World of Warcraft

MMORPG PC World of Warcraft

Bij die classic wow zijn de gfx gelaten zoals ze waren vroeger of kan je die gelijk in retail wat verhogen?
Want ben misschien geneigd om classic wow via die season of disovery wat te proberen.
Neen die graphics zijn nog dezelfde, maar in tegenstelling tot de vanilla kan iedereen nu met max details spelen EN hoge fps.
Dus als je echt wil vergelijken met de vanilla versie dan zal het wel iets aangenamer zijn als toen.

Maar het is zeker niet zoals de retail versie neen.

Maar je hebt blijkbaar een subscription op retail, dus aangezien dat daar ook onder valt probeer het gewoon eens he :)
 
Neen die graphics zijn nog dezelfde, maar in tegenstelling tot de vanilla kan iedereen nu met max details spelen EN hoge fps.
Dus als je echt wil vergelijken met de vanilla versie dan zal het wel iets aangenamer zijn als toen.

Maar het is zeker niet zoals de retail versie neen.

Maar je hebt blijkbaar een subscription op retail, dus aangezien dat daar ook onder valt probeer het gewoon eens he :)
goh ja ben aan het twijfelen, gfx vind ik op retail al wat ouderwets tis daarom dat ik twijfel + speel momenteel alleen en levellen duurt vrij lang op vanilla om zo alleen te spelen dunno.
En ben ik niet te laat hebben mensen al niet tot lvl 25 geleveld en hun chr's gewoon geparkeerd tot de season uitkomt of moet iedereen vanaf 0 beginnen wanneer de season launched?
 
Ik vind dat het allemaal wat te exotisch en te uitgebreid aan het worden is. Allez, de boot is sowieso al een aantal jaar geleden gezonken. Legion heb ik nog even geprobeerd maar uiteindelijk opgegeven. Daarna eens terug begonnen in Dragonflight maar ik vind het allemaal wat té.
Kan ook aan het ouder worden liggen natuurlijk.
Mijn hoogtepunt was toch wel WOTLK, Cataclysm en Mists.. Heel leuke guild toen met een goed raid team.
Nostalgie zal daar ook niet vreemd aan zijn. Voor mij lag het hoogtepunt bij Burning Crusade... wel WotLK nog gestart maar nadat Yogg-Saron in Ulduar vrij snel een eerste keer neer ging was het wel redelijk over eigenlijk. Ben dan een aantal jaar later terug gestart naar het einde van Cataclysm toe denk ik omdat ne kameraard bleef zagen (iemand waarmee ik vroeger overigens nooit samen gespeeld had). Maar dat heeft toch eigenlijk niet heel lang geduurd. Ik vond het toen allemaal al een beetje overwhelming... + als je gewoon bent van in een top 20/30 raiding guild te zitten is het vreemd om nadien casual te spelen.

Diezelfde gast die mij destijds naar Cataclysm heeft getrokken is deze week ook begonnen over SoD. Ik had geen idee waar het over ging en als ik even ging opzoeken bleek het heel moeilijk om snel te snappen hoe alles in elkaar zit. :unsure:
 
goh ja ben aan het twijfelen, gfx vind ik op retail al wat ouderwets tis daarom dat ik twijfel + speel momenteel alleen en levellen duurt vrij lang op vanilla om zo alleen te spelen dunno.
En ben ik niet te laat hebben mensen al niet tot lvl 25 geleveld en hun chr's gewoon geparkeerd tot de season uitkomt of moet iedereen vanaf 0 beginnen wanneer de season launched?
Neen niemand heeft al gelevelled, season of discovery staat los van de gewone classic of de classic wrath servers en de nieuwe servers komen morgen online om 22h00 onze tijd.
Dus iedereen begint pas morgen avond vanaf level 1 op de season of discovery servers.
Je kan dus ook niet je char parkeren en daarmee beginnen aan season of discovery.
En net doordat je maar tot level 25 kan levellen zal je sowieso nooit heel veel moeten inhalen.
Het mag dan nog trager gaan dan in retail, level 25 is zelfs voor mensen met weinig playtime haalbaar in een paar weekjes indien je solo speelt.
 
