest gespeelde game, Counter-Strike :).
Toch wel zotjes.

pal.jpg


*edit* En dit zijn enkel Steam cijfers. Benieuwd hoeveel man het op gamepass aan het spelen is.
 
En alweer een Pokemon variant dat GameFreak te kakke zet. Ye love to see it.
Cassette Beast blijft wel de enige echte "killer" imo. Puur door de buildzooi laat ik deze wel voor wat het is.

@KnightOfCydonia Pokémon heeft vrijwel alles geript van bestaande wezens. Diezelfde bron mag dan ook wel gebruikt worden door andere. En ze teren al jaar en dag op dezelfde formule en kassen absurde winsten voor niets van evolutie(ironisch). Er moet dus niet gebleit worden.
 
Terug
Bovenaan