Ik deel heel uw mening en post
@Michster
Volgens mij wil iedereen graag eens een Pokémon game zien in een veel aantrekkelijker jasje en in een mooie rijke wereld. Maar daarvoor gaan twee zaken nodig zijn die jij ook aan haalt.
1) Tijd nemen om echt eens een game te maken waar je trots op kan zijn.
Het probleem zit hem waarschijnlijk ook gewoon in het feit dat Pokémon een geldmachine is die moet blijven draaien. Je hebt om de zoveel jaar gewoon nieuwe card sets nodig en een nieuwe branding, nieuwe seasons op tv, nieuwe Mons om merch van te verkopen etc etc... Die games worden dus effectief onder een enorme druk en crunch gepushed in zo een korte periode dat het gewoon onmenselijk is er meer uit te krijgen.
Moesten ze nu echt eens zeggen van gho misschien moeten we eens 5/6 jaar nemen, of zelf meer zoals ze bij Zelda en Mario doen, dan zouden we misschien op dezelfde hardware al een veel grootser iets te zien krijgen.
2) Losbreken van Nintendo of gewoon hopen dat de volgende console echt gewoon eens mee kan met de rest.
Naast het feit dat de games gerushed worden of in zware crunch zitten moet je effectief nog altijd rekening houden met de rotte hardware van een Switch. Het is al zeer moeilijk om op zo een korte tijd een game te heruitvinden, nieuwe Mons verzinnen, nieuwe wereld te bouwen, nieuwe features verzinnen, als ook een roster maken en alles balanceren. En dan moet je dat ook nog eens doen op zo een verouderde hardware...
Daarom vind ik het gewoon geen faire vergelijking met iets als Palworld, dat die limieten gewoon niet heeft. Gameplay gewijs moet er van mij niet veel veranderen aan Pokémon, gewoon eens een wereld en verhaal dat aanslaat zoals vroeger en een game dat niet gerushed voelt.
Daarom dat ik altijd kijk naar Zelda, die wereld daar voelt zo veel magischer aan en bevat ook lichte "survival/rpg" elementen die in een pokémon open world game goed tot hun recht zouden kunnen komen, de manier van story telling daar is ook simpel maar komt zo veel beter over. En daarbij komt dan nog eens dat die games op dezelfde hardware draaien en dus perfect ervaring kunnen delen als ook Nintendo property zijnde.
Gamefreak en Nintendo moeten niet gaan kijken naar wat een indie dev doet met een PC game waarvan alle concepten "gestolen" zijn van andere games ( waaronder Zelda en Pokémon ). GameFreak moet eens inhouse zelf gaan rondkijken bij zichzelf en zich de vraag stellen of ze daar geen waardevolle lessen kunnen leren.