Neen die graphics zijn nog dezelfde, maar in tegenstelling tot de vanilla kan iedereen nu met max details spelen EN hoge fps.
Dus als je echt wil vergelijken met de vanilla versie dan zal het wel iets aangenamer zijn als toen.

Maar het is zeker niet zoals de retail versie neen.

Maar je hebt blijkbaar een subscription op retail, dus aangezien dat daar ook onder valt probeer het gewoon eens he :)
de graphics zijn niet hetzelfde.

classic draait op de engine van retail maar gebruikt nog de modellen van vanilla, maar de lightning en textures zijn vele malen beter dan van classic classic.
 
de graphics zijn niet hetzelfde.

classic draait op de engine van retail maar gebruikt nog de modellen van vanilla, maar de lightning en textures zijn vele malen beter dan van classic classic.
Okee, ik vind daar precies niet veel officiele info over terug, maar je zal wel gelijk hebben.
Maar ik denk niet dat iemand die aangeeft dat hij retail al ouderwets vind, die verschillen in classic zal opmerken :)

Valt mij ook niet op alleszins, behalve dat de pc nu alles op max details aankan ivm 20 jaar geleden en het daardoor sowieso er al beter uitziet.
 
Okee, ik vind daar precies niet veel officiele info over terug, maar je zal wel gelijk hebben.
Maar ik denk niet dat iemand die aangeeft dat hij retail al ouderwets vind, die verschillen in classic zal opmerken :)

Valt mij ook niet op alleszins, behalve dat de pc nu alles op max details aankan ivm 20 jaar geleden en het daardoor sowieso er al beter uitziet.
je moet daar geen officiele info over vinden. doe gewoon uw settings open en je ziet ray traced shadows staan. dat draait niet vlot op minder dan een 3080.

in De tijd dat classic uitkwam had je honderden grafische kaarten nodig om één frame per uur te ray tracen ;)


dat terzijde, wow graphics zijn tijdsloos en pakken niet goed op screenshots, je moet dat in beweging zien. kijk maar eens hoe snel mmo's die veel latere gekomen zijn verouderen. GW2 ( zeker de vloer textures die er uit zien als een ps2 game) , en ffxiv zien er niet meer uit en die kwamen 10 jaar later.

Het geheel van wow is gewoon tijdsloos omwille van de gekozen graphic stijl, maar ook het detail dat in de zones kruipt en zaken zoals de animaties en smootheid van de combat, dat evenaart geen enkele mmo waardoor die veel sneller verouderd voelen.
 
Laatst bewerkt:
je moet daar geen officiele info over vinden. doe gewoon uw settings open en je ziet ray traced shadows staan. dat draait niet vlot op minder dan een 3080.

in De tijd dat classic uitkwam had je honderden grafische kaarten nodig om één frame per uur te ray tracen ;)


dat terzijde, wow graphics zijn tijdsloos en pakken niet goed op screenshots, je moet dat in beweging zien. kijk maar eens hoe snel mmo's die veel latere gekomen zijn verouderen. GW2 ( zeker de vloer textures die er uit zien als een ps2 game) , en ffxiv zien er niet meer uit en die kwamen 10 jaar later.

Het geheel van wow is gewoon tijdsloos omwille van de gekozen graphic stijl, maar ook het detail dat in de zones kruipt en zaken zoals de animaties en smootheid van de combat, dat evenaart geen enkele mmo waardoor die veel sneller verouderd voelen.
Idd er staan ook vergelijkingen van classic vs vanilla graphics op youtube. Maar WoW graphics zijn idd tijdloos, ik vind dat er nog altijd goed uit zien ondanks de leeftijd, de sfeer in de zones, de muziek etc, voor mij ook wel nostalgie natuurlijk.
 
lol 3 minuten en servers al allemaal FULL.
Behalve de RP servers die nog offline zijn.

Zal maar gewoon wachten tot morgen als er extra servers opengaan denk ik. :biglaugh:

Screenshot-2.jpg
 
Heb me uit miserie dan maar op Lava Lash (RP) gesmeten. Geniaal om honderd(en?) mensen wolven en kobolds zien te proberen doden in Northshire. Via parties toch wel gelukt, half uurtje gespeeld en een heel leuk gevoel eraan over gehouden. Lvl 3 Human Mage hier :).
 
Terug
Bovenaan